|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 11:01 am Naslov sporočila: Termanla pasta - drugič |
|
|
Sicer je ena podobna tema res že odprta, a tam se je pogovarjalo o majhnih površinah, sam pa moram namestiti hladilnik na cca 12dm2. Namreč tudi prisilno zračno hlajenje motorja ni dalo zadovoljivih rezultatov, tako da sem sedaj naredil oz izdelujem vodno hlajenje. In na ohišje motorja moram pritrditi home made bakren hladilnik.
Ker pa je to home-made, ni idealno ukrivljeno po radiju motorja. S čim zapolniti morebitni zračni prostor med plaščem motorja in hladilnikom?
Če grem v nabavo namenske paste, se mi zdi da s 5g ne bom naredil veliko. Kje pa dobiti večjo količino po ugodni ceni?
Razmišljam pa tudi, če bi uporabil kako kako temperatno obstojno mast? kakšna je nasploh temperaturna upornost masti? Verjetno je manjša kot zrak
Ali pa mogoče namestim kar brez masti?
Bo pa potrebno na tej površini odvajati največ do cca 4kW toplote, običajno pa do 2kW. (60V*400A=24kW > izkoristki do 85% )
lp
uroš
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
522.58 KB |
Pogledana: |
8 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
34.08 KB |
Pogledana: |
10 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sigi Član
Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.68 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 11:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Silikonske termično prevodne paste so v večjih pakiranjih cenovno bolj ugodne. Preveri 500g posodice.
Varjanta je tudi termično prevodno epoxi ali PU lepilo.
Primer epoxi Farnell: koda 1784615
Malo čudno se mi zdi, da motor za te moči nima predvidenega prisilnega hlajenja, zrak ali voda. Ali je morda namenjen le za kratkotrajne obremenitve?
lp Žiga
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sigi Član
Pridružen-a: Čet 31 Jul 2014 11:42 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.68 Kraj: Kamnik
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 12:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mi termo pasto dobivamo pri interfever zraven grelcev.
So konkretne tube, cena pa ni visoka.
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 12:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uroš, hlajenja tega motorja si se lotil povsem narobe. Dodaten plašč iz pločevine in posledično velika količina termično prevodne paste sta zelo slaba rešitev. Tudi sama konstrukcija motorja je takšna, da ne omogoča enostavne izvedbe dodatnega vodnega hladilnika (vijaki s katerimi je motor sestavljen). Za kvalitetno izvedbo bi dodaten hladilni blok moral biti strojno izdelan. Struženje, rezkanje... Sam bi izdelal hladilni blok iz štirih segmentov, ki bi nalegali na ohišje motorja med vijaki. Vodo skozi segmente bi napeljal podobno kot je to narejeno pri orodjih za brizganje plastike.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Upam da res ni povsem narobe. Namreč, na bolhi se prodaja hladilnik iz rosfrai cevi.
Samo cena ni zanemarljiva. Narejen pa je tudi rezkan model zračnega hladilnika točno za ta model. Cena je nekoliko ugodnejša (cca 300€). V obeh primerih pa je pri meni težava v montaži.
1. Potrebno odstraniti motor
2. prostor okrog motorja glede na nosilce, ki jih imam narejene.
Je pa tako, da motor prenese temperature do 140stC. In pri 140stC se pri prisilnem zračnem hlajenju kar hitro ohladi (nekaj minut) na 100st. (velika temperaturna razlika glede na okolico)
Če pa bo vodno, pa čez 100stC ne bo smelo iti, sicer bo parni stroj. Tu je pa že 40stC manjša razlika.
Po drugi strani pa če bom montiral vodni hladilnik (cu pločevina, nanj pa nalotane Cu cevi), bo tudi brez vode večja površina, je pa res problem toplotna upornost prehoda med sloji.
lp
uroš
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
90.96 KB |
Pogledana: |
52 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.05
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 12:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi vse špranje na motorju zatesnil s silikonom in nanj nataknil ustrezno veliko konzervo/sodček .
Ali pa bi špranje večkrat zaporedoma pobarval z dovolj gosto barvo.
