|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
s54jp Član
Pridružen-a: Pet 21 Nov 2008 16:57 Prispevkov: 865 Aktiv.: 4.63 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 10:22 am Naslov sporočila: Električni avtomobili - novice in razvoj |
|
|
Res je da razvoj gre zelo počasi, naftni lobiji so temu vzrok, je pa dobro da se le premika.
Tudi pri nas: Klik
Citiram:
Si torej predstavljajte, da bi lahko velika družina 700-kilometrski izlet z avtomobilom prevozila za dobrih deset evrov?
To pa pomeni strošek električne energije, ki je nižji od dveh evrov na sto kilometrov.
Konec citata.
Vse lepo, dobro in prav, samo če ne bi to zmanjšano ceno prevoženega kilometra preplačali vnaprej v ceni avtomobila.
(potem sem na istem ali celo na slabšem)
Namesto šejka pobere denar nekdo drug: npr. proizvajalec E- avtomobila, baterij...
Moja ocena: po prevoženih 100.000 km bi verjetno bilanca bila nekaj drugačna kot 2€/100km
Lahko bi bila vožnja na fosilna goriva tudi precej cenejša, če se vsak "vrag" ki mu zmanjka denarja, ne bi obešal na ceno goriva.
Ekologija?
Pozabimo na to, dokler proizvajamo električno energijo izključno iz fosilnih goriv.
OFF:
Pa še cena E-energije bo poskočila v "nebesa" ko bomo začeli vračati kredite za T-6!
Še kruha si bomo težko privoščili, ne pa E-avtomobil. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Proteus Član
Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1781 Aktiv.: 8.02
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
To pa pomeni strošek električne energije, ki je nižji od dveh evrov na sto kilometrov. |
Ne bodi naiven, takoj ko bo to postalo splošno uporabno bodo na ta del električne energije nabili trošarino. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Aljosa Član
Pridružen-a: Pet 15 Sep 2006 11:43 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.70 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 11:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz tako mislim. Problem je ker smo vedno odvisno od energije, ki jo proizvaja/dobavlja nekdo drug in ta isti postavlja ceno.
Če bi imel pa električni avto in svoj vir električne energije za polnjenje baterij bi bilo pa zanimivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mkezmah Član
Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 16:30 Prispevkov: 220 Aktiv.: 1.19 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nisem se nikoli spuščal v podrobnosti, zato nimam občutka. Ampak vsi govorijo o ceni elektrike na "n" prevoženih kilometrov.
Koliko polnjenj - kilometrov pa je cena baterij in kakšna je cena zamenjave?
V ceno na 100 km bi morali vključiti ceno elektrike + ceno baterij. Pavšalno: ko tankaš gorivo, ne rabiš na vsaki dve leti menjat rezervoarja.
LP
Marko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
navigator Član
Pridružen-a: Tor 26 Feb 2013 21:15 Prispevkov: 32 Aktiv.: 0.24
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 4:22 pm Naslov sporočila: Re: Električni avtomobili - novice in razvoj |
|
|
s54jp je napisal/a: |
Ekologija?
Pozabimo na to, dokler proizvajamo električno energijo izključno iz fosilnih goriv.
. |
Avtomobilski motor z notranjim izgorevanjem ima izkoristek recimo 30%, velike termoelektrarne pa recimo 60%. Torej, če bi vso elektriko za električne avte proizvedli le v termoelektrarnah bi vsekakor zmanjšali onesnaževanje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zok Član
Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 6.01 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 4:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ce se "na poti" od elektrarne do polnilca izgubi 5 %, smo ze na 57% izkoristku. Ker imata polnilnik in polnjenje baterij skupaj cca 60% izkoristek, smo ze na 35% izkoristku. Ker imata regulator in elektromotor (brez upostevanja notranjih izgub akumulatorja) cca 90% izkoristek (ce nisem prevec rekel), smo le se malenkost cez 32%... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s54jp Član
Pridružen-a: Pet 21 Nov 2008 16:57 Prispevkov: 865 Aktiv.: 4.63 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 5:25 pm Naslov sporočila: Re: Električni avtomobili - novice in razvoj |
|
|
navigator je napisal/a: |
Avtomobilski motor z notranjim izgorevanjem ima izkoristek recimo 30%, velike termoelektrarne pa recimo 60%. Torej, če bi vso elektriko za električne avte proizvedli le v termoelektrarnah bi vsekakor zmanjšali onesnaževanje. |
Za kakšno ceno???
Kupim avto za 13.000€, pokuri na 100.000km za 10.000€ goriva pri porabi 7l/100km in me stane 100.000km 23000€ +servis, registracija, zavarovanje.
Ti pa kupiš E-avtomobil (najcenejši) za 200.000€ za 100.000km porabiš za elektriko 2000€ in te stane 100.000km 202.000€ +servis, registracija, zavarovanje, tvoja baterija bo fuč po tem času, moj rezervoar pa še kar OK.
Koda: |
Citiram:
Si torej predstavljajte, da bi lahko velika družina 700-kilometrski izlet z avtomobilom prevozila za dobrih deset evrov?
