|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pajo Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 3.08
|
Objavljeno: Sob Avg 24, 2019 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj podobnega se mi je zgodilo na kolektorju izpuha pri traktorju. Če se dobro spomnim sva s sosedom naredila debelejšo leseno šablono z luknjami (povrtano na stebrnem stroju), ki je nasedala na kolektor in sovpadala z luknjami. Potem pa sva najprej z manjšim svedrom 2-3mm v sredino vijakov izvrtala luknjo in jo potem postopoma povrtavala, do notranje dimenzije navoja. Luknji na šabloni sta se prav tako korakoma povečevali.
Luknjo na kolektorju sva nazadnje očistila s rezalnikom navoja. Vijaki so bili na srečo bolj mehki in s tem tudi bolj "poslušni".
Nov kolektor bi stal nekaj 10€, tako riziko stroška uničenega kolektorja ni bil pretirano visok. Kako je s tem pri glavi motorja-riziko, pa moraš oceniti san. _________________ Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
brezimenko Član
Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09 Prispevkov: 471 Aktiv.: 5.62
|
Objavljeno: Sob Avg 24, 2019 3:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti video je sicer zelo koristen. Eno luknjo bi na takšen način komot zvrtal in očistil navoj z vrezovanjem navoja, na drugo bi pa moral, če drugega ne blokirati dolžino svedra, če ne bi prišel v os ispušnega ventila. Bomo razmislili. _________________ Izgubil sem račun pod imenom kobranka |
|
Nazaj na vrh |
|
|
eldi2011 Član
Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55 Prispevkov: 257 Aktiv.: 2.21
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2019 8:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz v center vijaka zvrtam majhno luknjo (preko šablone) , v katero potem nežno vrtam z levim svedrom.
Sila v smeri odvijanja in gretje v večini primerov zmagata. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pajo Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 3.08
|
Objavljeno: Ned Avg 25, 2019 9:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Gretje materialov definitivno pomaga. Trenutno sicer nimam takega primera-mogoče ideja. V primeru, da gre za >10 mm vijak. Če se ga lepo povrta v sredini s 5-6mm svedrom, bi mogoče šlo vijak konkretno segreti z električnim grelcem.
Kot grelec si predstavljam uporovno žico iz odslužene termoakumulacijske peči, lepo poravnano, zavito v obliki črke U in vtaknjeno v izvrtano luknjo. Temperaturo bi reguliral s pomočjo klasičnega transformatorskega varilnega aparata in dolžino iste uporovne žice. Mogoče bi šlo tudi s pomočjo inverterskega. Seveda je grelec priklopljen na obeh koncih žice. Ohišje obdelovanca bi ostalo v "luftu". Pred pričetkom gretja bi bilo grelec potrebno fiksirati s pomočjo lesenih trsk-zobotrebcev (hrast), da ne pride do stika z obdelovancem, oziroma, če že pride, pride samo v kakšni točki. Seveda se bo kadilo in smrdelo po žganem lesu, ampak to ni nič takega.
V primeru kratkega stika, prevzame obremenitev preostanek grelne žice.
Odlomljen vijak pa potem poskušati odviti z levim nastavkom za odvijanje polomljenih vijakov.
Ampak je samo ideja....
Druga ideja, ki se mi je utrnila sedaj, pa je mogoče lažja. Grelna sveča za dizelske motorje, vtaknjena v luknjo in seveda gretje preko akumulatorja.
Ampak obe sta samo ideji. _________________ Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom Član
Pridružen-a: Sob 11 Nov 2017 0:42 Prispevkov: 272 Aktiv.: 3.46 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 26, 2019 9:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Nejasen opis poškodbe vijaka. Na kolektorju se zapečne matice natopijo z mešanico Aceton:ATF olje 50:50. Menda to najbolje izriva rjo. Po pisanju pa vsi govorite, kot da je stebelni vijak utrgalo v luknji. Tukaj ni enotnega odgovora, včasih je treba povrtati in uporabiti levi odvijalni pripomoček, če pa ne gre, pa kaj hujšega, kot je povrtati novo luknjo, vgraditi navojni spiralni vložek. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Branez Moderator
Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7771 Aktiv.: 34.86 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Avg 26, 2019 9:24 am Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: |
... Po pisanju pa vsi govorite, kot da je stebelni vijak utrgalo v luknji. Tukaj ni enotnega odgovora, včasih je treba povrtati in uporabiti levi odvijalni pripomoček, če pa ne gre, pa kaj hujšega, kot je povrtati novo luknjo, vgraditi navojni spiralni vložek. |
Levi odvijalni pripomoček. Včasih smo temu rekli "svinjski rep".
Must be in every workshop _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.30 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Avg 26, 2019 10:12 am Naslov sporočila: |
|
|
"Svinjski rep" je bolj tako tako. Če je bil vijak odtrgan pri odvijanju potem je poskušanje s "svinskim repom" nesmiselno. V kakih 50% gre vijak odstranit, če je bil odstrižen ali odtrgan. Treba je biti pozoren, da se izbere pravi sveder, pa da izvrtina ni pregloboka. (Tako da "kontra navoj" prime istočasno pa se mora nasesti na dno slepe izvrtine) Če je izvtina pregloboka, pride zo širjenja vijaka, ki ga želimo odviti, kar še dodatno otežuje odvitje. Lepo je da se izvrtina naredi točno na sredino, ker v primeru, da ga ne gre izvleči se pač izvrta. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MarkoM Član
Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 13.17 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Pon Avg 26, 2019 2:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker se je tema prevesila o možnih načinih odstranjevanja zlomljenih vijakov...
Pred časom sem slučajno na spletu zasledil odstranjevanje s potopno erozijo. Ima kdo izkušnje s tem?
En primer:
https://www.youtube.com/watch?v=yUXJiPtWVrk |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.39 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Pon Avg 26, 2019 6:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z erozijo se odstranjuje samo ekstremno trde vijake oziroma zlomljene navojne svedre.
Vse ostalo se postopoma vrta, nato lomi ter popravi navoj
Glede gretja vijaka - če vijak ogreješ se skrči
Ponavadi se greje matico do rdečega vendar je cel blok motorja malo težje
Prav tako lokalno pregrevanje pusti "čudne" posledice, ki se pokažejo kasneje ali mnogo kasneje.
Ker imam možnost večkrat uporabljam "suhi led" v kombinaciji z gretjem.
Za kakšne manjše stvari pa spray "modri led". Se ne spomnim sedaj proizvajalca vendar mislim da je Wurth.
Sem pa tudi že ležal v skrajno neugodnemu položaju (0,5m prostora) in z biaxom odstranjeval vijak M20 _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Avg 26, 2019 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa kakšna kislina? In natančno doziranje po majhnih kapljicah in sprotno nevtraliziranje? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lucca brassi Član
Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4050 Aktiv.: 18.17 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 73 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|