 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
SpiritSLO Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Apr 2008 16:10 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: okolica lj
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 4:16 pm Naslov sporočila: Kontrolnik akumolatorjev |
|
|
Pozdravljeni.
Se že v naprej oproščam če podobna tema obstaja ali pa sem temo odprl v napačen sklop.
Rad bi izdelal ter tudi dobil načrt za kontrolnik akumolatorja. Rad bi kontroliral napetost na akumolatorju. V primeru če bi napetost padla pod 11V, da bi vezje avtomatsko izklopilo porabnike iz akumolatorja ter jih ponovno priključilo na napajanje, ko bi napetost narastla nazaj na 11.5V. Kapaciteta akumolator je 120Ah upam da sem uzel prave vrednosti in da ne bi prišlo da se akumolator ne bi napolnil do 11.5V. Sicer smo v šoli govoril da se svinčeni napolnijo maksimalno do pribljižno 11.7V? Pa še enkrat se opravičujem če tema že obstaja.
LP
Nazadnje urejal/a SpiritSLO Ned Apr 20, 2008 5:03 pm; skupaj popravljeno 3 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 4:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tema bo končala v smeteh, če sporočila ne boš slovnično popravil. Preberi Pravila na forumu s katerimi si se strinjal ob registraciji. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 5:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izvedba je možna na veliko načinov. Sam se bi zadeve lotil z enim iz med mikrokontrolerjev z AD vhodom. Glede na to, da je sporočilo postavljeno v forumu za začetnike domnevam, da si začetnik. V tem primeru bi ti priporočil, da uporabiš kak napetostni komparator. Recimo LM339 Poglej na strani 7 datasheta s povezave. Tam imaš tipično aplikacjo "Visible Voltage Indicator" Na mesto ledice daš transistor ter rele. Referenco pa pripelješ na trimer. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SpiritSLO Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Apr 2008 16:10 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: okolica lj
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 6:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za nasvet. Sicer se nima za začetnika (dokončujem SŠTS Šiška) ampak sem zaradi ne-vednosti postavil temo pod "temo za začetnike". Z primerjalnikom sicer domnevam kako bi lahko naredil ter sem si z EWB-jem že sestavil ter nekaj poizkušal narediti. Vendar nevem kako naj naredim povratno vezavo ko bi mi rele(ker so tokovi malo večji) preklopil nazaj na "priključeno".
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 7:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
.... Vendar nevem kako naj naredim povratno vezavo ko bi mi rele(ker so tokovi malo večji) preklopil nazaj na "priključeno". |
Kateri tokovi? Če prav razumem, te muči sesedanje napetosti, do katerega lahko pride ob večji obremenitvi akumulatorja? Če je to to, bo potrebno narediti še neko zakasnitveno vezje.
Kot sem že zgoraj omenil, najenostavnejša rešitev je mikrokontroler. Med pic-i je to primeren že malček 12F675, kjer imaš na razpolago 4 analogne vhode. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dkone Član

Pridružen-a: Sre 07 Mar 2007 18:53 Prispevkov: 2116 Aktiv.: 9.50 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 7:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj o komparatorjih imaš opisano tukaj. Vzameš lahko tudi LM3914.Celoten članek si lahko prebereš tukaj. _________________ Denis |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SpiritSLO Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Apr 2008 16:10 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: okolica lj
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 7:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zagonski tokovi me ne-skrbijo. Na akumolator mislim imet priklopljeno televizijo, hladilnik ter radijo. Ker pa zagon motorja pri hladilniko ter s tem njegovo delovanje potrebuje malo več toka in zaradi tega ne-verjemem da bi bil tranzistor uredu oz. če bi bil katerega predlagaš? Na googlu sem že iskal za 12F675 vendar nisem našel nikakršne sheme ali podatkov. Našem sem ker nekaj različnih vrst 12F675.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 7:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
PIC12F675 je mikrokontroler. Podatke za njega boš našel na microchipovi domači strani. www.microchip.com. Seveda bo za delovanje potrebno napisati program in ustrezno glede na potrebe izvesti hardvare. Nekega univerzalnega načta ni. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dadi Član


