www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Težave pri zagonu elektromotorja 55kW
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1423
Aktiv.: 6.65
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 19, 2018 6:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rabljeni frekvenčniki ...

Zagonski tok motorja (pri zagonu Y/D ali s predupori) je večji od nazivnega ... če vse skupaj traja predolgo odletijo varovalke.

lp.



Telemecanique Frequenzumrichter 55kW.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  87.71 KB
 Pogledana:  24 krat

Telemecanique Frequenzumrichter 55kW.jpg



_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1345
Aktiv.: 7.69
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 22, 2018 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

qwertz je napisal/a:
Frekvenčni pretvorniki imajo tudi slabe lastnosti.

Motorji morajo biti narejeni za uporabo frekvenčnikov to pomeni, da morajo imeti keramične ležaje, da skozi njih ne teče tok ter druge prilagoditve, ki jih pri klasiki ne rabimo.



Ležajni tokovi postanejo resna težava pri motorjih 90 kW in več.
Kaj so druge prilagoditve, ki jih omenjaš zgoraj?

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.05

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 22, 2018 11:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Novejši motorji, ki so že serijsko prilagojeni za delovanje s frekvenčniki, imajo zunaj prečni presek kvadratne oblike. Torej hladilna rebra niso enakomerno razporejena po zunanjem obodu kot pri risbici sonca, temveč so postavljene na 4 ploskve.

To je konstrukcijska rešitev težav v zvezi z mehansko resonanco ohišja z okroglim prečnim presekom.

Glede na to, da se gre samo za zagon, bi v primeru uporabe frekvenčnika jaz uporabil še kontaktor mimo njega.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3880
Aktiv.: 17.97
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 22, 2018 11:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Energetik-m je napisal/a:
qwertz je napisal/a:
Frekvenčni pretvorniki imajo tudi slabe lastnosti.

Motorji morajo biti narejeni za uporabo frekvenčnikov to pomeni, da morajo imeti keramične ležaje, da skozi njih ne teče tok ter druge prilagoditve, ki jih pri klasiki ne rabimo.



Ležajni tokovi postanejo resna težava pri motorjih 90 kW in več.
Kaj so druge prilagoditve, ki jih omenjaš zgoraj?


To velja samo za uporabo z frekvenčnikom ali na sploh? Bil sem namreč na remontih velikih motorjev >100kW in nobeden ni imel kakšnih posebnih ležajev. So pa se preventivno menjavali letno.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2542
Aktiv.: 13.15
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 23, 2018 7:35 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Načeloma samo z uporabo frekvenčnikov.

Treba je poskrbeti tudi za ustrezne kable, če je v uporabi frekvenčnik. Ne pa da vse okoli šprica in svinja frekvenčni spekter. Se je že zgodilo, da smo iskali vzrok, na neki drugi napravi, zakaj ne deluje, pa smo ugotovili, da ne dela samo takrat, ko so določene frekvence na nekem frekvenčniku. Vse to zaradi neustreznega projektiranja in izvedbe.

VFD so močno in uporabno orodje, z njimi tudi največji motorji lahko plešejo kot baletke po prstih, treba pa je zagotoviti ustrezno okolje za njihovo delovanje v celotnih sistemih.

Pa še nekaj je. Frekvenčnike je treba montirat v suho klimatizirano okolje, brez prahu in vlage ali korozivnih atmofer. Lahko se uporabi tudi takr, ki imajo ustrezno IP zasčito. Ker drugače bodo slej ko prej crknili. Dobro je tudi, da se jih montira čim bližje motorju, samo to ne gre vedno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1345
Aktiv.: 7.69
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 23, 2018 3:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:

Glede na to, da se gre samo za zagon, bi v primeru uporabe frekvenčnika jaz uporabil še kontaktor mimo njega.

Pa si to že kdaj poskusil? Kakšen je bil tokovni sunek po vklopu tega kontaktorja? Če imaš zvezda trikot zagon, je ob preklopu iz zvezde v trikot ta sunek kar velik. In če imaš varovalke na meji, jih bo pometalo ven.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1345
Aktiv.: 7.69
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 23, 2018 3:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

El grigon, to velja samo za FP. Motor seveda ni popolnoma simetrično navit, in se v rotorju inducira nekaj napetosti v smeri osi, ta pa požene tok skozi en ležaj, ohišje, drug ležaj in po osi nazaj. Efekt je tudi pri največjih motorjih zanemarljiv pri 50Hz. Pri uporabi frekvenčnega pretvornika pa napajamo navitja motorja z nekaj kHz, to pa inducira vzdolž osi napetost, ki požene kar konkreten tok. Vem za primer 90kW motroja ventilatorja, ki mu je življenjska doba ležajev padla na četrtino po vgradnji FP. Zato resni ponudniki takih pogonov prodajo zraven tudi motor z izoliranim ležajem, običajno je to tisti pri vetrnici. Pa tak 90kW motor je vsaj kakšnega jurja dražji od navadnega.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
nejcxxx
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 27, 2018 6:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Po dolgem času se oglašam. V tem času pri zagonu ni bilo problemov, je pa res da ga zaganjam samo med tednom dopoldne.

Problem je nastal, ko sem v stroj vstavil dodatno osovino z 8 žaginimi listi, takrat je po treh sekundah zaganjanja vrglo ven varovalko - torej je imela predolgo prevelik tok.

