 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sonyx Član


Pridružen-a: Sob 06 Okt 2007 10:27 Prispevkov: 453 Aktiv.: 2.10 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 12:12 pm Naslov sporočila: Iščem zmogljiv akumulator? |
|
|
Pozdravljeni!
Ker sem na vašem forumu našel že veliko uporabnih nasvetov vas prosim, če mi lahko pomagate še pri naslednji težavi. Iščem akumulator, ki naj nebi bil avtomobilski ampak mogoče Pb 12v ali pa kakšen Nikel-Cadmi. Da bi zdržal vsaj 4 ure. Na njega pa bi imel priklopljen pretvornik iz enosmerne 12v na izmenično 220v. Na katerega bi bil priklopljen elektromotor moči 60W. Za akumolator bi tudi potreboval ustrezen polnilec, ki bi ta akumulator polnil. Vezje za polnilec si lahko izdelam sam potreboval bi samo ustrezen načrt. Ali pa če se že kje z vsem tem da kupiti v sloveniji.
Potreboval bi:
- ustrezen akumulator
- ustrezen polnilec zanj (načrt)
Že v naprej najlepša hvala za vse predloge.
LP Danilo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter123 Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1443 Aktiv.: 7.20 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 12:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmmm glede kapacitete akuja:
Tok porabnika (A) x čas uporabe (H) = min. kapaciteta (brez rezerve)
Moč porabnika si navedel 60W, k temu prištej kaj pa vem kake 30% izgube v inverterju.
(60W*1,3)/12V * 4h = 26Ah
Sem se zmotil in popravljeno.
Nazadnje urejal/a Peter123 Pon Avg 16, 2010 1:21 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.95
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 12:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če to rabiš za zasilno napajanje je skoraj boljše kupiti en preprost UPS.
Razsmernike za v avto dobiš pa v vsaki trgovini. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
forest70 Član


Pridružen-a: Ned 20 Jul 2008 1:00 Prispevkov: 588 Aktiv.: 2.85 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 12:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Peter123 je napisal/a: |
Hmmm glede kapacitete akuja:
Porabnik (W) x čas uporabe (H) = min. kapaciteta (brez rezerve)
Moč porabnika si navedel 60W, k temu prištej kaj pa vem kake 30% izgube v inverterju.
60W*1,3 * 4h = 312Ah
Hmm lahke varjante ni! Tole je že aku za tovornjake.
Razen če sem se kje zmotil??? |
Hm ta izračun !
60W/12V = 5A
5A * 4h = 20Ah + 30% izgub na konverterju = 26 Ah
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audiox Član


Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 19:13 Prispevkov: 906 Aktiv.: 4.79 Kraj: Metlika
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem kaj bo počel ta motor. Mogoče je varianta agregat. Agregati majhnih moči niso dragi, izhod je 220v, poraba majhna... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter123 Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1443 Aktiv.: 7.20 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 1:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ forest70
grrrrr ja bedasta od mene. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.17 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Edit: sem predolgo časa pisal, ste že odkrili napako)
60W+ 30%za izgube = 78W, zaokrožimo na 80W.
Pri 12V, 80W pomeni (zaokroženo na gor) = 7A
Pri 4. urah delovanja teh 7A nanese 28Ah
Za naprej pa manjka podatek, kolikšna bo najnižja temperatura akumulatorja, ampak ocena čez palec nanese, da rabiš stacionarni akumulator, ki ima kapaciteto 65Ah.
Kako izračunati točno, je opisano spodnji povezavi:
http://wiki.xtronics.com/index.php/Sealed_Lead_Acid_Battery_Applications#Choosing_Battery_Capacity
Poleg tega ne vemo ali je teh 60W moč, ki jo motor vleče iz omrežja (npr obtočna črpalka), ali je to moč, ki jo motor zmore na osi, saj je potem potrebno upoštevati še izkoristek motorja in posledično rabiš še večji akumulator.
Mimogrede, že imaš pretvornik? Če ga nimaš, je mogoče bolj smiselno uporabiti 24V, saj to pomeni manjše tokove iz akumulatorjev in posledično nekoliko nižje izgube. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sonyx Član


Pridružen-a: Sob 06 Okt 2007 10:27 Prispevkov: 453 Aktiv.: 2.10 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pon Avg 16, 2010 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo! Hvala za odgovore. Mal sem se še pozanimal kaj naj bi ta motor bil in so mi rekli, da je to nekakšna črpalka in bi radi imeli pocen in zanesljivo napajanje ob morebitnem izpadu elektrike. LP Danilo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 4.99 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi na tvojem mestu vgradil čisto klasičen avtomobilski akomulator in ustrezno elektroniko za polnenje in vzdrževanje akomulatorja. Če bi rad še večjo zanesljivost je pravi odgovor zate gel akomulator, vendar so dražji. Za polnenje pa kaj takega klik
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.60 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:16 am Naslov sporočila: |
|
|
NE avtomobilski in ne gel akumulator. Zakaj? ker avtomobilski ni namenjen globljim praznjenjem, potrebe za gel akumulatorjem pa ni in je predrag.
Odločiš se za večnamensko baterijo (akumulator) ki je po lastnostih zelo podobna trakcijski in dovoljuje bolj globoka praznjenja, saj so taki akumulatorji namenjeni za solarne sisteme, za pogone električnih vozičkov (invalidski vozički, mali akumulatorski delovni stroji: sesalci v trgovinah... ) za večje čolne z bivalnim prostorom, ...
Cena takega večnamenskega akumulatorja je nekje med startnim in gel akumulatorjem, če pogledaš domač proizvod je to akumulator TAB motion, ki se v solarnih sistemih obnese zelo dobro. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 4.99 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja res je avtomobilski je bolj občutljiv kar se tega tiče. Po premisleku sem pomislil še na eno stvar. UPS? Čeprav je zanimivo, ko sem pred časom iskal nadomestno baterijo za moj ups, ima notri svinčeno kislinsko baterijo -> avtomobilski akomulator, kar me je takrat kar fasciniralo. Res pa je, da ta ups poskrbi samo za 2 min napajanje, da se shranijo podatki in se zaustavi sistem. Vem pa da obstajajo tudi taki, ki držijo sisteme pokonci cele ure ampak ne vem kakšne baterije imajo vgrajene.
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.17 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:44 am Naslov sporočila: |
|
|
V malih UPS (tudi takih, ki običajne PC s pripadajočo periferijo držijo pokonci uro ali več), so največkrat Pb gel akumulatorji, v večjih postrojenjih pa kislinski, saj je njihovo vzdrževanje lažje. življenska doba pa bistveno daljša.
Kislinski akumulator pa ni samo štartni, so tudi trakcijski in stacionarni. Ločijo se v grobem po debelini in številu plošč in gostoti kisline. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 4 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|