Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Hobit02 Član

Pridružen-a: Čet 29 Apr 2010 19:14 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: G. Radgona
|
Objavljeno: Pon Maj 10, 2010 3:56 pm Naslov sporočila: Ventilator kabine picasso |
|
|
Imam naslednjo težavo.
Na avtu xsara picasso mi je zatajil ventilator v kabini, ki se več noče vrtet oziroma se zavrti naključno za minuto ali manj.
Na sam ventilator dobim po rdeči žici ko dam kontakt 12V. Na regulator pa dobim minus katerega bi moral krmiliti vendar tega ne počne.
Rabim pomoč pri sledeči stvari. Rad bi sprobal ta regulator pa ne vem kako se spraviti zraven.
Prosim za kakšen nasvet.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
478.29 KB |
Pogledana: |
20 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 11, 2010 5:27 pm Naslov sporočila: Re: Ventilator kabine picasso |
|
|
Hobit02 je napisal/a: |
Prosim za kakšen nasvet. |
Podobno težavo imam tudi sam..
Samo pri meni nekaj časa deluje potem ne deluje nič ali pa se nekako random ključujejo različne hitrosti (klima je avtomatska).
V bistvu če ročno dvignem hitrost se včasih vključi in dela, spet drugič je tiho.. pa čez nekaj časa začne delovati..
Sem pa zasledil na nekem našem Citroen forumu, da je težava v dveh tranzistorjih, ki sta pod tole zalito maso na straneh. Te tranzistorje zamenjaš in zadeva deluje..
bom doma poiskal povezavo do te teme ne tistem forum-u.. in objavim..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Hobit02 Član

Pridružen-a: Čet 29 Apr 2010 19:14 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: G. Radgona
|
Objavljeno: Tor Maj 11, 2010 9:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi meni dela ventilator tako da včasih dela vse lepo in normalno naenkrat pa vse utihne.
Kolikor sem razumel vse kar sem prebral ključavnica krmili rdečo žico to se pravi +.
To se pravi da ob kontaktu na ventilatorju mora biti 12V. Kar v mojem primeru tudi je.
Minus pa je krmiljen preko regulatorja, ki je na samem ventilatorju. Regulator bi moral krmiliti minus vendar tega ne počne. Zato sumim da je kriv prav ta regulator.
Del te mase s katero je zalito vso vezje sem že odstranil tako da pridem do nogic tranzistorja. Me ima da bi preščipnil nogice in premeril tranzistor vendar pa več nimam pojma kako se tranzistorji sploh preverjajo. Kolikor bi bil tranzistor dober bi prekinjene kontakte samo prelotal. Kako naj preverim tranzistorja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.88 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Tor Maj 11, 2010 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj ko bi nekdo od Citroenarjev prilepil še slike iz zadnjega zgornjega linka, da si jih ogledamo še ostali.
Mislim da bi se s pomočjo kakšnega nitro razredčila ali pa acetona zalivna masa počasi omehčala in omogočila manj destruktiven pristop k popravilu.
LP, Peter
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Hobit02 Član

Pridružen-a: Čet 29 Apr 2010 19:14 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: G. Radgona
|
Objavljeno: Tor Maj 11, 2010 11:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo slikice:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
115.68 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
101.02 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
49.1 KB |
Pogledana: |
26 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
77.73 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Hobit02 Član

Pridružen-a: Čet 29 Apr 2010 19:14 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: G. Radgona
|
Objavljeno: Sre Maj 12, 2010 6:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
A kdo mogoče ve kako preveriti te tranzistorje. Na voljo pa imam samo navaden multimeter.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z povezavami na citroen forum si ne moreš pomagat, saj je tam opisano in slikano razdiranje starejših tipov regulatorjev, ki imajo po dva trannzistorja v TO-3 ohišju in le del vezja v zaščitni masi. Tam ponavadi prebije en tranzistor v paru, občasno pa tudi smd tranzistor, ki ga odpira - krmili. Sam sem že popravljal starejšo varianto regulatorja, to na slikah tule pa prvič vidim.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Igor01 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 12:09 Prispevkov: 598 Aktiv.: 2.52 Kraj: KK
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 2:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj ni neke bistvene razlike proti staremu regulatorju.
Stari ima tranzistorje MJ11015, ta novejši pa 2N0609 ali BUZ11.
Čip ne crkne, se pa zgodi, da kateri od pinov izgubi stik s povezavo na vezju.
LP Igor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 3:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na vezju se vidi, da si poškodoval nekaj vezic ter elementov. Te bi bilo potrebno zamenjati, preden regulator spet sestaviš.
Koristno bi bilo tudi, če bi nam prepisal oznake s tranzistorjev.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Hobit02 Član

Pridružen-a: Čet 29 Apr 2010 19:14 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: G. Radgona
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 4:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
To niso moje slike to so slike iz citroenovega foruma
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Igor01 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2004 12:09 Prispevkov: 598 Aktiv.: 2.52 Kraj: KK
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 4:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tranzistorja sta 2N0609 ali BUZ11.
Vezje je delikatno zato, ker pri nakaterih, pri pregrevanju, masa s katero je zalito odstopi od ploščice in odmakne SMD elemente. Pri tem se potrgajo nekatere vezi. Vendar ne vedno. Če ventilator dela samo v največji hitrosti je samo prebit eden od tranzistorjev. Če se 'mu meša' pa so krivi prekinjeni pini. Večinoma je dovolj poflikati vezi in menjati tranzistoja.
LP Igor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
To maso se sicer da odstraniti tudi z vročo spajkalnikovo konico, tako kot sem to jaz počel pri tistem regulatorju za agregat. Za presenečenje so mi kitajci zmešali v maso še kar nekaj grobega peska.
Vendar pa bo konica po takšnem posegu uničena.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 13, 2010 11:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot berem ste že mojstri v odpravljanju teh okvar
Na kakšen način pa se da odstrnait tole maso v katero je vse skupaj zalito?
Pomaga samo groba sila ali tudi.. mehko prepričevanje z kakšno kemijo?
Ker se mojemu ventilatoru letnik 2000 kar malo kegla.. dela pa spet ne pa nekaj čaka potem ga prime in spet dela skratka malo [slovenščina je zame španska vas] po svoje dela.. kadar se mu zljubi..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|