|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
janez81 Neznanec
Pridružen-a: Pon 16 Maj 2011 20:14 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Deskle
|
Objavljeno: Tor Maj 17, 2011 7:00 am Naslov sporočila: Krmiljenje dveh cilindrov. |
|
|
Zanima me kako naj krmilim celindra, katera morata delovati po takšnem ciklu?
1A+,1A(timer 5s)do polovice,1A+(do konca),1A-,2A+,2A-.Na prvem celindru imamo 3 senzorje. Na voljo nimam ventila 5/3 ampak samo 5/2 in 3/2 in 2/2.
Program mora bit programiran v SFC-ju ker je pač koračna metoda. Sam uporabljam aplikacijo GX developer.
Hvala
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
aljoš Član
Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 14.06 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Maj 17, 2011 7:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Predvidevam da je to za šolsko nalogo....
Nisem zaznal, ali imaš pnevmatska (ne celindra) ampak cilindra oz. hidravlična?
Drugo: cilinder boš težko nastavil, da se ti bo ustavil lepo na sredini in nato po določenem času do konca hoda.... da se, ni pa enostavno....
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez81 Neznanec
Pridružen-a: Pon 16 Maj 2011 20:14 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Deskle
|
Objavljeno: Tor Maj 17, 2011 9:56 am Naslov sporočila: |
|
|
Točno tako, gre za šolsko nalogo in sicer predmet programiranje v avtomatiki.
Govorim o pnevmatiki. Sam sem sicer nekaj naredil uporabil sem ventil 5/2 in 2/2.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
aljoš Član
Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 14.06 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Maj 17, 2011 11:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Da ne boš kar nekaj v 3 krasne delal, poskusi najprej simulacijo s TEM programom... Demo verzija bo čisto OK....
Naloge pa namesto tebe ne vem če bo kdo reševal....Lahko ma mirne duše vprašaš, če se ti bo pri nalogi kje zataknilo...
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
|
janez81 Neznanec
Pridružen-a: Pon 16 Maj 2011 20:14 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Deskle
|
Objavljeno: Tor Maj 17, 2011 12:56 pm Naslov sporočila: ghf |
|
|
Sam uporabljam fluidsim za preizkus delovanja.
To je del moje naloge.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
18.71 KB |
Pogledana: |
39 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.06
|
Objavljeno: Tor Maj 17, 2011 9:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
V vsakem položaju je možno bat ustaviti samo pri hidravliki.
Pnevmatika se od hidravlike razlikuje po stisljivosti medija, ki pozicioniranje s klasično relejsko logiko zelo otežuje. Da bo bat obstal v dani točki, morajo biti vsote sil na obeh straneh enake.
Tudi če batnica ni obremenjena z bremenom in imamo na razpolago 5//3 ventil s 5x blokiranimi potmi v srednjem položaju, se bat niti slučajno ne bo ustavil v točki, kjer je bil ob zaprtju ventila. Zaradi preostanka stisnjenega zraka na strani, ki poganja bat.
To povej profesorju, da ne bo od učencev zahteval česa nemogočega.
Za kolikor toliko več kot polžje hitre premike je linearno pozicioniranje s pnevmatskimi cilindri je možno zgolj bodisi s PID regulacijo, bodisi s s poskušanjem določenimi pozicijami končnih stikal in trajno ponovljivimi obremenitvami v danih pozicijah.
Da se bo bat ustavil v želeni točk, boš moral položaj končnega stikala določiti s poskušanjem.
3/2 ventil veži tako, da bo šel zrak iz njega na dovod 5/2 ventila. Ko želiš ustaviti bat, preklopi 3/2 ventil, da bo 5/2 izgubil dovod zraka. S 5/2 samo menjaš smer pomika, s 3/2 pa vklapljaš/izklapljaš premikanje.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
poule Član
Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 800 Aktiv.: 3.81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 7:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Točno tako. O ustavljanju pnevmatskega cilindra nekje na sredini (na senzor) lahko kar pozabiš. Drugače imaš pa tudi na Festo strani orodje (prijavi se kot študent) za risanje in simulacijo pnevmatike...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4049 Aktiv.: 18.18 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 8:00 am Naslov sporočila: |
|
|
sam imam na varilnem stroju pnevmatske cilindre s teflonskimi bati ( brez mazanja - beri lepljenja ) , regulirani s nekimi posebnimi proporcionalnimi ventili , povratno informacijo pa dobijo preko LVDT jev ( normalni hod je tam nekje do 10mm) premeri cilindrov pa so 32,50,80mm.( pač kakšne so zahteve za silo )
resolucija pomikov pa je tam nekje 0,1mm (graf)
... samo to je rešitev $$$
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.34 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
poule je napisal/a: |
Točno tako. O ustavljanju pnevmatskega cilindra nekje na sredini (na senzor) lahko kar pozabiš. Drugače imaš pa tudi na Festo strani orodje (prijavi se kot študent) za risanje in simulacijo pnevmatike... |
To ne drži. Obstajajo pnevatski cilindri v kombinaciji z posebnimi ventili za zelo natančno pozicioniranje. V podjetju kjer sem bil prej zaposlen smo imeli kar nekaj takih primerov.
