 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Timy33 Član


Pridružen-a: Ned 07 Feb 2010 12:56 Prispevkov: 35 Aktiv.: 0.19 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Dec 05, 2010 1:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz dobro razumem vse to (po profesiji sem strojnik).
Jaz sem pa vprašal čisto nekaj druga.
Citiram: |
Še nekaj mi ni čisto jasno:
Citiram:
Citiram: |
In sicer na izvedbo v samogradnji , (3 rolerji, dva "fiksna" eden prednapet z vzmetmi) |
Se da malo obrazložit tole, mogoče kakšna skica?, nepredstavljam si najbolj zakaj bi morale biti tri matice, če lahko rešimo z dvema? |
No tokrat se z vso razlago strinjam, in dodajam da vsa prednapetja močno otežijo zadevo glede stališča potrebnega momenta. Kar se najbolj ne sklada z vašima dvema postoma.
Prišel sem do nekakšnega zaključka (to je samo moje mnenje in ne izkušnje), da če gre za trapezna vretena, je najboje še navadna matica a kvalitena z bolj malo zračnosti, le ta (ki je tako ali tako ni moč izničiti) pa se reši software-sko.
vem da so krogljična veliko boljša, a v neki hobi varianti (kjer niso potrebne velike natančnosti). niso potrebna.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Ned Dec 05, 2010 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
najprej opravičilo
post sem namenil odgovoru na tole stran:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=23203&start=15
kar se tiče prenapetij, le te predstavljajo statične vrednosti, in ji v izračunih enostavno upoštevate kot konstante, če kdo hoče detaljni izračun priporočan kataloh Hivin ali pa THK, je pojasnjeno dovolj natančno.
Drsna matica ima vedno zračnost, sicer ne funkcionira, dovolj je že zračnost 0.02 mm pa bo rezkar pri obdelavi npr jekla "zanihal" in odrezal malo več, posledično bo prišlo do loma orodja. Pri tem moram poudariti da ni vedno kriva sama matica, tudi rezalne sile se spreminjajo, zaradi tega sistem vodenja niha , kar spet povzroča odklone, ki jih ni mogoče nazorovati...
Sicer pa če ste strojnik mi boste dali prav, da "plastične" matice niso primerne za stalno delo, kljub temu da imajo pribl. 5x manjši koeficient trenja, je toplotna prevodnost tako mala,da se matica hitro uniči...
Skice in koncept delovanja domače "roll" izvedbe bom podal, ko bom zadevo preizkusil.
bo treba še malo potrpeti.
še odgovor timmiy -u
tudi če predpostavimo da vaša trditev drži (vreteno in matica se segrvata enakomerno), pozablajte, da je se matica segreva vedno na istem mestu, vreteno pa se segreva po dolžini ponmika, posledično je vreteno vedno hladnejše kot matica...
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Timy33 Član


