www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Izdelava zobnika
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.39
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 31, 2012 11:30 am    Naslov sporočila:  Izdelava zobnika Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Sem sredi iskanju rešitev za neko stvar, in glavni problem, ki se mi pojavlja je izdelava zobnika. Gre se za takšen zobnik, premer nekje 30-40 mm. Obremenitve in obrati niso problem, mora biti pa zobnik zanesljiv, saj se gre za volanski mehanizem na avtu.

Dvomim, da bo to nek zobnik standardnih mer, saj gre za japonca.

Torej potrebno je "prekopirati" obstoječi zobnik in dodati 1 ali 2 zoba. Najbolj mi nekako "diši" CNC izdelava. Ima kdo tukaj 4 osni CNC?

Lp

Robi



zobnik.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  78.49 KB
 Pogledana:  31 krat

zobnik.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3463
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 31, 2012 11:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz si ne bi upal kar od oka nekaj delat. Predlagam Tehovnika :
http://www.tehovnik.si/predstavitev.htm

So res mojstri svojega posla, cene imajo ugodne. Lahko jim prepustiš izbiro materiala in celotno izdelavo, pa ne bo problema.
lp
Robi

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.39
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 31, 2012 12:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala soimenjak. Very Happy Če mi lahko kdo to naredi, so to sigurno oni. Pa še blizu so.

Mogoče veš, kakšno ceno lahko pričakujem? Če so to kakšne 3 meste številke, nima smisla.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3463
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 31, 2012 2:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

O ceni nimam pojma- vprašaj jih.
_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
silvo22
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25
Prispevkov: 510
Aktiv.: 3.07
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 31, 2012 10:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

So trimestne cifre, so.. Boo hoo!
_________________
http://www.youtube.com/user/hscncmachines
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Lojz
Član
Član



Pridružen-a: Pet 11 Apr 2003 8:31
Prispevkov: 668
Aktiv.: 3.01
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 11:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Trimestna cifra je tudi 100, lahko pa je tudi 999. Razlika je ogromna. Laughing
_________________
LP
Lojz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
144300
Član
Član



Pridružen-a: Sre 27 Jan 2010 22:14
Prispevkov: 700
Aktiv.: 4.06
Kraj: Zelena dolina

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 12:28 pm    Naslov sporočila:  Re: Izdelava zobnika Odgovori s citatom

vitez93 je napisal/a:
Pozdravljeni!

Obremenitve in obrati niso problem, mora biti pa zobnik zanesljiv, saj se gre za volanski mehanizem na avtu.

Dvomim, da bo to nek zobnik standardnih mer, saj gre za japonca.

Torej potrebno je "prekopirati" obstoječi zobnik in dodati 1 ali 2 zoba. Najbolj mi nekako "diši" CNC izdelava. Ima kdo tukaj 4 osni CNC?

Lp

Robi


Če se doda en ali dva zoba, je potrebno spremeniti tudi modul zoba, tako, da bo verjetno potrebno izdelat še drugi zobnik, ki je v paru s tem, ( če je na volanskem sistemu je potrebno res izbrati pravi material, obdelavo-hrapavost ter primerna toplotna obdelava, da se med vožnjo obnaša kot atestiran....

_________________
NI ANTENA VSE,JE PA OGROMNO.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.39
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 12:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V paru s tem je volanska letev. Saj se to ne vrti 24/7 z 10 000 rpm, tako da izdelava tega ne more biti raketna tehnologija. Preden bi to šlo na avto, bo sigurno pretestirano "na mizi" do skrajnosti. Wink

Zobnik na civicu ima 8 zobov, integra R pa 9, pa so fantje že menjevali zobnik iz integre na volansko letev na civica in je špilalo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 64.07
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vitez93 je napisal/a:
Zobnik na civicu ima 8 zobov, integra R pa 9, pa so fantje že menjevali zobnik iz integre na volansko letev na civica in je špilalo.

Zobje morajo prilegati zobem na letvi. Edini način, da bi to bilo v redu je, da se poveča obod zobnika. To pa pomeni večji razmak med osovino in letvijo.

_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 10.26
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Precej točne informacije bi dobil na forumu strojnistvo.com

Res izdelava zobnika ni raketna tehnologija, ampak to še ne pomeni, da ti bodo tak dokaj specialni del naredili za gajbo pira. Močno dvomim, da bi kje naredili tak zobnik za manj kot 100eur, verjetno bo bližje 200eur.
Če spremeniš število zob je treba spremeniti premer ali modul zobnika. Lahko le malo spremeniš modul in narediš nekoliko tanjše zobe, pa bo šlo skupaj, seveda pa se lahko potem pojavi zračnost in zaradi šibkejših, včasih tudi nižjih zob, se zmanjša zanesljivost. No, če s spreminjanjem modula pretiravaš malce bolj, lahko s tem odpraviš zračnost, saj bo šlu skupaj kar malo na silo... res genialno, da bi se šli igrat z volanskim mehanizmom, potem pa na cesto. Upam, da boš na cesti sam, ko se slučajno kaj zgodi, kar se ne bi smelo. Ne bom trdil, da se kateremu koli avtomobilu ne more odtrgati končnik ali kaj drugega pri volanskem mehanizmu, ampak če nekaj ni narejeno tako kot mora biti, se možnost še poveča. Sicer pa, rešitev je več, lahko menjaš volansko letev, lahko daš naredit zobnik in letev (po naročilu), lahko tudi zamenjaš avto, če ti obstoječi ni všeč Rolling Eyes saj bi kaj komentiral, pa bi nastalo butasto prepričevanje kot včasih na avtomobilizem.com

