 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bbenci2 Član

Pridružen-a: Pet 02 Maj 2008 20:11 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.55 Kraj: Moravske Toplice
|
Objavljeno: Pon Jun 28, 2010 7:32 pm Naslov sporočila: Kako ugotoviti ali je rotor OK |
|
|
LP
Zanima me, kako ugotoviti ali je na enofaznem motorju na ščetke rotor pregorel? Stator je OK, ker sem izmeril stik.
Hvala! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roby Član

Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29 Prispevkov: 244 Aktiv.: 1.03
|
Objavljeno: Pon Jun 28, 2010 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izmeriš, da so po celem obodu kolektorja (zamik 180°) induktivnosti enake, pa si lahko precej prepričan, da je rotor OK.
Ps: V skrajni sili je tudi ohmmeter dober. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Jun 28, 2010 9:25 pm Naslov sporočila: Re: Kako ugotoviti ali je rotor OK |
|
|
bbenci2 je napisal/a: |
Stator je OK, ker sem izmeril stik." |
To ne pomeni še nič. Obe polovici navitja statorja morata imeti enako upornost in brezhibno izolacijo proti železnemu paketu, vendar tudi v tem primeru še ni 100%, da je v redu.
Z rotorjem (ne s statorjem, kot je pisalo prej) je še težje, upornost med sosednjimi lamelami mora biti enaka.
Vendar, ker lahko pride do mednavojnega stika pri nekoliko višji napetosti, kot jo zmore multimeter (le redki zmorejo kaj več kot volt ali dva) ali ko rotor doseže določene vrtljaje, meritve na osnovi meritev upornosti lahko pokažejo le okvaro, garancije, da je rotor ali stator res v redu, pa ne.
Mnogo več se vidi z ogledom kolektorja(če ga seveda ni že kdo šel polirat), še bolj zanesljivo pa takrat, ko se motor sestavi in je mehansko brezhiben, priklopi na variak, počasi viša napetost, meri tok in opazuje kolektor in kaj se dogaja s tokom in komutacijo.
Če to ni mogoče, se rotor do neke mere lahko preveri na elektromagnetnem jarmu, verdar tudi tu te lahko nese dejstvo, da se mednavojni stik lahko pojavi šele pri določenih vrtljajih.
Enako velja tudi za nekatere okvare kolektorja, kot so občasne prekinitve ali vzdigovanje lamele.
Nazadnje urejal/a Azrael Sob Jun 18, 2011 8:24 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbenci2 Član

Pridružen-a: Pet 02 Maj 2008 20:11 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.55 Kraj: Moravske Toplice
|
Objavljeno: Pon Jun 28, 2010 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej jaz z multimetrom tega ne morem ugotoviti? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.02 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Jun 28, 2010 11:00 pm Naslov sporočila: Re: Kako ugotoviti ali je rotor OK |
|
|
bbenci2 je napisal/a: |
Zanima me, kako ugotoviti ali je na enofaznem motorju na ščetke rotor pregorel? Stator je OK, ker sem izmeril stik. |
Na servisu elektromehanike smo to počeli z "brumer-jem". O tem je že bilo govora na tem forumu. Uporabi funkcijo Išči |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
midjko Član

