|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.39 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pon Dec 31, 2012 11:30 am Naslov sporočila: Izdelava zobnika |
|
|
Pozdravljeni!
Sem sredi iskanju rešitev za neko stvar, in glavni problem, ki se mi pojavlja je izdelava zobnika. Gre se za takšen zobnik, premer nekje 30-40 mm. Obremenitve in obrati niso problem, mora biti pa zobnik zanesljiv, saj se gre za volanski mehanizem na avtu.
Dvomim, da bo to nek zobnik standardnih mer, saj gre za japonca.
Torej potrebno je "prekopirati" obstoječi zobnik in dodati 1 ali 2 zoba. Najbolj mi nekako "diši" CNC izdelava. Ima kdo tukaj 4 osni CNC?
Lp
Robi
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
78.49 KB |
Pogledana: |
31 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3463 Aktiv.: 16.57 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Dec 31, 2012 11:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz si ne bi upal kar od oka nekaj delat. Predlagam Tehovnika :
http://www.tehovnik.si/predstavitev.htm
So res mojstri svojega posla, cene imajo ugodne. Lahko jim prepustiš izbiro materiala in celotno izdelavo, pa ne bo problema.
lp
Robi
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.39 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pon Dec 31, 2012 12:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala soimenjak. Če mi lahko kdo to naredi, so to sigurno oni. Pa še blizu so.
Mogoče veš, kakšno ceno lahko pričakujem? Če so to kakšne 3 meste številke, nima smisla.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3463 Aktiv.: 16.57 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Dec 31, 2012 2:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
O ceni nimam pojma- vprašaj jih.
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
silvo22 Član
Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 3.07 Kraj: Nova Gorica
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Lojz Član
Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31 Prispevkov: 668 Aktiv.: 3.01 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 11:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Trimestna cifra je tudi 100, lahko pa je tudi 999. Razlika je ogromna.
_________________ LP
Lojz |
|
Nazaj na vrh |
|
|
144300 Član
Pridružen-a: Sre 27 Jan 2010 22:14 Prispevkov: 700 Aktiv.: 4.06 Kraj: Zelena dolina
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 12:28 pm Naslov sporočila: Re: Izdelava zobnika |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
Pozdravljeni!
Obremenitve in obrati niso problem, mora biti pa zobnik zanesljiv, saj se gre za volanski mehanizem na avtu.
Dvomim, da bo to nek zobnik standardnih mer, saj gre za japonca.
Torej potrebno je "prekopirati" obstoječi zobnik in dodati 1 ali 2 zoba. Najbolj mi nekako "diši" CNC izdelava. Ima kdo tukaj 4 osni CNC?
Lp
Robi |
Če se doda en ali dva zoba, je potrebno spremeniti tudi modul zoba, tako, da bo verjetno potrebno izdelat še drugi zobnik, ki je v paru s tem, ( če je na volanskem sistemu je potrebno res izbrati pravi material, obdelavo-hrapavost ter primerna toplotna obdelava, da se med vožnjo obnaša kot atestiran....
_________________ NI ANTENA VSE,JE PA OGROMNO. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.39 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 12:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
V paru s tem je volanska letev. Saj se to ne vrti 24/7 z 10 000 rpm, tako da izdelava tega ne more biti raketna tehnologija. Preden bi to šlo na avto, bo sigurno pretestirano "na mizi" do skrajnosti.
Zobnik na civicu ima 8 zobov, integra R pa 9, pa so fantje že menjevali zobnik iz integre na volansko letev na civica in je špilalo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
VolkD Član
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 64.07 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
vitez93 je napisal/a: |
Zobnik na civicu ima 8 zobov, integra R pa 9, pa so fantje že menjevali zobnik iz integre na volansko letev na civica in je špilalo. |
Zobje morajo prilegati zobem na letvi. Edini način, da bi to bilo v redu je, da se poveča obod zobnika. To pa pomeni večji razmak med osovino in letvijo.
_________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber Član
Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 10.26 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Precej točne informacije bi dobil na forumu strojnistvo.com
Res izdelava zobnika ni raketna tehnologija, ampak to še ne pomeni, da ti bodo tak dokaj specialni del naredili za gajbo pira. Močno dvomim, da bi kje naredili tak zobnik za manj kot 100eur, verjetno bo bližje 200eur.
