|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LukaL Član
Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.36 Kraj: okolica Grosupljega
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 4:44 pm Naslov sporočila: Zajemanje "šuma" - kako? |
|
|
Izdelujem čim bolj "pravi" random generator. Na voljo imam 2 shemi.
1. http://world.std.com/~reinhold/waynesrngcomp.gif
2. http://willware.net:8080/rng-circuit.gif
Zanima me, katero shemo naj uporabim in pa kako bi zajel te podatke? Na razpolago imam Windows OS, ali pa Linux.
Predvsem me zanima strojna stran le tega, se pravi ali zajemam preko COM ali LPT ali še celo kaj tretjega.
LP Luka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sokrat Član
Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 25.03
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Game port ima A/D konverter, ki ga druga dva porta nimata. Mislim, da je za branje "smeti" najbolj primeren.
A /dev/random (/dev/urandom) ni dovolj dober ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LukaL Član
Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.36 Kraj: okolica Grosupljega
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 5:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem tudi z /dev/random poskušal, ampak bi želel nekaj drugega, kar ni dovisno od računalnika samega. Nisem zasledil kje /dev/random pobira "podatke"; ali iz termičnega šuma ali pa iz sistemskega časa (oz sekund od leta 1970).
Je pa tale težava:
Citiram: |
However, the low availability of genuine entropy makes the direct use of /dev/random unsuitable for generation of large quantities of data. |
V mojem primeru pa bi potreboval vsaj n*po 8bitov
n=0...10^6 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sokrat Član
Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 25.03
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jah, ni vsaka stvar za vse dobra - /dev/urandom ne bo nikoli "poniknil", bodo pa podatki slabsi, ce je entropy pool premajhen. Vrednosti se pobirajo iz vseh mogocih stvari in nanje (bojda) vplivajo tudi dejavniki kot so tipkanje, izvajanje programov itd. (uporaba v glavnem), pa se shrani se vrednost ob restartu in tako drugic ne zacnes spet "iz nicle", ampak so vrednosti drugacne, cetudi bi sistem zagnal povsem enako (brez nakljucnih uporabniskih intervencij).
Kaj bi pa sploh rad pocel s tem ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LukaL Član
Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.36 Kraj: okolica Grosupljega
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 5:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
"Izračunal" dobitno kombinacojo na lotu Hec.
Sedaj pa brz heca. Želim pač poskusiti narediti rng-generator, ki bo "sodeloval" z računalnikom.
1. zaradi moje radovednosti in ambicioznosti
2. pa bi lahko podatke primerjal glede na built-in variante pri računalnikih
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sokrat Član
Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 25.03
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 5:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ce stvar nima prakticne aplikacije, potem jo je tezko ustrezno dimenzionirati. 1 MB dovolj dobro psevdonakljucnih vrednosti za recimo kaksne izracune (Monte Carlo ...) ti bo dal tudi /dev/urandom in ostali SW generatorji, sploh ce jih prej nekoliko "nahranis" (vrzi vanje recimo kaksen binary, recimo sliko ali zvok ali program ali kaj podobnega).
10^6 vrednosti je opo mojem mnenju tudi dalec premajhen vzorec, da bi v njem iskal ponavljanje (in tako primerjal ucinkovitost SW proti HW). Najbrz te bo tole zanimalo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LukaL Član
Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.36 Kraj: okolica Grosupljega
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 5:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
OK. Mislim da sva se oddaljila o dbistva teme...sprašujem le, kako je možno zajeti te smeti, ne pa kakšna bo praktična uporaba le tega. Konec koncev bi lahko znanje za zajem podatkov uporabil tudi pri kakšni drugi, mogoče malo bolj "resni" aplikaciji.
Gre samo za izbiro in implementacijo hardwarea.
LP Luka
PS: pa brez zamere |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sokrat Član
Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 25.03
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 6:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da si me narobe razumel; ce bi konkretna ("resna") aplikacija zahtevala hitro pripravo dobro psevdonakljucne vrednosti (recimo za varnostne namene, torej za kljuc ali kaj podobnega), bi se tega lotil drugace kot za ogromno maso statisticno lepo porazdeljenih, a morda ne najbolj nakljucnih vrednosti (recimo za izracune, simulacije vzorcenja, itd.).
Kako to izvesti zaradi namena samega pa ze ves - "generator" bojda ze imas, njegov analogni izhod pa lahko na PC pripeljes najbolj elegantno prek vgrajenih A/D konvertejev. Eni so v zvocni kartici ('line in' ter mikrofonski vhod), drugi pa v game portu (4 vhodi). Vse ostalo zahteva se dodatni HW. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LukaL Član
Pridružen-a: Pet 03 Sep 2004 15:59 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.36 Kraj: okolica Grosupljega
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 7:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej če želim uporabit "analogni rng" predvidevam da je to na 1. shemi, peljem izhod le-tega na Audio IN; v drugem, digitalnem primeru pa na enega od vhodov Game porta?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Highlag Član
Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 18.08 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
TTL vhod bi lahko pripeljal tudi na serijska vrata. Verjetno bi bila tudi izdelava čitalca vrednosti lažja. Ali se motim? Rabil bi še en MAX232 ki bi skrbel za pravilno komunikacijo, bral bi pa 8 bitne vrednosti.
No saj če bi se potrudil bi se dalo tudi drugo varianto tako predelati rabil bi le še en A/D konverter pa bi šlo. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sokrat Član
Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 25.03
|
Objavljeno: Pon Dec 12, 2005 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne; game port ima A/D konverter vgrajen, ti pa nanj prikljucis analogni signal (oz. do 4 analogne signale). Sicer bi lahko nanj prikljucil tudi digitalni signal (gumbi), a je to nesmiselno, ce ze imas posten generator sumov. Beri dalje tukaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 79 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|