 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Nov 16, 2010 11:43 pm Naslov sporočila: Avto-svečke |
|
|
Pozdravljeni,
Tukaj berem o nekih svečkah z Iridijevimi elektrodami. So tanjše, odpornejše in naj bi proizvedle boljše pogoje kot običajne.
Kaj menite o tem? Mogoče kdo pozna materiale podrobneje in obnašanje v obloku.
Kar se tiče tanjše elektrode je razumlljivo, da potrebuje nižjo napetost za preskok iskre, vendar je tako velika razlika, da bi to bilo opazno in je zaradi tega oblok močnejši? Jaz mislim, da ne.
Sedaj imam NGK s štirimi jezički in so te še najboljše za moj avto. Bi pa rad poskusil te, ampak sem v dvomih. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 8:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Ko se enkrat gorivo vžge se vžge. Svečka po tem ne igra nobene vloge. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
napetost Član



Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 901 Aktiv.: 4.00 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Ko se enkrat gorivo vžge se vžge. Svečka po tem ne igra nobene vloge. |
Na oljnem gorilcu že, saj tam po nekem času elektrode tudi ugasnejo. Za bencinske stroje pa se ne strinjam s to tvojo trditvijo. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S57NNT Član

Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.55 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 9:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Velika razlika je, ali se je gorivo vžgalo na površini npr. 0,05mm2 pri šibki iskri (npr. stare svečke s porozno površino elektrod, morda celo počenim izolatorjem, kjer se zadržuje kondenz in velik del VN toka odvaja na maso) ali pa na npr. 1mm2 površine pri dobri svečki.
So pa razne drage specialne svečke za navaden avtomobilski motor iz serijske proizvodnje nesmisel, motor bo optimalno deloval na katere koli svečke z ustrezno toplotno vrednostjo, ki se jih menja v ustreznih intervalih. _________________ Preprostost še ne pomeni zaostalosti!
(Aleksander Sergejevič Jakovljev) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.34
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 9:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Prava svečka je še kako pomembna tako pri 4-takt kot pri 2-takt (tukaj še pa posebaj). _________________ LP Tilen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 11:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot jaz razumem finto pri teh svečkah je v tem, da so elektrode bolj špičaste in ker vemo, da iz špičastih elektrod hitreje skoči iskra, pomeni, da je potrebno manj napetosti na njih ter tudi dolžina iskre traja dlje (enako kot da si sfriziral-povišal VN vžiga-kar vemo da pomaga).
Ker je iridij še bolj odporen na oksidacijo in temperature (pa redkejši) kot platina, znajo te svečke res pomagat, vendar je vprašanje koliko se splača, glede na razliko v ceni ... odvisno koliko časa trajajo ... _________________ LP! - ¤ - myWebSite deleted by SiOL stuff (again!) ¤¤ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
hm...vprašanje je če iskra res traja dlje - saj elektronika da impulz točno določene dolžine in takrat iskra skače...
Tudi mene zanima kakšno vlogo ima "boljša" svečka - mogoče zaradi močnejše iskre vžge več bencina naenkrat... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 4:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
No ja, iskra v okolju, kjer vladajo čudni plini še bolj čudnih tlakov in temperatur vsekakor ni primerljiva iskri, kot si jo ogleduješ v delavnici na mizi.
Še vedno pa je neprimerno večja razlika med novo, čisto in pravilno nastavljeno svečko in staro, zasajano, razštelano svečko kakor pa je razlika med novo klasično Bosna Super in novo superduper5elektrodno svečo zvenečega imena.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.34
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 4:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
