www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Električni avtomobili - novice in razvoj
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Novice
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 45.83
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 17, 2014 11:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Čisto tako, iz firbca... Kje si pa dobil "v 30 letih"? Zaloge nafte je še za nekaj sto let, če to misliš... Upam, da nisi nasedel podatkom, da naj bi je zmanjkovalo... Japajade. In sneg je roza barve.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Fanest
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Sep 2011 1:02
Prispevkov: 16
Aktiv.: 0.11
Kraj: Fjardabyggd

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 17, 2014 11:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne, pač če bi dejansko hotel zmanšat izpuste potem bi moral postopoma zapirat (ko pač odslužijo) elektrarne na plin/nafto/premog kar pomeni 20 - 40 let aktivnega spodbujanja gradnje in razvoja novih generacij nukleark.
Nafte se itak ne bomo še tudi po 100 letih ne "rešil" kvečjemu jo bomo še za kakšno novo stvar začel uporabljat.

malo offtopic vseskup ampak ok Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 45.83
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2014 9:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha. In kaj se zgodi z nuklearko smo videli v černobilu, pa na japonskem. Pa če bi imeli tako veliko jedrskih elektrarn...kam bi shranjevali izrabljeno gorivo? Bi bil recimo ti pripravljen podpisati da je npr. Nekaj sto metrov od tebe centralno skladišče tega? Da bo sevanje smrtno nevarno naslednjih nekaj sto let? Itak. Zato je pri nas skladišče še vedno tam, kjer je (tam je pa itak zato ker je lokacija določena še iz časov socializma). Ker so vse vlade do sedaj neuspešno iskale novo lokacijo. Ker tega noben noče. Vsi so samo pametni, kako fino je to. Ja, je. Ampak v zakup je treba vzeti vse, od začetka do konca, ne samo tisti del, ko elektrarna deluje.

Saj je recimo avto na vodik in kisik tudi fina stvar. Dokler ti ne eksplodira pod ritjo...

O zgodbicah glede izpustov in nategovanja folka okoli tega pa raje ne bi...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Fanest
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Sep 2011 1:02
Prispevkov: 16
Aktiv.: 0.11
Kraj: Fjardabyggd

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2014 1:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nove generacije nukleark naj bi uporabljale prav to izrabljeno gorivo. Za skrbno urejen odpadni center 100m stran od mene podpišem še danes, problem je ker živim na kraškem območju in bolj kot mene bi mogoča nesreča prizadela tiste kamor voda od tukaj odteka.

Vladam ni to uspelo ker se do problema ne znajo stokovno in politično opredelit in konec koncev začet javno diskusijo. Medtem pa dobre rešitve problema že vrsto let ležijo v predalih v reaktorskem centru Podgorica oz. na Jamovi.
Večina ljudi ima radioaktivnost še zmeraj za nek voodoo za kar je kriv tudi šolski sistem in medijski prostor. Največkrat ko slišiš ljudi govorit po TV o radioaktivnosti so to razni samouki, zagovorniki raznih teorij zarot itd. medtem ko se znanstvenikom s tega področja komaj kdaj nameni kakšna beseda.

Glede vodika in kisika pa če se prav pristopi k stvari je lahko povsem varna stvar - folk si danes montira v avte NOS in druge pline ki so prav tako eksplozivni pa se noben ne sekira prav dost konce koncev pa je tudi bencin eksploziven če smo že pri tem....
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 45.83
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2014 1:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V bistvu si sam sebi odgovoril, zakaj to NI dobra ideja:
Citiram:
bolj kot mene bi mogoča nesreča prizadela tiste kamor voda od tukaj odteka

