 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tadej mlakar 007 Član

Pridružen-a: Pet 06 Jun 2008 20:59 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: lenart v slo. goricah
|
Objavljeno: Sre Jan 19, 2011 11:58 pm Naslov sporočila: popravilo zvočnika (navitje) |
|
|
pozdravljeni,
se opravičujem če sem izbral narobe temo za moja vprašanja...
torej, imam nizkotonski impulse zvočnik, premera 38 cm. Rms moči 1000W in glasbene 2500W (takšni so vsaj podatki) Zvočnik tehta 8kg.
No, že nekaj časa se ukvarjam z obnovo skurjenih zvočnih tuljav. Previl sem jih že kar nekaj, vendar imam vedno težave z izbiro lakov. Poskušal sem že z vsem mogočim od epoksi smole, sekund lepila, laka za premaz navitji elektro motorjev.
Ampak, vedno je problem v tem, da po določem času, pa čeprav ne pregori žica, tulja pade iz tuljavnika v magnet, seveda je tak zvočnik spet zanič.
Danes mi je padla ideja, da bi morda probal še z avto lahkom, a nisem siguren da je to to.
Sem siguren, da je na forumu nekdo izmed vas mojster v tej kategoriji in mi bo znal pomagat.
za vse odgovore se že naprej zahvaljujem.
LP. Tadej _________________ lp tadej
s52zxx |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.00
|
Objavljeno: Čet Jan 20, 2011 10:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče zato, ker se te zvočnike žge bolj kot bi se jih smelo ?
In njihova deklarirana moč nima veze z dejansko ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Čet Jan 20, 2011 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Tadej, pišeš da si poskusil tudi z lakom za navitja elektromotorjev. Katerim? Tistim, ki ga je treba zapeči, ali zračno sušečim? Je potekel rok trajanja?
Sem previl nekaj tuljav za zvočnike, pa sem uporabil tisti lak za navitja elektromotorjev, ki je bil trenutno pri roki. Zadeva je držala (dokler ni spet pregorela tuljava - ni moja napaka, ni, spet je oni frajer navil do konca).
Tuljavnik z nanj navito tuljavo sem segrel na cca 75°C, potopil v lak, počakal, da je lak zlezel med same ovoje tuljave ter med tuljavo in tuljavnik, stvar odcedil in obvezno! obrisal notranjo stran in spodnji rob tuljavnika.Lak MORA dejansko impregnirati (zaliti) vse zračne reže med ovoji same tuljave, kakor tudi reže med tuljavo in tuljavnikom, da dosežeš želeno mehansko trdnost - ni dovolj samo plast laka čez navitje. Če je bil lak za pečenje, sem pekel v (khm!) pečici na cca 75°C pol ure (obvezno zračenje), zračno sušeči pa pustim 24 ur v prostoru, kjer je vsaj 20°C.
Ja, ko potapljam, delam to počasi (1mm/sek) in ko je skoraj cela tuljava potopljena (cca 2mm tuljave še nad gladino laka) zadevo podložim in počakam, da lak zleze čez celo navitje.
Znano je, da zračno sušeči lak nekoliko slabše "drži", pa tudi tisti za pečenje se zna čudno obnašati, če ga ne zapečeš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Čet Jan 20, 2011 11:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Pomagalo bi vakuumiranje med potapljanjem. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tadej mlakar 007 Član

Pridružen-a: Pet 06 Jun 2008 20:59 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: lenart v slo. goricah
|
Objavljeno: Čet Jan 20, 2011 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
6dan8 je napisal/a: |
Tadej, pišeš da si poskusil tudi z lakom za navitja elektromotorjev. Katerim? Tistim, ki ga je treba zapeči, ali zračno sušečim? Je potekel rok trajanja?
Sem previl nekaj tuljav za zvočnike, pa sem uporabil tisti lak za navitja elektromotorjev, ki je bil trenutno pri roki. Zadeva je držala (dokler ni spet pregorela tuljava - ni moja napaka, ni, spet je oni frajer navil do konca).
Tuljavnik z nanj navito tuljavo sem segrel na cca 75°C, potopil v lak, počakal, da je lak zlezel med same ovoje tuljave ter med tuljavo in tuljavnik, stvar odcedil in obvezno! obrisal notranjo stran in spodnji rob tuljavnika.Lak MORA dejansko impregnirati (zaliti) vse zračne reže med ovoji same tuljave, kakor tudi reže med tuljavo in tuljavnikom, da dosežeš želeno mehansko trdnost - ni dovolj samo plast laka čez navitje. Če je bil lak za pečenje, sem pekel v (khm!) pečici na cca 75°C pol ure (obvezno zračenje), zračno sušeči pa pustim 24 ur v prostoru, kjer je vsaj 20°C.
Ja, ko potapljam, delam to počasi (1mm/sek) in ko je skoraj cela tuljava potopljena (cca 2mm tuljave še nad gladino laka) zadevo podložim in počakam, da lak zleze čez celo navitje.
Znano je, da zračno sušeči lak nekoliko slabše "drži", pa tudi tisti za pečenje se zna čudno obnašati, če ga ne zapečeš. |
torej uporabljal sem lak katerega je potrebno zapeči, delal sem podobno kot ti, vendar jaz nisem tuljave namakal v lak ampak sem premazal s čopičem. Laku ni potekel rok trajanja, tudi segreval sem v pečici na 80°C, pa stavr ne zdrži. Gre za precej velik tuljavnik v tem primeru pri tem zvičniku, premer tuljavnika 88mm.
nekdo mi je rekel, da je tuljave mazal kar z lakom za avte. Preprost avto lak dvo komponentn. Jutri grem po avto-lak v spreju in bom probal zadevo izvesti, če rata rata, če ne ne. Kaj ti meniš? Bo lak spokal zaradi ne prožnosti ali podobno?? _________________ lp tadej
s52zxx |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jezikač Član


