|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.37 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2011 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali pa vsa ene dve nalepki NOS, da malo razdražite tehnično komisijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
watts Član
Pridružen-a: Sob 06 Nov 2010 17:59 Prispevkov: 422 Aktiv.: 2.58 Kraj: Knežak
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Tor Sep 06, 2011 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včeraj smo končali s tekmovanjem v Italiji, ki se je odvijalo ta vikend. Bili smo na dirkališču v Varanu. Kljub temu, da nismo končali najdaljše preizkušnje - endurance smo nad rezultati vseeno več kot zadovoljni saj smo dosegli 8. mesto na skidpad (vožnja v osmici), 7. mesto na autocross (odpelje se 2x po 2 kroga na progi in se šteje najhitrejši) ter 4. mesto na acceleration (pospeševanje na razdalji 75m). Videli smo, da smo bili že letos zelo konkurenčni tudi najboljši ekipam, ki imajo vsaj 50kg lažji avto in neprimerno večji proračun. Glede na to koliko smo se letos naučili zraven in videli kaj vse je potrebno spremeniti in izboljšati mislim, da bo naslednji avto res dober.
Ker je na tem forumu kar nekaj elektronikov, ki hodijo na FERI naj še povem, da iščemo kar nekaj elektronikov, ki bi bili zainteresirani sodelovati pri projektu. Letos je bilo ravno največje pomanjkanje ravno elektronikov. Kdor je zainteresiran naj se mi javi na ZS. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pon Nov 21, 2011 1:19 am Naslov sporočila: |
|
|
V petek smo snemali promocijski video za našo formulo. Prišel je tudi Aljoša Tušek s svojim K1 Renovatio, slovenskim superšportnikom. Avto je noro dober.
Ga pa na naša formula vseeno prehiti...od začetka.
http://www.youtube.com/watch?v=nzit8EUEICA |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pet Jan 20, 2012 12:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Ogledate si lahko naš promocijski video prejšnje sezone. Miha se je z videom res potrudil tako, da je vredno ogleda.
http://www.youtube.com/watch?v=6GEU5eS3KBE
Jutri in v soboto si jo lahko ogledate na informativi na Gospodarskem razstavišču, naslednji teden pa bo cel teden v Europarku v Mariboru.
Razvoj in izdelava dirkalnika za sezono 2012 je že v polnem zagonu. Včeraj sem prvič zagnal motor za nov dirkalnik. Bilo je brez izpuha in nenormalno glasno. En CRT monitor, ki je bil v bližini je zaradi hrupa crknil.
http://www.youtube.com/watch?v=l0ykOivIZeM |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marko Član
Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.39
|
Objavljeno: Pet Jan 20, 2012 8:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Odličen projekt in odličen filmček! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Drago_G Član
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2010 15:12 Prispevkov: 288 Aktiv.: 1.77 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Sob Jan 21, 2012 1:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čestitke sodelujočim v tem projektu. Me veseli, da stvar ni muha enodnevnica (enoletnica) in se bo s projektom nadaljevalo tudi naslednje leto. Srečno. _________________ Neumnih vprašanj ni, so le neumni odgovori |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Sob Jan 21, 2012 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala. Moram reči, da delo letos poteka še bolj resno kot lani, saj imamo vsi malo več izkušenj s tem. Predvsem pa je bila lanska sezona dobra šola, da smo videli kaj je dobro ter kaj je treba spremeniti tako, da letos komaj čakam, da bo dirkalnik končan.
Omeniti moram tudi, da se ne predeluje prejšnji dirkalnik ampak se izdeluje popolnoma nov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
snow Član
Pridružen-a: Tor 27 Dec 2005 14:02 Prispevkov: 341 Aktiv.: 1.53 Kraj: Ljubljana || Velenje
|
Objavljeno: Ned Jan 22, 2012 2:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem navdušen nad izdelkom in promo filmčkom! Tako naprej fantje (in dekleta?)! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.37 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Ned Jan 22, 2012 7:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj boste pa z lansko formulo? Ste kaj razmišljali, da bi jo odblokirali in se malo pozabavali? Kakšen 0-100 čas ste pa dosegli? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2012 4:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
@snow: Žal samo fantje.