Če spremeniš število zob je treba spremeniti premer ali modul zobnika. Lahko le malo spremeniš modul in narediš nekoliko tanjše zobe, pa bo šlo skupaj, seveda pa se lahko potem pojavi zračnost in zaradi šibkejših, včasih tudi nižjih zob, se zmanjša zanesljivost. No, če s spreminjanjem modula pretiravaš malce bolj, lahko s tem odpraviš zračnost, saj bo šlu skupaj kar malo na silo... res genialno, da bi se šli igrat z volanskim mehanizmom, potem pa na cesto. Upam, da boš na cesti sam, ko se slučajno kaj zgodi, kar se ne bi smelo. Ne bom trdil, da se kateremu koli avtomobilu ne more odtrgati končnik ali kaj drugega pri volanskem mehanizmu, ampak če nekaj ni narejeno tako kot mora biti, se možnost še poveča. Sicer pa, rešitev je več, lahko menjaš volansko letev, lahko daš naredit zobnik in letev (po naročilu), lahko tudi zamenjaš avto, če ti obstoječi ni všeč saj bi kaj komentiral, pa bi nastalo butasto prepričevanje kot včasih na avtomobilizem.com
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.39 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Letev ima vodilo, z vijakom in vzmetjo, s katerim se prilagaja letev na zobnik. Potem se z moment ključem nastavi ustrezno napetost v vzmeti. 3, 4, 5, 6 na sliki.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
25.43 KB |
Pogledana: |
30 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lado Član
Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 987 Aktiv.: 4.44 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sama menjava zobnika iz 8 na 9 zob ne gre, ker se poveča razdalja zobnika od letve ( ob istem modulu zobnika) Verjetno so menjali skupaj z letvijo....
Takšen zobnik zna biti pri izdelavi 1 kos zelo drag...Da ti osvetlim koliko dela je s tem:
Struženje,izdelava utora, reskanje zob, cementiranje, kaljenje jedra, kaljenje površine , brušenje okroglin, brušenje zob,,,(lahko tudi brez cementiranja a je potem po brušenju potrebna plinsko nitriranje.
Sami časi izdelave so kratki, a je nastavljanje stroja dolgotrajno...
Vsaka izdela izven teh postopkov pa prinese slab izdelek kateri nebi opravljal dobro svojega dela...
Kupi novi, tudi če je drago -v končni fazi bo bistveno ceneje...
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3463 Aktiv.: 16.57 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem šele sedaj videl, da hočeš spremeniti število zob- sprva nisem pozorno pogledal.
Zmontiraj od Integre, če paše in ti prestava ustreza. Sam se raje ne igraj tam okrog, ker se ti lahko potem med vožnjo kaj malo zablokira, posledice so lahko katastrofalne!
In ves cirkus zato, da bi imel malo bolj direkten volan?!
A imaš avto za slalome, ali za raceland ali kar za foro?
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
boriskozjan Član
Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 5.11 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 2:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zobnike prepustite kar tehovniku, so malce večja umetnost kot si večina tukaj misli.
Kot prvo ubirata lahko samo zobnika z enakim modulom, modul in število zob določa osnovni premer zobnika, vse skupaj je zelo povezano z medosjem. medosje se lahko v nekih majhnih mejah korigira s profilnim premikom, s kateril lahko vplivamo tudi na nosilnist zobnika. Glede na število zob in sliko se vidi, da so zobje spodrezani, ker je še dodaten problem, zato je tudi kot poševnosti tako velik. Dvomim, v uspešnost projekta, razen če boš porabil veliko €€. Originalnega dela se ne dobi?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.39 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Tor Jan 01, 2013 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
lado je napisal/a: |
Sama menjava zobnika iz 8 na 9 zob ne gre, ker se poveča razdalja zobnika od letve ( ob istem modulu zobnika) Verjetno so menjali skupaj z letvijo....
|
Komplet letev ne paše iz enega avta na drug, malenkost drugačni nosilci. Zobnik pa paše iz ene letve na drugo. Preverjeno! Seveda se poveča razdalja zobnika od letve. Sem razložil v prejšnjem postu.
lado je napisal/a: |
Takšen zobnik zna biti pri izdelavi 1 kos zelo drag...Da ti osvetlim koliko dela je s tem:
Struženje,izdelava utora, reskanje zob, cementiranje, kaljenje jedra, kaljenje površine , brušenje okroglin, brušenje zob,,,(lahko tudi brez cementiranja a je potem po brušenju potrebna plinsko nitriranje.
Sami časi izdelave so kratki, a je nastavljanje stroja dolgotrajno...
Vsaka izdela izven teh postopkov pa prinese slab izdelek kateri nebi opravljal dobro svojega dela...
|
To vse razumem, da je klasičen postopek izdelave zobnikov drag samo za en kos. Gre se za to, da če bi bila stvar izvedljiva v določenih cenovnih okvirji, bi se šlo za več kosov.
Ampak najprej moram narediti en "testno-prototipni" primerek. Za testiranje. Zato vas sprašujem kaj menite, če bi bilo lažje prototipni zobnik izrezkati na CNC stroju?
ro-bi je napisal/a: |
Sem šele sedaj videl, da hočeš spremeniti število zob- sprva nisem pozorno pogledal.
Zmontiraj od Integre, če paše in ti prestava ustreza. Sam se raje ne igraj tam okrog, ker se ti lahko potem med vožnjo kaj malo zablokira, posledice so lahko katastrofalne!
In ves cirkus zato, da bi imel malo bolj direkten volan?!
A imaš avto za slalome, ali za raceland ali kar za foro? |
Ja, za razne dirkalne dogodke, malo pa tudi za vsakdanjo vožnjo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|