www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kontaktor z motorskim zaščitnim stikalom? - nadomestek
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 3:00 pm    Naslov sporočila:  Kontaktor z motorskim zaščitnim stikalom? - nadomestek Odgovori s citatom

Zdravo!

Kolega ima na hidravlični preši problem s kontaktorjem, kot na sledečih slikah.
Predvidevam, da gre za kontaktor z dodatnim motorskim zaščitnim stikalom? Seveda pa se lahko motim, ker "jaki tok" ni ravno moje področje.

Okvarjeno je samo to dodatno zaščitno stikalo. Zanima me kako se temu pravilno reče, in s čim (sodobnejšim - dostopnim) ga lahko zamenjam?



Kontaktor_1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  333.44 KB
 Pogledana:  16 krat

Kontaktor_1.jpg



Kontaktor_2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  752.44 KB
 Pogledana:  27 krat

Kontaktor_2.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.87
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 3:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To kar si obkrožil je bimetalna zaščita za motorje, deluje samo v kombinaciji z kontaktorjem. Ko je motor preobremenjen ali teče na dve fazi, ta izklopi kontaktor.

Na sliki je jasno viden slab stik, ugibam, da je to vzrok, da mu motor izklaplja bimetalna zaščita. Najprej preglej in ugotovi kaj je narobe, zaščitno stikalo ne izklopi motorja, če je vse OK.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 300
Aktiv.: 2.06

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 4:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res je, to je kontaktor z bimetalom in izgleda,da je slab levi kontakt. Poizkusi ga očistiti in dobro nazaj priviti pa bo mogoče delovalo.
Samo za informacijo, bimetal je zaščita pred preobremenitvijo, predhodna varovalka pa pred kratkim stikom.
Zamenjava (kontaktorja in bimetala) je možna z motorskim zaščitnim stikalom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 5:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozede je napisal/a:
To kar si obkrožil je bimetalna zaščita za motorje, deluje samo v kombinaciji z kontaktorjem.
Je možno dobiti nadomestno bimetalno zaščito (brez kontaktorja)? Sam kontaktor je namreč ok, in ga za zdaj nebi po nepotrebnem menjal.

jozede je napisal/a:
Ko je motor preobremenjen ali teče na dve fazi, ta izklopi kontaktor.
Da, torej tako kot sem si predstavljal.

jozede je napisal/a:
Na sliki je jasno viden slab stik, ugibam, da je to vzrok, da mu motor izklaplja bimetalna zaščita. Najprej preglej in ugotovi kaj je narobe, zaščitno stikalo ne izklopi motorja, če je vse OK.
Da, strinajam se, da gre za slab stik, kar v kombinaciji z veliki tokovi privede do pregrevanja kontakta, zaradi česar zaščita izklaplja motor.

kvarkel je napisal/a:
Res je, to je kontaktor z bimetalom in izgleda,da je slab levi kontakt. Poizkusi ga očistiti in dobro nazaj priviti pa bo mogoče delovalo.
Preveril sem vijak, ki drži to žico, in ni "losan", več se pa ne bom igral in tvegal nastanek požara . Zamenjati želim ta bimetal (in seveda tudi žico), da bo 100%.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 130
Aktiv.: 4.43
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 6:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je pretokovni rele iskra tip TRB3242 z nastavljivim tokovnim območjem 10 do 16A.
Najprej preveri sam tokovni rele, če imaš enako upornost med vhodi in izhodi na vseh treh linijah. Vhod prihaja s strani kontaktorja izhod pa kjer imaš priklopljene vodnike od katerih je prvi z leve potreben tudi zamenjave. Če je upornost na vseh linijah enaka pol v notranjosti ni poškodbe. Meritev izvedeš pri izkloplenem glavnem stikalu na stroju oziroma prekineš napajanje stroja kjer je možno. Če je s pretokovnim relejem vse v redu odstraniš prežgan vodnik in vijak s podložko. Najboljše če imaš majhno ročno žično krtačo jekleno ali medeninasto in očistiš priklopno površino na pretokovnem releju in zatezni vijak s podložko. Namestiš drugi vodnik, znova povežeš in pritrdiš.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 130
Aktiv.: 4.43
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 6:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V primeru da je potrebna zamenjava pretokovnega releja poskusi dobiti enakega, ker z drugimi boš imel težave pri namestitvi zardi drugačne fizične konfiguracije. Običajno so ožji in se razmak vhodnih priključkov težko prilagodi na obstoječi kontaktor brez ukrivljanja in še lahko nekoliko zmanjka dolžine žičnega priključka, da bi bil spoj na kontaktorju zanesljiv oziroma na vseh linijah enak.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 130
Aktiv.: 4.43
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 7:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V primeru sanacije, ker je čiščenje vijaka s podložko nekoliko zapleteno lahko medsebojno zamenjaš z vijakom na enem od pomožnih kontaktov kjer so krmilni tokovi manjši. Pomožni kontakti so v liniji s krogom za nastavitev izklopnega toka,priključne številke 95 in 96.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Krampus
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07
Prispevkov: 1826
Aktiv.: 9.59

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 7:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mi smo nazadnje pred cca 5 leti dobili eno škatlo bimetalov iz Bosne (stara zaloga, pobrali smo vse kar so imeli), drugače je skoraj misija nemogoče.
Ravno tako kontaktorji na sliki.

