www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kontaktor z motorskim zaščitnim stikalom? - nadomestek
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 304
Aktiv.: 2.09

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2024 11:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bimetal izklaplja velike tokove. Pri vsakem odklopu nastane oblok, ki kontakte oksidira in s tem poveča kontaktno upornost. Sam bimetal se tudi sčasoma utrudi, če so preobremenitve prepogoste.
V danem primeru pa mislim, da bimetal sam ni bil kriv, ampak slab vijačni kontakt, kjer je ravno tako prihajalo do oblokov, oksidacije in pregrevanja kontakta.
So pa glede na videno, verjetno načeti tudi kontakti kontaktorja, tako da bi jaz predlagal zamenjavo kontaktorja in bimetala z motorskim stikalom. Mislim, da prostorsko ne bi bil problem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 143
Aktiv.: 4.87
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2024 11:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kvarkel je napisal/a:
Bimetal izklaplja velike tokove. Pri vsakem odklopu nastane oblok, ki kontakte oksidira in s tem poveča kontaktno upornost. Sam bimetal se tudi sčasoma utrudi, če so preobremenitve prepogoste.
V danem primeru pa mislim, da bimetal sam ni bil kriv, ampak slab vijačni kontakt, kjer je ravno tako prihajalo do oblokov, oksidacije in pregrevanja kontakta.
So pa glede na videno, verjetno načeti tudi kontakti kontaktorja, tako da bi jaz predlagal zamenjavo kontaktorja in bimetala z motorskim stikalom. Mislim, da prostorsko ne bi bil problem.


Delovanje PRB je ravno nasprotno, delovni in prekomerni tokovi segrevajo termično spiralo ta pa bimetal kateri sproži odklop krmilne veje kontaktorja, ko tok preseže nastavljeno vrednost. Bimetal izklopi navitje kontaktorja ta pa močnostne veje.
V primeru da ostanejo kontakti na kontaktorju zalepljeni pa PRB ne more izklopiti direktno močnostne veje dokler same notranje grelne spirale ne pregorijo/prekinejo.
Direktna zamenjava/nadomestitev kontaktorja in pretokovnega releja z motornim zaščitnim stikalom MZS je funkcionalno vprašljivo možna. Odvisno kako se kontaktor za motor krmili oziroma način delovanja. PRB se lahko zamenja s MZS, MZS pa izklopi močnostne veje v primerjavi s PRB.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 304
Aktiv.: 2.09

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2024 12:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

prel1 je napisal/a:
kvarkel je napisal/a:
Bimetal izklaplja velike tokove.


Delovanje PRB je ravno nasprotno, delovni in prekomerni tokovi segrevajo termično spiralo ta pa bimetal kateri sproži odklop krmilne veje kontaktorja, ko tok preseže nastavljeno vrednost. Bimetal izklopi navitje kontaktorja ta pa močnostne veje.

Se posipam s pepelom. Bimetalni kontakt res izklaplja tuljavo kontaktorja.
Ampak glede na priložene slike pa bi jaz vseeno menjal celoten sklop kontaktorja z bimetalom ali z novim sklopom, ali pa z motorskim zaščitnim stikalom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 143
Aktiv.: 4.87
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 28, 2024 1:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede testiranja PRB je potrebno imeti primeren pribor. Pri testiranju pa mora teči tok skozi vse tri veje, ne samo skozi eno. Testira se ga lahko z enofaznim bremenom, tako da posamezne veje PRB vežemo zaporedno. Testirati moramo tudi delovanje izklopnega kontakta s svetilno ali zvočno signalizacijo. Med testiranjem moramo meriti tok skozi PRB in spremljati odzivnost delovanja PRB glede na tok in izklopne nastavitve.

Splošno na terenu oziroma v konkretnem primeru otežuje testiranje z obstoječim bremenom-motorjem to, da je nastavitev PRB na spodnji meji. Torej lahko samo povišujemo prag izklopa. Kakorkoli mora biti izklopni prag nekoliko višji od maximalnega toka bremena z upoštevanjem temperature okolice ali v sami elektro omari (nad 30 C), se gre še malenkost v plus.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 01, 2024 9:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala vsem za informacije.

Kot obljubljeno v priponki pošiljam sliko podatkovne tablice na motorju.
Kolikor razberem, je nazivni tok 15.4/8.9A. Če se ne motim je le ta podan pri dveh vezavah, in sicer trikot/zvezda. V mojem primeru je motor skoraj zagotovo vezan v vezavo zvezda.
Torej mora biti bimetal nastavljen na 8.9A, ali se motim?

Nadomestni bimetal Iskra BR16, ki ga nameravam uporabiti je na voljo v opcijah 7.2-10A oziroma 9-12.5A. Katerega izbrati? Verjetno 7.2-10A?

