|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mmx Član
Pridružen-a: Tor 10 Sep 2013 17:18 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 6:25 pm Naslov sporočila: Priklop elektromotorja |
|
|
zdravo!
sem noob na tem področju zanima me kako naj priklopim ta motor:[img]http://i43.tinypic.com/29cuqae.jpg[/img]
namen uporabe je cirkular za drva. Imam že kupljeno stikalo trikot-zvezda (ono z ročko) še slika priklopa:[img]http://i42.tinypic.com/2dcakj5.jpg[/img]
Sem marsikaj pregledal pa sem bolj zmeden, kot sem prej bil... sploh podatek na tablici zvezda-400V pri motorju 5,5 KW. Pomeni, da ga lahko direkt zaženem ali kako?
hvala za odgovore!
Se opravičujem zaradi dimenzij prve slike...
_________________ l.p |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ElGrigon Član
Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3880 Aktiv.: 17.95 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 6:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen,
Se pravi uporabil boš stikalo zvezda-trikot za zagon 5.5kW motorja.
Tiste ploščice na motorju vzami ven in zveži motor po shemi, ki je priložena stikalu.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 8:15 pm Naslov sporočila: Re: Priklop elektromotorja |
|
|
mmx je napisal/a: |
zdravo!
...tablici zvezda-400V pri motorju 5,5 KW.,
,,,
Se opravičujem zaradi dimenzij prve slike... |
ElGrigon je napisal/a: |
Pozdravljen,
Se pravi uporabil boš stikalo zvezda-trikot za zagon 5.5kW motorja.
Tiste ploščice na motorju vzami ven in zveži motor po shemi, ki je priložena stikalu. |
Ne bo šlo. Motor lahko zaganjaš le direkt in sicer vezan v zvezdo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Sep 10, 2013 8:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Popravek, sedaj sem gledal fotgrafijo tablice. Na tablici je napisano TRIKOT 380V Motor lahko zaganjaš zvezda/trikot.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mmx Član
Pridružen-a: Tor 10 Sep 2013 17:18 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
ja sem opazil svojo napako predvidevam, da zdaj "štrom priklopim na stikalu L1 L2 L3 zemlja iz stikala pa kot je na onih slikcah, ki so tudi tu nekje na elektronik.si...
seveda tudi ploščice prej ven poberem.
_________________ l.p |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Sep 11, 2013 7:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Popravi kraj v profilu. Ti bo v primeru težav lahko kdo v tvoji bližini priskočil na pomoč.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sraufenciger Neznanec
Pridružen-a: Tor 08 Okt 2013 14:17 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01 Kraj: KKR
|
Objavljeno: Tor Okt 08, 2013 2:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Živjo,
jaz imam pa zadnje čase probleme s temi motorji od pralnih strojev. Prvi motor od Gorenje pralni stroj 1994 mi je uspelo priklopit direktno brez kondenzatorja s pomočjo interneta brez težav. Problem je nastal ko sem priklopil regulator napetosti (kitajski), da sem lahko kontroliral obrate. Motor je ob vrtenju zadaj pri krtačkah začel iskriti, kar je očitno povzročilo da so po ustavitvi ni hotel več normalno zagnati. Takrat sem odstranil regulator in priklopil direkt na 230V. S pomočjo udarcev po ohišju se je recimo 10x s težavami tudi zagnal in nato dokončno crknil. Najbrž te poceni regulatorji niso primerni za takšne motorje? Ne spoznam se toliko na te stvari, tako da vsako mnenje dobrodošlo.
Zdaj sem dobil en drug motor, ki pa je starejši od prejšnjega in ima samo 3 žice za razliko od prejšnjega, ki jih je imel 6, od tega 2 za regulacijo. Na njem tudi ni nič podatkov, so pa na kablih neke sponke, na katerih so že neke žice, ki nakazujejo kamor bi lahko bile priklopljeni faza in nula. Hotel sem tudi že odstraniti del ohišja, ampak se ne vda, tako da v notranjost se bolj malo vidi. Kaj menite, kam bi priklopil fazo in nulo?
2. motor
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.24 MB |
Pogledana: |
5 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
837.7 KB |
Pogledana: |
5 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bbrane Član
Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 580 Aktiv.: 2.83 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Tor Okt 08, 2013 7:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen !
Pri prvem motorju so precej verjetno vzrok izrabljene ščetke ( zato se je motor zagnal ko si udaril po ohišju in so s tem dobile trenutni kontakt s kolektorjem in se je motor zavrtel in temu je vzrok tudi večje iskrenje - verjetno. Predvidevam da je to tkzv. univerzalni motor,ki ima vezano statorsko in rotorsko navitje v serijo.
Drugi motor pa je asinhronski in rabi za zagon kondenzator.
Če imaš merilni instrument pomeri kakšne so upornosti med posameznimi žicami.
Tu sta dve enaki navitji ( delovno in zagonsko ), ki sta v eni točki vezani skupaj in to predstavlja srednji odcep kamor boš priklopil recimo nulo.
Z ohmmetrom ugotovi med katerima žicama je največja upornost in med ti dve žici priklopi zagonski kondenzator cca 12 mikro F , 450V ac ( če je to navitje motorja ki je bilo predvideno za pranje - mali vrtljaji če pa je navitje od centrifuge -večji vrtljaji pa boš rabil cca 20mikroF) . To je že predelan motor brez konektorja, originalni ima 5 priključkov ali 6 .
Torej priključi nulo na skupno točko (kjer ni kondenzatorja) , fazo pa priključi na eno ali drugo stran kondenzatorja odvisno kakšno smer vrtenja želiš.
O tem je veliko napisanega na tem forumu in glede na to da si nov sem ti skušal poenostavljeno pisno obrazložiti stvar.
_________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PZUFIC Vseved
Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 34.92 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Okt 08, 2013 9:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če sem prav informiran krtačnih motorjev pralnega stroja (prvi motor) ne smeš priklapljati direktno, ker bo ušel dim, zaradi prevelikih vrtljajev.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mmx Član
Pridružen-a: Tor 10 Sep 2013 17:18 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Pon Feb 16, 2015 3:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
_________________ l.p |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lojzek Član
Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3356 Aktiv.: 16.97
|
Objavljeno: Tor Feb 17, 2015 7:26 am Naslov sporočila: |
|
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mmx Član
Pridružen-a: Tor 10 Sep 2013 17:18 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Tor Feb 17, 2015 7:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
_________________ l.p |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.74 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Feb 17, 2015 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Feb 17, 2015 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
pajo Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 3.08
|
Objavljeno: Tor Feb 17, 2015 8:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
_________________ Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|