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.39
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Letev ima vodilo, z vijakom in vzmetjo, s katerim se prilagaja letev na zobnik. Potem se z moment ključem nastavi ustrezno napetost v vzmeti. 3, 4, 5, 6 na sliki.


letev civic.gif
 Opis:
 Velikost datoteke:  25.43 KB
 Pogledana:  30 krat

letev civic.gif


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lado
Član
Član



Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22
Prispevkov: 987
Aktiv.: 4.44
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 1:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sama menjava zobnika iz 8 na 9 zob ne gre, ker se poveča razdalja zobnika od letve ( ob istem modulu zobnika) Verjetno so menjali skupaj z letvijo....

Takšen zobnik zna biti pri izdelavi 1 kos zelo drag...Da ti osvetlim koliko dela je s tem:
Struženje,izdelava utora, reskanje zob, cementiranje, kaljenje jedra, kaljenje površine , brušenje okroglin, brušenje zob,,,(lahko tudi brez cementiranja a je potem po brušenju potrebna plinsko nitriranje.
Sami časi izdelave so kratki, a je nastavljanje stroja dolgotrajno...
Vsaka izdela izven teh postopkov pa prinese slab izdelek kateri nebi opravljal dobro svojega dela...

Kupi novi, tudi če je drago -v končni fazi bo bistveno ceneje...

lp

lado
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3463
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 2:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem šele sedaj videl, da hočeš spremeniti število zob- sprva nisem pozorno pogledal.
Zmontiraj od Integre, če paše in ti prestava ustreza. Sam se raje ne igraj tam okrog, ker se ti lahko potem med vožnjo kaj malo zablokira, posledice so lahko katastrofalne!
In ves cirkus zato, da bi imel malo bolj direkten volan?!
A imaš avto za slalome, ali za raceland ali kar za foro?

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
boriskozjan
Član
Član



Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23
Prispevkov: 956
Aktiv.: 5.11
Kraj: Šmarje pri Jelšah

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 2:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zobnike prepustite kar tehovniku, so malce večja umetnost kot si večina tukaj misli.

Kot prvo ubirata lahko samo zobnika z enakim modulom, modul in število zob določa osnovni premer zobnika, vse skupaj je zelo povezano z medosjem. medosje se lahko v nekih majhnih mejah korigira s profilnim premikom, s kateril lahko vplivamo tudi na nosilnist zobnika. Glede na število zob in sliko se vidi, da so zobje spodrezani, ker je še dodaten problem, zato je tudi kot poševnosti tako velik. Dvomim, v uspešnost projekta, razen če boš porabil veliko €€. Originalnega dela se ne dobi?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.39
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 01, 2013 2:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

lado je napisal/a:
Sama menjava zobnika iz 8 na 9 zob ne gre, ker se poveča razdalja zobnika od letve ( ob istem modulu zobnika) Verjetno so menjali skupaj z letvijo....


Komplet letev ne paše iz enega avta na drug, malenkost drugačni nosilci. Zobnik pa paše iz ene letve na drugo. Preverjeno! Seveda se poveča razdalja zobnika od letve. Sem razložil v prejšnjem postu.

lado je napisal/a:

Takšen zobnik zna biti pri izdelavi 1 kos zelo drag...Da ti osvetlim koliko dela je s tem:
Struženje,izdelava utora, reskanje zob, cementiranje, kaljenje jedra, kaljenje površine , brušenje okroglin, brušenje zob,,,(lahko tudi brez cementiranja a je potem po brušenju potrebna plinsko nitriranje.
Sami časi izdelave so kratki, a je nastavljanje stroja dolgotrajno...
Vsaka izdela izven teh postopkov pa prinese slab izdelek kateri nebi opravljal dobro svojega dela...


To vse razumem, da je klasičen postopek izdelave zobnikov drag samo za en kos. Gre se za to, da če bi bila stvar izvedljiva v določenih cenovnih okvirji, bi se šlo za več kosov.


Ampak najprej moram narediti en "testno-prototipni" primerek. Za testiranje. Zato vas sprašujem kaj menite, če bi bilo lažje prototipni zobnik izrezkati na CNC stroju?


ro-bi je napisal/a:
Sem šele sedaj videl, da hočeš spremeniti število zob- sprva nisem pozorno pogledal.
Zmontiraj od Integre, če paše in ti prestava ustreza. Sam se raje ne igraj tam okrog, ker se ti lahko potem med vožnjo kaj malo zablokira, posledice so lahko katastrofalne!
In ves cirkus zato, da bi imel malo bolj direkten volan?!
A imaš avto za slalome, ali za raceland ali kar za foro?



Ja, za razne dirkalne dogodke, malo pa tudi za vsakdanjo vožnjo. Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group