|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2019 5:10 pm Naslov sporočila: Alternator 36V 90A - vzbujanje/voltmeter - prosim za pomoč |
|
|
Zdravo.
Alternator kupljen na autodoc. Alternator nazivne napetosti in moči 36V 90A.
Kako ta alternator zbudit? Jaz ga sicer zbudim s 40V 2x20V Li-Ion zaporedno, skupaj slabih 40v, vzbudi ga tudi 20V. Tako da sem dal na D+, + iz akku in na maso alternatorja - iz akku. Ko dam na B+ voltmeter in maso mi kaže pri cca 3000 obr./min. No, in voltemetr kaže 30V, včeraj jih je 29.5V. A nebi rabil kazati 36V oz. celo 40V?
Prosim, če mi kdo pomaga, kako alternator pravilno vzbuditi in, ali je izmerjena napetost prenizka, z drugimi besedami da je z alternatorjem nekaj narobe?
Sama kontrolka 3x12v 1.2W zaporedno(so svetile zelo malo, brlele) ga ni vzbudilo. naključno sem ugotovil, da s prsti ob dotiku na B+ in D+, očitno prava upornost, so žarnice zasvetile in če sem umaknil prste so vseeno gorele, a ga vseeno ni vzbudilo.
Prosim za pomoč.
Spodaj še slikce
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.32 MB |
Pogledana: |
5 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.24 MB |
Pogledana: |
0 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.57 MB |
Pogledana: |
1 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.12 MB |
Pogledana: |
1 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2019 6:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
V osnovi je shema priklopa enaka kot za 12V alternator v vavtu.
Na D+ priključiš cca 2W - tno žarnico, oziroma odgovarjajoči upor. nikakor ne priklapljaj na D+ direktno akumulator, ker je v nevarnosti, da boš skuril regulator!!
Pomembno je, da imaš priklopljen tudi akumulator 36V!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
31.7 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2019 6:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako ugotoviti, izračunati upornost, da bi žarnico nadomestil z uporom? Namreč, težko dobiti 36V 2W žarnico. Sem vezal 3x12V, 1.2W, verjetno se tudi vati seštevajo, kar je skupaj 3.6W in 36V. Kot že rečeno, so čisto miceno malo svetile/brlele, zbudilo ga ni.
Se da kako izračunat upornost 36V in 2W žarnice? Da bi dal upor..
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2019 7:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preveri, če ima regulator povezavo na D+ sponko, če jo nima, bo verjetno treba zunaj povezati sponko D+ in sponko na regulatorju.
Glede žarnice: v mirovanju bi morale žarnice posvetiti, tako da je verjetno vezava malo drugačna kot na shemi, ki sem jo pripel??
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bbrane Član
Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 580 Aktiv.: 2.83 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Sep 12, 2019 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ustrezna upornost za moč 2W na napetosti 36V je 648 ohmov. Lp
_________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Pet Sep 13, 2019 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potenciometer ga ne zbudi. Po moje je težava v bateriji - Li-Ion. Po moje potrebno svinčeni akumulator 36V priklopit pa testirat, ali kaj, nimam pojma.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Sob Sep 14, 2019 2:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poizkusi ugotoviti, če obstaja povezava, na sliki sem jo označil z rumeno barvo. Ta povezava je običajno izvedena v alternatorju kot vzmetni kontakt na regulator napetosti. Če te povezave ni, tudi alternatorja ne boš mogel zbuditi. verjetno jo je potrebno narediti izven alternatorja.
Glede na tvojo prvo sliko ima regulator na ohišju en vijak, verjetno mora biti na ta vijak priključeno nekam??? Po vsej verjetnosti na D+!?
Alternator bi moral delovati tudi, kadar priključiš nanj Litij Ion baterijo. Brez baterije je napetost nestabilna in običajno "podivja", naraste tako visoko, da v vozilu pregorijo vse žarnice.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
97.94 KB |
Pogledana: |
18 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Sob Sep 14, 2019 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uff, nimam to kje najti. Še vedno je možnost vračila. Razmišljam, da ga pošljem nazaj. Namreč, danes sem govoril z nekom in je rekel, da... je jermenica skoraj 1:2 oz. celo 1:3 torej, diesel ima v prostem teku nekje 900 obratov, po tej računici je že v prostem teku skoraj 3000 obratov na alternatorju. Vrtalni stroj ima nekje oz. slabih 3000 obratov maxi. Se bojim, da je to premalo, da bi lahko dalo več kot izmerjenih 30V. Morda treba res večje obrate, da bo dal 36V, kot piše. Sicer to z vzbujenjem nima zveze.
Zbudil sem ga do sedaj edino tako, da sem na D+ in maso dal 36V li-ion akku. Zbudi ga tudi 18V li-ion akku.
To, da podivja, sem pa opazil, ko sem meril in spreminjal oz. počasi povečeval obrate, multimeter je pokazu tudi prek 1000V. Je pa bil brez porabnika oz. akumulatorja, le multimeter...
Morem nekak spraviti na večje obrate, da vidim, če potem da 36V, sicer ob takšnem vzbujanju, kot sem do sedaj naredil. Enosmerno napetost na D+.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pon Sep 16, 2019 11:07 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede vrtljajev alternatorja ti pripenjam eno pojasnilo. Alternatorji imajo različne karakteristike, večinoma pa že pri cca 2000 do 3000 vrtljajev dajo od sebe vsaj 75% moči. V praznem teku običajno ne bi smelo biti problematično da ga zbudiš do nazivne napetosti Akumulatorja. V tvojem primeru: dizel ima cca 700 vrtljajev v praznem teku torej 2000 vrtljajev na jermenici alternatorja, to bo že za več kot 70% moči, odvisno od karakteristike alternatorja.
Vidim, da se igraš z alternatorjem, brez da bi bi mu zagotovil delovne pogoje (brez porabnika in Akumulatorja. Kot si napisal, da napetost zelo naraste tudi do 1000V. Ker diode v Alternatorjiu niso konstruirane za visoko napetost, je zelo možno, da si že skuril diode!!!, lahko tudi regulator!!!
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
Understanding_Output_Curves.pdf |
Velikost datoteke: |
128.17 KB |
Downloadano: |
13 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Pon Sep 16, 2019 11:47 am Naslov sporočila: |
|
|
ee-jej
datoteke pa nemorem prenste zuarad glupega sistem/foruma
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Branez Moderator
Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7771 Aktiv.: 34.86 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Sep 16, 2019 12:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ti je forum glup, zakaj potem sprašuješ tukaj med glupimi?
Malo pomoči za "pametnega".
Med zadetki bo eden sigurno pravi.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Pon Sep 16, 2019 9:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne dela, oz. ne najdem, lahko pa pošlješ na moj mail username...
hvala
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
trol Član
Pridružen-a: Tor 29 Nov 2011 23:07 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Tor Sep 17, 2019 11:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni potrebne več pomoči. Hvala jozede.
Alternator bom poslal nazaj.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 73 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|