www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Težave pri zagonu elektromotorja 55kW
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
nejcxxx
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 8:46 pm    Naslov sporočila:  Težave pri zagonu elektromotorja 55kW Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Pred kratkim sem kupil večlistno krožno žago z 55kW motorjem. Zaradi omenjenega nakupa smo na obratu povečali varovalke na 80A - to naj bi bilo maximalno na obstoječem vodu po podatkih elektro distributerja. Dokler smo imeli 63A je vrglo ven varovalke ali pancarke takoj ob zagonu.

Sedaj po nadgraditvi na 80A občasno vrže ven na transformatorju - to predstavlja težavo ker mora sedaj distributer odpravljati napako s časom pa mi bodo zamenjali varovalke na 63A, saj so za njih te motnje nedopustne.

Zagon je trenutno vezan preko zvezde-trikot. Ali bi moje težave rešil mehki zagon? Sam sem prepričan da ja, vendar mi nekateri "strokovnjaki" pravijo da ne, da je mehki zagon slabši za to.

Prosim za mnenje in komentar.

Hvala!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zoran
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44
Prispevkov: 540
Aktiv.: 2.43
Kraj: SG

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 9:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zagon večlistne krožne žage je težak. Odvisno tudi od velikosti - premera listov.
Nazivni tok za tak motor pa je cca 100 A. Pri polni obremenitvi, bodo tudi 80A varovalke premale, čeprav bodo vzdržale zagon. Če pa motor ni polno obremenjen, pa bodo vzdržale.
Iz napisanega pa sklepam, da distributer nima ustreznega omrežja za dobavo el. energije do vašega obrata.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 9:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nazivni tok 55KW motorja bo blizu 100A. Varovan bi moral biti vsaj z 160A varovalkami. Mehek zagon zagotovo ne bo rešil težave. Kar se zagona tiče je morda rešitev frekvenčni pretvornik.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 9:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

He, he Zoran me je prehitel. Vmes, ko sem pisal sem iimel telefonski pogovor, tako da nisem videl da je že on odgovoril...
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nejcxxx
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 9:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko je motor enkrat prižgan ni problema, saj mu lahko elektronsko omejim največji tok. Če se slučajno v nekem trenutku nastavljeni tok preseže se zmanjša podajalna hitrost s tem pa tudi tok.

Največji problem tako ostaja pri zagonu. Sicer sem bolj elektrotehno laik a vendar sem si predstavljal da je mehki zagon pravzaprav frekvenčnik za zagon motorja po zagonu pa deluje direktno kot trikot.

Mislim tudi da sem z 80A nekje na meji, saj mi je od 8 poskusov zagona 1x vrglo ven na transformatorju (na varovalkah ali pancerkah pa nikoli). Razlog je bil verjetno tudi v drugih porabnikih na vodu (predvidevam da je kakšna soseda kuhala na indukcije, kakšna je zagnala sesalec pa smo hitro tam).

Elektro distributer nima namena "izboljšati" linijo. Če že jo moram sam, kar predstavlja strošek okoli 13.000 €, kar mi je pa v fazi zagona podjetja ko vsak evro prav pride malo preveč (že sedaj sem dal okoli 5.000 € za povečanje na 80A).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 10:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Razlika med delovanjem mehkega zagona in frekvenčnika je velika. Mehek z načinom "rezanja" sinusoide zmanjšuje zagonski tok. Predvsem pa je namen mehkega zagona "mehek" zagon motorja. Takole iz izkušenj lahko povem, da tam kjer smo zvezda/trikot zamenjali z mehkim zagonom smo morali dvigniti varovalke za eno stopnjo. (imam kar nekaj "kilometrine" na tem področju - ca 35let Wink tako da ne pišem na pamet ) Mehek zagon nima možnosti regulacije vrtljajev. (sem sicer videl takega, kjer je možno obrate spustiti za 10%) nikakor pa jih ni možno dvigniti nad nazivne. V nekaterih je vgrajen "bypass" kontaktor, ki pri uspešnem zagonu premosti igbt module. Nekateri pa potrebujejo zunanji baypass kontaktor.
Običajno imajo tudi omejeno število zagonov v časovnki periodi, tako da niso primerni za motorje s pogostimi štarti.

Frekvenčni pretvornik pa omrežno napetost usmeri, ter generira lastno izmenično napetost variabilne frekvence. Tako lahko starta z nizko frekvenco, ter obratuje na željeni frekvenci s tem se motor vrti z željenimi vrtljali.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joli
Član
Član



Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55
Prispevkov: 50
Aktiv.: 0.58
Kraj: Šoštanj

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 11:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen.

Že,kar nekaj takšnih sklopov sem zamenjal iz zvezda trikot na frekvenčni regulator,kjer je tudi bila moč varovalk že preko meje pri zagonu in zdaj ni težav. To je bilo največkrat pri "gatru" kjer je že prazen zagon težak zaradi vztrajnika,mislim pa,da je pri tej žagi lažji,se pa še vedno kdaj zgodi da izklopi zaradi bremena,ampak regulator ne pa varovalke. Na regulatorju nastaviš željeno začetno rampo zagona,časovno in tokovno,končno pa na izpad(ne časovno)zaradi velike vztrajnosti žage. Z mehkim zagonom pa nimam izkušenj.
Bo pa še kdo podal kašno mnenje.