Pridružen-a: Čet 24 Jan 2008 20:45 Prispevkov: 50 Aktiv.: 0.24 Kraj: Prevalje
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 7:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
1. Prava beseda je akumulator ne akumolator.
2. Svinčen akumulator ima pri 100% napolnjenosti 12,5V, ne 11,7V
3. Izprazniš ga lahko do cca 10,5V
S čim boš pa polnil? A imaš v mislih sončne celice? _________________ Damjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
dkone je napisal/a: |
Nekaj o komparatorjih imaš opisano tukaj. Vzameš lahko tudi LM3914.Celoten članek si lahko prebereš tukaj. |
S tem ne bo slo,ker ima premalo histereze.
Bolje bi bilo z navadnim operacijskim ojacevalnikom (741)  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 8:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker vem, da so dadi-jevo področje akumulatorji nakaj splošnih vprašanj na to temo.
- kake so posledice preveč izpraznjenega svinčenega akumulatorja?
- kako pravilno polniti akumulator?
- smiselnost rabe raznih "refrišerjev" desulfator-jev akumulatorjev? (o tem je bila pred časom debata na forumu ***klik*** _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SpiritSLO Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Apr 2008 16:10 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: okolica lj
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 8:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se opravičujem za slovnične napake. Večino časa uporabljam Up=X1_Down=Y12 ki ga uporabljam za mehatroniko. Čeprav pri 100% doseže 12,5V ne verjamem da bom dosegel kdaj 100% poln akumulator. Da povem kje bi se akumulator uporabljal. Akumulator je na čolnu ker pa je na čolnu kar nekaj stvari ki potrebujejo elektriko (Radio, televizor, hladilnik, hidravlika za spuščanje ter dviganje noge z propelerjem-ti je zelo velik porabnik toka in tukaj je še električni zaganjač motorja) in vse skupaj porabi kar nekaj energije. (Zagonski tok pri motorju je malo čez 10A!! pri hidravliki pa 6,8A!!) Edina bojazen je da bi se akumulator po celodnevni uporabi toliko izpraznil da ne bi moral spustiti pete v vodo ter zagnati motorja. zato tudi želim izdelati "kontrolnik akumulatorja" ki bi preprečil da bi izpraznil akumulator na tolikšno napetost da bi bil potem neuporaben. Polnil bi ga pač s tem da bi enostavno "vžgal" motor ali pa pač naredil "2 kroga". Sicer sem nekaj podobnega našel v Conradovem katalogu. Na njihovi internetni strani lahko pogledaš v "virtualnem katalogu" na strani 588 v desnem spodnjem kotu prve strani. Ampak podatki ki so navedeni da odklopi porabnike pri napetosti, ki je večja/enaka 10.8V/AC/DC, ter ponovno priklopi pri napetosti ki je večja ali enaka 12.5V. Tu je na koncu koncev še cena ki je kar 29.70Evra. kar je rahlo previsoko za tak izdelek.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 8:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bojazen pred vsemi naštetimi težavami lahko rešiš tudi tako, da dodaš še en akumulator in uporabiš močno stikalo ali pa rele za preklop med njima. Detekcijo prevelike izpraznjenosti pa lahko narediš z enim op-ampom in logiko,da se izpraznjen aku ne priklopi več nazaj.
Da op-amp ne bo prehitro (velike kratke obremenitve) izklopil akumulatorja, ki je prazen, k signalu dodaš en večji kond. ki se bo počasi praznil glede na stanje aku-ja, pred njega pa še ustrezno diodo, da se kondenzator ne bo praznil za porabo priključenih porabnikov na aku-ju.
Če ti alternator in instalacija dopušča, polniš kar oba aku-ja naenkrat, porabniki pa bodo priključeni le na enega. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dadi Član


Pridružen-a: Čet 24 Jan 2008 20:45 Prispevkov: 50 Aktiv.: 0.24 Kraj: Prevalje
|
Objavljeno: Ned Apr 20, 2008 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri svinčenem akumulatorju izpraznjenost do 0V ni noben problem, če ga potem takoj napolnimo. Problem znajo biti polnilci, ki ne začnejom polniti baterije pri nizkih napetostih.
Problem nastane, če je akumulator dalj časa brez polnjenja, saj na ploščah v akumulatorju nastane sulfat, ki se ga je težko znebiti, vendar je tudi ta problem rešljiv. To je polnjenje s konstantnim nizkim tokom.
Glede polnjenja akumulatorja pa je zadeva lahko različna glede na tip oz. uporabo akumulatorja. Poznamo namreč štartne akumulatorje (12V zadeva v avtomobilih), trakcijske akumulatorje (električni viličarji, jamske lokomotive - en akumulator lahko tehta nekaj ton) in stacionarne akumulatorje.
Za stacionarne akumulatorje (UPS,zasilna razsvetljava, pošte, elektrarne,...) je potreben priklop na stalno vzdrževalno napetost (2,23-2,25 V/celico). Ko se ti akumulatorji izpraznijo, jih je potrebno napolniti s konstantnim tokom do 2,35-2,40 V/celico (plinjenje) in jih še 3-5 ur polniti pri napetosti 2,40 V/celico. Ko je zadeva napolnjenja se mora polnilnik preklopiti v stanje vzdrževanja (2,23-2,25 V/celico). Mislim, da se to vzdrževanje vklaplja vsaki nekaj ur za nekaj minut.
Celice je potrebno tudi dolivati z destilirano vodo (1x na 2 leti obratovanja). Napolnjenost celic lahko spremljamo tudi z gostoto elektrolita (žveplena kislina), ki je pri napolnjenih celicah 1,24 kg/l in z električnim praznjenjem pada.
Vsaka svinčena celica ima nazivno napetost 2V, tako da si lahko izračunate, kakšne so napetosti za različne akumulatorje.
Za več informacij pa pritisni tukaj. _________________ Damjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SpiritSLO Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Apr 2008 16:10 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: okolica lj
|
Objavljeno: Pon Apr 21, 2008 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za vse odgovore ter predloge. Zaenkrat mi je najbolj všeč odgovor od ElGrigon-na. Verjetno bi res rešil vse težave preprosto s tem da bi dodal pač še en manjši akumulator. Sedaj me pa še nekaj zanima. Dadi ti se bolje spoznaš na akumolatorje? Prosil bi te za nasvet za nakup pribljižno podobnega akumolatorja, ki naj bi bil seveda manjši kot prvotni vendar bi lahko vseeno zadostoval za zagonski tok! Sedaj žal nemorm pogledati kolikšno zagonsko moč ima prvotni akumulator ker dežuje. Bi bil pa vesel kakršnega koli nasveta.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|