www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

priklop 1F motorja 0,75 kW
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.75
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:18 am    Naslov sporočila:  priklop 1F motorja 0,75 kW Odgovori s citatom

Tako, prišel je čas, da priključim moj prvi motor, ki ima več kot 10 W Smile

Na hidravlični črpalki je 1-fazni 230V motor 0,75 kW Sever. Gor ima dva kondenzatorja, okrog 20 in 60 uF. Priključna doza je zrihtana, tudi vrti se v pravo smer.
Zanima me, ali je potrebnen za tak motor kakšen soft-start, bimetal,... skratka nimam pojma o priklopu el. motorja Whistle

Ob direktnem priklopu malo poskoči in potem lepo teče. Kake hude obremenitve se ne pričakuje. Hidravlični sistem je tak, da je večino časa v prostem obtoku (brez obremenitve). Z varovalkami (B avtomati) zaenkrat ni težav.

Hvala za vsak nasvet.

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stara preizkušena "roba". Stikalo na"ON" pa "gasa". Regulacija pa striktno digitalna! Z vsaj 10s pavze. Very Happy
_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.75
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se pravi, nobenih motorskih zaščitnih stikal in podobnega ne rabi?
_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14668
Aktiv.: 61.98
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na mesto stikala uporabi "DM" (zaščitno motrosko stikalo), ki ob kaki obremenitvi oz. neuspešnem startu izkluči, ter prepreči poškodbo navitja. Glede na to, da sta na motorju dva kondenzatorja, (po vsej verjetnosti je eden delovni, eden pa zagonski) V samem motorju pa je centrifugalno stikalo. Taka izvedba je pogostejša tam, kjer so nekoliko težji zagoni. Za tokovno območje oz. nastavitev stikala pa poglej podatke na tablici motorja.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 10:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motorsko zaščitno stikalo, kot je že Silvo napisal... kakšen MS25 od Iskre, PKZM0 od Moeller, GV2 od Telemecanique (Schneider), itd. Pazi edino, da boš vzel pravega glede na nazivni tok motorja (tega tudi nastaviš na stikalu).
Pa ne pozabi tok peljat čez vse tri kontakte, drugače zaščita ne deluje pravilno!

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.75
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 10:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tri kontakte? Enofazni je... Se pravi eno fazo zaporedno čez vse tri kontakte? Nulo in ozemljitev pa mimo? Ali F in N čez 2 kontakta, tretji pa ostane prazen?

Po spominu - iz priključne doze v sam motor gre 6 žic.



P1020467 (Large).JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  99.3 KB
 Pogledana:  2 krat

P1020467 (Large).JPG



P1020468 (Large).JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  112.03 KB
 Pogledana:  4 krat

P1020468 (Large).JPG



_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 10:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je že enofazni, vendar imajo zaščite vedno tri kontakte... do sedaj vsaj še nisem srečal enofazne zaščite (razen Schrack MP serije, samo tisto je bolj varovalka, kot stikalo).
Važno je, da gre tok čez vse tri kontakte (torej da tok greje vse tri bimetale). Lahko daš fazo zaporedno čez dva kontakta, nulo pa čez tretjega - ni tako pomembno, tok je itak enak na fazi in nuli. Sicer pa itak ne veš, katera je faza in nula, če je stvar priključena preko vtičnice (v tem primeru je fajn tudi nulo prekinit, da motor v vsakem primeru ločiš od napetosti).

Zaščitni vodnik (PE) pa niti pod razno ne prekinjat Smile

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kastaneda
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.41

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 11:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:

Važno je, da gre tok čez vse tri kontakte (torej da tok greje vse tri bimetale...


In zakaj je to važno? V "škatli" so trije bimetali. Tudi, če je uporabljen samo eden, se bo ukrivil in izključil stikalo. Ali je to zaradi varnosti, če bimetali niso "pravilno" izdelani?

_________________
LP
Srečko
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14668
Aktiv.: 61.98
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prav je, da se pri enofazni vezavi porabijo vsi trije kontakti na trofaznem bimetalu. Razlog pred vsem enakomerno segrevanje bimetala, če prav bimetal sproži le tisti, ki se najbolj upogne. To običajno priporoča tudi proizvajalec. (običajno je narisano v priključni shemi navodil)
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kastaneda je napisal/a:
In zakaj je to važno? V "škatli" so trije bimetali. Tudi, če je uporabljen samo eden, se bo ukrivil in izključil stikalo. Ali je to zaradi varnosti, če bimetali niso "pravilno" izdelani?


Bo izklopil, samo ne pri tistem toku, na katerega je nastavljen.

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.75
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 10, 2011 11:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še eno vprašanje.
Motor sem zvezal preko releja z dvema preklopnima kontaktoma (10A), pa kar konkretno bliska ob izklopu.
Vklopi in izklopi niso ravno pogosti (cca 2x na dan).
Kakšen snubber mu privoščim in kako ga vežem? Takole?



Ali bi moral biti RC čez kontakte releja? To mi ni v redu, ker pušča tok mimo kontaktov.
Rs = ?
Cs = ?

Kaj če dam čez motor kar en varistor?



motor-snubber-rele.png
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  motor-snubber-rele.png
 Velikost datoteke:  5.78 KB
 Downloadano:  394 krat


_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.95
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 7:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

RC-členi se dobijo tovarniško narejeni v elektro trgovini, drugače pa 100nF/100ohm, 47nF/47ohm, 220nF/220ohm, ...
Varistorju se pri vsakem preboju prag reagiranja malenkost zniža in tako enkrat prileze do 230VAC. Obstaja tudi možnost požara, če se namesto da bi pregorel, zelo segreje, potem pa rabiš, po pravilu iz varstva pri delu, še kisik in gorljivo snov.
Za vklapljanje motorjev bi raje uporabil kontaktorje, ki so prvenstveno temu namenjeni, saj je v podatkih, ki so na kontaktorjih napisani, pogosto navedeno kar kakšen motor lahko vklapljaš pri kakšni napetosti.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.04

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 8:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Ali bi moral biti RC čez kontakte releja? To mi ni v redu, ker pušča tok mimo kontaktov.

Čez kontakte. Tok je minimalen.

Lahko pa dodaš še en kontaktor ki odklaplja snubber.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.43

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 8:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali pa daš kontaktor, ki je namenjen za zagon motorjev in te iskrenje ne zanima več Wink
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.04

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 1:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To še ne pomeni, da se ne bo iskril.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 485 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group