|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
marcc Član
Pridružen-a: Ned 29 Mar 2009 11:08 Prispevkov: 201 Aktiv.: 1.10 Kraj: Polzela
|
Objavljeno: Sob Jan 24, 2015 11:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Spajky Član
Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.51 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jest sem na pokojnem Škodilaku si naštimal, da mi je alternator polnil na 14,6V ravno zaradi zelo kratkih in redkih voženj. To sem izvedel tako, da sem v serijo z enim (kontrolnim navitjem) dal močnostno diodo s hladilnikom (iz enega komp_PSU), pa je "regler" na alternatorju mislil, da aku še ni poln in je potem polnil tistih 0,7 več kot je nominalno; tudi luči so bolje svetile ... ni bilo več težav z verglanjem v mrazu ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.92 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spajky je napisal/a: |
.......(kontrolnim navitjem) ..... |
Ali je to slučajno vzbujevalno navitje?
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zok Član
Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.99 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Med kontaktnim stikalom in prikljuckom R.
R = Sensing Wire
L = Load
B = Battery
G = Ground
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
altconv.gif |
Velikost datoteke: |
9.1 KB |
Downloadano: |
21 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Spajky Član
Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.51 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 11:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ona zgornja shema je najenostavnejša varianta ...
Ne, vzbujevalno navitje je dobilo štrom preko reglerja (kombo; ščetke na rotor); izhod pa je bil dva glavna statorja preko dveh diod interno potem (šrauf na alternatorju) na AKU. Zraven pa je bil "natični" konektor 3.jega pomožnega navitja z interno diodo, ki je šel na regler in spet v bistvu na AKU dalje ... pa sem na to linijo med AKU in žico na regler počil ono diodo ...
Sem pa še pred leti kar na reglerju maso precvikal, pa vstavil eno schottky+hladilnik (ker je masa bila bolj v luftu, je tudi polnilo več). Ko je pa crknil oni regulator, pa sem napravil ono prvo gornjo varianto, da mi ni bilo treba tudi novega predelovat... pa še bolje je polnilo ...
Pri tanovem Puntič-u, pa je cela p**** prit alternatorju zraven za predelavo
... Pa različni alternatorji imajo imajo malo drugače narejene reglerje, eni so celo v ohišju, eni pa na ohišju ene pa verjetno kar elektronika avta drajva ...
Pri Favoritki je bil elektronski (zalit) regler, ki je zgledal kot 2N3055 na zunaj ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.92 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Pon Jan 26, 2015 11:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker sem pač butelj za avtoelektriko, mi lahko kdo od vaju razloži kaj je to kontrolno navitje pri alternatorju?
O vzbujevalnem mi ni treba, kajti na spodnjih slikah vidim samo vzbujevalno in delovna navitja, nikjer pa ne vidim kontrolnega.
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zok Član
Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.99 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 9:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni kontrolnega navitja. Je rotor (vzbujevalno) in stator (glavno). Ostalo je pri avtu reseno elektronsko (prva/tretja shema), pri kaksnem traktorju pa mehansko (druga shema). Pri novejsih avtih pa v smislu "pametnih" alternatorjev vzbujevalno navitje komandira kar ECU. Dejansko so s to pridobitvijo alternatorji se bolj butasti (prav tako nacin njihovega delovanja in tezave ki jih s tem povzrocijo zaradi nihanja napetosti), ampak bi naj pri polni obremenitvi popapcali tudi do tri kW mehanske moci manj - ker pac na trenutke nehajo polnit.
Spajky je "ogoljufal" regulator s adaptiranjem signala na sense zici - z nizanjem regulatorjeve napajalne napetosti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.92 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Tor Jan 27, 2015 11:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, saj ni ne vem kakšna "kunšt", toda zbodlo me je, ker je mojster @Spajky omenjal kontrolno navitje in mi ni bilo jasno, ali so to kakšni novi alternatorji ali kaj.
Svoje čase sem lepo služil s popravilom regulatorjev (reglerjev, po avtoelektričarsko) za Z101 (stoenke), katere je proizvajala Iskra, saj je zelo rad prekinjal SMD upor v delilniku napetosti za referenco, na tretji sliki je to gornji upor.
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.65 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2016 7:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanima me če je kdo odstranjeval pokrovčke na Panasonic-ovih Pb baterijah.
So pod njimi gumjasti čepi (ventili) kot pri ostalih akumulatorjih ki imajo en sam večji pokrovček preko zaliman?
Hvala za odgovor.
Lp.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
49.46 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Jaka57 Moderator
Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5773 Aktiv.: 25.92 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2016 7:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za Panasonicove ne vem, ostale sem že razdiral in ja spodaj so neke gumice.
_________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.65 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Čet Maj 12, 2016 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor.
Mad tem časom sem se potrudil in odstranil pokrovčke. Ne gre sicer tako preprosto kot pri ostalih proizvajalcih.
//////////
Baterija je nekje 3 leta v UPS-u in je očitno že izsušena od neprekinjenega polnjenja na "float voltage" 13,72V.
Nekoliko hitro se je izsušila...
Lp.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
101.15 KB |
Pogledana: |
14 krat |
|
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.65 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Maj 13, 2016 6:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Manjkalo je cca 0,8dl vode in kot kaže še bo za en čas.
Lp.
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pirpy Član
Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 772 Aktiv.: 3.47 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Pet Maj 13, 2016 8:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali si preveril float napetost ups a, da ni malo previsoka ? moj jih je v dveh letih čisto skuril.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.65 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Maj 13, 2016 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem preveril takoj ko sem snel pokrov in nameril 13,72V ... možno da se vse skupaj segreje nad 25°C in je izparevanje intenzivnejše.
Nujno bo potrebno na leto dni dodajati destilirano vodo... večina UPS-ov polni 24/7... izparevanje vode ni zanemarljivo.
Lp.
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kobranka Član
Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 20.35 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sob Maj 14, 2016 8:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Po predlogu. Jaz bom porabil kar startni akumulator, ki se prehitro sesede pri zagonu. Za UPS bo povsem uporabno, ker pa stalno polni mu lahko dodam še en mali desulfator zraven. Motorni oz. za quad bi bil povsem dovolj, ampak moj bo kar od avta, ker drugega nimam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|