Če je na nasprotni strani od osi problem s tesnjenjem, bi pa dal na plašč objemko z enakim zunanjim premerom kot čelna plošča, da bi potem samo dodaten plašč gor nataknil.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kobranka Član
Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 20.34 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor mi je ostalo v spominu od modelarstva se je namesto kremenčevega peska v cevi in krivljenja te cevi, uporabljalo pleh, ki se ga da spajkat. Pleh se je odrezalo na primerno dolžino in širino, da je objel celotno ohišje motorja ter še nekaj zraven za luknje, da se je z vijaki zategnilo. Za zatesnitev pri straneh se je dobilo dovolj debelo plahto gume in jo odrezalo na okvir, ki je prišel med prej omenjen pleh in ohišje motorja. V pleh je potrebno še narediti z obeh strani luknji za cev vhoda in izhoda za vodo oz. drugo hladilno tekočino ter zaciniti cevke.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 2:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, in kako bi se izognil tistim štirim vijakom ob steni motorja? To namreč ni mali modelarski moprle.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 2:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uni iz Bolhe prodaja buče! Naj mi razloži zakaj le ni fotografiral sestavljenega motorja z nataknjenimi hladilnimi cevmi. Ker ga je potem nemogoče sestaviti! Poglej koliko je prostora med ohišjem statorja in vijaki, ki držijo ohišje motorja skupaj. Tako na oko bi rekel največ 2-3 mm. Cevi pa imajo premer vsaj 6 mm. Rostfrei cev, spet neumnost. Aluminij ali pa baker je edino primeren. Pa še ena težava. Termični stik takega hladilnika z ohišjem statorja je praktično točkoven, torej zanič, cena pa zlatarska.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4049 Aktiv.: 18.17 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 4:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen - tale hladilnik je prava smer vendar je napačno narejen oziroma ga pol manjka.
V službi naročamo (drugi oddelek) take srajčke za 50kW motorje za izvenkrmne motorje.
Pri tebi je težava ker je kontakt med valjem motorja in cevjo samo točka . Torej naležna površina je minimalna in tega ne bo rešila nobena pasta.
po sliki sodeč je cev iz SS - take uporabljamo tudi mi zaradi slane vode kot hladila.
Ni enostavno čeprav se da to doma narediti je da cevi vstaviš v kalup in zaliješ z tekočim aluminijem. Najenostavneje je to da ti cevi zalije livar. Morajo pa biti seveda spoji SS 100%
motor je pa tak ;cevi so 1/2'' rabiš t.i'' masni tok'' pa si preračunaj hlajenje.
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kobranka Član
Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 20.34 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
Aha, in kako bi se izognil tistim štirim vijakom ob steni motorja? To namreč ni mali modelarski moprle. |
To sem res spregledal, ma mislim da bi se tudi to dalo nekako rešit mogoče tudi v kombinaciji s igovimi predlogi. Kakšno stvar bi zadihtal kar z epoxijem oz. tekoči kovini podobnim zadevam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 6:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eh, zakaj pa ne kar s prežvečeno žvečilko?
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
malci Član
Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 792 Aktiv.: 3.92 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Maj 29, 2016 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pri tebi je težava ker je kontakt med valjem motorja in cevjo samo točka . Torej naležna površina je minimalna in tega ne bo rešila nobena pasta. |
Ne, slika zgoraj je iz bolhe, sam nimam namena narediti na tak način.
Naredil bom plašč iz štirih delov iz Cu pločevina 1mm,nanj pa bom nalotal Cu cevi (kot so za centralno napeljavo) fi 12 oz fi15 mm. Te štiri dele bom na spojih ojačal z ploščatim železom in jih med seboj združil z vijaki M6 ali celo M8, na vsak spoj 3 vijake. Enakomernost pretoka bom poskusil urediti s tem, da bom določeno cev nekoliko stisnil. Cevi bodo cca 3-5 cm narazen, mislim pa da se bo tudi po 1mm Cu pločevini preneslo kar nekaj energije do vode.
Bom pa naletel še na en problem in sicer črpalka, ki jo imam je samo za temperature do 60stC in pretok 3l/min.
Bi pa prosil, če mi lahko nekdo preveri naslednji izračun.
Specifična toplota vode je 4200J/kgK. To pomeni da bom za segrevanje vode iz 50stC na 95stC potreboval 189kJ energije. Črpalka zmore 180l/h. Potemtakem je to 34,02MJ/h. In če je 1J = 1Ws potem je to 9,45kWh. Toplote pa bo največ za 4kW.
Potemtakem bi ta pretok moral zadostovati in bo problem samo v temperaturi vode, ki bo verjetno tudi v povratnem vodu več kot 60stC?
lp
uroš
Opis: |
Na podoben način bom sestavil cevi |
|
Velikost datoteke: |
499.57 KB |
Pogledana: |
12 krat |
|
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4049 Aktiv.: 18.17 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2016 10:14 am Naslov sporočila: |
|
|
če bi se že lotil na tak način , sestavljati srajčko potem bi moral cevko po srajčki položit nekako tako kot se dela talno gretje .
Ključna je debelina pločevine to pa zaradi prehajanja toplotnih silnic zato srajčka enostavno mora biti zadostno debela ( na FE smo grafično računali prehajanje toplote znotraj kovinskih plasti samo sem pozabil kako se metoda imenuje ).
Ko boš tvoj sistem dal na termalno kamero bo srajčka žgala belo , medtem ko bodo palice modre.
Glej motor stane toliko , popravljati napake je najdražje in najzamudnejše potem pa se odloči . Motorj pa se precej segrevajo na testirni zavori in izkoristek mu ob segrevanju pade
https://www.heatsinkcalculator.com/
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|