 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Shaft Član


Pridružen-a: Pon 13 Apr 2009 20:25 Prispevkov: 69 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 8:38 pm Naslov sporočila: Razlika motorjev |
|
|
Zdravo, mene pa zanima, kako bi ločil motorje kateri so namenjeni za daljše obratovanje od drugih?
Zanimajo me predvsem A-sinhronski motorji, torej za težje delo (nevem če je ta izjava pravilna kerr na em področju nimam izkušenj). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 8:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno od tega, kako in za kaj bi jih uporabljal....
Kakšni ležaji, vodno hlajenje, eksterno hlajenje, priklop preko frekvenčnika ali brez...
Malo opiši... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Shaft Član


Pridružen-a: Pon 13 Apr 2009 20:25 Prispevkov: 69 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporabil bi ga za vrtenje bobna kot npr.: ball mill. Ali po naše mlin v katerega daš snov in kroglice in potem te kroglice meljejo snov, medtem ko se boben premika. In zato potrebujem motor, kateri bi se bil sposoben vrteti tudi cel dan.
Vem da bi bil najbolj primeren motor od kakega pralnega stroja, vendar ga trenutno nemorem nikjer dobiti. _________________ Moj blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
To kar sprašuješ, so vrste obremenitve.
Ta podatek je običajno tudi naveden na tablici motorja:
S1 Trajno obratovanje
S2 Kratkotrajno obratovanje
S3 Intermitirano obratovanje, brez vpliva zagona na temperaturo navitja
S4 Intermitirano obratovanje, z vplivom zagona na temperaturo navitja
S5 Intermitirano obratovanje, z vplivom zagona in zaviranja na temperaturo navitja
S& Trajno obratovanjae z intermitirano obremenitvijo
S7 Neprekinjeno obratovanjae z zagoni in zaviranjem
S8 Neprekinjeno obratovanje s preklapljanjem polov
Samo po izgledu motorje največkrat ni možno ločiti. Izjema so žerjavni motorji, ki imajo specifičen izgled in so vedno S3 in za S1 obremenitev niso primerni, tudi če proizvajalec specificira tudi tako obratovanje.
Edit, vidim, da gre za povsem nezahtevno uporabo. Skratka rabiš motor za trajno obratovanje - S1.
Nazadnje urejal/a Azrael Pon Apr 13, 2009 9:18 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
3F asinhronci so pripravljeni delati 365dni v letu brez težav. Ob normalnih pogojih seveda _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stbe Član

Pridružen-a: Sob 10 Sep 2005 12:25 Prispevkov: 155 Aktiv.: 0.65 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motorji od pralnega stroja defenitivno niso za stalno obrtaovanje.
Lp
Stbe |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Shaft Član