Še ena stvar, ki sem jo opazil, in sicer so v omari priključni vodniki za ta motor preseka 4mm^2. Zakaj so uporabljeni tako debeli vodniki, če je nazivni tok motorja le cca 9A? Res, da je zagonski tok verjetno precej višji, vendar bi po mojem ta tok brez problema prenesli tudi vodniki preseka 2.5mm^2.



Motor.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  445.44 KB
 Pogledana:  6 krat

Motor.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 143
Aktiv.: 4.87
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 01, 2024 11:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

matic_scetinec je napisal/a:
Hvala vsem za informacije.

Kot obljubljeno v priponki pošiljam sliko podatkovne tablice na motorju.
Kolikor razberem, je nazivni tok 15.4/8.9A. Če se ne motim je le ta podan pri dveh vezavah, in sicer trikot/zvezda. V mojem primeru je motor skoraj zagotovo vezan v vezavo zvezda.
Torej mora biti bimetal nastavljen na 8.9A, ali se motim?

Nadomestni bimetal Iskra BR16, ki ga nameravam uporabiti je na voljo v opcijah 7.2-10A oziroma 9-12.5A. Katerega izbrati? Verjetno 7.2-10A?

Še ena stvar, ki sem jo opazil, in sicer so v omari priključni vodniki za ta motor preseka 4mm^2. Zakaj so uporabljeni tako debeli vodniki, če je nazivni tok motorja le cca 9A? Res, da je zagonski tok verjetno precej višji, vendar bi po mojem ta tok brez problema prenesli tudi vodniki preseka 2.5mm^2.



Na podlagi tablice velja vezava trikot za 380V, zvezda za 660V.
Tok v trikotni vezavi je 15,4A, v zvezdni vezavi 8,9A pri polni/nazivni obremenitvi.
Dobro bi bilo izmeriti realno tokovno obremenitev in ponovno nastaviti tokovni prag izklopa na obstoječem bimetalu oziroma v primeru zamenjave na novem.
Zagonski tokovi so seveda večji, praviloma kratkotrajni in v tem času ne sme prihajati do izklopa bimetala,če ni preobremenitvenih ali okvarnih razlogov.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 06, 2024 9:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem pomeril par stvari:
- Medfazna napetost napajanja motorja je 416Vac.
- Tok na vsaki od faz je 7.9A v prostem teku oz. 8.6A pri max obremenitvi.
- V primeru, da se kaj zatakne in "prešo" blokira, tok na vsaki fazi poskoči na cca 19A, nakar sistem zazna napako in izklopi motor v manj kot 0.5 sekunde.

- Talilne varovalke na vsaki fazi za napajanje motorja so 25A.
- Priključni vodniki za motor so preseka 4mm^2.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 143
Aktiv.: 4.87
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 10:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nagibam se da v 0,5s izklopi varnostno tlačno stikalo na hidravličnem sistemu stiskalnice. Običajno se v hidravličnih sistemih za primere preobremenitve ali prekoračitve tlaka vgrajuje varnostni razbremenilni ventil. Varnostni ventil se samodejno odpre prek krmilne hidravlične linije in linijo pod tlakom preusmeri v tank/rezervoar agregata.
Pretokovni rele bi v tem primeru glede na tok za izklop kontaktorja motorja potreboval okoli 10s.
Med delovanjem se mogoče dogaja, da pri preobremenitvah vselej ne dosega tlaka pri katerem se sproži varnostno tlačno stikalo in v tem primeru izklopi pretokovni rele.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 12:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

prel1 je napisal/a:
Med delovanjem se mogoče dogaja, da pri preobremenitvah vselej ne dosega tlaka pri katerem se sproži varnostno tlačno stikalo in v tem primeru izklopi pretokovni rele.
Verjetno to ni vzrok, saj do preobremenitev praviloma ne prihaja, če pa že pa zelo redko (vsaj tako pravi lastnik).

Bimetal je že po vizualnem izgledu potreben menjave (pregret kontakt), v druge stvari se pa (vsaj za zdaj) ne bom spuščal.

