 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.55 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2015 10:20 pm Naslov sporočila: Zračno hlajeni spindle 1.5kw (ER11) |
|
|
Ker sem pri preizkušanju zgoraj omenjenega motorja le tega skuril, ga je bilo potrebno razdreti in previti.
Stator, zadnje ležišče ležajev, prednja matica (tista z dvemi luknjami) so lepljeni, zato je podreben "brenar".
Potrebno orodje: Vsi sestavni deli: Prednji del: Zadnji del:
Srednji del: Stator z Al hladilnikom okoli njega: Ležaji by Germany:
Vijak na zadnjem delu, z levim navojem (ki naj bi bil tudi veternica???):
Največ problemov z razstavljanjem sem imel z lepljenimi deli, tj. statorjem motorja, prednjo okroglo matico in zadnjim ležiščem ležajev.
Kot sem že napisal, je motor izpustil beli dim, ker sem med preizkušanjem, pri kateri frekvenci se začne motor vrteti iz motorja odmaknil senzor temperature (mojo roko) in želel listati po navodilih frekvenčnika, motor se je medtem vrtel s 600rpm. Seveda c navodilih lepo piše, da ga ne furat z manj kot 6000rpm . _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2015 11:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaka mislim da ni samo tvoja roka kriva, ampak tudi nepravilne nastavitve v frekvenčniku. Pravilno nastaviti frekvenčnik pa je zelo težko v tem primeru, ker mislim da ta motor ni tak kot piše v specifikacijah. Sam imam doma ravno tako zračnohlajenca, moči 0.8kW, pa lahko primerjamo vsaj zunanje mere in težo, me res zanima koliko bo razlike. Prosim pomeri kar se pomerit da in stehtaj vse skupaj, pa tule napiši meritve. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.55 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2015 11:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nastavitve so bile (so še vedno) OK, tako kot piše v navodilih.
Če je pa motor drugačen, pa ne bi vedel, saj na njem ni bilo nič napisano, torej je možno, kar si napisal, da nastavitve niso OK za ta motor.
Spravljam se menjat ležaje in bom takrat (enkrat ta "keden") pomeril kar se pomerit da. _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mirkatmir Član


Pridružen-a: Pet 25 Jul 2003 9:14 Prispevkov: 1876 Aktiv.: 7.91 Kraj: Ribnica (JN75IR)
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2015 11:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaka, lepo tole poslikano. _________________ lp, Miran (Miro - S51SK) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2015 12:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Če se že spravljaš razdirat, bi bilo mogoče pametno dodat noter še termočlen, ki ga lahko potem povežeš v frekvenčnik, namesto roke  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.55 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2015 12:47 am Naslov sporočila: |
|
|
cero je napisal/a: |
Če se že spravljaš razdirat, bi bilo mogoče pametno dodat noter še termočlen, ki ga lahko potem povežeš v frekvenčnik, namesto roke  |
Zdaj ni problem razdrt, ker ni nič lepljeno.
Hm, termočlen, prej termično varovalko, samo vprašanje je koliko stopinjsko? _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 5.00 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2015 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor imam izkušenj z motorji je tale motor načrtovan "češko". Seravi dodali so aluminiasto ohišje znotraj zunanjega ohišja in lepo naredili hladilen kanale, brez da bi dodali zadaj ventilator za prisilno hlajenje motorja. Sicer ne vem kakšni so dimenzijsko sestavni deli vendar sam bi razmišljal o montaži vetrnice nekam na os motorja. Nekateri proizvajalci so/smo to reševali z lopaticami na čelni izolaciji (na rotorju) ali pa kot dodatna turbina za prisilno hlajenje.
Ležaji pa niso tako slabi kljub temu da piše ne njih "China", ker proizvajalec NSK ima kvalitetno robo in bi ga z lahkoto postavil ob svetovne velikane ala FAG in NMB.
Precej dobro robo ima tudi SKF, ki je poavadi malo cenejši od zgoraj omenjenih.
Tisti vijak ki naj bi bil tudi vetrnica to nikako in nikoli ne bo. Se pa zna zgodit, da bi modal držati turbino, ki so jo tebi pozabili montirat???
