|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
promehanik Član
Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.74
|
Objavljeno: Tor Maj 04, 2004 7:03 pm Naslov sporočila: Motorju padejo vrtljaji |
|
|
V firmi imamo el. motor moči 7.5 kw, ki preko jermenov vrti rezkalno glavo. Rezkamo sivo litino. El. motor je trofazni asinhronski, brez frekvenčnega regulatorja. Stroj je namenski in vedno rezkamo enake komade pod enakimi pogoji. (cca 1500 kosov/8 ur). Problem je v tem, da motorju pod obremenitvijo padejo obrati, včasih pa se celo vstavi. Kar se tiče mehanike naj bi bilo vse v redu (ležaji na vretenu, vodila, ostro orodje). Pomik je izveden z servo motorjem in krogličnim vretenom.
Kar me pri celi stvari najbolj bega je to, da imamo še en takšen stroj na katerem pa obdelava poteka brez problemov.
Ali je možno, da je kaj narobe z el. motorjem oz. s kakšno drugo električno komponento?? Ali lahko naredimo kakšno meritev?? Ali bi kaj pomagalo, če bi prigradili frekvenčni regulator in nastavili frekvenco 50 Hz??
Na stroju (CNC stroj) je več elektromotorjev, (cca 40) ki vsi hkrati delajo. Večina motorjev za pogon orodja so klasični trofazni (dva imata tudi frek. regulator), nekateri pa so servo. Pomiki so vglavnem s servo motorji in krogličnimi vreteni, nekateri pa so tudi hidravlični.
Ali je možno, da je problem s katerim drugim motorjem in se posledično to pozna na tem motorju???
Krmilnik je Siemens 840C.
lp, prom |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 04, 2004 7:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najbolj osnovna meritev na električnih strojih , je merjenje medfaznih (faznih) napetosti in tokov. Če so vrednosti v okvirih pričakovanj (izračun oz tablica motorja) , potem tako na daleč nimam ravno pametne razlage , zakaj vrtljaji motorja tako drastično padejo.
Izmeri napetosti , predvsem pa tokove obremenjenega motorja , bo lažje kaj več ugotavljati. Naredi tudi meritev v praznem teku , pa posreduj nam tudi vse podatke , ki so na tablici.
lp Slowfly |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Maj 04, 2004 7:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
promehanik,
Nisi navedel kaj se zgodi s tokom - le ta naraste ? Izključi bimetal? Če je to gre definitvno za okvaro navitja statorja. Če tok bistveno ne naraste je v okvari rotor. Sam sem v svoji že kar dolgoletni praksi na področju industrijskega vzdrževanja naletel že kar na nekaj takih okvar. Lahko gre za elektro okvaro - prekinjene palice v rotorju - to je običajno vidno ko motor razstaviš. Imel sem tudi primer ko se je paket rotorja, ki ni bil na zagozdi ampak na randerirani osovini vrtel na osi. najbolje, da motor razstaviš ter temeljito pregledaš rotor. Mogoče lahko navedeš firmo motorja. Sam se spomnim, da smo imeli probleme z rotorji s "katt -ovimi" motorji, ki so bili v dalander vezavi. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|