@vitez93: Trenutno imamo lansko formulo za promocijo. Je malo drugačna grafična podoba ter polepljena z novimi sponzorji. Restriktorja zraka pa ne bi odstranil iz motorja, ker bi bilo preveč nevarno. Tukaj je zelo kratka medosna razdalja zaradi tipa tekmovanj, ki potekajo in imajo veliko ostrih zavojev ter malo ravnin. To pomeni, da je pri višjih hitrostih že bolj nemirna. Od 0 do 100 pospeši v slabih 3,5s. Vožnja s tem je pa užitek. Ni pa taka igračka tudi ne poceni, ker gre mimogrede ena sklopka ter vsaj komplet gum v enem dnevu.
Zdaj je formula na ogled do nedelje v Europarku v Mariboru (pred Hervisom) tako, da ste vabljeni, da si jo pridete oglati v živo. Jaz bom tam jutri dopoldan do 15.30. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Alex17 Član
Pridružen-a: Ned 28 Feb 2010 21:46 Prispevkov: 476 Aktiv.: 2.77 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Sob Sep 06, 2014 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Po dolgem času vlečem to temo spet na površje. Pri projektu sodelujem od sezone 2012, ko sem zanj izvedel prav tukaj.
Letos je ekipa UNI MB GPE izdelala že četrti dirkalnik Formula student, s katerim smo se udeležili tekmovanj v Angliji (Silverstone) in Nemčiji (Hockenheim). Izpadli sta nam tekmovanji v Avstriji (Red-Bull Ring Sielberg) in Italiji (Varano), ki se jih sicer tudi udeležujemo.
Zaradi težav z vzdržljivostjo dirkalnika nismo dosegli lepih rezulatov, iz delnih rezultatov pa je bilo razvidno, da je dirkalnik zmožen rezultatov v rangu top 10 ekip ali celo top 5 v Angliji. Na tekmovanjih se sicer zbere preko 100 ekip s celega sveta.
V času od prve sezone (2011) se je marsikaj spremenilo, predvsem pa člani v ekipi. Vsako leto se poslovi nekaj ključnih članov z veliko izkušnjami, sprejmemo pa veliko novih članov. Žal se le nekateri od teh izkažejo za dovolj resne in zainteresirane, da dejansko ostanejo na projektu in pomagajo skozi celoten postopek razvoja, izdelave in testiranja dirkalnika.
Podobno kot vsako leto, je bilo letos veliko pomanjkanje elektronikov (en "mehatronik-štromarzavse" in en strojnik z zanimanjem za elektroniko). Ne bom omenjal nekaj "mimoidočih", ki se predstavijo kot zelo zainteresirani in vse, ko pa jim določiš nalogo na projektu pa sčasoma poniknejo "zaradi drugih obveznosti".
Zato bi tukaj povabil vse zainteresirane elektronike in malo manj elektornike k sodelovanju. Predznanje s kateregakoli področja elektronike je zaželeno, ni pa to pogoj, če je le dovolj želje po spoznavanj novih zadev.
Naj spomnim, da je ekipa prvo leto praktično iz ničesar razvila dirkalnik, za to pa se je bilo potrebno naučiti ogromno novih znanj, ki jih sicer ne pridobiš nikjer drugje. Sedaj, ko imamo že veliko izkušenih članov, je prenos znanja na nove člane veliko enostavnejši.
Uradno je sicer pogoj, da ste študent Univerze v Mariboru, če bo kdo izjemno zagret, bomo uredili tudi drugače. Zaradi praktičnih razlogov (tedenski sestanki, delo v delavnici) pa je seveda lažje, če ste vsaj nekajkrat med tednom v bližini Maribora.
