|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
StricGeza Član
Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 5.06 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Pet Jun 19, 2009 7:13 pm Naslov sporočila: Polnilec Pb akumulatorja |
|
|
Zanima me če ima kdo izkušnje s katerim od spodnjih polnilcev
Polnilec1
Polnilec 2
Potrebova bi ga pa za polnjenje 100Ah akumulatorja _________________ Človek,kateri ne dela napak,običajno ne dela nič!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sscott Član
Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 6.32 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
priporočam polnilec Eyra AP17. Polni po ECS metodi, kar je zaenkrat najboljša varianta glede polnenja. Če te zanima kaj več pa mi pošlji ZS.
LP Mare |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek4 Član
Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 13.29 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 10:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Povej še nam kaj več o tej metodi. Saj bi druge tudi zanimalo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 15.78 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Jul 14, 2009 10:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nadalje se lahko polnilnik s preklopom uporablja tudi kot priročna omrežna naprava. - zgleda, da je problem prevesti Netzgeraet, ker drugače si ne znam predstavljati polnilca akumulatorjev kot omrežne naprave.
V navodilih piše, da naprava meri napetost na akumulatorju, potem preklopi v stanje 2 in potem v stanje 3.... problem: pri starejših akumulatorjih se željena napetost nikoli ne doseže, in če polnilec ni narejen tako, da bi polnjenje prekinil po 8, 10 ali 12 urah, bo vodo zmetalo ven.
Za kaj se uporablja akumulator ? Če npr. za zagon agregata, mora za to biti poseben polnilec, drugače bo akumulator "zaspal". |
|
Nazaj na vrh |
|
|
smatjaz Član
Pridružen-a: Pon 10 Nov 2003 16:33 Prispevkov: 803 Aktiv.: 3.62
|
Objavljeno: Sre Jul 15, 2009 7:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Poglej si tukaj . Z njim lahko tudi direktno "vžgeš" avto z izpraznjenim akumulatorjem.
LP M. _________________ Električni aparati delujejo na dim ... ko dim iz njih uide ... ne delujejo več! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jnz Član
Pridružen-a: Pon 23 Mar 2009 22:11 Prispevkov: 112 Aktiv.: 0.61 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jul 15, 2009 11:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Google najde kar precej zadetkov na to temo.
Sicer je pa tudi Svet Elektronike pred približno 10 leti objavil serijo člankov na temo ECS polnjenja. V svoji prodajalni je imel tudi neke kit komplete.
Moje osebno mnenje je, da je ECS princip osnova za vse današnje hitre polnilce, le da je ECS napolnil akumulator v 8 minutah, današnji polnilci pa opravijo to v najboljšem slučaju v nekih 15 minutah, kolikor sem jaz zasledil.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Predkambrij Član
Pridružen-a: Ned 24 Maj 2009 14:17 Prispevkov: 127 Aktiv.: 0.70 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2009 11:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav,
jaz sem pa priključil akumulator (Pb 12V, 40Ah) na usmernik lm317T, da ga bom napolnil. Pred priklopom sem nastavil napetost 14,6V, priključil akumulaotr in pustil. Zjutraj sem potipal akumulator in je bil precej topu, ter šumenje. Nato sem priklopil akumulator na pravi polnilnik vendar stalno vleče nek tok (2A), noče se pa več napolniti. Ko sem ga odprl, sem videl da je premalo kisline notri. Dotočil sem destilirano vodo, vendar ga še vedno noče napolniti. Domnevam da sem ga uničil z usmernikom lm317. Sedaj ima napetost 11,3V ko ga odklopim od polnjenja, ob obremenitvi hitro počepne. Zanima me, če je še kakšna možnost da ga obudim nazaj k življenju.
Hvala, Lp _________________ bivši englishman |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 15.78 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2009 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Areometer |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Predkambrij Član
Pridružen-a: Ned 24 Maj 2009 14:17 Prispevkov: 127 Aktiv.: 0.70 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2009 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
mamo eno drugačno napravo, k jo uporablamo k kuhamo žganje. Je pa več skal nevem če je tudi za h2so4 bi moral preverit, kaže pa pri kateri temperaturi bi stvar zmrznla. Na kakšen način bi si pa lahko pomagal z areometrom.
Ta čas sem bral o pulznem polnjenju, vendar nimam nobenega takega polnilnika doma... piše da naj bi pa ve večini primerov pomagalo popravit napake, ki se povzročijo pri napačnem polnjenju.
Lp _________________ bivši englishman |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PZUFIC Vseved
Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 35.07 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Sep 13, 2009 1:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
englishman je napisal/a: |
mamo eno drugačno napravo, k jo uporablamo k kuhamo žganje. Je pa več skal nevem če je tudi za h2so4 bi moral preverit, kaže pa pri kateri temperaturi bi stvar zmrznla. Na kakšen način bi si pa lahko pomagal z areometrom.
Ta čas sem bral o pulznem polnjenju, vendar nimam nobenega takega polnilnika doma... piše da naj bi pa ve večini primerov pomagalo popravit napake, ki se povzročijo pri napačnem polnjenju.
