|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
glinik Član
Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 10:59 am Naslov sporočila: Zagon elektromotorja ... kateri je ugodnejši? |
|
|
Pozdravljeni.
Motor je v praznem teku - "off load"!
1. Primer:
Imamo 1,5kW (1f,2800vrt/min) motor, kateri ima zagonsko špico cca. 15A, ta špica se doseže v 1 s po vkopu. Nato špica pade po 2 do 3 s na vrednost 10A.
2. Primer:
Imamo enak motor, "pred" njega vežemo določeno (X) napravo za "soft start". Sedaj se tok giblje z naslednjimi parametri. V 8 s (bolj ali manj linearno) naraste na 25A in se nato po 9 s spusti na 10A.
Podatki so natančni, saj so bile vse vrednosti izmerjene.
Zdaj me zanima kateri primer je bolj ugoden za el. omrežje. Ali so bolj kritične špice ali višja vrednost toka? Po kmečki logiki je v mojih očeh 2. primer bolj ugoden za el. omrežje.
Res me zanima vaše mnenje. Hvala.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.27 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 11:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Definitvno je vsak mehak zagon ugodnejši za omrežje kakor tudi za sam motor.
V tvojem primeru sicer gre za motor zelo male moči. Zato ne vem, če je ravno smiselna montaža mehega zagona- zaradi cene. (Kaka je sploh cena takega mehkega zagona male moči?)
Sicer en primer:
V podjetju smo pred časom predelali klasičen zagon zvezda-trikot z mehkim zagonom. Poganja se motor z močjo 37Kw. (mehki zagon -altistart 46) Prej se je kljub lastnemu 1Mw transformatorju v podjetju zagon tega motorja zaznal na lučeh. Po montaži le tega to ni več opazno. Prav tako se je zmanjšala konica.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.06 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 11:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Soft start je v vsakem primeru dobra zadeva. Ugodno vpliva na samo napravo in na omrežje. Špice so vedno slaba stvar. Motnje, ki nastajajo pri špicah lahko tudi kurijo bolj občutljivo opremo. Kakšni so prehodni pojavi pri špicah se vidi šele na osciloskopu. Navadni voltmetri in ampermetri jih ne prikažejo. Tudi če žarnice ob vklopu naprave ne utripnejo, računalniki ne blokirajo in resetirajo (....,...,...), še ne pomeni, da špic ni. Od debeline žic pa je odvisno, kako daleč bo motnja šla naokoli.
(špica=konica)
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
andrejj Član
Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4250 Aktiv.: 19.06 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 12:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo,če ni prav pa to zbriši ta shema.
Lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
330.23 KB |
Pogledana: |
121 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.27 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 12:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Milo rečeno tale shema vezave motorja je zelo čudna. Ne vem sicer za kak motor tukaj gre. Trofazen na tak način zagotovo ne bo niti startal. Enofazni ??
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.06 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 12:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta knjiga je precej stara (jo imam) in ima nekaj tiskarskih napak. Bolje bo, če pogledaš na internet in vzameš kakšno preizkušeno shemo, ali z novejšimi chipi.
Po oznakah priključkov motorj na shemi R,Y,B (spodaj levo) bi se dalo ugibati o motorju.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
andrejj Član
Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4250 Aktiv.: 19.06 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 12:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Priznam,da jaz ne vem točno.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
glinik Član
Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 1:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za mnenja, ampak še vedno mi niste odgovorili kateri primer je bolj ugoden za omrežje. Teorija je meni dobro znana, ampak samo ime soft start meni nič ne pove, če zadeva dejansko ne deluje kot mora.
Silvo,
to zadevo (krmilnik motorjev) bo uvažalo podjetje v katerem delam. Zgoraj sem podal nekaj karakteristih takšnega zagona, zato me zanima kaj si mislite o tem. Sicer je ta 1,5 kW motor samo testni (kot demo model). Drugače se tile krmilniki "vežejo" na veliko večje marcine , od 1 do par 100 kW motorje.