Menjamo samo tam kjer ni prostora v omari za novejši kontaktor in motorno zaščitno stikalo.

Če imaš prostor v omari, zamenjaj z motornim zaščitnim stikalo s pomožnim kontaktom.

Pregretim bimetalom ni ravno več za verjeti.
Prvi kontakt na kontaktorju je ravno tako pregret.

_________________
Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 130
Aktiv.: 4.43
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 25, 2024 9:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iz slike ne vidim tako dobro, da bi bilo pregretje tudi na strani kontaktorja.
Delovanje pretokovnega releja se lahko prevri. Saniraš in testiraš delovanje,glede na rezultat pa lahko ostane ali se gre v zamenjavo. Po sliki sodeč je spodaj dokaj blizu drugi kanalnik,ni prostorno.Ta tip kontaktorja pa je pritrjen z vijaki na nosilno ploščo, tako da ni lahko niti morebitno horizontalno zamikanje ostalih kontaktorjev, da bi pridobil nekaj prostora.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 27, 2024 12:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

prel1 je napisal/a:
To je pretokovni rele iskra tip TRB3242 z nastavljivim tokovnim območjem 10 do 16A.
Hvala za točen podatek.

prel1 je napisal/a:
Najboljše če imaš majhno ročno žično krtačo jekleno ali medeninasto in očistiš priklopno površino na pretokovnem releju in zatezni vijak s podložko. Namestiš drugi vodnik, znova povežeš in pritrdiš.
Ne, ne, in še enkrat ne. Tega enostavno ne bom popravljal iz varnostnih razlogov. Sam kontakt je verjetno prevlečen s tanko plastjo neke kovine, ki preprečuje oksidacijo. Z mehanskim čiščenjem le tega, se zaščitna plast odstrani, posledično pa je sam kontakt v prihodnje bolj podvržen vplivom iz okolja (oksidaciji).

Krampus je napisal/a:
Pregretim bimetalom ni ravno več za verjeti.
Da, se popolnoma strinjam.

Krampus je napisal/a:
Prvi kontakt na kontaktorju je ravno tako pregret.
Ta kontakt je vizualno ok. Verjetno je tako videti na sliki zaradi sence.

prel1 je napisal/a:
Delovanje pretokovnega releja se lahko prevri.
Lahko razložiš kako? Starega bimetala definitivno ne bom popravljal, me pa vseeno zanima kako se ga testira.

prel1 je napisal/a:
Po sliki sodeč je spodaj dokaj blizu drugi kanalnik,ni prostorno.Ta tip kontaktorja pa je pritrjen z vijaki na nosilno ploščo, tako da ni lahko niti morebitno horizontalno zamikanje ostalih kontaktorjev, da bi pridobil nekaj prostora.
Da, v neposredni bližini res ni prostora za nov bimetal, je pa na koncu vrste dovolj prostora. Horizontalno zamikanje ostalih kontaktorjev ne pride v poštev, ker vodniki niso dovolj dolgi.

Kot nadomestni bimetal sem našel Iskra BR16 + pripadajoči pritrdilni modul RP16.
Bi bil ta nadomestek ustrezen?
V kolikor da, je vprašanje še s kakšnim obsegom izklopnega toka. Če prav gledam, je stari bimetal nastavljen nekje na slabih 10A. Nadomestni bimetal Iskra BR16 je na voljo v opciji 7.2-10A oziroma 9-12.5A. Katerega izbrati?



Pritrdilni modul.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  7.83 KB
 Pogledana:  662 krat

Pritrdilni modul.jpg



Nadomestni bimetal.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  30.94 KB
 Pogledana:  3 krat

Nadomestni bimetal.jpg



BR16, BR30 Iskra.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  BR16, BR30 Iskra.pdf
 Velikost datoteke:  508.55 KB
 Downloadano:  12 krat


BR16, BR30 Iskra_2.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  BR16, BR30 Iskra_2.pdf
 Velikost datoteke:  1.43 MB
 Downloadano:  11 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1339
Aktiv.: 11.95
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 27, 2024 10:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je v omarici prostor, dodaj tole:
https://etrgovina.rexel.si/sl/shop/motorsko-zascitno-stikalo-mzs-eticon-10-16a-1203291
cena 30,51eur + ddv

Odstraniš obstoječ bimetal, fazne vodnike direktno na kontaktor, krmilni tokokrog prilagodiš, lahko tudi prevežeš ali daš pomožni kontakt na novo stikalo, čeprav dela samostojno.


