www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Elektronski gas -merilec položaja pedalke za gas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
majstr_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17
Kraj: IDRIJA

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 04, 2010 5:40 pm    Naslov sporočila:  Elektronski gas -merilec položaja pedalke za gas Odgovori s citatom

Upam da razumete kaj imam v mislih. Torej novejši avtomobili imajo namesto stare dobre zajle za gas to narejeno z elektroniko, najbrš neki potencjometer na pedalki za gas in se to prenaša do ecuja ta pa določa koliko se odpre loputa na motorju.

Ker bom tudi sam potreboval pri naslednjem projektu položaj pedalke za gas me zanima ali ima že kdo izkušnje z tole stvarjo? Kako deluje(potencometer?),kakšna je komunikacija med pedalko in ecujem ter ali bi bilo možno uporabiti tako zadevo iz kakšnega novejšega avtomobila in jo zmodificirati da bi delovala tudi v starejšem avtomobilu

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
marko11
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 17:47
Prispevkov: 893
Aktiv.: 3.77
Kraj: Dobrepolje

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 04, 2010 7:19 pm    Naslov sporočila:  Re: Elektronski gas -merilec položaja pedalke za gas Odgovori s citatom

majstr_ je napisal/a:
Torej novejši avtomobili imajo namesto stare dobre zajle za gas to narejeno z elektroniko, najbrš neki potencjometer na pedalki za gas in se to prenaša do ecuja ta pa določa koliko se odpre loputa na motorju.

LP


Točno tako. Sem enkrat enega razdiral in malo predelal in napravil pedal za regulacijo frekvenčnika, se super obnese. Prej smo kupovali ene drage stopalke s potenciometri, pa je kar naprej bilo pokvarjeno. Sedaj 2 leti je že mir in se vsakodnevno uporablja.

To kar bi ti rabil pa bi jaz napravil z AVR. Ta drsni potenciometer priklopiš na ADC vhod in čitaš napetost in potem po potrebi nekaj preračunavaš.

LP,marko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zlabo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38
Prispevkov: 283
Aktiv.: 1.33
Kraj: Domžale-Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 04, 2010 10:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Povej konkretno, kaj naj bi naredil.
Če te prav razumem, bi ti želel imeti samo informacijo o položaju pedala za gas, obenem pa bi rad naredil da bi bila zadeva univerzalna tudi za kakšen starejši avtomobil? Tu ti bo še najbolj v poštev prišel OBD-II, kateri je v EU obvezen od leta 2001 (EUO3 norma), V ZDA pa od leta 96. Seveda je marsikateri avtomobil prodajan v EU imel OBD-II tudi že pred letom 2001, TUKAJ pa si lahko ogledaš katera vozila so opremljena z OBD-II konektorjem že pred letom 2001. Sicer sem sedaj opazil da marsikateri avtomobil manjka, a vseeno za prvo silo je.
Torej, če ima avto OBD-II, boš lahko prebral položaj "pedala za gas" oziroma položaj odprtosti sesalne lopute. Ker praktično vsak avto z elektronskim vbrizgom ima v ECU-ju tudi podatek o odprtosti sesalne lopute.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
majstr_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17
Kraj: IDRIJA

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 04, 2010 10:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gre se za avtomobil ki bo drugo leto star 20 let, tako da vso obdji odpadejo. Ker avtomobil nima niti ecuja, frgazar itd. Vse kar bi potreboval je samo informacija o položaju pedalke. Če je to potencjometer mi to zelo odgovarja. Tako da sedaj grem v lov po en tak del, da ga razdremo in zrihtamo.

Je pa ta avtomobil razdrt do zadnjega dela in se restavrira. tako da ko bo spet skupaj bo imel malo novejše tehnologije Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zlabo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38
Prispevkov: 283
Aktiv.: 1.33
Kraj: Domžale-Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 04, 2010 11:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je možnost, bi jaz na osovino lopute vplinjača namontiral en TPS (throttle position sensor), ki ga pač nekje najdeš oziroma ga čupneš enemu avtu na odpadu. Je pa to ubistvu potenciometer, tako da nebi smelo biti problemov z nadaljno obdelavo podatka.

Kakšen avto pa imaš to?