Cene teh krmilnikov so od dobrih 30 ksit za enofazne različice in do nekaj miljonov za 3f zverine. Cena modela za zgoraj omenjeni 1,5 kW 1f motor znaša slabih 40 ksit. Ta krmilnik nam ne nudi samo mehkega zagona, temveč nam krmili delovanje motorja v prostem in delovnem teku.
Npr. delal sem meritev za prej omenjeni motor in je v prostem teku porabljal cca. 420 W/h, s tem krmilnikom je njegova poraba padla na 161 W/h, to je 61,5 % manj el. energije. OK, to je mali motorček in se nam nakup take stvari ne isplača, če motor dela le nekaj ur na dan. Stvar je povsem drugačne pri velikih (več 10kW) industrijskih motorjih, ki delujejo vsaj 8 ur/dan. Tem je takšen krmilnik zeloooo dobrodošel. Se strinjate?
Torej, še enkrat - kateri primer je ugodnejši za el. omrežje in motor.
Hvala
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.31 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 1:50 pm Naslov sporočila: Re: Zagon elektromotorja ... kateri je ugodnejši? |
|
|
glinik je napisal/a: |
...
Motor je v praznem teku - "off load"!
1. Primer:
Imamo 1,5kW (1f,2800vrt/min) motor, kateri ima zagonsko špico cca. 15A, ta špica se doseže v 1 s po vkopu. Nato špica pade po 2 do 3 s na vrednost 10A.
2. Primer:
Imamo enak motor, "pred" njega vežemo določeno (X) napravo za "soft start". Sedaj se tok giblje z naslednjimi parametri. V 8 s (bolj ali manj linearno) naraste na 25A in se nato po 9 s spusti na 10A.
Podatki so natančni, saj so bile vse vrednosti izmerjene.
...
|
Brez zamere, ampak tile podatki niti slučajno niso natančni. Ne vem od kje si jih dobil ali pa s kakšnim instrumentom si jih nameril. V praksi sem se ukvarjal z mehkimi zagoni vseh vrst motorjev ... od najmanjših pa do 110kW turbine s precej težkim zagonom. Zato vem, da so podatki v tvojem primeru približno takšni:
V prvem primeru je navedena prevelika poraba 10A ... to velja za tak motor pri polni obremenitvi, ne pa v "off-load" režimu. Po drugi strani pa je poraba v špici najmanj še enkrat večja od navedenih 15A, ker je motor v trenutku priklopa praktično v kratkem stiku dokler se rotor ne začne obračat.
Tudi v drugem primeru je tistih 25A prevelikih za normalne soft-start zagone. Pri tako dolgem (8s) mehkem zagonu ta motor ne bi smel preseči 10A in trajni tok brez obremenitve ne bi smel presegat 50% nazivnega toka.
Vsekakor so mehki zagoni priporočljivi za vse vrste porabnikov. Za motorje, ki startajo s polno obremenitvijo pa sploh. Za ta namen se lahko uporabijo dragi frekvenčni pretvorniki, malo cenejši namenski soft-starterji ali pa low-coast varijante v obliki triakov, močnih uporov ali celo žarnic.
Primer poceni in učinkovite varijante: znanec je imel težave zaradi slabe instalcije pri zagonu malega cirkularja s takim motorjem kot ga opisuješ. Vzel sem 1kW grelec od starega likalnika in preko stikala 0-1-2 zvezal soft-start zagon ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.27 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 2:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mehke zagone je po moji presoji smiselno vgrajevati za motorje moči večje od 20Kw z težkimi zagoni (ventilatorji, kompresorji...) ter tam kjer so daljše trajne obremenitve. Pri manjših motorjih ne vidim smiselnosti vgradnje. V podjetju jih imamo montiranih kar nekaj. Vsi so na večjih motorjih 30Kw ++.
Citiram: |
Npr. delal sem meritev za prej omenjeni motor in je v prostem teku porabljal cca. 420 W/h, s tem krmilnikom je njegova poraba padla na 161 W/h, to je 61,5 % manj el. energije. OK, to je mali motorček in se nam nakup take stvari ne isplača, če motor dela le nekaj ur na dan. Stvar je povsem drugačne pri velikih (več 10kW) industrijskih motorjih, ki delujejo vsaj 8 ur/dan. Tem je takšen krmilnik zeloooo dobrodošel. Se strinjate? |
V tole trditev resnično dvomim. Kaj je "lahko naredil" tale mehki zagon, da je zmanšal porabo?