Torej priznaš, da problem sevanja JE in da prizadene ljudi, pa vseeno podpiraš to tehnologijo.
Dejstvo je, da je to nevarna zadeva, ki lahko pokoplje miljone ljudi. In sevanje ni noben bavbav, ampak dejstvo. Kruto dejstvo. Se strinjam, če je zadeva narejena varno, je vse v redu. Ampak potem pa pride nekaj...recimo potres, in se zgodi japonska. Pa pride človekova neumnost, in se zgodi černobil. Pri klasičnih gorivih ne more priti do take ogromne in predvsem dolgotrajne škode. Černobil je še danes pustinja in še dolgo bo...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Fanest
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Sep 2011 1:02
Prispevkov: 16
Aktiv.: 0.11
Kraj: Fjardabyggd

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2014 2:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vsaka nesreča je problem od izlitja nafte do mnogičnega cvetenja alg v morju in seveda tudi odtekanje radioaktivne vode vse prizadanjeno človeka in jih je potrebno omejit.

Sevanje ni kruto dejstvo je pa dejstvo da si skoz obsevan in vsak dan ti narava da dozo sevanja ki se zelo močno razlikuje od tega kje živiš in le v ekstremnih dozah je lahko kruto. Dejstvo je tudi da te bo sončenje na peščenih plažah Brazilije (pa še kje) bolj obsevalo kot pa obisk Černobila.
Ko že govoriš o miljonih in Černobilu, Fukušimi - v Černobilu ni umrlo miljon ljudi od vseh ki so na tistem območju prejel overdose (cca 0.5mil ljudi) je izračunan na podlagi linearnega modela da jih bo na koncu od vseh dejavnikov ki jih je nesreča povzročila umrlo 4000 kar je manj kot 1% vseh ljudi - od delavcev na kraju nasreče do župnika v cerkvi. Precej ljudi se je tudi že vrnilo na to zaprto območje in živi povsem normalno.

Tudi klasična goriva za sabo pustijo opustošenje - poglej si samo rudnike premoga - dnevne kope konec koncev pa saj ni treba daleč - Šoštanj je lep primer degradiranega okolja, ki zna biti celo bolj strupeno od Černobila, da o "rudnikih" kerogena po Kanadi in drugod sploh ne govorim kakšna svinjarija je tole. Tudi drugod kjer črpajo nafto območja ostanejo degradirana še stoletja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 45.83
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2014 2:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pustiva to....ti očitno poznas svojo resnico, jaz pa svojo. In ne mi nakladat in primerjat naravno sevanje sonca z obogatenim uranom Brick wall

Naprej o elektro avtih!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Fanest
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Sep 2011 1:02
Prispevkov: 16
Aktiv.: 0.11
Kraj: Fjardabyggd

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 18, 2014 2:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

protoncek je napisal/a:
nakladat in primerjat naravno sevanje sonca z obogatenim uranom Brick wall


v mislih sem imel pesek (monazit) ne sonček Mr. Green


Citiram:

Naprej o elektro avtih!


se strinjam
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 6.01
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 9:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

s54jp je napisal/a:
https://www.youtube.com/watch?v=Z360vIfjmcg
Tule se mi je pa zaletelo od smeha Laughing Laughing Laughing Laughing

igo je napisal/a:
2. (višja kompresija je neposredno povezana z višjim izkoristkom od bencinskega motorja)

se "nena" strinjam "spljoh". Navor dizelskega motorja je do neke mere LINEARNO odvisen od kolicine vbrizgane nafte (mg/str), pa ni vazno ali je kompresija visoka ali nizka (v mislih imam visok oziroma nizek turbo boost - kompresijsko razmerje pac je kakrsno je). Torej je izkoristek priblizno enak ne glede na kolicino vsesanega zraka - dokler se pogovarjamo o lambdi 1.2 ali visji. Kar je nizje pa proizvaja saje, kar pomeni nizji izkoristek in nepopolnoma izgorelo nafto. Po drugi strani naj spomnim, da so dizli motorji z direktnim vbrizgom. Tudi bencinski motorji z direktnim vbrizgom imajo bistveno visji izkoristek kot "navadni" bencinarji. Pa bencinarji se visje vrtijo - vec gibanja pomeni vec trenja, vec izgub. Pa se vec razlogov za visji izkoristek dizlov obstaja, ampak kompresija ni med njimi - vsaj ne v vecji meri.