Pod elektroniko spada vse na dirkalniku, kar sliši na "elektr..", od celotne napeljave, baterij, elektronskega prestavnega mehanizma, datalogginga, dashboarda, ECU-ja, elektronskega DRS sistema, 4-wheel steering, elektronska sklopka pa do ostalih stvari v delavnici, kot so CNC rezkalnik, merilni sistemi za dirkalnik (tehtnice, nastavitev optike), regulacija pečice za pečeneje karbonskih izdelkov oz. avtoklava, regulacija vakuumirke, nadgradnja merilnega sistema v laboratoriju za testiranje motorja...
Nekaj od tega že obstaja in bo potrebno za nov dirkalnik le posodobiti, veliko pa je takih stvari, ki bi jih lahko imeli, če bi kdo naredil...
Zainteresirani mi prosim pošljite kratko predstavitev, motivacijsko pismo, karkoli, na ZS do konca septembra. Nova sezona se začne s 1. oktobrom 2014!
Še malo podatkov za tehnične navdušence: v letu 2013 smo presedlali na enovaljni motor KTM 450, ki ima sicer manjšo moč (50 KM proti 85 KM), a za polovico manjšo maso od Honde CBR600 (30 kg proti 60 kg). Posledično je tudi avto manjši in lažji, kar nam na koncu prinese boljše čase kroga na dirki.
Motor je bi letos predelan na 550 ccm, kompresija povečana na 1:14, za gorivo je uporabljen etanol E85, zaradi tega manjši restriktor, 19mm.
Veliko truda je bilo vloženega v razvoj aeropaketa, letos smo izkoristili maksimalne dovoljene dimenzije in dosegli skupno okrog 700 N downforca / 220 N upora pri 50 km/h in okrog 2800 N downforca / 900 N upora pri 100 km/h (CFD analize). Na dirkah dosegamo povprečne hitrosti 50 - 60 km/h, na ravninah do 90 km/h.
Masa dirkalnika je okrog 170 kg.
Prvič smo letos izdelali monocoque iz kabonskih vlaken namesto cevne šasije in uporabili 10" kolesa namesto 13".
Nekaj fotografij izdelave, testiranj in tekmovanj lahko najdete na f***buk strani ekipe: https://www.facebook.com/pages/UNI-Maribor-Grand-Prix-Engineering/187390534622168
LP,
Alex |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Alex17 Član
Pridružen-a: Ned 28 Feb 2010 21:46 Prispevkov: 476 Aktiv.: 2.77 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Sob Sep 13, 2014 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še posnetek prve polovice vzdržljivostne dirke v Nemčiji. Številka 107, ogromni wingi z Akrapovič nalepko
Druge polovice nismo odpeljali zaradi težav z baterijo. Najboljši časi koga so bili v rangu top 10 ekip, rezultat pa žal ne šteje, če ne dokončaš dirke.
Na posnetku med (13:40) 14:48 do nekje 30. minute.
https://www.youtube.com/watch?v=Ptx5Pan8Fck#t=14m48s |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.06
|
Objavljeno: Sob Sep 13, 2014 4:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Super, ...
In potem komentator govori:
...
Univerza iz Maribora,...
...
naslednje leto moramo imeti nagrado za najglasnejši avto ...
...
Hja, 4-taktni enovaljnik je težko utišati s fiksno geometrijo izpušnega sistema ...
Ali je variabilna geometrija izpuha dovoljena? _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Alex17 Član
Pridružen-a: Ned 28 Feb 2010 21:46 Prispevkov: 476 Aktiv.: 2.77 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Ned Sep 14, 2014 12:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni prepovedana. Letos se je nekaj razmišljalo v tej smeri, ker se na tak način da pridobiti nekaj Nm po celotnem območju obratov, vendar je ostalo pri ideji, ker je praktično zelo težko narediti tak sistem.
Izpuh ima temperature do 760°C in seveda mora tesniti...
Glede glasnosti pa ni problem, še na vedno smo opravili test glasnosti, ki je pogoj za tekmovanje. Meja je 109 dB se mi zdi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|