|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
JKSniper Član
Pridružen-a: Čet 02 Mar 2017 13:35 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Mar 02, 2017 2:45 pm Naslov sporočila: Usmernik iz brezkrtačnega motorja (alternator) |
|
|
Pozdravljeni!
Da bom lahko opravil magistrsko nalogo (oz. kot del naloge), razvijam elektroniko, ki bo napajana sicer iz baterije, vendar bo zaradi enostavnosti uporabe, omejitve prostora in teže dodan brezkrtačni alternator, ki bo to malo baterijo polnil oz. napajal elektroniko med obratovanjem (baterija pa zgolj pred in po obratovanju).
Baterija bo zelo mala, poraba elektronike pa tudi ne velika. Polnil bi jo z 100-150mA, elektronika pa bo porabljala najbrž okrog 30-50mA največ. Motor je precej zmogljivejši od tega (če gledam kaj da od sebe v obratni smeri).
Zamišljena je naslednja shema:
Rotirajoči pogon (0-8000rpm) -> brezkrtačni 3 fazni motor (0 do 100V, odvisno od RPM) -> 3x bridge rectifier diode -> LC Filter -> step-down switcher z velikim razponom -> 5V -> polnilnik baterije -> zaščita baterije -> baterija -> switcher -> mcu -> LDO -> senzorika.
Problem imam predvsem s prvim delom, torej
- ali bodo tiste diode opravljale svoje delo (nekaj takega:KLIK) - DIODE SO IZBRANE
- Kako izračunati ustrezen in čimmanjši še potreben LC FILTER?
- Kateri step-down switcher izbrati? Gledal sem naprimer "Flyback" tip, pa jih ne poznam... STEPDOWN JE IZBRAN
Hvala za vašo pomoč in nasvete!
(PS: Se opravičujem za uporabo nekaterih angleških besed, a so gotovo boljše kot če se trudim prevedit)
LP!
Jure
Nazadnje urejal/a JKSniper Tor Mar 07, 2017 10:48 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
JKSniper Član
Pridružen-a: Čet 02 Mar 2017 13:35 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 03, 2017 10:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Čez vikend bom zmeril KV motorja (obratov/V), da bo bolj jasno kaj lahko pričakujem od motorja...
Bi se pa vseeno priporočal za kakšno mnenje, nasvet na zgornja vprašanja.
Hvala!
LP!
Jure
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.67 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Mar 04, 2017 12:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Polnovalni 3f usmerniški mostič sestavlja šest diod.
Za večje tokove se dobijo 3f izvedbe mostičkov s petimi priključki.
Lp.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
27.12 KB |
Pogledana: |
0 krat |
|
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
3f usmernik.jpg |
Velikost datoteke: |
13.53 KB |
Downloadano: |
7 krat |
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1869 Aktiv.: 8.42 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sob Mar 04, 2017 10:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko pa se uporabi tudi 6 diod , ki bodo manjše
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.36
|
Objavljeno: Sob Mar 04, 2017 10:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali pa dva enofazna graetza, od katerih bo polovica enega neizkoriščena.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
MOND Član
Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 05, 2017 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Zanima me, kako bo 3F motorček gnan? Kakšni so najnižji pričakovani vrtljaji za še sprejemljivo polnilno napetost? Kakšna je kemija in napetost baterije?...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 417 Aktiv.: 4.30 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 3:15 am Naslov sporočila: |
|
|
S šestimi diodami usmeri tako kot pri alternatorju, zgladi z elektrolitskim kondenzatorjem, z ročno vrtalko poženi motorček in izmeri napetost. Nato vse skupaj še obremeni ter naredi napetostni in tokovni graf v odvisnosti od vrtljajev. Dvomim da boš dosegel 100V, zato se sploh ne splača toliko komplicirat.
Kateri magisterij delaš?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
JKSniper Član
Pridružen-a: Čet 02 Mar 2017 13:35 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 9:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Naredil sem meritve in sicer pri dveh hitrostih vrtenja in na vsaki fazi posebej. Posksil sem tudi vezat kratkostično in merit tok. Dobil sem tole....
V glavnem, motor je 28kV, pomeni da pri 8000RPM dobim 285V RMS, špice pa še bistveno višje. Ker potrebujem komaj 5V in pri tem komaj 100mA... je tole čisto brezveze.
Zdej imam dve opciji:
- Predelat motor da dobim bolj smiselno območje
- Naredit napajanje induktivno in ga dobro zaščitit (da ne bo ven sekalo).
