|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2014 7:24 pm Naslov sporočila: Polnilec za električni avto -napetost |
|
|
Pozdravljeni!
Ker se potem nisem odločil za polnilec, za katerega sem spraševal v v tej temi, sem zdaj pred novo dilemo, oz novo izbiro.
Ker imam nestandardno število celic (18 kom), je posledično tudi napetost nestandardna ( ni ne 48V in ne 72V, temveč 68V, kar je tudi maximalno, kar prenese kontroler za motor).
Gledam ta polnilec, kjer je nazivna naapetost 72V, maximalna pa 96V. Polnjenje bom itak nadziral z BMS in pač prenehal s polnjenjem, ko bo napetost na celici dosegla nastavljeno ( 3.7V).
Vendar mi tehnična pomoč pri prodajalcu ta polnilec odsvetuje. Predlaga mi ta polnilec z nazivno napetostjo 48V, max 64V, vendar pri tem ne izkoristim polne kakacitete celic ( 3.5V/na celico LiFePo4)
Zanima me, kaj vi mislite o polnilcu za 72V? Se bi ga dalo predelati na nižjo izhodno napetost? (sheme nima in bi jo verjetno težko dobil)
Po drugi strani me pa tudi zanima, zakaj je tako pomembna maximalna napetost, a ni polnilnik načeloma tokovni generator?
lp
uroš
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5337 Aktiv.: 24.73 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pon Avg 04, 2014 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hoj!
V TEORIJI bi moralo delovati tudi s polnilcem za višjo napetost. V praksi pa bo verjetno tak polnilec zaradi prevelikega tokovnega sunka ob priklopu zajamral in javil kaj v smislu kratkega stika ...
Mogoče si poglej še Meanwell polnilce, ki so po kvaliteti precej nad temi iz linkov (kaj takega: http://www.meanwell.si/datasheet/PB-1000-spec.pdf), kjer se lahko načeloma zmeniš tudi za custom napetosti, do neke mere pa jih lahko prilagodiš s "fake" temperaturnim senzorjem (namesto temperaturnega senzorja daš pač fiksen upor - ampak dvomim, da boš lahko napetost nastavil na želeno)
Glede polnjenja LiFePO4 na 3,5 V bi izgubil cca. 10-15% kapacitete in nekaj pridobil na življenski dobi samih celic.
Lp, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Nov 18, 2014 11:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
In jaz se sedaj praktično že skoraj vozim na elektriko (avto je homoligiran), ampak težava je pa spet v polnilcu.
Namreč nabavil sem polnilec GWL/Power Charger 48V. Po nekaj ciiklih polnjenja (cca 20) je pa odpovedal poslušnost - je odpovedal sodelovanje. Pri zadnjem delujočem polnjenju se je močno segrel.
Sedaj se, ko ga priklopim na napajanje najprej zažene na polno (ventilator - tok je vedno 0 A ), in tudi lučka utripa kot da je vse OK, a po nekaj sekundah (ko je običajno začel s polnjenjem) se prižge zelena lučka in se ustavi.To je prej naredilo, ko je bila dosežena polna napetost. Sem poskusil že vse načine prikopa, tudi manj celic, da je bila nižja napetost, a ni nič drugače.
Sedaj se sicer že dopisujem z prodajalcem (garancija), a ker mi ta čas avto stoji vas tukaj sprašujem, če je kdo, ki bi to za primerno ceno znal popraviti? Mislim, da ni kaka velika okvara (ali pač), a jaz se na te stikalne napajalnike prav nič ne spoznam.
Prilagam slike notranjosti.
lp
uroš
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
442.78 KB |
Pogledana: |
18 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
400.08 KB |
Pogledana: |
22 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5337 Aktiv.: 24.73 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Nov 19, 2014 9:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Pošlji nazaj, da ti ne bodo komplicirali glede garancije (kar kar radi počnejo ). Tile GWLjevi kitajčki so malo "kitajski" in moraš imeti nekaj sreče, da ti zadeva dela (običajno če dela, dela - če ne, se pa to hitro pokaže ...)
Mogoče se raje poskusi zmeniti za dobropis in malo dodaj in si omisli TC-charger (so dosti bolje narejeni), potencialno kakšnega Meanwella (PB-1000-48) ali Piktronika (naše gore list).
LP, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Nov 21, 2014 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
S kolegom sva odprla moj polnilec in ugotovila, da je odpovedal iz neznanega vzroka MOSFET z oznako 65F6110.
Na farnelu in mauser-ju ga nisem našel, tudi drugače google ne najde meni nič uporabnega, zato vas sprašujem, če mi lahko pomagate z nasveti, s čim ga zamenjati?
edit: preklicujem zgoraj napisano, da ne najdem nič uporabnega. Dejansko je zgoraj napisana oznaka samo "marking", v bistvu gre za mosfet IPW65R110CFD (ohišje TO 247)
Farnel jih ima samo ne v takem ohišju, sem jih pa našel na mouser.com.
Toda vseeno me zanima, ima mogoče kaj podobnega doma, da se moje popravilo hitreje odvije do konca?
lp
uroš
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 8:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen Malci
Sem iz prahu potegnil tole temo, ker se nanaša na moje trenutno delo. Trenutno sem zrisal načrt krmilnika za TC charger, katerega je možno krmiliti le preko CAN vodila.
