www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Regulacija ventilatorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Pagemaker
Član
Član



Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.18
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 29, 2007 8:58 pm    Naslov sporočila:  Regulacija ventilatorja Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Potreboval bi kakšno pametno shema za regulacijo obratov ventilatorja v avtomobilu.
Original je crknil, bil je pa navadni linearni DC regulator (ne PWM). PWM regulator
sem že naredil, samo zadeva ne špila dobro, ker povzroča motnje v avtomobilu.


LP, Marko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.26

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 29, 2007 9:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dva tranzistorja, potenciometer, še kak uporček in kondenzatorček, pa bo.
Če si spesnil PWM, ti linearc res ne bo problem.
Bolj težavna je postavitev močnostnega tranzistorja, saj se hudič prekleto greje...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pagemaker
Član
Član



Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.18
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 29, 2007 9:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislil sem, če ima kdo kaj podobnega pri roki, da bi lahko shemo primerno predelal
na ustrezne vhodne nivoje in bi to bilo to.

LP, M
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.26

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 29, 2007 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ti bi kaj brezstopenjskega, ali obstoječe hitrosti na stikalu?

Glede PWM:
kake motnje povzroča?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.30
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 1:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brez PWMja bo rešitev vroča ... Very Happy ... izvedba s tranzistorji in reguliranjem napetosti bo prej pečka kot pa regulacija. Taki ventilatorji imajo porabo tudi do 40A. Pri mojem avtu je samo za ta motor posebej 50A varovalka ... Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 16.52
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 8:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Taki ventilatorji imajo porabo tudi do 40A.


Shocked Shocked Shocked

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55
Prispevkov: 375
Aktiv.: 1.68
Kraj: Pod krvavcem nekje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 11:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok a si ziher, da je ta varovalka samo za ventilator kajti to znese 40A*12V=480W
to pa je že lep motor ze en ventilator. Motor ima nekje 50W - 100W

_________________
Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.30
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 12:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100% je ta varovalka samo za ta motor. V PWM regulatorju sta dva 60 amperska BUZ100 na hladilnem rebru, ki štrli v zračni kanal tik ob ventilatorju, da se hladi.




Ko mi je šel PWM regulator sem za nekaj dni namesto njega hotel uporabit 30A stikalo. Dobesedno se je stopilo v 15 minutah ... Evil or Very Mad

Bom zvečer pripel elektro shemo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peter
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55
Prispevkov: 375
Aktiv.: 1.68
Kraj: Pod krvavcem nekje

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 12:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V katerem avtomobilu pa je to če slučajno ni skrivnost
PWM mora delovat v avtomibilu. V mojem imam krmiljeno razsvetljavo z PWM

_________________
Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.30
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 1:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je v BMWjih E46 od let. 98 do 04. Del pod št. 3 *klik*
Tudi notranja razsvetljava je na PWM ... seveda s precej manj amperi.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pagemaker
Član
Član



Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.18
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 30, 2007 6:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No...tale ventilator je 20A varovalko sesul ko keks...30A je zdržala...
Problem se pojavi, da motor zaradi PWM načina krmiljenja sipa špice, čeprav sem zadevo z elektrolitom gladil in povzroča, da se ventilacija "zaganja" - obrati nihajo,
ker vhodni nivo napetosti, ki je v območju od 0-7V, niha. Originalni regulator menda ni PWM, nisem pa čisto prepričan. Bom še enkrat preveril

LP, Marko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.30
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 31, 2007 1:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Pagemaker, na tvojem mesti bi poizkusil napajanje PWMa vzeti direkt iz sponk akumulatorja, ker ti motnje lahko povzročajo slabe mase in slab dovod + pola. Poleg tega bodo malce daljše žice do PWM krmilnika že kar dobro blažile motnje. Lahko pa si omisliš klasiko od kakšnega avta, ki ima to rešeno še z upori.

Prilagam še shemi ...

... starejša verzija regulacije z upori ...


...in še verzija v mojem s PWMom.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Glitch
Član
Član



Pridružen-a: Pet 07 Apr 2006 11:40
Prispevkov: 1477
Aktiv.: 6.72

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 31, 2007 8:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolega je prav tako naredil PWM regulacijo za ventilator, ker je originalni (z upori) crknil. Prav tako (spet a?) je imel problem z motnjami, katere sva odpravila s feritkom v napajalni liniji samega regulatorja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pagemaker
Član
Član



Pridružen-a: Pon 17 Sep 2007 15:19
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.18
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 31, 2007 4:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem preveril in je tako kot sem predvideval.
Original je narejen z linearno regulacijo...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2751
Aktiv.: 12.33
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 31, 2007 5:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
No...tale ventilator je 20A varovalko sesul ko keks...30A je zdržala...
Problem se pojavi, da motor zaradi PWM načina krmiljenja sipa špice, čeprav sem zadevo z elektrolitom gladil in povzroča, da se ventilacija "zaganja" - obrati nihajo,
ker vhodni nivo napetosti, ki je v območju od 0-7V, niha. Originalni regulator menda ni PWM, nisem pa čisto prepričan. Bom še enkrat preveril

LP, Marko


Kaj pa če uporabiš switcher? Ali pa kar PWM s povratno zvezo z RC členom, s katerim reguliraš napetost na izhodu.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 78 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group