igo je napisal/a:
3. Namigujem seveda na hibrid, ki polni baterije tudi med zaviranjem, prednostno pa jih polni optimalno dimenzioniran dizelski agregat.
E, to, to!! To jaz govorim ze nekaj let, pa je ideja se vedno v povojih... ...koncno sem prisel do priloznosti, da jo bom lahko tudi v praksi preizkusil.
Dancing

protoncek je napisal/a:
Zima. Vklopiš gretje. Domet pade pod 200 km.( aja, tak avto NIMA gretja)...

Ima 5 kW webasto z elektricno porabo 50 W. Mr. Green

protoncek je napisal/a:

Koliko je proizvodna cena litra bencina? Nekaj centov...pa prodajna? ne se slepit...
=bes taksno drzavo. Grdo rečeno, a čisto realno. Wink

Fanest je napisal/a:
folk si danes montira v avte NOS in druge pline ki so prav tako eksplozivni
NOS (nitrous oxide system) je sistem za vbrizg (vpihovanje) dusikovega oksida, ki je oksidant. To omogoca da motor dobi visji procent kisika, ob isti lambdi seveda tudi vec goriva, in tako proizvede visjo moc. Gre za oksidant, ne za (eksplozivno) gorivo.

protoncek je napisal/a:
Černobil je še danes pustinja in še dolgo bo...
...favna in flora sta si tako lepo opomogli odkar ni cloveka v blizini... Smile

...ce bi obstajal nuklearni avto za nek normalen denar (ali pa se bolje - nuklearni pogonski sklop, ki bi ga lahko po potrebi "presadil" iz avta v avto - kot zdajsnje motorje), pa da bi omogocal vsaj 150 kW moci, in imel primerljivo maso in odzivnost kot zdajsnji dizli, bi ga hotel imeti. Mr. Green
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 20.43
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 2:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj pa se ne v večjem številu poslužujejo izgradnje Wanklovih motorjev? Nemec Felix je zapusti tak lep kos patentov. Največje trenje ima samo na treh točkah, še mazanja skoraj ne rabi, izkoristek tudi zna biti dober. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Aljosa
Član
Član



Pridružen-a: Pet 15 Sep 2006 11:43
Prispevkov: 149
Aktiv.: 0.70
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 2:48 pm    Naslov sporočila:  re Odgovori s citatom

Kolikor vem je mazda ravno zaradi teh slabosti opustila wanklov motor. In sicer porabi več goriva in olja, prav tako pa so znane težave z njegovo zanesljivostjo. Omenja se tudi težave s tesnenjem in s tem da je bilo treba motor vedno ogreti na delavno temperaturo, tudi poleti preden se ga je lahko pognalo do konca.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 45.83
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 5:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Shame on you Shame on you
Citiram:

Ima 5 kW webasto z elektricno porabo 50 W.


Govora je bilo o ELEKTRIČNEM avtu, webasto pa po mojih dosedanjih informacijah ni električen. Pa kljub temu...še vedno obstaja problem poletja in klime. Hibrid je druga, tam je lažje izvesti te stvari.

Glede černobila... Težko je primerjati rastline s človekom. Rastline se prilagajajo hitreje kot mi, ko na japonskem še danes prihaja do čudnih stvari zaradi atomske bombe na koncu vojne...