Smarta bo možno polniti na EVSE polnilni postaji ali doma, eno ali več fazno, ko bom namestil dodaten polnilec (ali dva). Dodane je nekaj varnosti rad pa bi predvidel UNIVERZALNE vhode in izhode za povezavo z različnimi BMSji. zato imam nekaj vprašanj.
Kateri BMS uporabljaš?
Na kakšen način ima tvoj izveden Charge detect?
Kako ima tvojemu BMSu izveden izhod za Batt Full, ko naj bi polnilec prenehal polniti?
...
Kateri avto si predelal? Imaš to kje objavljeno?
Trenutno z Muckom predelujeva vsak svojega Smarta in prav tako uporabljava isti krmilnik, motor ter število celic, zato me malo zanimajo tvoje iskušnje.
LP Iztok
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
lp
Ali obstaja načrt krmilnika za vklop in nastavitev ccs polnilne postaje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ojla!
Sam uporabljam BMS od E-cat, sicer še prejšno verzijo. Po začetnih težavah, mi sedaj deluje lepo, je pa res, da po enoletni uporabi so se celice nekoliko razbalansirane. ravno te dni, ko mi avto prisilno stoji, s 3,6v polnilcem polnem vsako celico posebej.
"Charg detect" je izveden programsko, sicer pa hall sonda meri tok (tako za polnjenje kot praznjenje).
Sam BMS ima tudi dva izhoda preko optosklopnika, tako za polnjenje kot za praznjenje. In ko BMS zazna prekoračitev nastavljenih vrednost, pač izklopi optosklopnik (rele). Ta BMS nima posebne komunikacije z polnilcem (določeni jo imajo), sam zato zaenkrat izvajam konec polnjenja samo z BMS-jem ( t.i. CC metoda), izdelujem pa vezje, s katerim bom reguliral polnilni tok glede na skupno napetost ( CV metoda).
Sicer sem predelal starega Puntota (potrebujem vseh 5 sedežev - še raje bi jih imel 7 ), je pa nekaj slik in podatkov na tej povezavi
Sicer pa ti z veseljem povem karkoli te zanima, (sploh glede hlajenja motorja sem naredil - izvajam trenutno - cel projekt, ki pa se zaenkrat ni najbolje obnesel) samo sporoči mi tel. št, pa te pokličem.
lp
uroš
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
malci je napisal/a: |
(potrebujem vseh 5 sedežev - še raje bi jih imel 7 |
Evo, ti prodam Opla Zafiro l. 2008 s sedmimi sedeži.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 793 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj tako že imam, pa ni električna Ok, ima v sebi tudi elektriko, samo premalo da bi se vozil na njo.
lp
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2016 6:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Malci
Hvala za link. Tvojo stran sem že opazil pred časom saj si lepo dokumentiral predelavo, kar je zelo pohvalno.
eCatov BMS slabo poznam, vem pa da je v detaljih glede pričetka balansiranja in izdelave same zelo "logičen" in ne potrebuje zunanjega krmiljenja, da bi vedel kdaj mora pričeti balansirat. Trenutno imam opravka z Emsisovim BMSjem 2405, ki je lepo narejen sedaj ko ga bolje spoznavam pa bi nekatere stvari potrebovale malo dodelave na katerih Mucek že dela, sicer bo pa o tem sam več povedal.
Na ZS sem ti poslal svoj kontakt.
Sem vzporedno že začel delati na hlajenju motorja in prav včeraj govoril o hladilnem rebru katerega za ta motor baje izdeluje elektronika Mali. Ko izvem kaj več ti javim.
pirpy
Delovanje EVSE polnilnih postaj sem proučil in že zrisal shemo vmesnika tako, da ti lahko pojasnim kako poteka seznanjanje. Na vsaki od listin z opisom standarda sem našel nekaj nesmislov in šele na podlagi pregledanih več virov prišel do pravih informacij.
LP Iztok
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2016 8:12 am Naslov sporočila: |
|
|
V mislih imaš EVSE type 2 3.7-22kw AC polnilnico?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sre Jun 15, 2016 6:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Tako je. Tip 1 in 2 prideta v poštev za večino vozill z vgrajenimi AC/DC polnilci.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.46 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Sre Jun 15, 2016 9:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta protokol sem tudi jaz proučil,ko sem si delal domačo polnilnico.
Več tu:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=11&t=486&hilit=%2Aarduino%2A&start=56
Zanima me ccs dc polnjenje,kjer se uporablja homeplug GreenPHY protokol.
Če bi nekdo naredil kontroler, ki bi se znal pogovarjati z ccs combo dc hitro polnilnico(trenutno jih je 26 ob avtocesti v Sloveniji) bi bila vgradnja hitrega polnjenja v DIY ev zelo ugodna.Rabil bi le CCS DC vtičnico in kontaktor ,omenjeni kontroler in pa seveda baterijo z vsaj 200 V napetosti.
DIY chademo obstaja ,vendar pa bodo v prihodnosti v evropi prevladale CCS postaje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 425 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Sre Jun 15, 2016 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prav zaradi nizke napetosti baterijskega sklopa do max 75V me to trenutno ne zanima. Bo pa verjetno tudi meni postalo izjemno zanimivo v kolikor pridem ugodno do kakšnega tovarniškega EV.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|