|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
igor_k Član
Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 992 Aktiv.: 4.45 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Nov 07, 2005 9:00 pm Naslov sporočila: Lambda sonda |
|
|
Vprašanje za tiste, ki se spoznajo na lambda sonde.
Doma imam peč na pelete ki ji lahko nastavljam doziranje. Problem je v tem, da ventilator za dovod zraka dela vedno z enako močjo in je zato pri manjšem doziranju preveč kisika in zato slabši izkoristek. Kako bi lahko naredil merjenje količine kisika v dimu in kakšno sondo uporabiti, da bi lahko na osnovi tega reguliral moč ventilatorja.
Prosim za nasvete. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mausko Neznanec
Pridružen-a: Ned 04 Dec 2005 12:17 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Ned Dec 04, 2005 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko uporabljaš sondo lambdo vgrajena v avtomobilih, ki reagira na koncentracijo kisika. Na izhodu meriš tok med 200 in 800 mV. Kdaj lambda je 1 miriš 500 mV, za avte ki delujejo na benzin majbolša mešanica je 14,7 deli zraka proti 1 del benzina.
Lambda = 1,10 – 200-450mV
Lambda = 0,96 550-800mV
Sonda začne delati pravilno pri temperaturi 482-572°C, novejše sonde imajo vgrajen grelni upor tako da žačnejo delati tudi pri mrzlem motorju.
Ne vem če bo delalo v tvoj peči, temperatura plini na izhodu po navadi ne presegajo 250°C |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pegla Član
Pridružen-a: Sob 01 Nov 2003 17:32 Prispevkov: 284 Aktiv.: 1.27 Kraj: Sv.Anton
|
Objavljeno: Sob Dec 10, 2005 8:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko tudi pretok zraka omejiš z loputo
ki jo montiraš na gorilc pred ventilatorjem ,če jo lahko montiraš.
Z njo zapiraš pretok zraka do ventilatorja sorazmerno z doriranjem
piletov,pa boš lahko dobil boljši izkoristek. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pajo Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 3.08
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2006 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanima me kakšen tip lambda sond je v pečeh na biomaso (pelti, sekanci ali polena) in če bi jo lahko zamenjal z avtomobilsko. Sicer nimam peči na biomaso, bi pa rad nekaj eksperimentiral.
Nazadnje urejal/a pajo Pon Jan 23, 2006 6:08 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igor_k Član
Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 992 Aktiv.: 4.45 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2006 3:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem kako sem spregledal oba odgovora nemenjena meni. Hvala za informacije. Ravno v tem tiči problem, ker vem, da avtomobilske sonde delujejo pri visokih temperaturah iz moje peči pa imajo plini od 90-150°C. Veliko sem že prebrskal po netu vendar pravega odgovora nisem našel. Očitno se bom moral obrniti na proizvajalce peči, ki uporabljajo sondo.
Rešitev z odpiranjem in zapiranjem lopute bi bilo možno izvest, vendar se lahko doziranje tudi pri enaki hitrosti polža spreminja. Prava rešitev je vsekakor samo lambda sonda. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pajo Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 3.08
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2006 6:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoča rešitev: dodatno vgrajen grelec okoli lambda sonde (za avto), ki le-to ogreje na potrebno temperaturo (nekatere to že očitno imajo). Glede na to, da kuriš na pelete, bi lambda sondo ogrel na zahtevano temperaturo samo za čas meritve, pod predpostavko, da kuriš vedno z isto kvaliteto peletov (kar pa bi po normativih izdelave peltov moralo biti izpolnjeno). Meritve pa izvedeš na nek daljši čas. Ne vem, mogoče enkrat na eno ali dve ali tri ure in na podlagi tega potem reguliraš količino dovedenega zraka. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igor_k Član
Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 992 Aktiv.: 4.45 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za nasvete, Pajo. O ogrevanih sondah sem že razmišljal samo ne vem ali je lahko ta grelec stalno vklopljen. Vrtljaje ventilatorja bi namreč rad reguliral v odvisnosti od napetosti, ki jo da sonda, to pa zaradi tega, ker se doziranje nenehno spreminja in s tem tudi potreba po zraku. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
. Član
Pridružen-a: Ned 19 Sep 2004 22:04 Prispevkov: 16777193 Aktiv.: 75257.01
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.31 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jan 23, 2006 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Avtomobilske lambde imajo vgrajene grelce že precej let - prerez lambde na sliki (grelec = št. 4 - zeleno). Gretje pri avtomobilih pa je vključeno le prvih nekaj sekund, tako da bo trajno dogrevanje vprašljivo zaradi življenske dobe grelca. Pri avtomobilih je ta napaka (pregoretje grelca) precej pogostejše kot odpoved same sonde. Problem pri uporabi v dimniku peči bo najbrž tudi pretok plinov - razmerje med velikostjo glave sonde ter presekom izpušne cevi. Presek dimnika je precej večji od izpušne cevi tako da bo realnost podatkov precej vprašljiva. Glave avtomobilskih lambd imajo namreč reže za zajem plina prilagojene na hitrost in količino-gostoto plinov okrog njih.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|