Aja...wanklov motor ima probleme...preveč....in je posledično zelo drag za vzdrževanje, preveč nezanesljiv, kuri kot zmaj...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.62

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 5:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@protoncek
Wanklov motor ni nezanesljiv. Je v uporabi tudi v aplikacijah, kjer je zanesljivost ključni kriterij. Žal po izkoristku ni ravno vreden omembe v tem threadu.
@zok
Mogoče si malo pomešal - si mislil Joulov cikel, ko praviš, da kompresijsko razmerje nima vpliva? Tam ga namreč res nima. V Dieslovem ciklu je ključna sestavina termodinamičnega izkoristka. Na žalost je višanje kompresijskega razmerja naletelo na oviro in sicer pri višjih razmerjih se zaradi povišane temperature tvorijo dušikovi oksidi, ki so karcerogeni. Če te omejitve ne bi bilo, bi bila naslednja ovira vzdržljivost materialov.
Mimogrede, velja tudi, da večji kot je motor, boljši izkoristek ima. Veliki ladijski motorji dosegajo brez težav 55%.

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zok je napisal/a:
igo je napisal/a:
2. (višja kompresija je neposredno povezana z višjim izkoristkom od bencinskega motorja)

se "nena" strinjam "spljoh".
Ne spomnem se več, kje sem ta članek bral.
Poveča se specifična moč motorja [kW/1l prostornine], močnejši motor je bolj prožen (vrtljaji bolj neposredno sledijo položaju stopalke za plin, zato ni treba "pohoditi do konca" in čakati), zato za enake rezultate motor manj priganjamo, kar pri enaki prostornini in večji moči (turbo) pomeni v povprečju manjšo porabo (posredno gledano višji izkoristek goriva).

Konstantno obremenjen motor v optimalnih delovnih pogojih pa ima že sam po sebi višji izkoristek. Če ima turbo, je za enako moč lažji in se spet pozna.

Porabljena energija (električna ali kemična) je povezana s pospeševanjem mase (sila * pot), zato se večanje teže baterije pozna v večji porabi, manjši notranji upornosti (manj izgub), potrebi po večjem, težjem in močnejšem motorju, ... Vse skupaj optimalno uskladiti je pa umetnost, zaradi katere so eni električni avti boljši, drugi pa "kar nekaj skupaj zmetanega".
zok je napisal/a:
...ce bi obstajal nuklearni avto za nek normalen denar (ali pa se bolje - nuklearni pogonski sklop, ki bi ga lahko po potrebi "presadil" iz avta v avto - kot zdajsnje motorje), pa da bi omogocal vsaj 150 kW moci, in imel primerljivo maso in odzivnost kot zdajsnji dizli, bi ga hotel imeti. Mr. Green
Hja, tehnično gledano je to povsem izvedljivo. Sicer poleti voziš s seboj 2t težak oklep proti sevanju, pozimi ga pa snameš, da pri nakupu avta ni treba doplačati gretja Mr. Green . Hec ...

No, problematična je samo izvedba reaktorja z nevtronskim sevanjem, ki je mini, a še vedno celotna termoelektrarna.

Kombinacija alfa in beta sevanja bi bila takorekoč idealna baterija, ki se sama polni. Niti dodatnega oklepa ne rabiš.

Nerodno je, da sevanja ne moreš kar izklopiti (kvečjemu zmanjšaš na nekaj % od max moči), ko parkiraš, zato bi moral takrat oddajati energijo v omrežje.

Še največji problem pa so necivilizirani in hudobni ljudje (talibananarji in podobni), raznovrstnii mentalni enoceličarji (takšni, ki tudi sicer odlagajo smeti na divjih odlagališčih) in podobni banditi, zaradi katerih radioaktivne snovi (in mini prenosni reaktorji) niso v prosti prodaji.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 20.43
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 19, 2014 9:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bi se mogel malo ugriznit v jezik. Ja za navadno vsakdanjo uporabo morebiti res ni, bi se pa lahko uporabljal v dirkalni industriji kot de facto standard saj se mi zdi, da takrat pokaže svojo moč. Mazda je eno sezono pri LeMansu celo zmagovala, ampak pametni pri FII so ga prepovedali namesto, da bi naredili de facto standard.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Novice Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group