|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
luksimir Neznanec
Pridružen-a: Sre 16 Dec 2015 16:02 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 4:03 pm Naslov sporočila: Praznjenje akumulatorja |
|
|
Zdravo,
imam problem… Avto je Saab 9-5 1.9 TiD… Odkar ga imam (7 let), sem zamenjal že 4 akumulatorje in 1x alternator…
Dogaja se pa naslednje. Če avto nekaj časa stoji (npr. 12 ur), bo težko vžgal, če pa malo mraz pritisne, ga moram pa na kleme vžigati. Če se potem spet nekaj časa vozim, je v redu. Logika mi pravi, da imam, ko je avto ugasnjen enega porabnika. Na koncu se je izkazalo, da mi je ves čas gorela lučka v sovoznikovem predalu. To težavo sem odpravil in predvideval, da posledično odpravil tudi praznjenje akumulatorja čez noč… Pa sem se malo motil, namreč težava je še vedno prisotna…
Namreč nevžig se mi je zgodil ponovno. Pa sem priklopil OBD II reader in na telefonu med vožnjo (brez skrbi, bil je v nosilcu), spremljal voltažo. Ko je avto kolikor toliko segret, se giblje med 13,2 in 13,4 voltov. Potem se mi pa vsake toliko zgodi, da voltaža pade na 11,2. Lučka za akumulator se ne prižge.
Potem se je pa zgodilo naslednje: Avto mi po noči mirovanja spet ni vžgal. Pride prijatelj in ga vžgeva na kleme. Priklopim OBD II reader in spremljam voltažo, ko se peljem neposredno po vžigu iz Brezovice proti Medvodam. Od pol ure vožnje, mi je polovico časa kazalo, da je voltaža v avtu 11,2 do 11,8. Ostalo polovico je bila okoli 13,2 volta. Ko sem se pripeljal v Medvode, je prijatelj pogledal, s kakšno amperažo mi polni akumulator. Bilo je okoli 10 amperov. Kar po njegovih besedah pomeni, da naj bi bil akumulator poln. Meni se je to zdelo čudno, ker avto je od izpraznjenega akumulatorja deloval približno pol ure, pol tega časa je bila votaža prenizka, da bi se lahko karkoli napolnilo (po moje), poleg tega ne verjamem, da tudi, če bi bilo vse v redu, bi se 75 AH akumulator napolnil po pol ure (ali se pač motim?). Potem je še stestiral akumulator, z neko mašino se je priklopil nanj in ta mašina je pokazala, da naj bi bil akumulator dober. Potem sva še pri ugasnjenem avtomobilu pogledala, če je kaka poraba in je ni bilo.
Moje ugotovitve:
Alternator očitno napolni akumulator, saj po nekaj časa delovanja nima problemov z užiganjem
Test je pokazal, da naj bi bil akumulator dober
Test je pokazal, da naj pri ugasnjenem avtomobilu ne bi bilo porabe
In tukaj zmedeno gledam, kaj bi lahko še bilo in nima smisla, da se sam pri sebi sprašujem, ampak to tukaj napišem, če se najde kak predlog.
Namreč moti me več zadev. Prva je ta, da očitno nekaj je, da avto je akumulatorje. Tisti padec napetosti med vožnjo mi je zanimiv. Kaj bi ga lahko povzročilo. Mogoče kaj takega, kar mi tudi izprazni akumulator? Ali je enostavno krivo to, da mi je vsa ta leta gorela lučka v predalniku in na nek način uničevala vse te akumulatorje.
Kakršnakoli ideja bo dobrodošla:)
Hvala,
Luka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
airwolf Član
Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2063 Aktiv.: 10.65
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 4:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tokovke na vodnik pa pogledat če imaš kje hrčka.
Avto komlet ugasnit, počakati da se vse izklopi in pogledat porabo.
Če je nenormalno visoka metat ven varovalko po varovalko da ugotoviš kje je porabnik.
Če bo vse v mejah normale pa poskusit še z enim akumulatorjem. _________________ LP Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.39 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 4:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na to, da pade napetost alternator verjetno takrat ne polni.
Če je "klasična" vezava z lučko ne sveti tudi ko je prekinjen kabel med njo in alternatorjem.
To ugotoviš tako, da pri vključenemu kontaktu povlečeš "signalni" kabel z alternatorja. Pa spotoma bi pregledal še vse kontakte na tej liniji.
Tudi "minus" povezavo akumulator>šasija>motor bi bilo za pogledat vse kontakte.
Če je vse to OK potem pa se vklaplja kakšen porabnik v avtu.
