 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
drVrh Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17 Prispevkov: 918 Aktiv.: 4.36 Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese
|
Objavljeno: Čet Maj 29, 2008 9:41 pm Naslov sporočila: Tekmovanje elektrotehnika |
|
|
Jutri grem na tekmvonje iz elektrotehnike v Mursko Soboto (Zveza za tehnično kulturo), predstavljam nalogo Upravljanje semaforiziranega križišča s pomočjo mikrokontrolerja in osebnega računalnika!
Gre še kdo?
_________________ Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 468 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Čet Maj 29, 2008 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dobro se odreži!
Srečno!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Musty Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54 Prispevkov: 1575 Aktiv.: 7.14 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Čet Maj 29, 2008 10:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz tudi grem, vendar zagovarjat aplikativni inovacijski predlog - Implementacija RFID tehnologij v šolsko okolje.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drVrh Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17 Prispevkov: 918 Aktiv.: 4.36 Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 8:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jani
Citiram: |
Dobro se odreži!
Srečno!
|
Hvala sem se potrudil!
Mustafa!
Ej sem te gledo, res čestitam tudi za mesto čestitam za zlato, iz naše šole sta bila dva ki si ju dobil Upravljanje klimatske naprave s pomočjo interneta sem poslušal ju res odličen si bil! Svaka ti čast! Samo kakor si rekel to je Big Brother in se strinjam s tabo!
Jaz sem bil pa srebrn, kaj moreš!
_________________ Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.25 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čestitke obema!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Musty Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54 Prispevkov: 1575 Aktiv.: 7.14 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Pet Maj 30, 2008 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Grega tudi tebi čestitam! Ni bilo tako velikih razlik med nami, po svoje je vsak nekaj novega ustvaril oziroma vsaj dobro razmišljal v tej smeri.
Tista ideja z daljinskim upravljanjem se mi je zdela odlična, vendar dokaj komplicirana zadeva.
Lp
Uapm da se srečamo še kdaj!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3356 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 9:03 am Naslov sporočila: Glede križišč |
|
|
Glede križišč in semaforjev razmišljam tako:
Križiča je potrebno upravljati glede na promet, ki vstopa v križišče. V ta namen imajo vgrajene v asfalt pred križišči senzorje, ki zaznavajo prisotnost vozil pred vstopom v križišče. Pri tem razmišljam, tako:
Križišče si predstavljam kot napravo, ki dela. Dela tem bolje, čim več vozil gre skozi križišče ali bolje povedano, dela tem bolje, čim več vozil zapusti križišče v časovni enoti. Zato se čudim, da so senzorji prometa pred vstopom v križišče in ne na izstopu iz križišča, kajti ta druga informacija pove veliko več mikroprocesorju o tem, kako križišče deluje.
Moj algoritem vodenja križišča s senzorji na izstopnih voznih pasovih bi bil recimo tak.
V začetku, ko še nimamo podatkov, bi faze križišča preklapljal v rednih časovnih intervalih. In začel z meritvami prometa. Interval faze, v katerem več vozil zapušča križišče bi počasi podaljševal, in tako povečeval čas, ko križišče dela bolje. Seveda do neke skrajne mere, ko je mora križišče obvezno menjati fazo, sicer bodo začeli vozniki voziti 'v rdečo'.
In obratno, če promet upada, potem bi počasi zmanjševal čas posamezne faze križišča, do nekega smiselnega minimuma, ki je potreben, da dve vozili prevozita križišče.
Tako bi se križišče samo 'uglasilo' na obremenitev in na optimalno prepustnost.
Senzorji pred križišči naj bi bili samo v informacijo, da tam vozila čakajo na prehod, ne povedo pa, kolilko vozil zapušča križišče, in s tem posredno, kako dobro je križišče prilagojeno na obremenitev. Tak sistem bi tudi avtomatsko se prilagajal situaciji, ko vozila ne morejo zapustiti križišča v neki smeri, ker je tista cesta 'zabasana' z vozili.
Rezultat bi bil približno tak:
Ko križišče ni obremenjeno, bi se v relativno kratkem času menjavali fazi. Prav tako, ko je izvoz iz križišča v neki smeri zaradi česarkoli otežen ali onemogočen. Ko pa je križišče pretežno obremenjeno v eni izmed faz, bi se interval te faze podaljšal.
_________________ Nihče ni za vojno in vsi so za mir,
vsi so za bratstvo, nihče za prepir.