Pridružen-a: Ned 07 Feb 2010 12:56 Prispevkov: 35 Aktiv.: 0.19 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Dec 05, 2010 6:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
tudi če predpostavimo da vaša trditev drži (vreteno in matica se segrvata enakomerno), pozablajte, da je se matica segreva vedno na istem mestu, vreteno pa se segreva po dolžini ponmika, posledično je vreteno vedno hladnejše kot matica... |
Pozdravljeni!
Se strinjam, kar sem tudi omenil:
Citiram: |
čeprav je veliko krajša |
Popolnoma prav imate, matica je veliko majnšega volumna in veliko krajša in se segreje veliko prej in bolj in vedno na istem mestu. Potem pa ni konec zgodbe!!! Razmišljajte naprej (upam da imeta vsaj malo znanja iz prenosa, prestopa in prevoda toplote!!!) Takoj ko pride do temp. razlike med vretenom in matico, se začne intenzivni prevod toplote iz matice na vreteno. (hladno vreteno hladi toplo matico - zelo podomače povedano) ker je prestop med kovinami zelo velik, lahko predpostavimo zalo majhne temp. razlike!
Zelo podoben model, velik hladilnik (vreteno) majhen čip (matica), model teži k izenačitvi temp. Temp. čipa ni kaj dosti večja od temp hladilnika zaradi velikega prestopa. Drugi model je hladilnik in zrak, ker je prestop med kovino in zrakom otežen (rešujemo sicer z prisilno konvekcijo - podomače ventilator) je temp. razlika med zrakom in hladilnikom velika. Kaj pa če bi bil hladilnik še veliko dalši in bi čip hitro prestavili na bolj hladno področje: še večja intenziteta prehoda toplote (hlajenja)! Ker vse skupaj poteka v časovni odvisnosti, lahko predpostavimo da bo oboje toplo, in majhna temp. razlika.
Z numerično analizo bi se dalo ugotovit točno temp. razliko, če bo čas dopuščal jo bom tudi izdelal za zanimivost. Upam da je razlaga dovolj jasna.
Kdorkoli se ne strinja z mojim razmišljanjem, oz. razmišlja korak dlje, samo na dan z besedo, vesel sem vsakršne kritike, a prosim da je argumentirana. Vsi se lahko motimo zato je prav da diskutiramo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Sre Dec 29, 2010 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
pozdrav
matice se preizkusi in vsaj zaenkrat delajo zelo dobor.
Čez praznike bom pusti da bo zadea delalla non stop, bom videl kakšna bo obraba.
Timmy: Generalno imate prav, hudič pa je v podrobnostih, na stiku vreteno - matica, je veliko večja temperatura kot če zadevo opazuješ zunaj. Pr navojih je problem da ne obstaja klinasti prostor med matico in vretenom, tako da prihaja do suhega trenja. Zato se temerature drsnega para hitro zvišajo, posledično pride od mikrozvarov, ki povzročajo veliko obrabo. Zaradi tega razloga se matice hotro obrabijo, čeprav je nosilnost drsnih matic običajno nekaj 100 x večja (všasih tudi nekaj 1000x) od matic izvedenih z kroglicami. Prenapetje trapeznih matic iz istega razloga ni sprejemljivo - prednapetje iztisne mazivo, in matica se giblje na "suho")
Drsne matice imajo kar se nosilnosti tiče številne prednosti, žal pa so kot vsi drsni sistemi omejene z možnostjo odvajanja toplote, ki se pri obratovanju generira. Le ta pa je sorazmerna produktu obremenitve in drsne hitrosti.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Sre Dec 29, 2010 4:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
he he,....v 15 letni karieri si nisem še nikoli opekel prstov ne na trapeznem, ne krogličnem vretenu, niti na hidravličnih pomičnih sistemih,....in to pri strojih ki vagajo par tisokrat več kot tisti strojček z par 10 watov moči in vretenčki si se niti ne pošteno vrtijo.....
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Čet Dec 30, 2010 6:22 am Naslov sporočila: |
|
|
POzdrav
Vari se lahko tudi pri sobni temperaturi - pogoj dovolj velik površinski tlak . To se zgodi ko mdrsni sistem "zariblje". Matica in vreteno nista nikoli izdelana idealno, vednos obstaja mesto, ki je bolj obremenjeno...
Nikogar ne mislim prepričevati o osnovah tribilogije.(veda o trenju obrabi in mazanju)
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo22 Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25 Prispevkov: 510 Aktiv.: 2.81 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Čet Dec 30, 2010 11:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, sej imaš prav. Imaš tudi veliko znanja, teoretičnega, ki pa ga v praksi ne opazi nihče ker se vretena in ležaji in vodila in vsesort druga gibajoča navlaka vseeno vrtijo in drsijo že par tisoč let. In ker večina hoče imeti strojček za par sto eur je ta "tribilogija" ki se mimogrede imenuje tribologija , popolnoma nepomembna veda ker bo vsak kupil najcenejši material ki ga je nekdo drug izdelal z stotinko lufta ali pa desetinko... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fifa Član

Pridružen-a: Ned 08 Nov 2009 21:36 Prispevkov: 76 Aktiv.: 0.40 Kraj: zreče
|
Objavljeno: Pet Dec 31, 2010 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav
Po poklicu sem strojnik. Imam tudi že nekaj kilometrine.
Za strojnika je nujno dvoje: razumevanje tribologije (se opravičujem za napako O in I sta skupaj, pa se mi večkrat zgodi da ju zamenjam) in razumevanje toleranc. Sicer enostavno nisi strojnik.
Lahko pa javim rezultate poskusa: "matico" sem vgradil tako da je bilo vreteno navpišno, na matico je bilo obešena masa 120 kg., Vreteno je bilo dolgo 500 mm, hod 300, hitrost 12m/min, pospešek zaviranja /pospeševanja pa 8m/s2
Po 72 urah ni izmerljive zračnosti, kar je pričakovano, saj je matica prednapeta. Obraba: vsi trjie valjčki os se obrabili za 0.3g (merjeno z lekarniško terhnico), nosilne površine so "zglajene" - gledano pri 100 x povečavi)
Še nekaj o temeraturi: vreteno 30 stopinj matica se je segrela na 48 stopinj, motor pa na 82 (merjenona zunanji površini z univerzalnim merilnikom in PT 100)
Uporabil sem vreteno Tr 16 x 4, in koračni motor 12Nm |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|