Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dezo Član


Pridružen-a: Ned 20 Jan 2008 12:40 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.95 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 9:43 am Naslov sporočila: ustavljanje motorja |
|
|
zdravo
imam brez krtačni motor, ki ga imam zagnanega, ko ga odklopim iz napajanja pa bi ga rad ustavil v najkrajšem možnem času. zavora oz. kaj drugega ne pride v poštev. tako da bi ga ustavil da bi med dve fazi priklopil breme oz upor. motorju se inducirana napetost zmanjšuje od nekje 300V do 0V, nebi pa smel dopustit večjega toka kot 05-07A, oz toka v delovanju da nebi prišlo do razmagnetenja magneta.
rad bi imel konstanten medfazni tok 0.5A ob tem pa bi se ob zmanjševanju inducirane napetosti na motorju moralo zmanjševati tudi breme oz. upor.
če ima kdo kakšno idejo za rešitev?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 9:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Modelarkse motorje se ustavlja tako da se vse 3 žičke poveže v stik.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dezo Član


Pridružen-a: Ned 20 Jan 2008 12:40 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.95 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
modelarske mogoče, samo to je večji trifazni motor in bi ob stiku prevelik tok lahko škodoval magnetom, ali se motim?.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:20 am Naslov sporočila: |
|
|
To bi mogel pa nekdo drug povedat. Če motor nima nekega velikega vztrajnika pomoje ne bo težav. Ker hitreje ko se bo hotel vrteti večji tok bo tekel in hitrejše bo zaviranje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
romc Član

Pridružen-a: Ned 26 Mar 2006 21:06 Prispevkov: 447 Aktiv.: 1.91 Kraj: Zapotok nad Igom
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Kakšen pa je ta večji trifazni motor
Daj napiši kaj več podatkov !
Kako pa veš da so v njem sploh magneti
Lp Romc
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Enosmerni motorji se isto ustavljajo s kratkim stikom, pa nikoli ne pride do razmagnetenja. če motor ni prevelik se itak zelo hitro ustavi in sploh ne more priti do pregrevanja. Drugače pa tudi en fiksen upor ne bo kaj dosti vplival na počasnejše ustavljanje, bo pa omejil tok.
Koliko močen pa je sploh ta motor?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70763.11
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dezo Član


Pridružen-a: Ned 20 Jan 2008 12:40 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.95 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:47 am Naslov sporočila: |
|
|
no motor je tri fazni , krmili ga elektronika oz je elektronsko komutiran, deluje na 300V moči 120W in 2500 obratov, ko ga odklopim iz elektronike dobim ko se ustavlja med fazami izmenično napetost. ima pa tudi vztrajnost oz. odvisno na kaj je priklopljen.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:51 am Naslov sporočila: |
|
|
ena izmed enostavnih variant bi bila vezava žarnice na sponki ob izključitvi. poskusi s kakšno 100W žarnico. Čeprav so narejene za 230V, se bo tistih 300 V itak sesedlo, saj si meril brez obremenitve.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dezo Član


Pridružen-a: Ned 20 Jan 2008 12:40 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.95 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
bom drugače vprašal: nazivni tok je recimo 0.5A in ko ga odklopim ima 300V. če ga dam v stik bom obremenil navitje z 2.5A, navitje ima 100 ohm oz. še nekaj več ko je segret.
ali je možno da bi se feriti v motorju razmagnetili ob kratkem stiku?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skat Član


Pridružen-a: Čet 05 Mar 2009 12:10 Prispevkov: 402 Aktiv.: 2.03 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 12:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da se ne bo razmagnetil. Na nekem regulatorju višine imam podoben motor s ca 80 ohm navitje. Krmiljeno pa je s precej močnimi releji npr. iskra PR41 zavira pa se preko mirnih kontaktov relejev ter upora ca 220E ali manj
Prilagam skico
_________________ ne sekiraj se, če kaj crkne, vsaka šola nekaj stane! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skat Član


Pridružen-a: Čet 05 Mar 2009 12:10 Prispevkov: 402 Aktiv.: 2.03 Kraj: Ribnica
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 1:01 pm Naslov sporočila: motor 220 |
|
|
izgleda da se priponka ni prijela1
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
111.21 KB |
Pogledana: |
20 krat |

|
_________________ ne sekiraj se, če kaj crkne, vsaka šola nekaj stane! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dezo Član


Pridružen-a: Ned 20 Jan 2008 12:40 Prispevkov: 201 Aktiv.: 0.95 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 1:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
sem malo študiral in se res ne bi razmagnetil, bi se pa lahko poškodovalo navitje zaradi prevelike temperature, ki je klasa B se pravi do 125°. tako da bom poskušal ustavljanje naredit s tokovnim napajalnikom, inducirano napetost dveh faz bi usmeril in speljal na tranzistor kateri bi dopuščal največji poračunan tok proti masi.
vem pa da bi vse moralo zdržat kar nekaj W.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bumbar Član


Pridružen-a: Sre 28 Okt 2009 20:25 Prispevkov: 62 Aktiv.: 0.33 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 4:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za razmagnetenje boš pa rabil malo večji tok kot je tole, poleg tega pa pri tem načinu zaviranja gre za max. možni zaviralni moment, kar pomeni, da so fazni koti v motorju taki, da ne more priti do razmagnetenja (moje mnenje). Torej motor kar v stik, pa bo. Če pa gre za velike vztrajnosti bremena, pa pazi na temperaturo.
Sicer pa, kakšno elektroniko imaš zraven? Ponavadi se to rešuje kar z elektroniko in z dodanim krmiljenim bremenom na DC zbiralki - kontrolirano zaviranje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|