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
reber Član
Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 10.22 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 2:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včasih je dovolj že zvezda/trikot ki pa se v industriji bolj redo uporablja. Drugače pa, preprostejši mehki zagoni krmilijo 2 fazi ena pa gre direktno. Krmiljenje ene faze ne daje pravih rezultatov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.27 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 2:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Včasih je dovolj že zvezda/trikot ki pa se v industriji bolj redo uporablja. |
Vili,
V industriji se še v večini (tam kjer ni frekvenčnih) uporabljajo zagoni zvezda trikot.
V firmi pri nas bi jih verjetno naštel preko 100.
P.S.
Imamo sicer nekaj mehkih zagonov. Razlog za montažo je bil pred vsem, ker je cena treh močnostih kontaktorjev ter časovnegra releja bila približno enaka elektronskemu mehkemu zagonu.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.31 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 2:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zvezda-trikot se po mojih izkušnjah uporablja za motorje do cca. 30kW. Kar je več pridejo v poštev mehki zagoni. Starejša verzija so bili motorji z navitjem na rotorju, ki je imel tri drsne obroče preko katerih se je rotor postopoma sklenil v kratek stik - polna moč. Pri teh motorjih so bile zraven še precej velike škatle z upori iz železne litine v transformatorskem olju. Preklope je delal mehanizem, ki je bil gnan ročno, kasneje pa so imeli že majhen motor, ki je preko ustreznega prenosa in mehanizma opravil proceduro preklopov zagona.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.27 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok, tudi večji motor ne predstavlja problema. V firmi imamo največji običajen asihronski motor na odsesavanju 132Kw , ki se zaganja zvezda trikot. Bom jutri fotografiral - danes nimam s sabo aparata. Imeli smo tudi 160Kw na kompresorju.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
glinik Član
Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25 Prispevkov: 33 Aktiv.: 0.15 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 08, 2006 3:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok,
svaka ti čast, ti si človek za katerim iščem Nekoga s prakso in ki nima dlake na jeziku, da mi lahko kakšno skrivnost razloži.
Motor sem meril v prostem teku, sigurno! Meril sem s to napravo CIRCUTOR AR5-L. Rečeno mi je bilo, da zagonskih tokov ne morem meriti s standardnimi nastavitvami, po tvojih besedah (Iztok) - je to tudi res. Dobro sedaj vsaj vem, da to niso prave vrednosti. Zagonske tokove torej še ne morem merit, za to še potrebujem nekaj informacij o meritvi in nastavitvah. Kar se tiče toka v prostem teku, tukaj sem siguren da se nisem zmotil. Circutor je izmeril malenkost čez 10 A . Zakaj je takšna vrednost, ne vem.
jur,
mi lahko prosim malo razložiš to mnenje:
Od debeline žic pa je odvisno, kako daleč bo motnja šla naokoli
Hvala.
Silvo,
se povsem strinjam da se pri večjih motorjih mehki zagoni bolj splačajo. 20kW je mogoče malo pretiravanje - pri manjših modelih se po moje tudi že splača, ne vem no ... V literaturi pišejo, da se naj bi mehki zagoni ali druge rešitve uporabljali pri motorjih nad 4kW. (to piše v knjigah!!) Ampak vsi dobro vemo, kaj so knjige in kaj praksa Trenutno jaz sodim med načitance. Zato sem tukaj, da mi povete kakšen praktičen trik
V tole trditev resnično dvomim. Kaj je "lahko naredil" tale mehki zagon, da je zmanšal porabo?
Tukaj se nisva razumela. Seveda ne pride do manjše porabe na račun zagonske sekvence. Ta zadeva kmili motor VES čas, tako da deluje motor na "meji" (grobo rečeno). Zapira ga, ko dela motor off-load in odpira, ko dela on-load. Za kaj več informacij si lahko pogledaš spletno stran matičnega podjetja www.somar.co.uk
Razprava se dobro razvija, hvala vam ...
Lp
[/i]
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 75 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|