P.S. Moj avto pa letos praznuje šele 18. letnico Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
majstr_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17
Kraj: IDRIJA

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 04, 2010 11:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

hmmm, da bi kr na uplinjač( frgazar) dal senzor, načeloma bi bilo tudi to možno, vendar je tam malo prostora, tudi tempretaura zna biti visoka.

avto pa je R5 GTT
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zlabo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38
Prispevkov: 283
Aktiv.: 1.33
Kraj: Domžale-Kamnik

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 05, 2010 12:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim da temperatura nebi smela biti problem,glede na to da že v osnovi služijo ravno temu namenu pri avtih z elektronskim brizgom. Pa tudi senzorji niso tako veliki, tako da s prostorom pa mislim da nisi tako omejen.
Nahaja se pa na sesalni loputi. KLIK

P.S.: avto je pa Dancing Twisted Evil no turbo - no fun Twisted Evil (imam tudi sam v bližnji prihodnosti kupiti en starejši turbo stroj)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 05, 2010 7:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@majstr:

Pri nekem električnem skuterju sem zasledil, da je imel za indikacijo položaja ročice plina hallov senzor. Takega, ki na izhodu daje napetost, odvisno od njegovega položaja v magnetnem polju (torej ne hallovo stikalo).
Po eni strani bolje- ni mehanskih delov ki se lahko izrabijo, ni "šuma" od potenciometra, po drugi pa nerodno- če odpove, odpove popolnoma.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nevednez
Član
Član



Pridružen-a: Tor 25 Jan 2005 13:36
Prispevkov: 226
Aktiv.: 0.95
Kraj: Štajerska

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 05, 2010 10:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

uporabiš lahko potenciometer od npr. kakšnega TDI motorja VAG grupe. Tam imajo vsi TDI motorji (oznake motorjev 1Z, AHU, AFN, ALH,... e-gas z potenciometrom

Vidim da si iz idrije, lahko se zapelješ čez mejo v italijo, tam je tega po odpadih malo morje, pa tudi cene so normalnejše, kot tu v SLO.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
majstr_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17
Kraj: IDRIJA

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 06, 2010 8:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha ok, torej tole ne bo večji prublem zrihtati.
Nasledna stvar ki me pa malo bolj skrbi pa je kako bi dobil trenutne obrate motorja. Razmišljav sem v tej smeri da bi pobiral signal iz tuljave za iskro,vendar nevem kako bi ta signal speljal do microprocesorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.98

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 07, 2010 1:32 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iz tuljave boš dobil 12v pulze, ki komot grejo po žici kamor želiš Wink
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
majstr_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Okt 2009 19:02
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.17
Kraj: IDRIJA

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 07, 2010 9:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je ta signal ki gre iz tuljave na števec za obratomer?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ticla
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Dec 2007 22:52
Prispevkov: 440
Aktiv.: 2.06
Kraj: Župečja vas

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 07, 2010 12:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolega mi je dal dovoljenje, da objavim njegov projekt, katerega so za raziskovalne namene naredili na faksu, delano pa je za dizelski motor. Pisec poročila pa ni on, zaradi tega je čudno napisano. Pedal je od golfa 4, napajanje ima 5V, ima dva napetostna izhoda, tako da je en izhod polovica drugega. Sam pedal in senzor obrata je slabo opisan. Senzor obratov je od golfa VR6, ki meri obrate na motorni gredi. Senzor je VR ("variable reluctance sensor"). Poročilo upam da bo kaj v pomoč, saj je res čudno napisano.


Reguliranje obratov motorja z uporabo elektronske stopalke _3_.pdf
 Opis:
Raziskava delovanja tempomata

Download
 Ime datoteke:  Reguliranje obratov motorja z uporabo elektronske stopalke _3_.pdf
 Velikost datoteke:  898.98 KB
 Downloadano:  55 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
maty
Član
Član



Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57
Prispevkov: 124
Aktiv.: 0.66
Kraj: Svečina

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 11, 2010 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No, pa sem se še jaz prijavil tu gor, avtor programa in hardwearja projekta tempomata, ki ga je objavil kolega "ticla" . Tak da če ima kdo kako vprašanje ali vidi kaj bi bilo mogoče izboljšati naj kar napiše, bom zelo vesel.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
_jasko_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Jan 2009 22:47
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: koper

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 12, 2010 12:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

na kirem avtu pa je bilo sprobano?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group