L.P. Joli
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.93
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 02, 2018 11:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ti je distributer že izdal soglasje za 80A, ti ga sedaj zelo težko odvzame, razen če kršiš pogoje, ki so morebiti navedeni pod opombe ( režim obratovanja).
Ne poznam kakšno je omrežje do tvojega obrata, vendar predvidevam, da so ti dali pogoj napraviti lasten izvod iz tr. postaje. Če napišeš lokacijo, ti mogoče lahko kaj več svetujem.

lp
Uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 1:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Doma imamo 55 kW motor na 125 A varovalkah.
Zagon je zvezda-trikot z zadosti dolgim časom do preklopa, da prileze na končne vrtljaje. Ko preklopi na trikot, se lahko začne obremenjevati motor.

Kakor koli obrneš, je zagonski tok zvezde ZagonskiTokTrikot / koren(3), vendar dlje časa traja. Varovalka ima svojo čas/tok karakteristiko, kjer lahko iz grafa odčitaš, čez koliko časa bo pri nekem toku odklopila. Ta čas lahko "podaljšaš", če motorja ne zaženeš naenkrat, ampak ga vklopiš-izklopiš-vklopiš ... , da počasi nabira vrtljaje. Zaradi vztrajnosti med izklopom ne bodo upadli.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3880
Aktiv.: 18.03
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 2:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakorkoli obrneš je za 55kW motor 80A premalo.

Če meniš, da motor ni 100% obremenjen med delovanjem pa vgradi 40kW motor in frekvenčnik.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nejcxxx
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 7:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor 55kW bi vseeno rad obrdržal, saj imam konec tega leta planirano izvedbo lastnega voda od transformatorja. Povečanje varovalk je tako le začasna rešitev za katero sem upal da bo rešila težave.

Na soglasju so zapisali dve postavki za katere sumim da mi lahko v primeru izpadov preklopijo nazaj na 63A s tem pa povzročijo še več težav.
V primeru ko upravljalec ugotovi da uporabnik s svojim odjemom električne energije povzroča motnje ostalim uporabnikom EN, si upravljalec pridržuje pravico naknadno predpisati dodatne pogoje, v katerih od uporabnika zahteva odpravo teh motenj.
IN
V primeri nenapovedanih odklopov in nenapovedanih izpadov je potrebno zagotoviti lasten rezervni vir napajanja.

Lokacija Dolenjske Toplice.

Frekvenčnik mi nekako stroškovno ne diši, poskušam najti cenejšo rešitev glede na to da bom konec leta s novim vodom rešil te težave.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lipa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39
Prispevkov: 734
Aktiv.: 4.16
Kraj: Lipa Beltinci

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 10:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Frekvenčnik ima tudi to lastnost, da se znebiš jalovega toka na omrežju in varovalkah. Ker se jalova energija pretaka samo med motorjem in frekvečnikom.

3 x 80 A pa znese ravno nekje 55 kW čiste delovne energije Very Happy

_________________
Lep pozdrav!
Boris Z.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nejcxxx
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 10:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za jalovo energijo imamo že rešeno s kompenzacijo (mislim da se tako reče - je pa elektro omarica velikosti 1x1m notri so pa 4 kondenzatorji).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lipa
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39
Prispevkov: 734
Aktiv.: 4.16
Kraj: Lipa Beltinci

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 10:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je samo ena od prednosti. Nadalje lahko zagonsko rampo daljšaš po mili volji.

Kako dolgi pa imaš sedaj zagon oz trikot vezavo?

In kdaj se ponavadi zgodi izpad varovalk, v prvi minuti ali tudi npr po 15 minutah od zagona?

_________________
Lep pozdrav!
Boris Z.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14551
Aktiv.: 65.53
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 03, 2018 10:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

nejcxxx je napisal/a:
...

Frekvenčnik mi nekako stroškovno ne diši, poskušam najti cenejšo rešitev glede na to da bom konec leta s novim vodom rešil te težave.


Frekvenčnik je vsekakor velik strošek. Ima pa poleg tega, kar je napisal lipa še več dobrih lastnosti. Ena iz med njih je možnost zvezne nastavitve vrtlajev, kar je vsekakor dobrodošlo pri rabi različnih listov. Pravilna izbira vrtlajev vpliva na življensko dobo lista pa tudi na kvaliteto reza.

Ena iz med možnosti za zmanjšanje zagonskega toka je tudi en dodaten pomožni zagon - manjši motor , ki služi le za zagon in je sposoben zagnati pogon tam na 80% nazivnih vrtajev.
V podjetju, kjer sem bil prej zaposlen (trenutno v stečaju - TIP Otiški vrh) smo imeli sekirostroj s 500Kw motorjem. Zagon je bil direkten- stikalo kontaktor, s tem da je imel pomožni zagon s hidromotorjem katerega je poganjal okrog 10Kw motor. Ko je glava dosegla 80% nazivnih obratov se je izvršil vklop.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group