|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
trot Član
Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1270 Aktiv.: 6.04 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Pon Okt 10, 2022 10:08 pm Naslov sporočila: zavora na motorju |
|
|
Pozdravljeni,
Imam 3f motor na obdelovalnem stroju, ki ima prigrajeno zavoro (napaja se z 220V AC). Ko se vključi motor hkrati spusti zavoro in obratno.
Zadeva sicer deluje, vendar pa med delovanjem motorja zavora ne spusti dovolj, tako da ves čas drgne in se po nekem času čist preveč segreje.
Ali ima kdo idejo, v čem bi lahko bil problem. Električno zadeva pomoje deluje ok. Problem pa je v mehaniki oz dizajni, ki ga niti ne razumem najbolje: zavora je nataknjena na tri kovinske drogove (enega se vidi spredaj). Na vsak drog naleže en tak poseben element z ležajnimi kroglicami, ki dopušča gibanje samo v eno smer (ne vem kako se temu strokovno reče). Se pravi zavora lahko zleze v desno, ne more pa v levo, in zaradi tega ne spusti dovolj.
kaka ideja kaj lahko naredim?
LP
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
596.9 KB |
Pogledana: |
4 krat |
|
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cici Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42 Prispevkov: 740 Aktiv.: 3.32 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pon Okt 10, 2022 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preverite če je elektromagnet dovolj močan, mogoče je oslabel, če zavore ne umakne dovolj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1617 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 7:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Preveri tudi, če je vse dovolj čisto, da se lahko elementi gibljejo in drsijo med seboj. Eno takšno motorno zavoro sem popravljal, čistil in nastavljal na pnevmatski grozdni stiskalnici za vrtenje bobna. Problem je bi, ker zavora ni spustila do konca in je prijemalo rotor. Tam je na motorni gredi pred ventilatorjem nataknjen disk, ki se prosto giblje po zarezah (ripnah). Obdan pa je z dvema nevrtečima ploščama, oprtima na vzmeti, ki ju tiščijo skupaj. Vse skupaj pa je privito skupaj z maticami, ki služijo tudi kot vodilo plošč. Vzmeti so v vrtinah, kjer se je nabrala umazanija, na vodilih matic pa ravno tako.
Čiščenje in rahlo brušenje površin od površinske rje je rešilo problem. Je pa malo zamudno delo, ker je treba te tri matice enakomerno nastaviti, da je zračna reža enakomerna po celem obodu. Nastavil sem jo na okoli 0,7mm in deluje.
Vprašanje za izkušene na tem področju - kolikšna je običajno ta zračna reža med diskom in ploščami?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 311 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Največkat je problem nečistoča, sploh kovinski opilki, ki zaidejo med kotvo ( zavorno ploščo ) in elektromagnetno tuljavo. Poznamo AC zavore in DC zavore. Pri DC zavorah je med zavoro in motorjem (polvalni - 2 diodi) usmerniški element, in tako nas zavede, da je zavora AC.
AC zavore so ponavadi tri fazne, in pri teh se rado zgodi, da pregori ali prekine posamezna faza, takrat pa zavora zelo brenči - tuli, in tudi ne sprosti zavore popolnoma.
Zavore sem nastavljal na razmak 0.2 mm ali 0.3 mm, ker pri DC zavorah prevelik razmak povzroči preveliko časovno zakasnitev sproščanja zavore - traja nekoliko časa da sprosti. Tudi zaviranje pri DC zavorah ima nek časovni zamik zato se prekinja DC napetost za usmernikom z relejem, če je potreba po takojšnjem zaviranju. Medtem ko AC zavore so zelo hitre pri zaviranju in sproščnaju.
Skratka čistoča je osnovni pogoj, zaradi nečistoč navečkrat AC zavore pregorijo, ker je med kotvo tujek in zaradi tega se poveča tok skozi tuljavo.
l.p.
_________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cici Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42 Prispevkov: 740 Aktiv.: 3.32 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 8:52 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Vprašanje za izkušene na tem področju - kolikšna je običajno ta zračna reža med diskom in ploščami? |
Jaz sem jo nastavljal na 0,4mm.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14557 Aktiv.: 65.26 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 2:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je že omenjeno preveri, če ni prišlo kaj med elektromagnet in potisno ploščo. Sam sem imel parkrat primer, da je zlomila vzmet, ki pritiska potisno ploščo. Konček je prišel med elektromagnet in in ploščo. Preveri tudi, če je reža med elektromagnetom in ploščo okrog in okrog enako široka. Naj bo v mejah 0,3 -0,4.
Poskusi zavoro brez pogona elektromotorja. Tako boš najlažje videl, če se plošča kje zatika oz jo vleče postrani.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
trot Član
Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1270 Aktiv.: 6.04 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je pregorela zavora težko rečem. Upornost zavore je 530 Ohm. A je to ustrezna vrednost pa ne vem.
Je bilo razdrto in očiščeno. Ni opilkov.
