www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Rja - zaščita
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 11:40 am    Naslov sporočila:  Rja - zaščita Odgovori s citatom

Eno vprašanje bolj iz kemije ...

Zanima me, če in koliko bi velika koncentracija CO2 v prostoru-posodi ustavila ali upočasnila oksidacijo železa?

Mislim na majhen prostor (jašek - za vstop ljudi premajhen) ki je precej vlažen in vodotesen razen z vrha kjer je pokrov.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4045
Aktiv.: 18.21
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 2:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem je vlaga v zraku , ta je pogoj za rjo . Nadtlak tudi če je CO2 bo samo pospešil rjavenje ( višja koncentracija O2 v dioksidu). Tako da s tem nisi nič pridobil uporabit bi moral plin brez kisika.
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Musty
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54
Prispevkov: 1575
Aktiv.: 7.65
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam en zanimiv podatek. Plinske bombice z CO2, ki se dobijo v trgovini, so popolnoma zrjavele znotraj.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se pravi, da bi tudi v CO2 zadeva rjavela ... Think

Sicer ne planiram nadtlaka, bi pa mogoče poizkusil s kakšnim podobnim plinom brez kisika, ki mora bit težji od zraka, da mi zadeve ne bi bilo potrebno neprodušno tesnit - iz jaška, ki je odprt samo na vrhu - pa še tam je pokrov, potem ne more uhajat ... tudi zato sem malo računal na CO2. Za povrhu mora biti plin negorljiv, ker sta v jašku tudi dva kolektorska motorja.

Je kakšen tak plin, ki ga je možno dobit - prosto kupit in ni zlatarsko drag?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

O2 v CO2-ju je tam zelo trdno vezan, zato ne povzroča težav...
...dokler ne pride zraven vlaga oziroma voda.

Potem se CO2 raztopi v vodi ter z njo kemično reagira in nastane ogljikova kislina H2CO3 (po domače: kisla voda), ki je lahko v znatno višji koncentraciji, kakor v pijačah "Z" mehurčki.

CO2 je skoraj dvakrat gostejši od zraka, zato lepo ostane v jašku.
Dušik N2 ima zanimivo lastnost, da je lažji od zraka. Bo treba jašek zgoraj zatesniti. Seveda pa skupaj z vodo tvori dušikovo kislino HNO3.

Etan, butan in propan so težji od zraka, pa tudi jašek se da enostavno odpreti - z iskro.

Dobra temeljna barva ne pride v poštev?
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Domenius
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Nov 2005 14:15
Prispevkov: 1188
Aktiv.: 5.35
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dušik? Drugače se ne spoznam na te zadeve, samo nekako mi je prišel na misel da bi bil lahko primeren.

EDIT: Me je že @igo prehitel.

_________________
It's electric!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Sokrat
Član
Član



Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00
Prispevkov: 5584
Aktiv.: 25.14

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Argon ? Prodajajo ga za varjenje ($$$), je zelo nereaktiven (se manj kot dusik) in za razliko od dusika je tezji - precej tezji - od zraka, torej bi se usedel na dno jaska.
_________________
Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:

Dobra temeljna barva ne pride v poštev?

Sem jo v tem jašku uporabil pred 20. leti. Ko sem sedaj poizkusil odvit nekaj vijakov M12 ni šlo, ker je vse požrto ... kar je manjšega od M8 pa se sploh ne vidi več iz rje. Confused

Sedaj zadevo obnavljam in posodabljam pa bi poleg temeljne barve in pocinkanih delov dodal še kaj plinskega. Smile



igo je napisal/a:

Etan, butan in propan so težji od zraka, pa tudi jašek se da enostavno odpreti - z iskro.
To idejo hranim za "fast emergency open" funkcijo ... Twisted Evil
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 4:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Suh zrak zavira rjavenje, in če sta v jašku motorja (poraba ni problem), bi se dalo zrak sušiti.