Še vedno me zanima na kakšen izklopni prag mora biti nastavljen nadomestni bimetal (predvidevam, da 8.6A)?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 304
Aktiv.: 2.09

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 12:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bimetal se nastavi na nazivni tok motorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matic_scetinec
Član
Član



Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11
Prispevkov: 993
Aktiv.: 5.01
Kraj: Brezovica pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 12:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kvarkel je napisal/a:
Bimetal se nastavi na nazivni tok motorja.
Glede na podatkovno tablico na motorju je v tem primeru nazivni tok podan pri napetosti 660V, v mojem primeru pa je motor napajan s 400V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kvarkel
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Maj 2012 23:21
Prispevkov: 304
Aktiv.: 2.09

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 1:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

660 V potrebuješ za delovanje motorja pri nazivni moči vezanega v zvezdo. Ker v omrežju ni 660 V, mora biti motor za obratovanje pri nazivni moči vezan v trikot. Lahko pa za lažji zagon uporabiš zvezda - trikot stikalo.
Če pa imaš motor za obratovanje res v vezavi zvezda, imaš na razpolago 3-krat manjšo moč in je potem tok ca 4,9 A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 343
Aktiv.: 2.88
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 2:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

matic_scetinec je napisal/a:
kvarkel je napisal/a:
Bimetal se nastavi na nazivni tok motorja.
Glede na podatkovno tablico na motorju je v tem primeru nazivni tok podan pri napetosti 660V, v mojem primeru pa je motor napajan s 400V.


Na tablici so podatki zapisani s poševno črto
D/Y in zraven napetost 380/660V v naslednjem okencu - vrstici piše 15,4/8,9A
Veno je prvi podatek za D (vezava Delta oziroma trikot) torej pri 380V-tih je 15,4A (7,5KW)
Drugi podatek je Y (za vezavo zvezda) to je 660V in nazivni tok 8,9A (prav tako 7,5KW)
Motor je navit še po starem standardu, ko je bila fazna napetost 220V medfazna napetost 380V. Današnji standard je 231V fazne in 400V medfazne. Običajno motorje 380V brez omejitev uporabljamo še naprej v 231/400V sistemu.
Ker imaš motor priključen v omrežje 400V je nazivni tok 15,4A.
Ker pa motorje v hidravličnih sistemih zaganjamo vedno brez obremenitve, ni nobene potrebe po zvezda/trikot zagonu, saj ni treba zagnati nobenih mas, ki imajo veliko vztrajnost.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ecobra
Član
Član



Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16
Prispevkov: 311
Aktiv.: 2.60
Kraj: Radeče

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 2:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

matic_scetinec je napisal/a:
prel1 je napisal/a:
Med delovanjem se mogoče dogaja, da pri preobremenitvah vselej ne dosega tlaka pri katerem se sproži varnostno tlačno stikalo in v tem primeru izklopi pretokovni rele.
Verjetno to ni vzrok, saj do preobremenitev praviloma ne prihaja, če pa že pa zelo redko (vsaj tako pravi lastnik).

Bimetal je že po vizualnem izgledu potreben menjave (pregret kontakt), v druge stvari se pa (vsaj za zdaj) ne bom spuščal.

Še vedno me zanima na kakšen izklopni prag mora biti nastavljen nadomestni bimetal (predvidevam, da 8.6A)?

Glede na podatke, ki so napisani na tablici motorja se na bimetalu nastavi tok na 15.4A. Ta tok je nazivni tok motorja pri nazivni moči 7.5 kW in elektromotor je narejen za trajno obratovanje pri tem toku / moči. Za lažji zagon se lahko motor zaganja v vezavi zvezda pri kateri pa ne doseže nazivne moči (7.5kW) pri napetosti 400V.

_________________
Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 143
Aktiv.: 4.87
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 07, 2024 2:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ecobra je napisal/a:
matic_scetinec je napisal/a:
prel1 je napisal/a:
Med delovanjem se mogoče dogaja, da pri preobremenitvah vselej ne dosega tlaka pri katerem se sproži varnostno tlačno stikalo in v tem primeru izklopi pretokovni rele.
Verjetno to ni vzrok, saj do preobremenitev praviloma ne prihaja, če pa že pa zelo redko (vsaj tako pravi lastnik).

Bimetal je že po vizualnem izgledu potreben menjave (pregret kontakt), v druge stvari se pa (vsaj za zdaj) ne bom spuščal.

Še vedno me zanima na kakšen izklopni prag mora biti nastavljen nadomestni bimetal (predvidevam, da 8.6A)?

Glede na podatke, ki so napisani na tablici motorja se na bimetalu nastavi tok na 15.4A. Ta tok je nazivni tok motorja pri nazivni moči 7.5 kW in elektromotor je narejen za trajno obratovanje pri tem toku / moči. Za lažji zagon se lahko motor zaganja v vezavi zvezda pri kateri pa ne doseže nazivne moči (7.5kW) pri napetosti 400V.


Glede na podane meritve in namenu zamenjave pretokovnega releja z novim slednjega nastaviš enako kot je sedanji, torej na 10A. Ne vem koliko časa traja maksimalna obremenitev ampak izklop se ne sme zgoditi pri pričakovani maximalni obremenitvi. Sam motor ni nazivno obremenjen, torej ima nekaj rezerve, sam bi odsvetoval nastavitev pretokovnega releja višje oziroma na 16A, kot tudi nižje od 10A.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 79 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group