Od same ljubezni vsak čas na granatah
bo vtisnjeno geslo: "Darilo za brata"
Janez Menart |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.73 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 12:02 pm Naslov sporočila: Re: Glede križišč |
|
|
vilko je napisal/a: |
Glede križišč in semaforjev razmišljam tako:
Križiča je potrebno upravljati glede na promet, ki vstopa v križišče. V ta namen imajo vgrajene v asfalt pred križišči senzorje, ki zaznavajo prisotnost vozil pred vstopom v križišče. Pri tem razmišljam, tako:
Križišče si predstavljam kot napravo, ki dela. Dela tem bolje, čim več vozil gre skozi križišče ali bolje povedano, dela tem bolje, čim več vozil zapusti križišče v časovni enoti. Zato se čudim, da so senzorji prometa pred vstopom v križišče in ne na izstopu iz križišča, kajti ta druga informacija pove veliko več mikroprocesorju o tem, kako križišče deluje.
Moj algoritem vodenja križišča s senzorji na izstopnih voznih pasovih bi bil recimo tak.
V začetku, ko še nimamo podatkov, bi faze križišča preklapljal v rednih časovnih intervalih. In začel z meritvami prometa. Interval faze, v katerem več vozil zapušča križišče bi počasi podaljševal, in tako povečeval čas, ko križišče dela bolje. Seveda do neke skrajne mere, ko je mora križišče obvezno menjati fazo, sicer bodo začeli vozniki voziti 'v rdečo'.
In obratno, če promet upada, potem bi počasi zmanjševal čas posamezne faze križišča, do nekega smiselnega minimuma, ki je potreben, da dve vozili prevozita križišče.
Tako bi se križišče samo 'uglasilo' na obremenitev in na optimalno prepustnost.
Senzorji pred križišči naj bi bili samo v informacijo, da tam vozila čakajo na prehod, ne povedo pa, kolilko vozil zapušča križišče, in s tem posredno, kako dobro je križišče prilagojeno na obremenitev. Tak sistem bi tudi avtomatsko se prilagajal situaciji, ko vozila ne morejo zapustiti križišča v neki smeri, ker je tista cesta 'zabasana' z vozili.
Rezultat bi bil približno tak:
Ko križišče ni obremenjeno, bi se v relativno kratkem času menjavali fazi. Prav tako, ko je izvoz iz križišča v neki smeri zaradi česarkoli otežen ali onemogočen. Ko pa je križišče pretežno obremenjeno v eni izmed faz, bi se interval te faze podaljšal. |
Mislim da lahko s senzorji na vstpou natančneje določiš, na katerem pasu je večji promet. Še vedno lahko prešteješ kolio vozil je prevozilo senzor, saj se ta do izstopa nikjer ne izgubijo. Če izmeriš tok na dveh vodnikih in se malo naprej vodnika združita, bo na skupnem tok seštevek teh dveh, ne boš pa vedel po katerem vodniku pride večji tok.
Sicer pa sem tudi sam mislil iti na to srečanje, pa se časovno ni izšlo . Lani pa sem zmagal, in sem jeseni vabljen še na evropsko tekmovanje na Dansko .
_________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano??? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
arozma Član

Pridružen-a: Čet 31 Jan 2008 16:57 Prispevkov: 56 Aktiv.: 0.27 Kraj: Britof pri Kranju
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 1:20 pm Naslov sporočila: Re: Glede križišč |
|
|
vilko je napisal/a: |
Glede križišč in semaforjev razmišljam tako:
Križiča je potrebno upravljati glede na promet, ki vstopa v križišče. V ta namen imajo vgrajene v asfalt pred križišči senzorje, ki zaznavajo prisotnost vozil pred vstopom v križišče. Pri tem razmišljam, tako:
Križišče si predstavljam kot napravo, ki dela. Dela tem bolje, čim več vozil gre skozi križišče ali bolje povedano, dela tem bolje, čim več vozil zapusti križišče v časovni enoti. Zato se čudim, da so senzorji prometa pred vstopom v križišče in ne na izstopu iz križišča, kajti ta druga informacija pove veliko več mikroprocesorju o tem, kako križišče deluje.
Moj algoritem vodenja križišča s senzorji na izstopnih voznih pasovih bi bil recimo tak.
V začetku, ko še nimamo podatkov, bi faze križišča preklapljal v rednih časovnih intervalih. In začel z meritvami prometa. Interval faze, v katerem več vozil zapušča križišče bi počasi podaljševal, in tako povečeval čas, ko križišče dela bolje. Seveda do neke skrajne mere, ko je mora križišče obvezno menjati fazo, sicer bodo začeli vozniki voziti 'v rdečo'.
In obratno, če promet upada, potem bi počasi zmanjševal čas posamezne faze križišča, do nekega smiselnega minimuma, ki je potreben, da dve vozili prevozita križišče.
Tako bi se križišče samo 'uglasilo' na obremenitev in na optimalno prepustnost.
