|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ales08 Neznanec
Pridružen-a: Tor 17 Jan 2023 9:37 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.13 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Tor Jan 17, 2023 9:43 am Naslov sporočila: Polnjenje akumulatorja na prikolici |
|
|
Pozdravljeni
Po pregledu tem nisem našel podobnega problema, ki je sledeč:
Z terencem dokaj redno vlečem kiper prikolico, ki ima za dvig kesona svojo hidravlično črpalko in svoj akumulator.
Ponavadi sem ga polnil doma s polnilcem na 220v, ker pa ga včasih ob povečani uporabi nimam časa napolniti, bi rad, da ga polni kar alternator iz avta med vožnjo, ker ima prikolica pripravljen Andersonov konektor, kot na viličarjih.
Avtoelektričar mi je svetoval, da iz avtomobilskega akumulatorja potegnem vodnik 16mm2 do zadnjega dela avta za plus, minus naj vežem kar na šasijo.
Je to zadovoljiva rešitev, je potrebna pri avtomobilskem akumulatorju varovalka, če ja, kako močna ali rele?
Akumulatorja sta oba mislim da 75Ah, avto je pa Ford Ranger, letnik 2014.
Prosim za pomoč, ideje, rešitve..
Hvala za odgovore.
Lp, Aleš _________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5337 Aktiv.: 24.73 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Tor Jan 17, 2023 9:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Direktna vezava pomeni, da ti lahko tvoj sistem izprazni pogonski akumulator in potem ostaneš brez ...
Imaš namenske krmilnike za tak primer, poglej pri avtodomarjih oz. kontaktiraj kak Velog, Mixi in podobno. Votronic je top, ampak malo drag: https://www.votronic.de/index.php/en/products2/series-vcc/standard-version/vcc-1212-30-new
In ja, varovalka pri viru je obvezna (če ti je avtoelektričar svetoval brez varovalke, menjaj avtoelektričarja ...)
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.94 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Jan 17, 2023 11:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Popolnoma se strinjam, varovalka je obvezna.
Z avtoelektričarjem se nista razumela, oziroma on ni pravilno razumel problema ali želje, oziroma je želel zadevo nekoliko nadgraditi. No, ne glede na vse, varovalko bi moral uporabiti, recimo ANL 150A za 16mm2
Nasvet avtoelektričarja je v bistvu dober, da iz akumulatorja v vozilu potegneš vodnik do zadnjega dela vozila, kamor lahko namestiš anderson konektor.
Varovalka bi morala biti montirana spredaj pri akumulatorju, da ščitiš na novo potegnjeno inštalacijo.
Poleg varovalke bi moral uporabiti še stikalo, lahko tudi rele preko manjšega stikala, da ne vlečeš debelih vodnikov do glomaznega stikala.
Z dodatno inštalacijo 16mm2 bi omogočil velik tok, ki ni nujno da je sprejemljiv za obstoječ sistem v avtomobilu.
Ker pišeš, da bi akumulator na prikolici polnil med vožnjo, ne vidim potrebe po zelo velikem toku polnjenja, zato bo dovolj inštalacija 2,5mm2, ki omogoča tokove do 20A trajno. Polnilni tok 20A je več kot dovolj, vendar pri tako majhnem preseku in dolžini preko 5m tega toka verjetno ne bo možno doseči, mogoče bo polnilni tok komaj 10A, vse je odvisno od razlike napetosti.
Še najbolj zanesljivo in najbolje bi bilo, če bi uporabil tokovno omejen boost converter step-up, tako bi imel omejen tok, padec napetosti na inštalaciji ne bi predstavljal nobene ovire.
Poskusi, provizorično potegni vodnik 1,5mm2 in izmeri tok polnjenja pri precej izpraznjenem akumulatorju na prikolici, seveda ko je motor avtomobila v teku in akumulator v vozilu vsaj 14V. Nadaljuješ poskus z 2,5mm2, 4mm2, več pa mislim da ne bo treba, ker bo tok že dosežen.
In še 1x, obvezna je varovalka, ki je pravilno dimenzionirana na presek vodnika.
Problematiko poznam, sem imel v moji dolgoletni praksi že več primerov s tako prikolico.
Bom opisal najbolj preprosto, domiselno, efektivno, najcenejšo in najbolj uporabno rešitev:
Prikolica ima standarden 7 pinski konektor za luči. Vsi vemo, da eden od sedmih kontaktov večinoma ni uporabljen, gre za kontakt 54g. Ta kontakt naj bi bil po BOSCH oznakah "trajna zavora".
V standardu DIN72552 tega kontakta ni več v tabelah.
Kakor koli, kontakt 54g mnogi uporabljajo za različne namene: stalno napajanje 12/24V, meglenka, vzvratna luč.
Polnjenje akumulatorja v prikolici je bilo rešeno preko kontakta 54g ampak ne direktno na akumulator + pol. Med kontaktom 54g in akumulatorjem sta bili v serijo povezani dve meglenki vzporedno, z žarnicama 12V 55W, ki sta služili kot zaščita in omejevalnik toka.
Napajanje kontakta 54g v vtičnici je bilo preko stikala iz linije ACC.
Meglenki sta bili montirani zadaj na prikolici, tako da sta imeli še funkcijo vzvratnih luči. Vklop vzvratnih luči se je izvršil v avtu z relejem in preko stikala, po potrebi. Na kontakt 54g v vtičnici je rele preklopil CH (chasis/šasija)) oziroma GND, tako sta meglenki zadaj delovali iz vgrajenega akumulatorja.
Mimogrede, opisan primer je v pogonu in brezhibno deluje še danes.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ales08 Neznanec
Pridružen-a: Tor 17 Jan 2023 9:37 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.13 Kraj: Posavje
|
Objavljeno: Sre Jan 18, 2023 11:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za izčrpen odgovor, mislim pa da bom ostal kar pri klasičnemu polnjenju. _________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|