|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.75 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Jan 18, 2015 10:53 pm Naslov sporočila: Datumska koda za akumulator Varta |
|
|
Ker se štarter kljub dopolnjevanju akumulatorja pri temperaturah pod lediščem že komaj vrti (in ker imam 700+ Petrolovih točk, veljavnih do konca januarja), bi preventivno kupil nov akumulator, tokrat Varta. Trenutni je Bosch, Tople nočem nikoli več, najboljše izkušnje pa sem imel z Vesno, a to je bilo tam nekje od '90- '97.
Ali imajo akumulatorji, še posebej me zanima za Varto, neko datumsko kodo, podobno kot gume, po kateri vidiš kdaj je bil izdelan oziroma kako dolgo že čaka na kupca na polici trgovine ali bencinskega servisa ?
Precej preprosto vprašanje, a od dveh uradnih zastopnikov sem dobil tako dvoumna odgovora, da si z njima ne morem kaj dosti pomagati oziroma sta bolj v stilu "moj odgovor je 100% pravilen, možno pa, da nima nobene zveze s tvojim vprašanjem".
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.29
|
Objavljeno: Ned Jan 18, 2015 11:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z varto slabe izkušnje.
Dobre s Fiamm.
Najboljše s Trepčo, ampak to je bilo '74÷86 (tudi Bosch Silver mi je bil pri srcu, ampak samo prva serija, torej okrog '95).
Pred par meseci bil v podobni dilemi in kupil Exide najdražjega.
Baje so po izkušnjah dobri tudi Fulmen, menda se jih ugodno dobi v leklerku.
Me pa zanima enako, kako razbrati datum proizvodnje na akumulatorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
aly Član
Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 42.22 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Jan 18, 2015 11:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekateri akumulatorji imajo v plastiko nekje na robu vtisnjene številke. Poskušaj iz tistih kaj razbrati. Nekateri imajo tudi okrogle nalepke s parimi številkami ali črko in številko (nalepka sigurno velja za ameriko, pri nas ne vem).
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.29
|
Objavljeno: Ned Jan 18, 2015 11:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vtisnjene številke sem našel mislim da še pri vsakem akumulatorju, ampak dešifriranje ni uspelo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
DusanK Član
Pridružen-a: Pon 19 Nov 2012 23:46 Prispevkov: 1747 Aktiv.: 12.57 Kraj: Medvode - med vodami
|
Objavljeno: Pon Jan 19, 2015 2:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa barvne kode ?
str. 17
_________________ Največji čar - električar |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.75 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Jan 19, 2015 9:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
sem šel danes gledat akumulatorje Varta, pa nisem videl neke barvne kode. Imajo pa dve kodi vtisnjeni tam, ko je ročaj, a iz nobene ne razberem datuma izdelave. Je pa rekel delavec na Petrolu, da jih morajo meriti in pošiljati nazaj, če ne ustrezajo meritvam, za podrobnosti pa ga nisem spraševal.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3370 Aktiv.: 15.75 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 11:34 am Naslov sporočila: |
|
|
evo, poslikal. Ali kdo razbere iz tega datum ?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
91.11 KB |
Pogledana: |
4 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
111.09 KB |
Pogledana: |
3 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
99.53 KB |
Pogledana: |
1 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
99.15 KB |
Pogledana: |
0 krat |
|
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zok Član
Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.99 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 8:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadnjih nekaj let se datum proizvodnje akumulatorjev ne označuje (več). Veljalo naj bi za vse znamke. Označeno je samo število šarže, ki pa uporabniku ne pove nič.
Edina "prava" pot je bremenski preizkus s testerjem akumulatorjev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
blay44 Član
Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17 Prispevkov: 603 Aktiv.: 3.71
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej je modra, letnik proizvodnje 2010
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.05
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
Edina "prava" pot je bremenski preizkus s testerjem akumulatorjev. |
To je sicer res, če si prvi radovednež. Če si 5. ali več (četudi isti dan), bo pa ravno rezultat razlog, da ga ne boš kupil (četudi je prišel na polico po najhitrejši distribucijski poti iz tovarne).
Bi pa "morale" imeti trgovine vse akumulatorje priključene na vzdrževalec, ali vsaj nekaj pametnega, kar zna počasi prečrpavati energijo iz ene polovice priključenih akumulatorjev v drugo in nazaj. Z vsaj 1-2V nihanja napetosti v obeh vejah. Ali pa kar iz prvega v drugega, drugega v tretjega, ... zadnjega v prvega.
Nizek tok (2x0,5mm2 žice od zvočnikov s krokodilčki na koncu, ... ), nekajdnevni cikel.
Tržna niša?
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marcc Član
Pridružen-a: Ned 29 Mar 2009 11:08 Prispevkov: 201 Aktiv.: 1.10 Kraj: Polzela
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Da ne odpiram nove teme bi kar tukaj vprašal. Pred mesecem sem menjal akumulator. Do včeraj je bilo vse OK. Včeraj avto obstal sredi ceste. Po meritvi na akumolatorju sem takoj vedel da ne polni alternator, saj pri prižganem avtomobilo je bila napetost skromnih 10,7V nato je pa avto spet ugasnil. Preventivno sem akumolator vzel iz avtomobila in ga dal polnit (upam da se mu ne bo zmanjšala zivljenska doba). Vglavnem, danes kupil drug alternator, ker sem testarga unučil. Zdaj po menjavi alternatorja ko avto teče, polni akumolator z 14,04-14,05V, tudi če pohodim na plin (dodam obrate) so enake meritve. Seveda sem meritve naredil z ugasnjenimi luči, avto radio,....
Nekje sem prebral da bi moralo polniti z 14,7V. Zdaj me pa zanima ali velja za vse alternatorje da polnijo 14,7V ali se voltaže polnitve spreminjajo glede na avto.
Alternator ima napisano 12V 65A.
Ali imam slab alternator?
Najlepša hvala za pomoč.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 5:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
14V je precej nizka napetost.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
NaMi Član
Pridružen-a: Pon 02 Jan 2012 15:21 Prispevkov: 93 Aktiv.: 0.62 Kraj: celje
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 6:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Igo, pri takšnih žicah in krokodilčkih, bi najbrž veliko prodajalcev "pogorelo" dobesedno.
Vse od 13,8V - 14,4V je OK, seeda brez kakega hudega filozofiranja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
matejcek81 Član
Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 8.30 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 6:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nad 13,8V je ok. Pred 5timi minutami merjebo. Prosti tek, radio, luči. V glavnem normalno delovanje.
LP
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.95 MB |
Pogledana: |
1 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.71 MB |
Pogledana: |
0 krat |
|
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.32 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 7:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Med delovanjem alternatorja je 13,6V minimum za polnjenje akkuja. Če je manj se tudi pri vožnjah do 15 minut ne bo dovolj napolnil za nadaljnje zagone motorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|