Če je bil morda kdo na usposabljanju za S7 v Slovenskih Konjicah potem mu je bila sigurno pakazana, če že ni delal na njej ena aplikacija z dvema cilindroma na X ter Y osi ki je praktično simulirala delovanje CNC-ja. Vse skupaj je bilo od festo-ta. Je pa samo delovanje precej glasno.
_________________ lp
Silvo
Nazadnje urejal/a Silvo Sre Maj 18, 2011 12:40 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
aljoš Član
Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 14.06 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 12:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo, to drži.... sem bil na teh predavanjih....samo, a si se vprašal, kolikšna je cena tega cilindra?
Drugače ima pa festo pester izbor najrazličnejših ventilov, cilindrov...ma vse kar si želiš za pnevmatiko... Slišal sem celo, da so izumili ventil, ki zna koreniti tlak...? to mi sicer ni najbolj jasno glede uporabe, ampak vseeno... dobri so....
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
|
milan62 Član
Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2379 Aktiv.: 10.68 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 12:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
aljoš je napisal/a: |
Drugače ima pa festo pester izbor najrazličnejših ventilov, cilindrov...ma vse kar si želiš za pnevmatiko... Slišal sem celo, da so izumili ventil, ki zna koreniti tlak...? to mi sicer ni najbolj jasno glede uporabe, ampak vseeno... dobri so.... |
A ni ta firma naredila umetnega tiča ( tistega letečega mislim ) ?
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.34 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
aljoš je napisal/a: |
Silvo, to drži.... sem bil na teh predavanjih....samo, a si se vprašal, kolikšna je cena tega cilindra?
|
Izvedb cilindov je več. Tisti, ki ga imajo v izobraševalnem centru mislim, da ima meritev izvedeno na ultazvočni način. V podjetju smo imeli eno linijo, kjer je bila merilna letev nepsredno na cilindru. Točno kako je bilo izvedeno nimam pojma. Cilindra nismo nikoli razstavljali. Bil je "prerezan po celi dolžini. Sem sedaj iskal fotografijo, a je žal ne najdem. Regulacija je načeloma izvedljiva tudi s čisto običajnim cilindrom če natančnost ni zelo pomembna. Recimo v podjetju imamo kar nekaj izvedb kjer cilinder uravnava loputo pretoka materiala glede na tok motorja. PID regulator "fura" prorcionalni ventil 4-20mA ta pa v cilinderu na eni strani uravnava pritisk in odpira loputo. Loputa pa se sicer mahansko sama zapira zaradi pretoka materiala.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
aljoš Član
Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 14.06 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2011 2:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iste lopute smo imeli mi v prejšnji firmi....če si jo "peš" vozil odprto-zaprto ali pa recimo odprto na 33%, se je slišalo kot bi zrak vpihovalo notri kot t.i. PWM
Prav slišalo se je presledke vpiha zraka v cilinder, ko je loputo želeo dati v neko nastavljeno pozicijo....seveda feedback informacije, kje sploh loputa je (položaj) pa je bila zanka 4-20mA.
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektrobum Član
Pridružen-a: Ned 13 Nov 2011 19:04 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.95 Kraj: Mb
|
Objavljeno: Pon Avg 31, 2015 6:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo,
Ker nisem domač v tem bi rad dobil informacijo: doma imam pnevmatski cilinder katerega bi rad prožil preko stikala, se pravi ko bo določena stvar prišla do nivoja se bo sklenil stikalo se sprožila zakasnitev cca 10s ter šele na to bi cilinder se dvignil....za spust pa takoj ko se stikalo sprosti naj se cilinder skrči pa ne vem kako zvezat oz. še prej kakšne komponente rabim da bo to delovalo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ElGrigon Član
Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3880 Aktiv.: 17.97 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Avg 31, 2015 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rele z zakasnjenim vklopom.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|