Težavo sem poskusil rešiti bolj po "kovaško". Podaljšal sem osovino motorja, dodal novo jermenico ter preko nje povezal nov motor s 5,5 kW (ki sem ga našel doma). Ob zagonu malega motorja jermena niso bila nategnjena, ko se je prižgal sem jih počasi zategoval dokler ni glavni motor dobil vrtljaje malega motorja. Ker je bilo bolj po "kovaško" sem vgradil jermenice, ki sem jih imel na zalogi. Glavni motor je tako vrtelo s približno 1000 vrtljaji. Po specifikaciji jih ima 3000. Seveda mi je ob zagonu velikega motorja takoj vrglo ven varovalke. Tokrat jih je vrglo takoj in ne po 3 sekundah zagona.

Po moji razlagi se sedaj glavni motor "zaleti" v že dosežene vrtljaje in v tem trenutku se tok toliko poveča da takoj skuri varovalke (celo dve je naenkrat).

Očitno bo res potrebna investicija v frekvenčnik. Pa bo spet šlo 3.000,00 €.

Vsem hvala za odgovore, meni so zelo pomagali, mislim pa da bodo še komu, ki bo imel podobne težave v prihodnje.

Mimogrede, ko zgoraj govorim o skurjenih varovalkah govorim o varovalkah, ki varujejo vodnik med razdelilno elektro omaro in strojem. Tiste na transformaturju zaenkrat opravljajo nalogo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.97

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2018 8:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

nejcxxx je napisal/a:
Glavni motor je tako vrtelo s približno 1000 vrtljaji. Po specifikaciji jih ima 3000. Seveda mi je ob zagonu velikega motorja takoj vrglo ven varovalke. Tokrat jih je vrglo takoj in ne po 3 sekundah zagona.


Samo malo vprašanje... Ali je bila smer vrtenja glavnega motorja prava?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 310
Aktiv.: 2.60
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2018 8:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da malo dopolnim
lojzek je napisal/a:


Samo malo vprašanje... Ali je bila smer vrtenja glavnega motorja prava?


Kot predhodniku mi je zelo neobičajno, da takoj pregorijo varovalke. To mi daje misliti, da si glavni motor " po kovaško " zavrtel v napačno smer in ga kasneje vklopil. V takem primeru takoj " odletijo " varovalke. Enako se zgodi, če ne paziš pri vezavi zvezda / trikot , se pravi da motor v zvezdi zavrtiš v eno smer, potem preklopiš v trikot za zamenjanimi fazami ali drugače v drugo smer.
Drugače pa je ta "kovaška" varianta zelo dobra.
l.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nejcxxx
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32
Prispevkov: 9
Aktiv.: 0.12

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 01, 2018 3:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem pred zagonom 3x preveril smer vrtenja, pa po zagonu še 2 krat. Vedno prišel do zaključka da je smer vrtenja prava, mi pa še zdaj ni jasno kako to, da so šle 2 varovalke in to v trenutku pritiska na gumb za zagon velikega motorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 310
Aktiv.: 2.60
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 01, 2018 7:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kam si priklopil zaganjalni motor, na isto omaro kot većjega ?
_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kosmaj
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 22:32
Prispevkov: 124
Aktiv.: 0.67
Kraj: Logatec

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 01, 2018 9:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim da je tole normalno da ti je vrglo ven varovalke, ker ko si vklopil dovod na vrteči se motor je po vsej verjetnosti ta trznil da ga je iz nepravilnega položaja postavilo v fazo v kateri ga je potem polje peljalo. Kakšna špica se pojavi takrat za tisti trenutek bi bilo treba pomeriti.
Frekvenčniki imajo za namen takega delovanja v programu opcijo ki jo potrdiš in se imenuje leteči štart. Prepreči namreč da bi prišlo do tega trzljaja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 792
Aktiv.: 3.92
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 01, 2018 10:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi poskusil še ( če še nisi) na tak način, da bi z pomožnim motorjem dosegel maximalne obrate, kot jih je zmožen ta pomožni motor, potem pa bi pred vklopom glavnega motorja le tega pomožnega izklopil nekaj trenutkov pred tem.

Ko sem bil prisoten pri zagonu nekoliko večjega cirkularja so pri startu iz mesta vedno odletela 25A počasne varovalke, ko pa sem na osovino navil štrik in potegnil (podobno kot pri vžigu bencinske kosilnice) da sem pridobil določene obrate, so varovalke vedno preživele.

lp
URoš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 310
Aktiv.: 2.60
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 02, 2018 11:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V firmi smo imeli 200kW motorje (asinhronski klasični) katere smo zaganjali v zvezdo preko treh stopenj uporov šele nato se je preklopil v trikot. Resda so bili upori kar veliki. Sem pa tudi vzdrževal tračno žago za razrez lesa (Prvomajska) ,ki je imela 70kW motor tudi zaganjan preko nastavljivega upora potopljenega v trafo olju, vendar je bil motor z drsnimi obroči (rotorsko navitje). Pri zagonu si ročno vrtel upor ob spremljanju A metra do polnega zagona nakar se je rotor kratko sklenil. To so sedaj malo eksotične rešitve, ki so se včasih uporabljale ker ni bilo tiristorskih soft starterjev.
Pa še to, ko varovalke enkrat preobremeniš se ji spremeni karakteristika in zato naslednjič pregori pri dosti manjšem toku in se kasneje čudimo zakaj tako.
l.p.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 69 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group