www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Krmiljenje dveh cilindrov.
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Naloge, izpiti, seminarske
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
janez81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 16 Maj 2011 20:14
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Deskle

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 17, 2011 7:00 am    Naslov sporočila:  Krmiljenje dveh cilindrov. Odgovori s citatom

Zanima me kako naj krmilim celindra, katera morata delovati po takšnem ciklu?
1A+,1A(timer 5s)do polovice,1A+(do konca),1A-,2A+,2A-.Na prvem celindru imamo 3 senzorje. Na voljo nimam ventila 5/3 ampak samo 5/2 in 3/2 in 2/2.
Program mora bit programiran v SFC-ju ker je pač koračna metoda. Sam uporabljam aplikacijo GX developer.

Hvala

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 14.10
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 17, 2011 7:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Predvidevam da je to za šolsko nalogo.... Rolling Eyes

Nisem zaznal, ali imaš pnevmatska (ne celindra) ampak cilindra oz. hidravlična?
Drugo: cilinder boš težko nastavil, da se ti bo ustavil lepo na sredini in nato po določenem času do konca hoda.... da se, ni pa enostavno....

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
janez81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 16 Maj 2011 20:14
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Deskle

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 17, 2011 9:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Točno tako, gre za šolsko nalogo in sicer predmet programiranje v avtomatiki.
Govorim o pnevmatiki. Sam sem sicer nekaj naredil uporabil sem ventil 5/2 in 2/2.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 14.10
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 17, 2011 11:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da ne boš kar nekaj v 3 krasne delal, poskusi najprej simulacijo s TEM programom... Demo verzija bo čisto OK....

Naloge pa namesto tebe ne vem če bo kdo reševal....Lahko ma mirne duše vprašaš, če se ti bo pri nalogi kje zataknilo... Wink

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
janez81
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 16 Maj 2011 20:14
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.04
Kraj: Deskle

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 17, 2011 12:56 pm    Naslov sporočila:  ghf Odgovori s citatom

Sam uporabljam fluidsim za preizkus delovanja.
To je del moje naloge.



hg.PNG
 Opis:
 Velikost datoteke:  18.71 KB
 Pogledana:  39 krat

hg.PNG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 17, 2011 9:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V vsakem položaju je možno bat ustaviti samo pri hidravliki.

Pnevmatika se od hidravlike razlikuje po stisljivosti medija, ki pozicioniranje s klasično relejsko logiko zelo otežuje. Da bo bat obstal v dani točki, morajo biti vsote sil na obeh straneh enake.

Tudi če batnica ni obremenjena z bremenom in imamo na razpolago 5//3 ventil s 5x blokiranimi potmi v srednjem položaju, se bat niti slučajno ne bo ustavil v točki, kjer je bil ob zaprtju ventila. Zaradi preostanka stisnjenega zraka na strani, ki poganja bat.
To povej profesorju, da ne bo od učencev zahteval česa nemogočega.

Za kolikor toliko več kot polžje hitre premike je linearno pozicioniranje s pnevmatskimi cilindri je možno zgolj bodisi s PID regulacijo, bodisi s s poskušanjem določenimi pozicijami končnih stikal in trajno ponovljivimi obremenitvami v danih pozicijah.

Da se bo bat ustavil v želeni točk, boš moral položaj končnega stikala določiti s poskušanjem.
3/2 ventil veži tako, da bo šel zrak iz njega na dovod 5/2 ventila. Ko želiš ustaviti bat, preklopi 3/2 ventil, da bo 5/2 izgubil dovod zraka. S 5/2 samo menjaš smer pomika, s 3/2 pa vklapljaš/izklapljaš premikanje.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 800
Aktiv.: 3.82
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 7:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Točno tako. O ustavljanju pnevmatskega cilindra nekje na sredini (na senzor) lahko kar pozabiš. Drugače imaš pa tudi na Festo strani orodje (prijavi se kot študent) za risanje in simulacijo pnevmatike...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4045
Aktiv.: 18.22
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 8:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sam imam na varilnem stroju pnevmatske cilindre s teflonskimi bati ( brez mazanja - beri lepljenja ) , regulirani s nekimi posebnimi proporcionalnimi ventili , povratno informacijo pa dobijo preko LVDT jev ( normalni hod je tam nekje do 10mm) premeri cilindrov pa so 32,50,80mm.( pač kakšne so zahteve za silo )

resolucija pomikov pa je tam nekje 0,1mm (graf)

... samo to je rešitev $$$

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.52
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 12:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

poule je napisal/a:
Točno tako. O ustavljanju pnevmatskega cilindra nekje na sredini (na senzor) lahko kar pozabiš. Drugače imaš pa tudi na Festo strani orodje (prijavi se kot študent) za risanje in simulacijo pnevmatike...