.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 130
Aktiv.: 4.43
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 27, 2024 12:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če gre za motor kateri je konstantno enako obremenjen izmeriš tok s tokovnimi klešči med delovanjem in imaš osnovo za nastavitev in izbiro primernega pretokovnega releja ali motornega zaščitnega stikala. Druga možnost, da pogledaš na podatkovno tablico na motorju in z nje razbereš podatek o toku kar je lahko največ pri nastavitvi zaščite.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 130
Aktiv.: 4.43
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 27, 2024 1:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

prel1 je napisal/a:
Delovanje pretokovnega releja se lahko prevri.
Lahko razložiš kako? Starega bimetala definitivno ne bom popravljal, me pa vseeno zanima kako se ga testira.

Popravilo v smislu njegove okvarjene funkcije in notranjosti tudi jaz ne bi počel. Če pa gre zgolj za zunanje posledice pregrevanja vodnika na priključku je to rešljivo s čiščenjem in zamenjavo pregretega vodnika, ker ta res ni več primeren za uporabo.
Prvi test kot že omenjen predhodno z meritvijo upornosti na posameznih linijah.
Drugi test, če se pravilno odziva na tokovno obremenitev oziroma ne sme izklapljati pri pričakovanem toku in mora izklopiti pri prekoračitvi nastavljene vrednosti toka. Pretokovni rele izklaplja na podlagi termičnega efekta segrevanja bimetala z neko zakasnitvijo in ta sproži izklop. Zaščitno motorno stikalo ima boljšo odzivnost na napake, poleg termične zaščite še tokovno kratkostično zaščito in možnost ročnega izklopa kar konkretni uporabljen pretokovni rele nima.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 27, 2024 10:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v.j. je napisal/a:
Če je v omarici prostor, dodaj tole:
https://etrgovina.rexel.si/sl/shop/motorsko-zascitno-stikalo-mzs-eticon-10-16a-1203291
cena 30,51eur + ddv

Odstraniš obstoječ bimetal, fazne vodnike direktno na kontaktor, krmilni tokokrog prilagodiš...
Iskra BR16 + pripadajoči pritrdilni modul dobim za 29€ + ddv.
Poleg tega mi v tem primeru ni treba ničesar prilagajati/predelovati - samo odstranim obstoječi bimetal, pritrdim novega in zamenjam vodnike z daljšimi.

prel1 je napisal/a:
Drugi test, če se pravilno odziva na tokovno obremenitev oziroma ne sme izklapljati pri pričakovanem toku in mora izklopiti pri prekoračitvi nastavljene vrednosti toka.
Za test s prekoračitvijo toka bi potreboval neko dodatno breme, kar na terenu ni ravno enostavno.
Po opisu lastnika stroja, je trenutna napaka bimetala takšna, da le ta izklaplja motor nekako "random". Včasih izklopi tudi po 4-5x na dan, spet drugič pa samo 1x na teden. V obeh primerih je stroj v pogonu 8 ur na dan.

prel1 je napisal/a:
Zaščitno motorno stikalo ima boljšo odzivnost na napake, poleg termične zaščite še tokovno kratkostično zaščito in možnost ročnega izklopa kar konkretni uporabljen pretokovni rele nima.
Tokovna kratkostična zaščita je tukaj izvedena s taljivimi varovalkami na vsaki fazi, ki so vezane neposredno pred sam kontaktor.
Funkcija dodatnega ročnega izklopa motorja je tukaj bolj ali manj nesmiselna in brezpredmetna, saj je krmiljenje motorja z ostalo hidravliko in izklop stroja enostavno dosegljivo na kontrolni plošči.

Kolikor vem, sam motor ni vedno konstantno obremenjen; bom preveril podatkovno tablico na motorju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1617
Aktiv.: 8.16
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2024 8:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

prel1 je napisal/a:
prel1 je napisal/a:
Delovanje pretokovnega releja se lahko prevri.
Lahko razložiš kako? Starega bimetala definitivno ne bom popravljal, me pa vseeno zanima kako se ga testira.


Edino kar mi pade na pamet - uporabiš nastavljiv laboratorijski napajalnik z nastavljivo tokovno omejitvijo. Bimetal vežeš kot v kratek stik - na vhodno in izhodno sponko. Napetost daš na nekaj voltov, tok pa na nazivno amperažo, ko jo tudi nastaviš na številčnici. Potem pa meriš čas kdaj bo odklopil - pri nazivnem toku ne bi smel, nato na povečuješ tok in greš po odklopnih karakteristikah iz kataloga.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 78 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group