Lp |
To je naprava s katero izmeriš ali je kislina v akomulatorju ok. Dobiš jo v vaaki trgovini z avto deli. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek4 Član
Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 13.29 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 8:09 am Naslov sporočila: |
|
|
14,6V je dokaj veliko. Sam akumulatorje polnim na 14,4 max. Samo glede na prebrano predvidevam, da je bil aku že prej slab, preden si ga začel polniti. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
protoncek Član
Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 45.83 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 8:42 am Naslov sporočila: |
|
|
hm...akku je bil zjutraj topel s tem da si ga priključil na LM317, ki daje ven kvečjemu 1,5 A? Rahlo čudno, da bi bil 40Ah akku topel pri dobrem amperu toka skozenj...si prepričan da nisi skuril LM317 in ni tekel večji tok čez? drugače 14,6 ni tako veliko da bi ga zaradi tega skuril. Bolj verjamem na LM317 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Predkambrij Član
Pridružen-a: Ned 24 Maj 2009 14:17 Prispevkov: 127 Aktiv.: 0.70 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 8:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Am.. situacija je taka, sam pa domnevam, da je sam način polnjenja napačen. Lahko opišem še cel postpek.
Ta akumulator sem uporabljal za poganjanje wooferja v avtu. Ojačevalnik PA300 na pretvorniku 300W, se pravi je teklo pri dobrih komadih stalno 25A toka, kar se mi ne zdi preveč, da bi uničil akumulator, ker če bi ga, bi se sam spraznil krepko pod 10V, vendar je mel 10,5. Priključil sem ga na polnilec, kabel je bil pa čez cel dvorišče. Zvečer sem dal polniti čez pol ure k sta šla starša spat je verjetno en ponesreč brcnil kabl in mi odklopil, drug dan zjutraj sem ga nazaj vklopil, kmalu po tem ga je fotr pospravil, misleč, da je akumulator poln, tretji dan sem ga priklopil na usmernik(LM317T), prej sem pomeril in je imel nekaj več kot 11V.
Pomeril sem tok (ga je polnil z 1,7V pri cca 13,5V) (usmernik počepnil) kar lahko komot povzroči gretje 1,7*13,5=23W. Vendar, ko ga odklopim ima po nekem času, ki se tudi ohladi 11,3V. Čudi me kako če bi bil zanič bi se sam spraznil do nule, ali pa nebi imel nobene kapacitete (poln bi bil po parih minutah in ne bi več vlekel nobenega toka) Taka je moja logika, sicer sem ga pa tudi prej ves čas vzdrževal na adapterju za zimovanje (stalno napetost na 14V.)
Zdej se ukavarjam kako rešit stvar. Areometer bom šel kupit 1. sekundo, ko bom imel čas (delam zdej od 4. zjutraj do zdejle), ta čas bom dal očetu, da mi ga da napolnit v službo, ima bolj napreden polnilnik, kakor ga imamo mi doma, nevem pa, če ima funkcijo ECS.
Hvala za nasvet, poročam rezultate.
Lp
PS. V tem usmerniku imam tudi bolj švoh transformator, ki ne mora dati prevelikega toka, ker se bo prej sam sesedel. Mislim da je okrog 25W _________________ bivši englishman |
|
Nazaj na vrh |
|
|
protoncek Član
Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 45.83 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 8:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
hja, tvoja logika malce šepa. Če je akumulator "zanič", ne pomeni da ne bo dajal nobenega toka. Akumulator je sestavljen iz 6 celic in nikoli se ne zgodi da naenkrat crkne vseh 6. In ker umirajo ena po ena (in umirajo tako da pridejo v kratek stik), se tudi napetost seseda po 2 volta naenkrat. Če ima akku 10-11 V, to pomeni da je ena celica zanič, če ima 8-9, pomeni da sta zanič dve itd..
Drugače je 25W malo za tako veliko površino kot je 40 Ah akumulator. No, če je ena ali več celic v stiku, potem na ostale pride večja napetost (prevelika), kar lahko povzroči gretje.
V vsakem primeru je akku po moje zanič. In 25 A ni malo za tako majhen akumulator. ČE misliš še naprej poganjati ojačevalec na 25 A ali več, potem raje nabavi akku ranga 80 Ah ali več. Tistih 300A ki piše gor pomeni trenutni tok, ki lahko traja par sekund. Saj ne rečem da ne vleče teh 25A, samo tako velik tok tako majhnemu akku-ju skrajšuje življenjsko dobo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
psevdonim Član
Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 15.78 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Sep 14, 2009 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
jaz sem pa priključil akumulator (Pb 12V, 40Ah) na usmernik lm317T |
- kot je že nekdo prej napisal, izhodni tok LM317T je 1,5A .
Če ti sedaj polni z 1.7A, je to znak, da je LM317 izven svojih zmogljivosti, zato je malce znižal napetost in povišal tok. Kolikor se spomnim iz poskusov pred mnogo leti, je skrajna zmogljivost 2A, a ne za stalno.
40Ah pomeni, da lahko akumulator prazniš 1 uro s 40 amperi, ali bolj praktično, 10 ur s 4 amperi. Torej bi ga tudi polniti moral 10 ur s 4 amperi.
Ti imaš na razpolago 1,5A - čisto računsko je to 26 ur polnjenja (recimo, nisem ravno matematik). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|