Sem dal še eno sliko. Zavora je čisto levo. Zavorna plošča je na sredini. Oba dva kosa imata na teh treh osicah neko "enosmerno zavoro", ki omogoča prosto gibanje v desno. V levo pa ne. Zato sploh ne razumem, kako bo zavora povlekla zavorno ploščo k sebi. Ker ta ne more nazaj. Ne štekam tega, zakaj je tako narejeno. Ta zavorna plošča na sredini bi morala prosto "plavat" tukaj vmes, mare ne?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
253.96 KB |
Pogledana: |
45 krat |
|
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14557 Aktiv.: 65.26 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 4:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je čisto standardna motorna zavora. Levo je elektromagnet v njem so vzmeti ki tiščijo potisno ploščo zraven zavorne plošče. Zavorna plošča je nameščena na os motorja. Je na "ripnah" in se prosto premika vsporedno z osjo. Ko je elektromagnet brez napetosti vzmeti tiščijo potisno ploščo na zavorno ploščo. Le ta se z druge strani tišči tudi na pokrov motorja. Zavorna plošica je zablokirana .Os je seveda zavrta. Ko elektromagnet potegne pritegne potisno ploščico k sebi. Zavorna ploščica je sproščena in se lahko vrti. Kot je bilo že zgoraj omenjeno zavoro je treba nastaviti. Nastavlja se reža med potisno ploščico in elektromagnetom. Širina reže je odvisna od tipa zavore ter namena. Če je reža večja, potem je intezivost zaviranja popuščanja slabša. Praviloma naj ne bi bila večja od 0.4 mm. V podjetju moje prve zaposlitve smo imeli čez 100 pogonov z zavorami. Sam sem zavore običajno nastavljal na 0,3mm. S časom, ko se je feroda obrabila se je reža itak povečala. Zavore smo običajno kontrolirali in čistili ob letnih remontih. Najpogostejše okvare so bile mehanskega značaja. To so bile počene vzmeti. S časom so se obrabile tudi zavorne obloge in potisni disk. Da bi pregorelo navitje magneta skorajda ne pomnim. (razen pri enih italjanskih 3 faznih).
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14557 Aktiv.: 65.26 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 4:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še tole:
Snami magnet ter preglej vzmeti. (preveri, če so vse enako dolge) Na fotografiji vidim vzmet v vzmeti. To je običajno tam, kjer je potrebna velika sila zaviranja. Sem pa tole videl bolj po redko. Običajno niso bile vse vzmeti dvojne. Preveri kako je pri tebi. Če niso vse dvojne preveri, če so simetrično razdeljene.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cici Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42 Prispevkov: 740 Aktiv.: 3.32 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 6:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na sliki je videti kot da so lamele zavore v spodnjem delu slike spojene.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14557 Aktiv.: 65.26 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 9:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
cici je napisal/a: |
Na sliki je videti kot da so lamele zavore v spodnjem delu slike spojene. |
Tisti del je iz enega kosa. Na sredini je kovinski - običajno aluminijast disk z zobato odprtino na vsaki strani je nalepljena ali prikovičena feroda.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
trot Član
Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1270 Aktiv.: 6.04 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Tor Okt 11, 2022 10:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Je na "ripnah" in se prosto premika vsporedno z osjo. |
Ravno to me moti. Ta potisna plošča se pri meni ne more gibat v levo (glede na sliko), v desno pa se lahko prosto giblje. To ji preprečuje mehanizem, ki zablokira gibanje po vsaki od treh nosilnih osic. Samo mi je čudno, da bi tovarniško tako naredili, ker ni logike v tem, vsaj jaz je ne vidim.
Elektromagnet ima narejeno na enak način. Lahko ga prosto porineš v desno, nazaj pa ne more.
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
|
trot Član
Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1270 Aktiv.: 6.04 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2022 9:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Takole je narejeno - govorim o tem vodilu (3 so), ki je na sliki označena rdeče.
Na plošči je kot nek ležaj s kroglicami, ki pa dovoljuje gibanje samo v eni smeri (btw, ali mogoče kdo ve kako se temu reče, ker nisem našel na spletu). Predvidevam, da je narejeno tako, kot je narejeno na prerezu.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
620.07 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
191.41 KB |
Pogledana: |
5 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
794.89 KB |
Pogledana: |
5 krat |
|
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cici Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42 Prispevkov: 740 Aktiv.: 3.32 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2022 10:20 am Naslov sporočila: |
|
|
S to izvedbo se nisem srečal, gotovo se da ravno tako regulirati za nastavitev reže.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
trot Član
Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25 Prispevkov: 1270 Aktiv.: 6.04 Kraj: glej fogl
|
Objavljeno: Sre Okt 12, 2022 11:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede reže: glede na to kako funkcionira, bi rekel da se ne da nastavit. Ker vsakič, ko zavoro vključiš/izključiš, se elektromagnet in potisna plošča pomakneta v desno. Skupaj potujeta v desno. Ko magnet povleče potisno ploščo, ta zablokira (zaradi teh kroglic) magnet pa se premakne proti njej. Ko pa magnet spusti, pa ju narazen odrivajo vzmeti. Takrat pa magnet zablokira (zaradi teh kroglic), potisna plošča pa se umakne naprej v desno.
Da pa se nastavljat sila vzmeti. Sem poskušal, ampak ne dobim dobrega delovanja - ali ne prime, ali pa drgne in se greje in čez čas zasmrdi.
Najraje bi te kroglice v potisni plošči pobral ven... samo najbrž je nek razlog, da so tako zasnovali zavoro. Drugače proizvajalec motorja je ABM. Na zavori pa nič ne piše - a je ponavadi to isti proizvajalec, mogoče bi jim pisal, če mi razložijo kako to deluje
_________________ lp, Klemen |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 78 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|