To pa pomeni strošek električne energije, ki je nižji od dveh evrov na sto kilometrov.
Konec citata. |
To niso moje besede, ampak citat.
Koda: |
Ne bodi naiven, takoj ko bo to postalo splošno uporabno bodo na ta del električne energije nabili trošarino. |
Nisem jaz nič naiven.
Naivni so tisti kateri verjamejo v to da se bodo vozili 100km za 2€
Če bi kdo izmislil motor samo na zrak, in posledično temu bi bilo gorivo 0€ bi država poskrbela da to ne bo tako, bi že najdli način kako to obdavčiti.
Aljosa je napisal/a: |
Če bi imel pa električni avto in svoj vir električne energije za polnjenje baterij bi bilo pa zanimivo. |
Na strehi sončne celice, ali kaj?
Žico nad sabo kot E-vlak?
Tramvaj?
Motor in generator ter veliko baterijo v karoseriji?
Za kaj potem voziti z sabo vso to težo (kramo)?
Za to rabiš porabiti dodatno energijo.
Ko rabiš pogon zaženeš motor in to je to.
(perpetuum mobile ne gre)
Perpetuum jazile pa.
http://www.youtube.com/watch?v=ZjqUH0pvZ0U |
|
Nazaj na vrh |
|
|
BluPhenix Član
Pridružen-a: Pet 05 Mar 2004 12:54 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.58 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 5:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja izkoristek reagenta je treba gledati med rezervarjem in pogonom, marsikdo govori tako, kot bi bile prenosne poti in nadaljne obdelave energije brez izgub.
Glede ekologije pa ... bi bilo potrebno vzeti v zakup tudi proizvodnjo. Upoštevati bi bilo potrebno proizvodnjo avtomobila, proizvodnjo reagenta, koliko narejen avtomobil prispeva k onesnaženju po recimo 100.000 km uporabe in ne smemo pozabiti na razgradnjo, po koncu življenjske dobe ... Ker električni avti so "bolj zeleni" samo doker ne upotevaš proizvodnje sestavnih delov in pridobivanja elektrike in potem razgradnje, potem pa postane zadeva verjetno nekje na ravni klasičnega "fosilnega" avtomobila. Je pa prav, da se zadeve razvijajo naprej in v par letih se bo zadeva mogoče res izplačala, tako ekološko kot stropkovno.
EDIT: no najcenejši e-avto pa ni 200.000€, ni potrebe po dramatiziranju.
Nekaj razlike seveda je, ne pa toliko. Recimo fosilni Focus- $23.575, e-Focus - $35.000. _________________ Pravilo št. 1: Pišite slovensko, velja za vse.
TA SUHI ŠKAFEC PUŠČA. Saj ni tako težko, no! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.93 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predelava avtomobila te stane od 10.000 do 20.000 € za en osnovni model (recimo C2, Punto, Polo). Za 20.000 dobiš že kar soliden motor in kar nekaj dometa (200+ km). Če temu dodamo še nabavno ceno (10.000 €) imamo nov električni avto za 30.000 € minus ostali deli bencinskega motorja...
glede baterij. Z enimi baterijami ob pametni uporabi lahko narediš 200.000+ km, tako da ti jih v povprečni življenski dobi ne potrebno menajti.
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
navigator Član
Pridružen-a: Tor 26 Feb 2013 21:15 Prispevkov: 32 Aktiv.: 0.24
|
Objavljeno: Pet Maj 16, 2014 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaloge nafte so zadostne še za najmanj 500 let. Ampak glavni problem je, da če bomo nafto kurili tako intenzivno kot sedaj bo ozračje na zemlji tako pokvarjeno, da življenje na zemlji čez 100 let ne bo več možno.
Zato je alternativa sedanjemu motorju na fosilna goriva nujna. Najverjetneje bo to električni avto. Elektrika se bo najverjetneje proizvajala iz sončne energije ali iz nekega novega vira.
Realne pa so skrbi, da smo za to že prepozni. Glede na to kako se človeštvo obnaša bo v 100-200 letih verjetno sledil kolapas naše civilizacije. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s54jp Član
Pridružen-a: Pet 21 Nov 2008 16:57 Prispevkov: 865 Aktiv.: 4.63 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
navigator je napisal/a: |
Ampak glavni problem je, da če bomo nafto kurili tako intenzivno kot sedaj bo ozračje na zemlji tako pokvarjeno, da življenje na zemlji čez 100 let ne bo več možno.
|
Pa ne zaradi avtomobilov na fosilna goriva:
https://www.youtube.com/watch?v=Z360vIfjmcg
K temu prištej vsa ostala sra*nja kot so nuklearke, jedrska orožja, jedrski poskusi, proizvajanje strupenih odpadkov in njihova odlaganja v naravi, nuklearni odpad kateri se meče v oceane...koliko je šlo radioaktivnosti iz Černobila in Fukušime v naravo?
Koliko fosilnih goriv pokurijo vojaška letala in helikopterji po nepotrebnem?