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1853 Aktiv.: 9.07
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2015 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Meni pa zadnje ležišče ležajev hodi preveliko (premer, ali je bilo zalepljeno v srajčko?) in ne more nič pihati okoli njega proti ohišju, tako da bi bil ventilator itak brez veze. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.55 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2015 3:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadaj tudi slučajno ni prostora za kakršno koli turbino.
Še nekaj podatkov:
- teža motorja brez ER11 matice: 2685g,
- dolžina plašča motorja 170mm,
- premer plašča motorja 65mm,
- dolžina polov statorja 85mm,
- dolžina dela rotorja, ki pride v stator 85mm,
- premer rotorja 30mm,
- teža rotorja 622g,
- kompletna dolžina rotorja 215mm,
- kompletna dolžina spindla brez matice ER11 255mm,
- plastični pokrov na zadnji strani, na katerem je priključni konektor je visok 25mm. _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2015 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moje mnenje je, da je bilo nekaj narobe z navitjem. Zaradi samega hlajenja v tako kratkem času ne bi smel spustiti dima. Kot sem že omenil - v svoji delovni praksi sem imel veliko opravka z industrijskimi visokoturnimi motorji - pred vsem so bili to motorji proizvajalca Perske Po večini so bili 165V 300Hz. V industriji so dostikrat obatovali v zelo težkih pogojih. Ne malokrat je "posnelo" ventilator - dejansko so na teh motorjih zelo mali ventiralorji - kot na jakovih fotografijah. Neštetokrat so bili hladilni kanali popolnoma zamašeni. Navitje je zelo redko zgorelo. Največ težav smo imeli z ležaji. Najbolje so se obnesli ležaji proizvajalca Walzlagar enostansko odprti z bakelitno kletko. Motorje smo mesečno mazali. Življenska doba je bila tudi do dve leti. SKF C3 z kovinsko kletko, (zaprt), ki naj bi tudi šel do 20 000 o/min- je držal polovico časa manj. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Apr 16, 2015 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam podoben kitajski 1.5kW vodno hlajen motor. Notranjost, po slikah sodeč, zgleda skoraj identična. Na začetku sem imel precej težav z njim saj se je kmalu po startu vklopila zaščita na frekvenčniku češ, da je prebilo na ohišje. Po nekaj poskušanja sem prišel do ugotovitve, da je pravzaprav 110 V, kljub temu, da sem ga naročil iz UK in to 240 V verzijo. Zdaj ga že nekaj let uporavljam brez težav.
Nauk zgodbe je, da od kitajcev nikoli ne veš kaj si dobil. Še posebno, če stvar nima nobene oznake, črke, številke... ničesar. _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jaka57 Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47 Prispevkov: 5820 Aktiv.: 24.55 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Čet Apr 16, 2015 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
......Po večini so bili 165V 300Hz. V industriji so dostikrat obatovali v zelo težkih pogojih......... |
Bom zmanjšal napetost in tok, pa da vidimo, kajti sedaj je bilo nastavljeno na 220V in 7A. _________________ Lp, Jaka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Apr 17, 2015 10:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Navitje se hitro "skuha" če ni nastavljeno pravo razmerje U/f za motor, ki ga poganjaš.
Velik tok in nizki vrtljaji ... izgube pa kvadrat toka. _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.90 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Apr 17, 2015 10:40 am Naslov sporočila: |
|
|
piroman je napisal/a: |
...
Nauk zgodbe je, da od kitajcev nikoli ne veš kaj si dobil. Še posebno, če stvar nima nobene oznake, črke, številke... ničesar. |
Jaz sem ga sicer dobil iz Nemčije a je sigurno kitajski. Pri mojem (pa tudi kolegovem) so "pozabili" priklopit ozemljitev. Ugotovil sem, ko sem meril kako se priključi. Kontak za zemljo je bil prazen. sem potem prispajkal žico na ohišje od znotraj. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Apr 17, 2015 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Za ozemljitev opletov je v navodilih za pretvornike zapisano, da se sme oplet le na eni strani povezati na ozemljitev.
Mogoče je bila sponka pri motorju zaradi tega v zraku ? _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|