Zrak se suši tako, da se ga na poti v jašek vodi mimo Peltierjevega elementa s temperaturo 1-3°C . Vlaga kondenzira in voda se scedi na toplejšo stran, kjer izhlapi s pomočjo zraka, ki zapušča jašek. Važno je, da je pod nadzorom zrak, ki vstopa v jašek, zato ga je treba dovajati notri po eni poti. Ven lahko piha skozi špranje.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 18.38
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 5:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Inox materiali. Cool
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dkone
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Mar 2007 18:53
Prispevkov: 2104
Aktiv.: 10.13
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 5:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slowfly je napisal/a:
Inox materiali. Cool


KO-MONT

_________________
Denis
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
GJ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51
Prispevkov: 946
Aktiv.: 4.46
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 5:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:
Dušik N2 ima zanimivo lastnost, da je lažji od zraka. Bo treba jašek zgoraj zatesniti. Seveda pa skupaj z vodo tvori dušikovo kislino HNO3.

Prvi del drži!
To, da pa N2 tvori skupaj z vodo dušikovo kislino HNO3 pa nikakor!!!
N2 je pod normalnimi pogoji (tlak in temperatura) povsem inerten!

igo je napisal/a:
Etan, butan in propan so težji od zraka, pa tudi jašek se da enostavno odpreti - z iskro.

Tudi to drži le delno.
Da mešanica postane eksplozivna mora biti v pravem razmerju z zrakom. Na grobo se giblje eksplozivno procentualno razmerje za etan, butan in propan nekje okoli 2 do 8% v zraku. Kar je manj ali več ni nevarno!

Drugače pa tudi uporaba argona dolgoročno ni zanesljiva, ker ne verjamem, da bo tesnenje 100% izvedljivo. Čeprav je argon malo težji od zraka se bo zaradi razlike parcialnih tlakov počasi mešal z zrakom.

Najboljša rešitev je še vedno dobra temeljna barva in mast za konzerviranje.

No, tudi nerjaveči material je dober vendar cena ni ravno ugodna..

LP GJ
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.40
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 6:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mazanje z mastjo, oljem, konzervansi, posebnim DINITROL antikorozijskim premazom, itd. je imelo bolj klavrne rezultate, kar se vidi iz te slike. Na sliki je sicer samo pogonski del brez prečnega droga kril in rok vrat, ki so še v dosti slabšem stanju. In če dam vse to delat iz rostfreja si za ceno izdelave vsega mehanizma s pogonom lahko kupim kar novo montažno garažo z daljinskim odpiranjem vred ... Cool

Vsekakor bo novi mehanizem vseboval manj železnih delov na račun dveh mehansko ločenih elektomotornih pogonov, ampak čisto brez železa še vedno ne bo šlo. Pa tudi železnih jeder motorjev, rotorjev in bakrenih kolektorjev ne bi miniziral ali konzerviral ... Wink

Sokratov predlog z argonom je do sedaj še najboljši.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Highlag
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42
Prispevkov: 4034
Aktiv.: 18.16
Kraj: Črnuče

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 6:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če prav vidim, tebi največje probleme dela vlaga, ki jo dobiš skozi betonsko steno. Ta bi pronicala tudi če bi bil prostor zapolnjen z plinom. Seveda, če plin ne bo pod tlakom.

Sam bi najprej železnino odstranil in zunaj lepo posušil, odstranil rjo, dele premazal z sredstvom proti rji, nanesel kvalitetno temeljno barvo, potem pa še kakšno dvokomponentno barvo. Prostor - jašek bi medtem oblekel z vodotesno malto, nato pa čez nanesel še ibitol ter eno ali dve plasti izoteksa, da bi preprečil dostop vodi. Nato bi mehanizem vgradil nazaj.

_________________
If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 11, 2007 7:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najboljše bi bilo mehanizem za odpiranje garažnih vrat pritrditi na strop Cool .

Zatesnitev sten jaška in potopitev mehanizma v transformatorsko olje najbrž ne pride v poštev, ali pač? Čeprav bi bilo bolje, da bi ga potopil v tekočino, ki je gostejša od vode. Ne vem, kako se obnaša kolektor motorja, če je v olju Confused .
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group