Pridružen-a: Sob 15 Nov 2008 7:35 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.14 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Sob Jul 31, 2010 11:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem sicer če je še aktualno.
Na ktačke priklopiš 24 VDC.
Meriš padce napetosti med posameznimi lamelami.
Padci morajo biti enaki, če je rotor OK!
Ni najboljši način, vendar je ena izdmed opcij glede na orodje s katerim razpolagaš.
Brumer je vsekakor boljša in predvsem lažja zadeva.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.90 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Avg 01, 2010 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri lamelnem rotorju se takoj vidi in sliši, če je v okvari.
Prepričaj se, da krtačke še dovolj pritiskajo in jih je dovolj ter očisti lamele. Za to se uporablja en poseben kamen. Jaz koristim kar optično žico, ki naredi podoben efekt čiščenja. Čistim ročno tako, da rotor vrtim preko reduktorja.
S tistim kamnom se čisti med obratovanjem. Uporabljajo ga serviserji.
Ko imaš vse urejeno, preizkusiš delovanje. Če ima motor "čuden" zvok in neprave moči ter, da se pri krtačkah zelo iskri, je rotor uničen.
Če je stator, motor ne bo deloval ali pa se bo prekomerno grel in smrdel. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.50 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Prebral sem tole in tudi ostale teme, ki se nanašajo na preizkuševanje rotorja elektromotorja, pa me zanima naslednje: t.i. brumer je neke vrste profesionalni industrijsko narejeni tester? Ali pa je to pripomoček, ki ga je možno narediti v samogradnji? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 12:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko ga narediš doma, če imaš na voljo trafo pločevino, škarje za pločevino in ostalo orodje za obdelavo pločevine, lak žico in material za tuljavnik in nekaj primernih vijakov, da sestaviš. In seveda pod nujno, kovinski (jeklen) meter.
Brumer je v svojem bistvu tuljava na lameliranem jedru, ki je tako oblikovan, da vanj sede rotor, ki ga želiš preizkusiti.
Pri takem prenosnem moraš paziti, da ga ne pozabiš vklopljenega, brez rotorja (je uporaben tudi za razmagnetenje ekranov), saj se bo navitje hitro pregrelo in odpovedalo.
Omenjeni kovinski meter rabiš za ugotavljanje mednavojnih stikov. V utoru kjer je mednavojni stik, meter potegne na jedro, če pa mednavojnega stika ni, se kovinski meter ne prilepi na rotor. Seveda moraš rotor obračati, da preveriš vse utore. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.50 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 12:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo... Mi lahko pomagate še malo; kakšno je strokovno poimenovanje tovrstnega testerja v slovenščini ali v angleščini?? Znanje vedno prav pride  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 2:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pojma nimam glede pravega imena, v delavnici je bilo to "špula za rotorje".
Kljub imenu, jedro je bilo na drugi strani zaobljeno, si zadevo lahko porinil v malo večji stator (22 kW in več) in ugotavljal ali ima stator mednavojni stik in se spraševal, če ni vzrok le izvedba navitja, saj paralelne izvedbe navitij s to metodo javijo mednavojni stik, čeprav ga v resnici ni.
Enak problem se pokaže pri rotorjih, ki imajo izenačevalne vode na kolektorju, vendar so take izvedbe zelo redke. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.04
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 2:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu ti oči še vedno največ povedo.
Če je zažgano vidiš, ko že lak in zalivka odstopata, prebije pa zelo rado blizu kolektorja ali na kakšnem podobnem 'ovinku'. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4221 Aktiv.: 17.84 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 3:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imate kakšno literaturo na to temo testiranje rotorja (predvsem testiranje), vrste navitij , .... glede da vem recimo 90% vse od kolektorjev/ komutatorjev pa sem gol na navitjih , mednavojnih stikih ... izanačevalnih odcepih... samem komutiranju....
tnx _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 3:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Pyr0Beast
To je res, ampak, če so preden si stroj (motor ali generator) dobil, prebarvali navitje - sprejčki z barvami so danes povsod - kot, da bo to obnovilo prekuhano navitje in po možnosti pri kolektorskem stroju še spolirali kolektor, s pogledom ugotoviš samo to, da so dobro zakamuflirali problem in bo defektaža vzela več časa kot sicer. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.25 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Avg 02, 2010 4:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
@lucca brassi
Od knjig bi za začetek priporočil France Avčin in Peter Jereb: Preizkušanje električnih strojev.
Glede opisov izvedbe navitijin teorije okoli tega pa ne vem svetovati nič. Nekaj je v knjigi Električne mašine 1 in 2, avtor Dimitrijevski, vendar je precej površno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 485 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|