www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Popravila EV

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6553
Aktiv.: 29.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:34 pm    Naslov sporočila:  Popravila EV Odgovori s citatom

Tole sem snel nekje z neta. Zanimivi časi se obetajo Think


Servis_EV.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  181.97 KB
 Pogledana:  67 krat

Servis_EV.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1345
Aktiv.: 7.69
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tale mora biti pa kakšnih 100kWh. Ampak čudno, kolikor vem imata 100kWh baterije Domač in Porsche. 😀
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.92
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa za 26.000$ dobiš 150+Kwh baterij. Ima ta Volt 1000+km dosega? Smile

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2379
Aktiv.: 10.68
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 25, 2022 10:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

malci je napisal/a:
Pa za 26.000$ dobiš 150+Kwh baterij. Ima ta Volt 1000+km dosega? Smile

lp


Če na baterijo nalepi svojo nalepko še Chervolet, MB, Porsche itd. potem so cenovna razmerja povsem drugačna

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Ravne
Član
Član



Pridružen-a: Sre 22 Maj 2019 22:02
Prispevkov: 151
Aktiv.: 2.52

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 26, 2022 6:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za novi Chevrolet Volt je bila cena leta 2012 okoli 41000$, torej je menjava baterije 3/4 cene novega. Brick wall
Odvisno od generacije (1. ali 2.) imajo vgrajeno baterijo 16-18,4 kWh (Wikipedia).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tretjic
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19
Prispevkov: 394
Aktiv.: 2.22
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 26, 2022 8:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, dejansko gre za priključni hibrid prejšnje generacije z 18.4kWh baterijo. Ki ga niti ne delajo več, zato taka cena baterije.
Za 26.000$ ne dobiš 150kWh avtomobilskih baterij. No, razen če naročiš celo ladjo, potem so verjetno še kakšen dolar manj.
Dejansko se bo trg rabljenih/starih avtomobilov povsem zasukal. Kaj ti pomaga, če kupiš 10 let star avto za 300 eur, če moraš potem dodati še 20k+ za baterijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6553
Aktiv.: 29.41
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 26, 2022 9:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz na tole gledam bolj iz zornega kota življenjskega cikla avtomobila. Če malo posplošim, se bo ta vsaj prepolovil. Ne razpolagam sicer z nekimi konkretnimi podatki, ampak tako po občutku je življenjski cikel avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem vsaj kakih 10+ let. S prihodom električnih pa bo praktično več ali manj enak življenjski dobi baterije. Zagotovo primeren razlog za odpiranje šampanjca na strani avtomobilske industrije. Kaj pa po drugi plati to pomeni za tako opevano okolju prijazno / trajnostno industrijo je seveda postranskega pomena.

No, saj se bodo verjetno v kratkem začeli pojavljati kaki "refurbish" servisi baterij, ki bodo tekmovali z zaščitnimi ukrepi proizvajalcev baterij/avtomobilov ... ampak to ni to. Divji zahod ... spet. Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 26, 2022 9:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoce za info, 62 kWh baterija za Nissan Leaf se da dobiti za cca 11.000 EUR. Je znancu crknila po slabih 200.000 km.

Lp, G

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5334
Aktiv.: 24.73
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 26, 2022 9:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Frenki, taki servisi ze so Wink EVclinic iz Zagreba, na primer.
Drugace pa baterija naceloma po 10 letih kar ne crkne, se pa zniza kapaciteta/domet.

Lp, G

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tretjic
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19
Prispevkov: 394
Aktiv.: 2.22
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 27, 2022 1:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Življenska doba 10+ let? No, moji imajo bolj 20+ let... Sad Bolj kot gremo stran od središča evrope, bolj je še to x2 ali x3. In vozijo.

Vsi imamo izkušnje z različnimi baterijami. Tisti, ki štejemo, ugotovimo, da je življenska doba od nekaj 10 do nekaj 100 ciklov. Seveda odvisno od kemije, hitrosti polnjenja in praznjenja in še 1000 drugih dejavnikov. Še najmanj izkušenj imam z LiFePO4, ki so zdaj aktualne za EV - ampak še vedno dovolj, da mi je jasno da je 3000 ciklov (ki jih obljublja proizvajalec) zgolj mokre sanje. Zdaj sicer kitajci obljubljajo 6000...kdo verjame? Laughing

Proizvajalci za srednjo baterijo (40-50 kWh) obljubljajo do 150 kkm, kar bi mogoče šlo. Mogoče.
Sicer če pogledamo avto.net, to za slovenske razmere bolj ali manj povsem zadošča. Tam imajo VSI avti, stari nad 5 let, med 100 in 200kkm Laughing
(Tistih, ki jih ponuja kakšna javna ustanova in imajo 600k res ne moremo vzeti za referenco Smile )


Načeloma kar ne crkne?
Tudi jaz popravljam baterije in lahko rečem da načeloma res ne, Načeloma Laughing
Imam 10 členov. Zamenjaš enega, čez 3 mesece drugega, čez mesec tretjega...in takrat ti je žal, da si se že pri prvem sploh lotil popravila, ker ni zastonj, ne gre ravno hitro in nazadnje imaš še vedno staro baterijo, ki se tako tudi obnaša Sad Pa bi že pri prvem lahko vedel, da je bilo 150 ciklov in pri teh pogojih bistveno več ne moreš čakat...
Koliko členov je v EV?

Upam si trditi, da bodo EV baterije, narejene z današnjo tehnologijo, po 10 letih, če smo jih kaj dosti rabili ali pa ne, za na odpad. Večina precej prej. Mogoče, če se bo komu dalo s prebiranjem celic, si bo naredil "power wall", ampak za v avto gotovo ne bodo več.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ticla
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Dec 2007 22:52
Prispevkov: 440
Aktiv.: 2.21
Kraj: Župečja vas

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 27, 2022 7:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tretjic je napisal/a:
Še najmanj izkušenj imam z LiFePO4, ki so zdaj aktualne za EV - ampak še vedno dovolj, da mi je jasno da je 3000 ciklov (ki jih obljublja proizvajalec) zgolj mokre sanje. Zdaj sicer kitajci obljubljajo 6000...kdo verjame? :lol


LiFePO4 več niso aktualne za e-avte. Imajo premalo kapaciteto.

tretjic je napisal/a:
Koliko členov je v EV?

Odvisno od proizvajalca avtomobilov, kakšne ima zahteve. 96, 108, lahko tudi 180 celic.

_________________
Moja delavnica ni razmetana, je samo taktično urejena.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dorijan
Član
Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48
Prispevkov: 2481
Aktiv.: 12.88
Kraj: južnoprimorska

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 27, 2022 2:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ticla je napisal/a:
...
LiFePO4 več niso aktualne za e-avte. Imajo premalo kapaciteto.
...
Če so v Wh / L 50% od LiIon še ne pomeni, da niso primerne oz se ne uporabljajo za avte. Se samo ne za tiste z 100kWh baterijami.

Če pa firma ponuja isti model avta z 100kWh in 60kWh baterijo, je lahko prva LiIon drugoa LFP in gre še vedno v isto ohišje(Npr Model3).
Je pa kompromis, da v zameno za negorljivost in podvojitev polnilnih ciklov zgubiš domet.

_________________
Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 70 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group