Pogosto se dogaja, da zaradi kakšne nepredvidene porabe računalnik ne gre "v spanje"
BDW: Si prvi lastnik ? _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5336 Aktiv.: 24.72 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 5:36 pm Naslov sporočila: Re: Praznjenje akumulatorja |
|
|
luksimir je napisal/a: |
Ko sem se pripeljal v Medvode, je prijatelj pogledal, s kakšno amperažo mi polni akumulator. Bilo je okoli 10 amperov. Kar po njegovih besedah pomeni, da naj bi bil akumulator poln. |
Daleč od tega, da bi bil pri polnilnem toku 10 A akumulator poln!!! Takrat se je (seveda) še polnil. Najverjetneje imaš nekje enega stalnega porabnika, ki "cuza" nekaj 10 ali 100 mA, kar sicer ni veliko, a se sčasoma nabere. Lahko je "porabnik" tudi kak delni stik - svinjarija med + (kjerkoli že) in šasijo.
Druga varianta je, da imaš res veliko kratkih voženj, pri katerih je energijska bilanca za aku negativna: štart porabi več, kot v kratki vožnji potem daš nazaj noter.
Sam bi se lotil problema tako, kot je že napisal airwolf: izmeri tok v mirovanju (pazi, kakih 10, 15 min po izklopu avta je tok lahko še višji, ker nekateri avti šele po nekaj minutah grejo v pravi izklop, prej pa so v "spanju") in potem, če bo prevelik (> 50-100 mA) meči ven varovalko po varovalko, da ugotoviš, na kateri veji se ti to dogaja.
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igor_k Član
Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 992 Aktiv.: 4.45 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je kazalo med vožnjo voltažo med 11,2 in 11,8V, potem je bil akumulator prazen.
Napaka je najverjetneje na kablu med alternatorjem in akumulatorjem, ker v tem primeru lučka ne sveti (če je okvarjen alternator ti sveti lučka za akumulator). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.31 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 6:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako iz prakse in izkušenj ... če alternator med vožnjo ne zagotavlja napetosti vsaj 13,6V pa tja do 14,4V (merjeno na klemah akkuja) se bo dogajalo točno to kar je opisano na začetku.
Sicer ne vem na katerih žicah je bilo namerjenih 10A polnilnega toka, a je to v avtu premalo. Pravilo o polnilnem toku 1/10 C v avtu namreč ne drži. Neredko prve minute po zagonu ta tok znaša 3 ali 4 C.
S polnilno napetostjo 13,4V se akku ne napolni dovolj a je za poleti še nekako. Ko se temp. spustijo blizu nule ali še manj, pa je veselja ob zagonu lahko konec že po 8. urah od zaustavitve motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Merlin Član
Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.45
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 7:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
A je jermen od altenatorja zadosti napet? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PPG78 Član
Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2322 Aktiv.: 10.42 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Dec 16, 2015 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za preverit je tudi jermenico alternatorja da se ne vrti "v prazno". Jermenice so anrejene podobno kot gedore da dušijo vibracije, lahko pa tudi odpovejo tako da se vrtijo (napol) v prazno kar se lahko potem kaže kot neka nizka napetost alternatorja - ker ne dobi dovolj obratov.
LP, Peter |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igor_k Član
Pridružen-a: Pon 19 Jul 2004 11:44 Prispevkov: 992 Aktiv.: 4.45 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Čet Dec 17, 2015 1:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bil snet jermen ali če je pokvarjen alternator, bi se prižigala lučka za akumulator. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Dec 17, 2015 7:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Če bi bil snet jermen, da. Toda če je pokvarjen alternator, pa sploh ni nujno, da se prižge. Tista lučka bi si, vsaj po mojih izkušnjah, bolj zaslužila naziv "indikacija pretrganega jermena".
Oziroma še več - pri naši Vectri C, se ta lučka ni prižgala, ko je razpadla jermenica na glavni gredi in s tem je alternator obstal. In če se ne motim, je bilo med Oplom in Saabom tudi kar nekaj inženerskega sodelovanja... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vilnev77 Član
Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.66 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Dec 17, 2015 9:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Možnost je tudi da ni pravi tip alternatorja, običajni na lučko ima konstantno napetost 14,4v drugi tip ki bi tudi pasal na ta tip motorja je pa z LIN povezavo, katera pa mislim da ima setpoint 13,8v če nima komunikacije z drugim master računalnikom.
Torej odpreti pokrov alternatorja in pogledati oznake na regulatorju. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
rafaellsi Član
Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 18:54 Prispevkov: 478 Aktiv.: 3.11 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Čet Dec 17, 2015 11:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Za točnost meritve napetosti z OBD readerjem bi bilo smiseln le ta-ga preveriti (umeriti). Nekateri imajo napeljano napjalno napetost speljano preko diode, vprašanje pa je, če je ta padec pri prikazu uoštevan.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vilnev77 Član
Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.66 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Dec 17, 2015 1:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
OBD reader kaže napajalno napetost motornega računalnika - torej direktni + akumulatorja preko varovalke v motornem prostoru. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ule Član
Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1561 Aktiv.: 7.00 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Čet Dec 17, 2015 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vsekakor bi se splačalo preverit obd, ker ni napisal kakšen je. Je to kakšna poceni kitajska ali malo dražja kitajska zadeva? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Xbolha Član
Pridružen-a: Pon 11 Mar 2013 9:20 Prispevkov: 138 Aktiv.: 1.02 Kraj: Ljubljana- Dolenjska
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|