|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator
Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6553 Aktiv.: 29.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tale mora biti pa kakšnih 100kWh. Ampak čudno, kolikor vem imata 100kWh baterije Domač in Porsche. 😀
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa za 26.000$ dobiš 150+Kwh baterij. Ima ta Volt 1000+km dosega?
lp
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
milan62 Član
Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2379 Aktiv.: 10.68 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
malci je napisal/a: |
Pa za 26.000$ dobiš 150+Kwh baterij. Ima ta Volt 1000+km dosega?
lp |
Če na baterijo nalepi svojo nalepko še Chervolet, MB, Porsche itd. potem so cenovna razmerja povsem drugačna
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Ravne Član
Pridružen-a: Sre 22 Maj 2019 22:02 Prispevkov: 151 Aktiv.: 2.52
|
Objavljeno: Pon Dec 26, 2022 6:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za novi Chevrolet Volt je bila cena leta 2012 okoli 41000$, torej je menjava baterije 3/4 cene novega.
Odvisno od generacije (1. ali 2.) imajo vgrajeno baterijo 16-18,4 kWh (Wikipedia).
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
tretjic Član
Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 394 Aktiv.: 2.22 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Dec 26, 2022 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, dejansko gre za priključni hibrid prejšnje generacije z 18.4kWh baterijo. Ki ga niti ne delajo več, zato taka cena baterije.
Za 26.000$ ne dobiš 150kWh avtomobilskih baterij. No, razen če naročiš celo ladjo, potem so verjetno še kakšen dolar manj.
Dejansko se bo trg rabljenih/starih avtomobilov povsem zasukal. Kaj ti pomaga, če kupiš 10 let star avto za 300 eur, če moraš potem dodati še 20k+ za baterijo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
frenki Moderator
Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6553 Aktiv.: 29.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Pon Dec 26, 2022 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz na tole gledam bolj iz zornega kota življenjskega cikla avtomobila. Če malo posplošim, se bo ta vsaj prepolovil. Ne razpolagam sicer z nekimi konkretnimi podatki, ampak tako po občutku je življenjski cikel avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem vsaj kakih 10+ let. S prihodom električnih pa bo praktično več ali manj enak življenjski dobi baterije. Zagotovo primeren razlog za odpiranje šampanjca na strani avtomobilske industrije. Kaj pa po drugi plati to pomeni za tako opevano okolju prijazno / trajnostno industrijo je seveda postranskega pomena.
No, saj se bodo verjetno v kratkem začeli pojavljati kaki "refurbish" servisi baterij, ki bodo tekmovali z zaščitnimi ukrepi proizvajalcev baterij/avtomobilov ... ampak to ni to. Divji zahod ... spet.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5334 Aktiv.: 24.73 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Dec 26, 2022 9:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoce za info, 62 kWh baterija za Nissan Leaf se da dobiti za cca 11.000 EUR. Je znancu crknila po slabih 200.000 km.
Lp, G
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5334 Aktiv.: 24.73 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Dec 26, 2022 9:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Frenki, taki servisi ze so EVclinic iz Zagreba, na primer.
Drugace pa baterija naceloma po 10 letih kar ne crkne, se pa zniza kapaciteta/domet.
Lp, G
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tretjic Član
Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 394 Aktiv.: 2.22 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Tor Dec 27, 2022 1:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Življenska doba 10+ let? No, moji imajo bolj 20+ let... Bolj kot gremo stran od središča evrope, bolj je še to x2 ali x3. In vozijo.
Vsi imamo izkušnje z različnimi baterijami. Tisti, ki štejemo, ugotovimo, da je življenska doba od nekaj 10 do nekaj 100 ciklov. Seveda odvisno od kemije, hitrosti polnjenja in praznjenja in še 1000 drugih dejavnikov. Še najmanj izkušenj imam z LiFePO4, ki so zdaj aktualne za EV - ampak še vedno dovolj, da mi je jasno da je 3000 ciklov (ki jih obljublja proizvajalec) zgolj mokre sanje. Zdaj sicer kitajci obljubljajo 6000...kdo verjame?
Proizvajalci za srednjo baterijo (40-50 kWh) obljubljajo do 150 kkm, kar bi mogoče šlo. Mogoče.
Sicer če pogledamo avto.net, to za slovenske razmere bolj ali manj povsem zadošča. Tam imajo VSI avti, stari nad 5 let, med 100 in 200kkm
(Tistih, ki jih ponuja kakšna javna ustanova in imajo 600k res ne moremo vzeti za referenco )
Načeloma kar ne crkne?
Tudi jaz popravljam baterije in lahko rečem da načeloma res ne, Načeloma
Imam 10 členov. Zamenjaš enega, čez 3 mesece drugega, čez mesec tretjega...in takrat ti je žal, da si se že pri prvem sploh lotil popravila, ker ni zastonj, ne gre ravno hitro in nazadnje imaš še vedno staro baterijo, ki se tako tudi obnaša Pa bi že pri prvem lahko vedel, da je bilo 150 ciklov in pri teh pogojih bistveno več ne moreš čakat...
Koliko členov je v EV?
Upam si trditi, da bodo EV baterije, narejene z današnjo tehnologijo, po 10 letih, če smo jih kaj dosti rabili ali pa ne, za na odpad. Večina precej prej. Mogoče, če se bo komu dalo s prebiranjem celic, si bo naredil "power wall", ampak za v avto gotovo ne bodo več.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ticla Član
Pridružen-a: Sob 15 Dec 2007 22:52 Prispevkov: 440 Aktiv.: 2.21 Kraj: Župečja vas
|
Objavljeno: Tor Dec 27, 2022 7:21 am Naslov sporočila: |
|
|
tretjic je napisal/a: |
Še najmanj izkušenj imam z LiFePO4, ki so zdaj aktualne za EV - ampak še vedno dovolj, da mi je jasno da je 3000 ciklov (ki jih obljublja proizvajalec) zgolj mokre sanje. Zdaj sicer kitajci obljubljajo 6000...kdo verjame? :lol |
LiFePO4 več niso aktualne za e-avte. Imajo premalo kapaciteto.
tretjic je napisal/a: |
Koliko členov je v EV? |
Odvisno od proizvajalca avtomobilov, kakšne ima zahteve. 96, 108, lahko tudi 180 celic.
_________________ Moja delavnica ni razmetana, je samo taktično urejena. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Dorijan Član
Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2481 Aktiv.: 12.88 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Tor Dec 27, 2022 2:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
ticla je napisal/a: |
...
LiFePO4 več niso aktualne za e-avte. Imajo premalo kapaciteto.
... |
Če so v Wh / L 50% od LiIon še ne pomeni, da niso primerne oz se ne uporabljajo za avte. Se samo ne za tiste z 100kWh baterijami.
Če pa firma ponuja isti model avta z 100kWh in 60kWh baterijo, je lahko prva LiIon drugoa LFP in gre še vedno v isto ohišje(Npr Model3).
Je pa kompromis, da v zameno za negorljivost in podvojitev polnilnih ciklov zgubiš domet.
_________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|