Plus ostala vojaška vozila po tleh.
(skoraj toliko koliko vsi ostali avtomobili sveta skupaj, če ne več) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fanest Član
Pridružen-a: Pet 30 Sep 2011 1:02 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11 Kraj: Fjardabyggd
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 8:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jedrska energija je prihodnost, zadnje raziskave kažejo da območje Černobila sploh ni nevarno za človeka in je vseskupaj bolj en mit in nevednost kako radioaktivnost sploh vpliva na človeka/naravo. Če dobim en link do zelo dobrega dokumentarnega flima na to temo ga bom prilepil sem
tole sem imel v mislih: http://www.imdb.com/title/tt1992193/
Sicer pa ja, se strinjam z zgornjim povedanim da računica električnega avtomobila ne zgleda tako zelo obetavno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.11
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
1. Izkoristek termoelektrarne (električna/kemijska energija) je samo pri najmodernejših preko 43%. TEŠ6 je (bo) skropucalo z izkoristkom pod 40%.
Izkoristki nukleark so okrog 30%, ostalo greje okolico.
2. Izkoristek dizelskega motorja (višja kompresija je neposredno povezana z višjim izkoristkom od bencinskega motorja) je lahko tudi preko 40% v laboratorijskih pogojih. Te bi se dalo doseči tudi v avtu pri optimalni konstantni obremenitvi in delovni temperaturi. A temu morajo biti v celoti prilagojeni vsi sistemi motorja (geometrija sesalnega dela, turbota, izpušnega dela, hlajenje,...) in nato še elektro generator. V realnih avtih povprečen izkoristek zelo boren, ker se močno spreminja skoraj vse, kar se sploh lahko.
3. Namigujem seveda na hibrid, ki polni baterije tudi med zaviranjem, prednostno pa jih polni optimalno dimenzioniran dizelski agregat.
4. Namesto fosilnih goriv (doba samoobnove zalog reda n*10M let) bi morali (bio)goriva pridobivati s pomočjo velikanskih plavajočih gojišč alg (sprotna samoobnova zalog), ki bi jih potem sintetizirali v uporabne ogljikovodike. Na ekvatorijalnih morjih je ves čas poletje in sonce sveti 12 ur.
5. Klasična evropska vira energije, veter in sonce, sta drugače super vira, a tako nepredvidljiva, da je treba nujno najti učinkovit in poceni način za blaženje viškov in primanjkljajev (naprimer moj sistem rabi severna pobočja hribov). Nasploh je električna energija (še) zelo nepriročna za skladiščenje v osnovni obliki (kondenzator).
Zanimiva bi bila pretvorba v kemijsko obliko, ki bi jo natočil v rezervoar, nekaj pa bi jo pridelal še pri zaviranju (četudi iz nečesa, kar bi natočil v drug rezervoar, da ne bi bilo potrebe po sintezi iz tretjega rezervoarja, kamor bi se stekal "izpraznjen" elektrolit).
6. Če bodo iznašli poceni baterijo, ki bo zmogla uskladiščiti vsaj 8kWh/kg, ne bom več zagovarjal dizelskih hibridov. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
protoncek Član
Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 45.82 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Noben ni omenil še ene stvari: magične besede. In ta je:"DO"! Elektro avti imajo domet DO toliko in toliko km. Ja, seveda. Router ima tudi domet DO 300 m, realno pa 15. OK... Nek avto ima domet recimo DO 500 km z enim polnjenjem. Poletje. Vroče. Vklopiš klimo. Domet pade pod 200 Km. ( Aja, tak avto NIMA klime...).
Zima. Vklopiš gretje. Domet pade pod 200 km.( aja, tak avto NIMA gretja)...
=beš tak avto. Grdo rečeno, a čisto realno.
Da ne rečem da podpišem izjavo, ki je že bila: če bi bila večina avtov na elektriko, bi vse vlade udarile trošarino, da ne rečem da ne bi bilo dovolj elektrike, da bi lah vsi polnili svoje avtočke.
Koliko je proizvodna cena litra bencina? Nekaj centov...pa prodajna? ne se slepit... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fanest Član
Pridružen-a: Pet 30 Sep 2011 1:02 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.11 Kraj: Fjardabyggd
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2014 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točka 4. verjetno še teoretične ocene ne vzdrži kaj šele praktične. Če pogledaš samo kaj je s bilo s tem "nategom" od oljne ogrščice - še na neuporabnih travnikih za hišo se ti je ne splača gojit, kje je potem šele računica za alge sred Atlantika oz. drugih oceanih.
Kakorkoli že, ko bodo enkrat naredili rentabilni nuklearni fuzijski reaktor zna biti, da take ideje sploh ne bodo več potrebne, pa čeprav so na prvi pogled zelo mikavne.
Do takrat pa upam da bomo bli dost pametni in naredili in podprli nove generacije nukleark ker dejstvjo je da nimamo drugega vira energije ki bi lahko v 30 letih nadomestil fosilna goriva in hkrati zagotovil 3% letno rast porabe energije tako da je treba biti realen pri teh stvareh. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|