Pridružen-a: Pon 13 Apr 2009 20:25 Prispevkov: 69 Aktiv.: 0.35 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 9:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
SimonS je napisal/a: |
3F asinhronci so pripravljeni delati 365dni v letu brez težav. Ob normalnih pogojih seveda |
Jaz bi izbiral samo med eno faznimi, ker imam samo dva trofazna priključka v celi hiši.
@stbe: Kako to da ne, jaz sem že slišal za ljudi katerim je delal motor cel dan.
@Azrael: Hvala za tele podatke, mi bo olajšalo iskanje. _________________ Moj blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 10:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trofazni motor lahko priklopiš na eno fazo (rabiš še kondenzator), izgubiš sicer 1/3 do 1/2 moči, vendar, če bi bil zadovoljen z motorjem pralnega stroja, veliko moči ne rabiš (ta način ni primeren za motorje nad 1kW).
Toliko , da veš, da bi šlo tudi s trofaznim motorjem, ki ga boš verjetno lažje in ceneje dobil kot enofaznega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 10:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je asinhronski elektromotor pravilno izbran, glede na pogoje delovanja, morajo ležaji v njem zdržati minimalno 20000ur. Naprej si pa lahko sam izračunaš na koliko let boš menjal ležaje. Mislim pa da za navitje motorja ne bi smelo biti problemov, če se le to ne pregreje čez dovoljeno temperaturo. Pri nas tečejo elektromotorji po 6000 ur letno. Ležaje menjamo na vsakih šest do sedem let. _________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Pon Apr 13, 2009 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če misliš poganjati boben, bi za moje pojme bilo smiselno uporabiti motor in pa pripadajoči reduktor.. boben se mora vrteti počasi, pa še razmeroma veliko moč potrebuje. _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Shaft
Mene zanima kako bo sestavljen ta drobilec:
- iz kakšnega materiala bo boben,
- iz katerega materiala so kroglice v tem drobilcu.
- kako bo izvedena konstrukcija nosilca bobna,
- kako boš ta boben polnil?
Ali boš drobil AN?
Moje mnenje pa je, da je asinhronski motor iz pralnega stroja kar primeren za ball mill.
Mora pa biti izbran pravi (jih je veliko vrst in izvedb):
- s krogličnimi ležaji (nikakor ne puše),
- ventilator ima na eni strani glav navitij,
- imeti mora aluminijaste "deklce" (pokrova v katera sta vstavljena ležaja),
- v mali hitrosti ima velik navor (je več polen),
- v glavi navitij ima termo stikalo (če se pregreje izklopi).
Priporočam, da za ta stroj uporabiš obe jermenici iz PS.
Ne pozabi tudi na kondenzator.
Po moje bi stvar bolje delovala, če bi se nekaj časa vrtelo v eno stran potem pa v drugo vmes pa samo malo počakalo (vsaj za varen preklop smeri) in se ciklično ponavljalo, približno kot se to dogaja v PS.
Slaba stvar tega motorja pa je, da je precej odprt (po predpisih nima EX zaščite) - pazi, da ne bo pokalo že v laboratoriju. Dobro bi bilo izdelati primerno zaščito.
Kar se pa tiče predelave 3-f motorja na 1-f, je pa iz električnega stališča slabša rešitev kot uporaba 1-f motorja.
Za to sem že videl pogon s kolektorskim motorjem (pomanjkljivost- iskrenje).
Prosim, da mi na zgornja vprašanja odgovoriš na ZS, pa tudi naslednje debate je bolje, da potekajo pod zasebno. _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan
Nazadnje urejal/a Marjanp Tor Apr 14, 2009 6:31 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.24 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 6:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Prosim, da mi na zgornja vprašanja odgovoriš na ZS, pa tudi naslednje debate je bolje, da potekajo pod zasebno. |
In s tem zmanjšaš kvaliteto foruma...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 6:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
@bungee
Si pa hiter ko "munja". Nisem niti utegnil popraviti svojih napak v prispevku in že je padla pripomba.
bungee je napisal/a: |
Marjanp je napisal/a: |
Prosim, da mi na zgornja vprašanja odgovoriš na ZS, pa tudi naslednje debate je bolje, da potekajo pod zasebno. |
In s tem zmanjšaš kvaliteto foruma...  |
Zadnje čase opažam. da je na tem forumu vedno več "prepucavanja", kot konstruktivnih debat, kar me zelo moti, smeti forum in ne prispeva h kvaliteti foruma.
Končno, pa ima človek pravico tudi do zasebnosti, predvsem če za to prosi.
Če pa iz pozvane strani ni odziva, se debata enostavno ustavi _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.24 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 6:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
@marjanp: se strinjam s tabo (tudi z zasebnostjo). Je pa tudi konstruktivno to, da se prave rešitve objavijo. Sicer tole temo samo spremljam, ker se v močnejše motorje ne spoznam, me pa vseeno zanimajo končne rešitve. Nikoli se ne ve, mogoče se pa tudi jaz v prihodnosti lotim česa takega , no čeprav dvomim o tem.
Sicer se pa da prepucavanju izognit, če ga seveda ignoriraš  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Apr 14, 2009 7:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz mojega stališča:
Če bi se lotil te zadeve (Vrtenje bobna), bi sigurno gledal za 3-f elektromotorjem z reduktorjem, ali pa izjemoma povezava z jermenicami. Reskiral bi nekaj €€€ in dodal še frekvenčnik, kateremu bi lahko lepo nastavil rampo zagona, smer vrtenja, max.tok motorja, in še bi lahko našteval....
Je pa ceneje in bolj po "šalabajzersko" narediti kakšen kontaktorski zvezda-trikot preklop in obračanje smeri....
Ne vem, kakšen je boben (velikost in potrebna moč za zasuk), ampak to je le moj skromen nasvet....  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|