Če grem predelovat motor mislim da imam opcijo:
- Previt iz 75 ovojev na zob na 25 ovojev na zob (->85kV -> 5.9V do 94V)
- Zmanjšat število magnetov na 1/3 oz kolikor pride parno število najbližje temu.
- Povečat režo med magneti in statorjem in s tem naredit višji KV (težko za izračunat kolk večja reža more bit).
Mislim da bom odprl še eno temo, glede induktivnega napajanja, da razjasnim še nekaj omejitev tam...
@Iztok_Š - delam magisterij na strojništvu, kjer izdelujem elektroniko ki se bo vrtela pri teh 500-8000 obratih in izvajala meritve ter jih pošiljala preko bluetootha ven. Problem je napajanje, ker samo baterije niso najboljša opcija (polnenje, teža, občutljivost...), pa tudi ne smejo biti težke, zaradi sil ki nastanejo ob teh vrtljajih. Elektronika pride zalita v epoxy in vakuumirana, da preprečim poškodbe zaradi vrtenja.
LP!
Jure
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 417 Aktiv.: 4.30 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 10:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Poskrbi samo, da bo na vhodu LT3652 maksimalno 30V (lahko manj) in imaš od tu naprej vse narejeno. Jaz bi notri dal eno celico LifePo4 ali pa LIIon.
Ker imaš notri BT modul mora biti okoli čim manj switcherjev. Dobiš cel kup analognih low drop regulatorjev ki so za napajanje vezij s kakršnokoli komunikacijo primernejši od switcherjev. OK do baterije pač nimaš izbire, zato pa vnaprej predvidi zajetno blokiranje možnih motenj. Celo na baterijo direktno lahko daš nekaj kondenzatorjev za blokado VF vsega le nekaj pF.
LP Iztok
PS: Za ta MPPT čip od LTja mi je povedal Mucek in je izjemno uporaben prav za take sisteme napajanja, kjer se vir spreminja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
JKSniper Član
Pridružen-a: Čet 02 Mar 2017 13:35 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 10:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Živijo!
Hvala za nasvete! Ja, tale zadeva ki sprejme do 30V je precej dobra. Morda bi v tem primeru lahko uporabil motor, ki bi ga dimenzioniral tako da daje od sebe razpon 7-100V, vendar še vedno potrebujem nekaj, s čimer spravim voltažo pod 30V... Malo sem gledal na tole zadevo:
Glede merilne elektronike je zadeva zamišljena takole:
Li-po ->5V stepup (narejen kot je treba, seveda) -> uC in vse okrog njega na 5v logiki -> LDO (narejen kot je treba, jasno) -> bluetooth na 3.3V logiki. Mislim da od baterije dalje ne bo težav. Tudi polnenje baterije načeloma ni pretirana težava (Ta predlagani polnilec je sicer precej dober, ker ima tako velik razpon!).
Za usmerjanje mislim da mi je sedaj jasno da so tisti mostiči dobri. Problem je samo še spravit iz tiste 100V na 30V in to zgladit toliko, da bo ta polnilec dobro deloval.
Hvala in lep pozdrav,
Jure
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4045 Aktiv.: 18.21 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
JKSniper Član
Pridružen-a: Čet 02 Mar 2017 13:35 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 1:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej sem gledal in iskal slipringe, pa so tisti, ki bi jih lahko uporabil po velikosti, deklarirani nekje do 300RPM. Jaz pa imam območje od 500-8000 RPM... Sem kontaktiral par proizvajalcev, ki so mi odsvetovali uporabo "pancake - pcb" slipringov v teh razmerah, češ da če bo delovalo sploh, več kot en teden ne bo delovalo... namenski slipringi za visoke obrate pa mi nikakor ne pašejo po dimenzijah, pa še pregrešno dragi so (150eur...).
LP!
Jure
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4045 Aktiv.: 18.21 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1343 Aktiv.: 7.71 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 3:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporabi tisti motor kot generator in ga priključi na TOLE. Pa imaš 5V na izhodu.
Če ga zaliješ v maso, bo tudi pospeške prenesel.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
JKSniper Član
Pridružen-a: Čet 02 Mar 2017 13:35 Prispevkov: 37 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 06, 2017 4:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala! Tu sta dva problema... prvi je da motor ne generira dovolj napetosti pri nizkih obratih, hkrati je pa tale zadeva izredno prevelika za vse skupaj. Enostavno je razpon prevelik za vse kar sem uspel zbrskat... če dela pri polnih obratih ne dela pri nizkih.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 49 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|