To ne drži. Obstajajo pnevatski cilindri v kombinaciji z posebnimi ventili za zelo natančno pozicioniranje. V podjetju kjer sem bil prej zaposlen smo imeli kar nekaj takih primerov.

Če je bil morda kdo na usposabljanju za S7 v Slovenskih Konjicah potem mu je bila sigurno pakazana, če že ni delal na njej ena aplikacija z dvema cilindroma na X ter Y osi ki je praktično simulirala delovanje CNC-ja. Vse skupaj je bilo od festo-ta. Je pa samo delovanje precej glasno.

_________________
lp
Silvo


Nazadnje urejal/a Silvo Sre Maj 18, 2011 12:40 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 14.10
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 12:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo, to drži.... sem bil na teh predavanjih....samo, a si se vprašal, kolikšna je cena tega cilindra? Rolling Eyes

Drugače ima pa festo pester izbor najrazličnejših ventilov, cilindrov...ma vse kar si želiš za pnevmatiko... Slišal sem celo, da so izumili ventil, ki zna koreniti tlak...? to mi sicer ni najbolj jasno glede uporabe, ampak vseeno... dobri so....

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2379
Aktiv.: 10.71
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 12:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aljoš je napisal/a:

Drugače ima pa festo pester izbor najrazličnejših ventilov, cilindrov...ma vse kar si želiš za pnevmatiko... Slišal sem celo, da so izumili ventil, ki zna koreniti tlak...? to mi sicer ni najbolj jasno glede uporabe, ampak vseeno... dobri so....


A ni ta firma naredila umetnega tiča ( tistega letečega mislim ) ?

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.52
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 1:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aljoš je napisal/a:
Silvo, to drži.... sem bil na teh predavanjih....samo, a si se vprašal, kolikšna je cena tega cilindra? Rolling Eyes



Izvedb cilindov je več. Tisti, ki ga imajo v izobraševalnem centru mislim, da ima meritev izvedeno na ultazvočni način. V podjetju smo imeli eno linijo, kjer je bila merilna letev nepsredno na cilindru. Točno kako je bilo izvedeno nimam pojma. Cilindra nismo nikoli razstavljali. Bil je "prerezan po celi dolžini. Sem sedaj iskal fotografijo, a je žal ne najdem. Regulacija je načeloma izvedljiva tudi s čisto običajnim cilindrom če natančnost ni zelo pomembna. Recimo v podjetju imamo kar nekaj izvedb kjer cilinder uravnava loputo pretoka materiala glede na tok motorja. PID regulator "fura" prorcionalni ventil 4-20mA ta pa v cilinderu na eni strani uravnava pritisk in odpira loputo. Loputa pa se sicer mahansko sama zapira zaradi pretoka materiala.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aljoš
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03
Prispevkov: 3132
Aktiv.: 14.10
Kraj: Škofja loka-poljanska dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 18, 2011 2:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iste lopute smo imeli mi v prejšnji firmi....če si jo "peš" vozil odprto-zaprto ali pa recimo odprto na 33%, se je slišalo kot bi zrak vpihovalo notri kot t.i. PWM Laughing

Prav slišalo se je presledke vpiha zraka v cilinder, ko je loputo želeo dati v neko nastavljeno pozicijo....seveda feedback informacije, kje sploh loputa je (položaj) pa je bila zanka 4-20mA.

_________________
Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL:::
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
elektrobum
Član
Član



Pridružen-a: Ned 13 Nov 2011 19:04
Prispevkov: 144
Aktiv.: 0.96
Kraj: Mb

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 31, 2015 6:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo,

Ker nisem domač v tem bi rad dobil informacijo: doma imam pnevmatski cilinder katerega bi rad prožil preko stikala, se pravi ko bo določena stvar prišla do nivoja se bo sklenil stikalo se sprožila zakasnitev cca 10s ter šele na to bi cilinder se dvignil....za spust pa takoj ko se stikalo sprosti naj se cilinder skrči pa ne vem kako zvezat oz. še prej kakšne komponente rabim da bo to delovalo...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3880
Aktiv.: 18.03
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 31, 2015 10:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rele z zakasnjenim vklopom.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Naloge, izpiti, seminarske Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group