Senzorji pred križišči naj bi bili samo v informacijo, da tam vozila čakajo na prehod, ne povedo pa, kolilko vozil zapušča križišče, in s tem posredno, kako dobro je križišče prilagojeno na obremenitev. Tak sistem bi tudi avtomatsko se prilagajal situaciji, ko vozila ne morejo zapustiti križišča v neki smeri, ker je tista cesta 'zabasana' z vozili.
Rezultat bi bil približno tak:
Ko križišče ni obremenjeno, bi se v relativno kratkem času menjavali fazi. Prav tako, ko je izvoz iz križišča v neki smeri zaradi česarkoli otežen ali onemogočen. Ko pa je križišče pretežno obremenjeno v eni izmed faz, bi se interval te faze podaljšal. |
Tako križišče mislim da ni preveč dobro.
Na štajerskem imajo pri Rogaški slatini križišče z senzorji (verjetno še kje drugje v SLoveniji). So trije semaforji tako, da ni čisto klasično križišče. Sedaj ne vem ali je zanič narejeno ali pa je pač tak način zanič. V tem križišču imajo ogromno nesreč saj vsak pričakuje da se mu bo prižgala zelena. Ko se vozilo približa semaforju se, če na drugi cesti ni vozila, prižge zelena. Velikokrat se pa zgodi a na obeh cestah vozila stojijo.
Upam, da sem razumljivo razložil. To meni ne gre. Razlaganje namreč.
_________________ Zakaj bi bilo zakomplicirano če je lahko preprosto?! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.59
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je to tisto krizisce, kjer gre cesta iz smeri Sentjurja desno v Rogasko, naravnost pa v Rogatec in naprej cez mejo ? Tam se zaletavajo predvsem iz drugacnih razlogov kot pa zaradi semaforja
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
infernal Član


Pridružen-a: Pet 29 Jun 2007 0:46 Prispevkov: 239 Aktiv.: 1.09 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 8:43 pm Naslov sporočila: Re: Tekmovanje elektrotehnika |
|
|
drVrh je napisal/a: |
Gre še kdo? |
Jaz sem bil z Predorom.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drVrh Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17 Prispevkov: 918 Aktiv.: 4.36 Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drVrh Član



Pridružen-a: Sre 20 Feb 2008 20:17 Prispevkov: 918 Aktiv.: 4.36 Kraj: Slovenija-Koroska-Prevalje-Lese
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 9:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Musty je napisal/a: |
Grega tudi tebi čestitam! Ni bilo tako velikih razlik med nami, po svoje je vsak nekaj novega ustvaril oziroma vsaj dobro razmišljal v tej smeri.
Tista ideja z daljinskim upravljanjem se mi je zdela odlična, vendar dokaj komplicirana zadeva.
Lp
Uapm da se srečamo še kdaj! |
Da se strinjam s tabo, jaz tudi upam da se bomo srečali še kdaj! Sa ma si vido to kako je oni stari gospod pogledal ko sem rekel da sem prvi letnik! Mislim da se zato tako slabo dobil ocenjeno nalogo nevem vsekakor pa mislim da prav da sem dobil srebro ker mi bo to dalo še zagon za drugo leto!
_________________ Iz dneva v dan sem se spraševal kaj je to elektrika, vendar nisem našel odgovora ... in še vedno si postavljam to vprašanje
LP
Grega |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.63 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Sob Maj 31, 2008 10:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
Je to tisto krizisce, kjer gre cesta iz smeri Sentjurja desno v Rogasko, naravnost pa v Rogatec in naprej cez mejo ? Tam se zaletavajo predvsem iz drugacnih razlogov kot pa zaradi semaforja  |
Hudo.... Sem že pisal sporočilo na temo tega križišča v Podplatu, pa sem si premislil in zbrisal...
Ja, tisto križišče v Podplatu je res čudno sprogramirano. Sam zadnje čase so ga nekaj popravili. Dela malo bolje (intervali niso več tako kratki).
_________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
arozma Član

Pridružen-a: Čet 31 Jan 2008 16:57 Prispevkov: 56 Aktiv.: 0.27 Kraj: Britof pri Kranju
|
Objavljeno: Ned Jun 01, 2008 12:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
Je to tisto krizisce, kjer gre cesta iz smeri Sentjurja desno v Rogasko, naravnost pa v Rogatec in naprej cez mejo ? |
Ne vem če misliva isto križišče
Iz smeri Mestinja greš levo v Podplat naravnost pa v Rogaško slatino in potem naprej v Rogatec.
To je to križišče na zemljevidu Najdi.si
Tam zraven pošte je ob cesti še Petrol.
Križišče je pa dokaj novo. Mislim, da ni staro več kot 3 leta. Še to ne vem če je. Včasih tam ni bilo semaforja in je bila cesta za Podplat stranska, cesta Mestinje - Rogaška pa glavna.
_________________ Zakaj bi bilo zakomplicirano če je lahko preprosto?! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 486 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|