Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Pagemaker Član
Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.18 Kraj: Slov. Bistrica
|
Objavljeno: Pon Okt 29, 2007 8:58 pm Naslov sporočila: Regulacija ventilatorja |
|
|
Pozdravljeni!
Potreboval bi kakšno pametno shema za regulacijo obratov ventilatorja v avtomobilu.
Original je crknil, bil je pa navadni linearni DC regulator (ne PWM). PWM regulator
sem že naredil, samo zadeva ne špila dobro, ker povzroča motnje v avtomobilu.
LP, Marko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.26
|
Objavljeno: Pon Okt 29, 2007 9:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dva tranzistorja, potenciometer, še kak uporček in kondenzatorček, pa bo.
Če si spesnil PWM, ti linearc res ne bo problem.
Bolj težavna je postavitev močnostnega tranzistorja, saj se hudič prekleto greje... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pagemaker Član
Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.18 Kraj: Slov. Bistrica
|
Objavljeno: Pon Okt 29, 2007 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislil sem, če ima kdo kaj podobnega pri roki, da bi lahko shemo primerno predelal
na ustrezne vhodne nivoje in bi to bilo to.
LP, M |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MadMax Član
Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 21.26
|
Objavljeno: Pon Okt 29, 2007 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ti bi kaj brezstopenjskega, ali obstoječe hitrosti na stikalu?
Glede PWM:
kake motnje povzroča? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 1:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Brez PWMja bo rešitev vroča ... ... izvedba s tranzistorji in reguliranjem napetosti bo prej pečka kot pa regulacija. Taki ventilatorji imajo porabo tudi do 40A. Pri mojem avtu je samo za ta motor posebej 50A varovalka ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 16.52 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 8:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Taki ventilatorji imajo porabo tudi do 40A. |
_________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Peter Član
Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.68 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 11:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok a si ziher, da je ta varovalka samo za ventilator kajti to znese 40A*12V=480W
to pa je že lep motor ze en ventilator. Motor ima nekje 50W - 100W _________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
100% je ta varovalka samo za ta motor. V PWM regulatorju sta dva 60 amperska BUZ100 na hladilnem rebru, ki štrli v zračni kanal tik ob ventilatorju, da se hladi.
Ko mi je šel PWM regulator sem za nekaj dni namesto njega hotel uporabit 30A stikalo. Dobesedno se je stopilo v 15 minutah ...
Bom zvečer pripel elektro shemo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Peter Član
Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.68 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 12:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
V katerem avtomobilu pa je to če slučajno ni skrivnost
PWM mora delovat v avtomibilu. V mojem imam krmiljeno razsvetljavo z PWM _________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je v BMWjih E46 od let. 98 do 04. Del pod št. 3 *klik*
Tudi notranja razsvetljava je na PWM ... seveda s precej manj amperi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pagemaker Član
Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.18 Kraj: Slov. Bistrica
|
Objavljeno: Tor Okt 30, 2007 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
No...tale ventilator je 20A varovalko sesul ko keks...30A je zdržala...
Problem se pojavi, da motor zaradi PWM načina krmiljenja sipa špice, čeprav sem zadevo z elektrolitom gladil in povzroča, da se ventilacija "zaganja" - obrati nihajo,
ker vhodni nivo napetosti, ki je v območju od 0-7V, niha. Originalni regulator menda ni PWM, nisem pa čisto prepričan. Bom še enkrat preveril
LP, Marko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Okt 31, 2007 1:21 am Naslov sporočila: |
|
|
@Pagemaker, na tvojem mesti bi poizkusil napajanje PWMa vzeti direkt iz sponk akumulatorja, ker ti motnje lahko povzročajo slabe mase in slab dovod + pola. Poleg tega bodo malce daljše žice do PWM krmilnika že kar dobro blažile motnje. Lahko pa si omisliš klasiko od kakšnega avta, ki ima to rešeno še z upori.
Prilagam še shemi ...
... starejša verzija regulacije z upori ...
...in še verzija v mojem s PWMom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Glitch Član
Pridružen-a: Pet 07 Apr 2006 11:40 Prispevkov: 1477 Aktiv.: 6.72
|
Objavljeno: Sre Okt 31, 2007 8:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Kolega je prav tako naredil PWM regulacijo za ventilator, ker je originalni (z upori) crknil. Prav tako (spet a?) je imel problem z motnjami, katere sva odpravila s feritkom v napajalni liniji samega regulatorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pagemaker Član
Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.18 Kraj: Slov. Bistrica
|
Objavljeno: Sre Okt 31, 2007 4:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem preveril in je tako kot sem predvideval.
Original je narejen z linearno regulacijo... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
NeoTO Član
Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2751 Aktiv.: 12.33 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Sre Okt 31, 2007 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
No...tale ventilator je 20A varovalko sesul ko keks...30A je zdržala...
Problem se pojavi, da motor zaradi PWM načina krmiljenja sipa špice, čeprav sem zadevo z elektrolitom gladil in povzroča, da se ventilacija "zaganja" - obrati nihajo,
ker vhodni nivo napetosti, ki je v območju od 0-7V, niha. Originalni regulator menda ni PWM, nisem pa čisto prepričan. Bom še enkrat preveril
LP, Marko |
Kaj pa če uporabiš switcher? Ali pa kar PWM s povratno zvezo z RC členom, s katerim reguliraš napetost na izhodu. _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|