 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pujopujo Neznanec

Pridružen-a: Pon 30 Nov 2009 16:30 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 30, 2009 5:01 pm Naslov sporočila: priklop alternatorja |
|
|
Zdravo!
Prosim za nasvet glede priklopa alternatorja LR155-20 (HITACHI) z regulatorjem TRIZ-63 (HITACHI). V priponki je opis alternatorja iz servisnega priročnika in shema regulatorja alternatorja. V širši sliki gre sicer za barko in ladijski motor, vendar je znotraj okvira vprašanja (upam) to ustrezno za avtoelektriko.
Trenutno je alternator vezan kot v servisnem priročniku. Ker želim na alternator priklopiti dva akumulatorja preko FET ločevalnika akumulatorjev, želim sedanji priključek BAT alternatorja prekiniti (rdeč križec na shemi regulatorja) in BAT vezati na vhod ločevalnika naboja.
Zanima me, če to lahko naredim, ali ne. Ne vem namreč, ali potrebuje alternator ob zagonu napetost na priključku BAT.
[/scroll]
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
308.18 KB |
Pogledana: |
60 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
148.64 KB |
Pogledana: |
66 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Nov 30, 2009 6:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Alternator ob zagonu rabi napetost, da se stator magnetizira. Saj nima vgrajenih permanentnih magnetov. Potrebno napetost dobi preko kontakta "Ignition switch" na drugi shemi.
Torej ena baterija bo primarna, iz katere se bo napajal alternator ob zagonu. Itak bo potem sam sebe vzdrževal (če boš prekinil na mestu rdečega križca).
Po mojem mnenju to lahko narediš. Tok na mestu preklopa bo pa kar velik - ustrezno dimenzioniraj preklopno stikalo.
Med priključka BAT in E bi jaz dal še en kondenzator 1000 uF, da zgladi napetost za čas preklopa med baterijami. Razen, če boš preklop izvedel tako, da bosta v vmesnem času vklopljeni obe bateriji hkrati.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pujopujo Neznanec

Pridružen-a: Pon 30 Nov 2009 16:30 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 30, 2009 11:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nisem bil dovolj jasen: BAT bi bil stalno vezan na vhod FET ločevalnika, ki bi polnil oba akumulatorja, eden od akumulatorjev (zagonski za motor) pa bi bil vezan kot "Battery" na shemi regulatorja. Tako ne bi bilo nobenega preklapljanja.
Če sem prav razumel odgovor, bi bila taka vezava v redu, ker za magnetizacijo poskrbi povezava preko "Ignition Switch-a".
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Nov 30, 2009 11:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, v redu.
Lahko daš link do tega FET ločevalnika?
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pujopujo Neznanec

Pridružen-a: Pon 30 Nov 2009 16:30 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Dec 01, 2009 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Linki za FET ločevalnik Quick ECS 162: proizvajalec in navodila.
Pri KAMM d.o.o. so mi ga ponudili za 169,20 EUR (naročilo preko kataloga Motomarine). Za obstoječi alternator (max. 55 A) je 3x premočan (160 A), vendar ne najdem šibkejšega. Za diodni ločevalnik pa bi moral posegati v regulator alternatorja, da bi zvišal izhodno napetost alternatorja za padec napetosti na diodi, česar si pa ne upam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S56RGA Član

Pridružen-a: Čet 11 Sep 2008 13:33 Prispevkov: 325 Aktiv.: 1.59 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Čet Dec 03, 2009 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko povežeš in bo delovalo, saj to je v bistvu nadomestno vezije za diodni ločevalnik, le da nimaš nepotrebnega padca napetosti.
Nekateri modeli imajo celo nadzor akumulatorjev in ti po potrebi polnijo najprej najbolj praznega..
_________________ Agar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pujopujo Neznanec

Pridružen-a: Pon 30 Nov 2009 16:30 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Dec 03, 2009 1:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nejcy Neznanec

Pridružen-a: Ned 10 Jan 2010 15:24 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Ned Jan 10, 2010 3:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
To bo tudi meni prišlo prav. Hvala
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|