|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
primozb2005 Član
Pridružen-a: Pon 12 Dec 2005 23:20 Prispevkov: 46 Aktiv.: 0.21 Kraj: vransko-ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 05, 2020 1:40 pm Naslov sporočila: Previtje statorja motorja |
|
|
Pozdravljeni
Imam indukcijski motor enofazni moči 150W. Ker mi je odpovedal kondenzator je prišlo do stika med navitjema statorja. Ker še nisem previl nobenega motorja bi potreboval malo pomoči. Vem da to ni ekonomsko upravičeno, pa vendar bi rad poskusil.
Dolžino žice posameznega navitja bom določil glede na trenutno vgrajeno, presek bom uporabil enak kot je obstoječ.
Ker gre za enofazni motor predvidevam da je v enem utoru samo eno navitje. Ohišje statorja ima 12 rež.
Sedaj je vprašanje koliko rež mora biti vmes med navitjem. To se pravi da za prvo navitje uporabimo režo 1 in režo 3 ali 4?
Zanima me tudi kje lahko kupim izolacijo, ki se vstavi v režo stotorja?
Hvala, lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
nima Član
Pridružen-a: Čet 27 Feb 2014 14:03 Prispevkov: 192 Aktiv.: 1.55 Kraj: Bakovnik
|
Objavljeno: Sre Feb 05, 2020 2:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poglejte na statorju kako potekajo navitja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joli Član
Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55 Prispevkov: 50 Aktiv.: 0.57 Kraj: Šoštanj
|
Objavljeno: Sre Feb 05, 2020 6:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predvidevam,da imaš asinhroni motor 2p(2800o/min),če že ima 12 utorov
in kondenzator, Ali ima v enem utoru samo eno tuljavo pa malo bolj poglej,zna biti da se prekriva pomožno z glavnim navitjem. Kako misliš dolžino žice,si najbrž mislil dolžino tuljav glede na stator in korak,ki bo po vsej verjetnosti pokrival 180 stopinj,pa točno število ovoj tuljave glavnega in pomožnega navitja preštej.
Ta tvoj korak 1-3 ?
Malo bolj pojasni koliko obratov naj bi imel,slučajno 1000?,ker 1400 bo malo težko.
L.P. JOLI
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.40 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sre Feb 05, 2020 7:37 pm Naslov sporočila: Re: Previtje statorja motorja |
|
|
primozb2005 je napisal/a: |
Dolžino žice posameznega navitja bom določil glede na trenutno vgrajeno, presek bom uporabil enak kot je obstoječ.
|
Ponavadi se šteje ovoje ne dolžino
Mislim, da se splača pred razdiranjem pogledati po obodu, če je kje tam prišlo v stik. Tam lahko enostavno izoliraš stik z lakom in razdiranje ni potrebno.
Če pa je navitje zažgano oziroma črno pa vzameš karton in lepo počasi razdiraš ter šteješ ovoje ter seveda vse rišeš in pišeš na karton. Za nazaj pa spet lepo počasi naviješ.
Poglej malo na Youtube "motor rewinding" da dobiš kakšno idejo
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
primozb2005 Član
Pridružen-a: Pon 12 Dec 2005 23:20 Prispevkov: 46 Aktiv.: 0.21 Kraj: vransko-ljubljana
|
Objavljeno: Čet Feb 06, 2020 8:04 am Naslov sporočila: |
|
|
za lažjo predstavo pošiljam sliko, premer statorja je 4cm. Motor ima reduktor, tako da imam podatek samo za vrtljaje za reduktorjem.
Navitje ni zažgano, pregledal sem vidne dele in se ne vidi, kje bi lahko bil stik.
Raztavljanje ni enostavno saj je ta zunanji del lakiran in ga ni mogoče premikati z roko s tega stališča je težko slediti kako potekajo navitja.
Ker imam tri motorje z enako težavo me zanima, kje na statorju prihaja do stika. Motor ima 150W, pri normalnem obratovanju 0,5A, ko pa je v kratkem stiku, oziroma ko je kondenzator v okvari pa potegne 1A.
LPP
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.22 MB |
Pogledana: |
29 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joli Član
Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55 Prispevkov: 50 Aktiv.: 0.57 Kraj: Šoštanj
|
Objavljeno: Čet Feb 06, 2020 9:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta slika bolj malo pove o navitju, poskusi malo od strani pa še kaj. Brez, da prej ugotoviš kako so tuljave zložene ne razdiraj, ker nisi vešč previjanja. Verjetno je prišlo v stik glavno in pomožno navitje, ker nima nobene izolacije kot se vidi. Če imaš podatek koliko je o/min za reduktorjem, pol pa še preštej razmerje reduktorja in evo imaš podatek za motor.
Zaetek glavne in pomožne imaš skupno zato pazi da ne pomešaš med sabo in pa presek žic, ovoje, korak, število tuljav skupaj.
L.P. JOLI
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
primozb2005 Član
Pridružen-a: Pon 12 Dec 2005 23:20 Prispevkov: 46 Aktiv.: 0.21 Kraj: vransko-ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom Član
Pridružen-a: Sob 11 Nov 2017 0:42 Prispevkov: 272 Aktiv.: 3.47 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Feb 06, 2020 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
To daj previt profesionalcu, to ni področje za kao neki trening. On seže v predal in že vse ima, ti pa za vsak košček pol Slovenije oblaufaš. Jaz kupujem rotorje in statorje v Šentvidu. Poceni in vrhunska roba. Ne bodi užaljen, včasih je boje pospraviti delavnico ta čas.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
v.j. Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1336 Aktiv.: 11.95 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Čet Feb 06, 2020 4:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motorček od senčil?
Vso srečo pri delu ti želim, tako majhen premer brez posebnega orodja ne boš spravil skupaj.
To se vse dela strojno, navijanje najprej na posebne nastavke, potem se to strojno vstavi vse naenkrat...
https://www.youtube.com/watch?v=Gq9XEQE2rAc
https://www.youtube.com/watch?v=i3l04SIs11k
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
eldi2011 Član
Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55 Prispevkov: 257 Aktiv.: 2.21
|
Objavljeno: Čet Feb 06, 2020 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za začetnika je še klasika recimo 1,5kW 3f kar podvig, pa je debelejša žica, pa več prostora v utorih ...
Tale pa ima dolge in ozke utore. kot je bilo že rečeno potrebna so posebna orodja, drugače ni mogoče. Čim ti ena žička uide mimo prešpana je game over...
Pa že samo razdiranje zna biti podvig.
Pri tem se znajo poškodovati lamele ....
No ja, izziv za mazohiste ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joli Član
Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55 Prispevkov: 50 Aktiv.: 0.57 Kraj: Šoštanj
|
Objavljeno: Čet Feb 06, 2020 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bolje tako kot ti svetujejo kolegi. Več kot 30 let sem na motorjih in rotorjih pa vem kaj pišem, ampak če pa nimaš kaj drugega delat in ti bo iziv pa probaj, v kanto ga še vedno lahko vržeš. Izolacijo in lak dobiš v Logatcu, malo pogooglaj, pa še kaj več boš potreboval.
L.P. JOLI
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|