www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Lambda sonda

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
igor_k
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44
Prispevkov: 992
Aktiv.: 4.45
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 07, 2005 9:00 pm    Naslov sporočila:  Lambda sonda Odgovori s citatom

Vprašanje za tiste, ki se spoznajo na lambda sonde.
Doma imam peč na pelete ki ji lahko nastavljam doziranje. Problem je v tem, da ventilator za dovod zraka dela vedno z enako močjo in je zato pri manjšem doziranju preveč kisika in zato slabši izkoristek. Kako bi lahko naredil merjenje količine kisika v dimu in kakšno sondo uporabiti, da bi lahko na osnovi tega reguliral moč ventilatorja.
Prosim za nasvete.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mausko
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 04 Dec 2005 12:17
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.01

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 04, 2005 9:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko uporabljaš sondo lambdo vgrajena v avtomobilih, ki reagira na koncentracijo kisika. Na izhodu meriš tok med 200 in 800 mV. Kdaj lambda je 1 miriš 500 mV, za avte ki delujejo na benzin majbolša mešanica je 14,7 deli zraka proti 1 del benzina.
Lambda = 1,10 – 200-450mV
Lambda = 0,96 550-800mV
Sonda začne delati pravilno pri temperaturi 482-572°C, novejše sonde imajo vgrajen grelni upor tako da žačnejo delati tudi pri mrzlem motorju.
Ne vem če bo delalo v tvoj peči, temperatura plini na izhodu po navadi ne presegajo 250°C
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pegla
Član
Član



Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32
Prispevkov: 284
Aktiv.: 1.27
Kraj: Sv.Anton

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 10, 2005 8:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko tudi pretok zraka omejiš z loputo
ki jo montiraš na gorilc pred ventilatorjem ,če jo lahko montiraš.
Z njo zapiraš pretok zraka do ventilatorja sorazmerno z doriranjem
piletov,pa boš lahko dobil boljši izkoristek.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
pajo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50
Prispevkov: 687
Aktiv.: 3.08

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 2:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanima me kakšen tip lambda sond je v pečeh na biomaso (pelti, sekanci ali polena) in če bi jo lahko zamenjal z avtomobilsko. Sicer nimam peči na biomaso, bi pa rad nekaj eksperimentiral.

Nazadnje urejal/a pajo Pon Jan 23, 2006 6:08 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igor_k
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44
Prispevkov: 992
Aktiv.: 4.45
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 3:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem kako sem spregledal oba odgovora nemenjena meni. Hvala za informacije. Ravno v tem tiči problem, ker vem, da avtomobilske sonde delujejo pri visokih temperaturah iz moje peči pa imajo plini od 90-150°C. Veliko sem že prebrskal po netu vendar pravega odgovora nisem našel. Očitno se bom moral obrniti na proizvajalce peči, ki uporabljajo sondo.
Rešitev z odpiranjem in zapiranjem lopute bi bilo možno izvest, vendar se lahko doziranje tudi pri enaki hitrosti polža spreminja. Prava rešitev je vsekakor samo lambda sonda.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pajo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50
Prispevkov: 687
Aktiv.: 3.08

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 6:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoča rešitev: dodatno vgrajen grelec okoli lambda sonde (za avto), ki le-to ogreje na potrebno temperaturo (nekatere to že očitno imajo). Glede na to, da kuriš na pelete, bi lambda sondo ogrel na zahtevano temperaturo samo za čas meritve, pod predpostavko, da kuriš vedno z isto kvaliteto peletov (kar pa bi po normativih izdelave peltov moralo biti izpolnjeno). Meritve pa izvedeš na nek daljši čas. Ne vem, mogoče enkrat na eno ali dve ali tri ure in na podlagi tega potem reguliraš količino dovedenega zraka.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igor_k
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44
Prispevkov: 992
Aktiv.: 4.45
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za nasvete, Pajo. O ogrevanih sondah sem že razmišljal samo ne vem ali je lahko ta grelec stalno vklopljen. Vrtljaje ventilatorja bi namreč rad reguliral v odvisnosti od napetosti, ki jo da sonda, to pa zaradi tega, ker se doziranje nenehno spreminja in s tem tudi potreba po zraku.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04
Prispevkov: 16777193
Aktiv.: 75257.01

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.31
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Avtomobilske lambde imajo vgrajene grelce že precej let - prerez lambde na sliki (grelec = št. 4 - zeleno). Gretje pri avtomobilih pa je vključeno le prvih nekaj sekund, tako da bo trajno dogrevanje vprašljivo zaradi življenske dobe grelca. Pri avtomobilih je ta napaka (pregoretje grelca) precej pogostejše kot odpoved same sonde. Problem pri uporabi v dimniku peči bo najbrž tudi pretok plinov - razmerje med velikostjo glave sonde ter presekom izpušne cevi. Presek dimnika je precej večji od izpušne cevi tako da bo realnost podatkov precej vprašljiva. Glave avtomobilskih lambd imajo namreč reže za zajem plina prilagojene na hitrost in količino-gostoto plinov okrog njih. Wink

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 74 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group