"Boljša" svečka je lahko samo bolj kot ne v smislu vzdržljivosti, ko začne enkrat prebijati drugje kot tam kot bi morala je svečka zanič. Še najbolj pomembno je pa to, da je pravilne toplotne vrednosti. _________________ LP Tilen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sre Nov 17, 2010 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Velika razlika je, ali se je gorivo vžgalo na površini npr. 0,05mm2 pri šibki iskri (npr. stare svečke s porozno površino elektrod, morda celo počenim izolatorjem, kjer se zadržuje kondenz in velik del VN toka odvaja na maso) ali pa na npr. 1mm2 površine pri dobri svečki. |
Umm ?? Kakšna velika razlika česa ?
Pa vzami da taka mešanica gori pri 100m/s.
In premer iskre pri eni 0.1mm
Premer iskre pri drugi pa 1mm
Razlika je 1:10
Ampak že cel mm razlike traja bornih 10ns, kot da se valj sekira če vžig goriva zamudi 50ns ali pa še malo več.
Ko enkrat zadevo prižgeš gori dokler ne ugasne. Isto kot z oljnim gorilcem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Nov 18, 2010 12:46 am Naslov sporočila: |
|
|
No tukaj je verjetno čar v toplotni vrednosti.
Zdaj pa je vprašanje kje je minimalna in maksimalna meja posameznega motorja, da je vžig v optimalnih razmerah.
Gledal sem še neke teste Pulstar, ki imajo spet neko drugo superduper svečko z močnejšo iskro. Na youtube je veliko njihovih testov, tudi proti NGK.
Mislim, da bi naj dvignila moč motorja tja do 6KM. To pa je lahko že občutno v nekaterih pogojih, da motor ni tako obremenjen.
Lahko pa so vse skupaj samo buče. Dokler ne preizkusiš, ne moreš vedeti.
Ker imam avto na plin in sem videl pri nekaterih, da ponujajo neke Bosch-ove svečke, ki bi naj bile namenjene za plinsko gorivo, ampak me njihova razlaga vleče v marketinške natege. Od tukaj sem brskal dalje in našel te proizvajalce iz tujine.
Mogoče so bili skeptiki in nasprotja tudi pri prvih +30% žarnicah, ki so prihajale na trg in dolge razlage kako to ni mogoče v praksi. Danes pa vidimo, da je razlika med posameznimi tipi žarnic tako v svetilnosti kot v življenjski dobi.
Ozrl sem se za enim komentatorjem, ki je napisal, da dokler te svečke ne bodo vgrajevali proizvajalci avtomobilov, ne bo verjel v efektivnost. Da se vrnem k žarnicam, tudi teh ne vgrajujejo. Dobiš le poceni in standard. Ostalo si kupi sam, če misliš, da je bolje. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Nov 18, 2010 4:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Proizvajalci bodo vedno vgrajevali relativno najcenejše dele, saj morajo zaradi hude krize že zadnjih 10 let klestit stroške na vseh koncih in krajih, da sploh v tej konkurenci shajajo za silo. Zato pa stvari trajajo kolikor trajajo in delujejo kolikortoliko po specifikacijah samo ko so nove in crknejo dan ali dva po izteku garancije, buge in konstrukcijske napake pa odkrivajo kupci, saj noben več ne testira zadev res pošteno v praksi, prej kot zadeve pošlje na trg. Raje vržejo keš v marketing in design ... _________________ LP! - ¤ - myWebSite deleted by SiOL stuff (again!) ¤¤ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.33 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Čet Nov 18, 2010 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyrobeast, ja, ampak je važno kako jo prižgeš.
Svečka zagotovo igra svojo vlogo, vendar pa navadni smrtniki tega ne moremo opaziti. Kot je nekdo dejal, vsaka je dobra vkolikor je nova in pa prave temperaturne vrednosti.
Druga zgodba so pa dirkalni motorji, tam pa se posega po svečkah višjega cenovnega razreda in to z razlogom... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Čet Nov 18, 2010 1:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pyrobeast, ja, ampak je važno kako jo prižgeš. |
???
Placebo, nič drugega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zlabo Član

Pridružen-a: Sre 16 Jan 2008 21:38 Prispevkov: 283 Aktiv.: 1.33 Kraj: Domžale-Kamnik
|
Objavljeno: Čet Nov 18, 2010 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za serijske motorje da, placebo.
Za dirkalne motorje pa zagotovo ne, kjer šteje vsaka malenkost.
Svoja zgodba so pa tudi longlife svečke, katere je za moje pojme na običajen motor dajat brezveze, saj res ni tak problem vsakih 15000 zamenjat svečke. Ti pa res še kako prav pridejo take svečke, če imaš subaruja. Ker kdorkoli je imel kakega subaruja ( sploh po možnosti kakšnega turbaka), ve kako je menjati svečke (pain in the ass). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|