Pridružen-a: Tor 29 Sep 2009 23:21 Prispevkov: 160 Aktiv.: 0.84 Kraj: swamp
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 12:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Eni so res nepismeni
6dan8 je napisal/a: |
potopil v lak, počakal, da je lak zlezel med same ovoje tuljave ter med tuljavo in tuljavnik,
...
Lak MORA dejansko zaliti vse zračne reže med ovoji same tuljave, kakor tudi reže med tuljavo in tuljavnikom, da dosežeš želeno mehansko trdnost -ni dovolj samo plast laka čez navitje.
...
ko je skoraj cela tuljava potopljena (cca 2mm tuljave še nad gladino laka) zadevo podložim in počakam, da lak zleze čez celo navitje. |
tadej mlakar 007 je napisal/a: |
delal sem podobno kot ti, vendar jaz nisem tuljave namakal v lak ampak sem premazal s čopičem.
...
pa stavr ne zdrži. |
Čudno, a ne? Le zakaj?
Mislim... pol se pa pejt komunikacijo, a ne... Če bi vsaj prebral napisano
Rajši greš zapravljat čas in denar z avto-lakom (mislim; čemu je že ta lak namenjen? Aja točno, za frizerje...) namesto da bi preizkusil točen in preizkušen recept z lakom ki je namenjen točno za navitja in vibracije.
Ah ja...  _________________ na tekočem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ID Član

Pridružen-a: Pet 17 Jun 2005 18:17 Prispevkov: 865 Aktiv.: 3.65 Kraj: Ljubljana-Podpeč
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 12:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Kak dvokomponentni poliuretanski ali pa kislinski lak bi tudi bil vredu po moje. Lak v spreju ne bo vredu, tudi če piše gor da je za avto (je enokomponentni in ga samo grdo pogledaš pa gre vstran)!
Verjetno je problem v postopku (mazanje s čopičem) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 3:24 pm Naslov sporočila: Re: popravilo zvočnika (navitje) |
|
|
_ID_ je napisal/a: |
Kak dvokomponentni poliuretanski ali pa kislinski lak... |
Laki, s katerimi je lak žica izolirana, so čedalje kvalitetnejši, a kakšna kislinska zadeva zna "pojesti" izolacijo, posledice pa so oksidiranje (zeleni volk), ovojni stik,..
Na navitju elektromotorja jaz tega ne bi poskušal, za tuljavo zvočnika pa, kdo ve...
tadej mlakar 007 je napisal/a: |
Ampak, vedno je problem v tem, da po določem času, pa čeprav ne pregori žica, tulja pade iz tuljavnika v magnet, seveda je tak zvočnik spet zanič. |
Iz kakšnega materiala pa je tuljavnik? Kakšen je tuljavnik po videzu in otipu, ko "sname" tuljavo? Kakšna je "sneta" tuljava? Je videti pregreta, je še kompaktna ali je zmeda žice?
tadej mlakar 007 je napisal/a: |
...vendar jaz nisem tuljave namakal v lak ampak sem premazal s čopičem. |
Nanašanje izolirnega laka s čopičem na tako tanka navitja načeloma ni problematično, če je pri lakiranju zagotovo lak prepojil navitje do tuljavnika.
Ko je izolirni lak pečen in zadeva ohlajena, ne sme biti mehka na otip, sploh pa ne lepljiva. Kako je s tem?
Glede avtolaka pa: ne morem komentirati kako se zadeva obnaša, nisem poskusil.
Še vedno navijam za izolirni lak za navitja elektromotorjev. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tadej mlakar 007 Član

Pridružen-a: Pet 06 Jun 2008 20:59 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: lenart v slo. goricah
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 6:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
@6dan8
tuljavnik je tako na oko videt kar kovina, ni nek poseben material, kar se pa tiče pregrevanja je pa kar črn ja :/ kolikor se je dalo sem ga pobrusil z finim vodobrusnim papirjem.
Danes sem se pogovarjal z starejšim mojstrom kateri je delajl da je previl že več sto zvočnih tuljav in pravi da je probal tudi z avto lako, dejal je da se zadevo da izvesti je pa problem ravno v tem, da avto lah razžira lahk na žici, čez čas je tuljava v kratkem stiku, tako da avto lak pri meni odpade.
Še enkrat bom zadevo previl z isto debelo žico kot je v originalu in jo premazal z lahkom katrega je potrebno zapečt.
zdaj pa še eno vprašanje, zate @6dan8
ko bom tuljavo navija, običajno si začetek žice,kjer se stvar začenja navijati pritrdim s sekund lepilom. Nato bom tuljavnik premazal z lakom in še na moker lah začel navijati žico, zanima me to, moral vsako plast žice namazati in zapečti, ali lahko samo del namotane tuljave premažem in še na moker lak dalje navijam, ko bo pa tuljava končana, iz tuljavnika potegnem model, katrega sem si naredil pa segrejem tuljavnik ter ga potopim v lak. Lak bom pa nanašal z čopičem, saj tuljavo navijam kar v stružnici in je problematično vsako plast žice skupaj s tuljavnikom potapljati v lak. Vsekakor se bom tokrat trudil da bo tuljava prepojena z lakom tudi do tuljavnika. _________________ lp tadej
s52zxx |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tadej mlakar 007 Član

Pridružen-a: Pet 06 Jun 2008 20:59 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: lenart v slo. goricah
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 6:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
jezikač je napisal/a: |
Eni so res nepismeni
6dan8 je napisal/a: |
potopil v lak, počakal, da je lak zlezel med same ovoje tuljave ter med tuljavo in tuljavnik,
...
Lak MORA dejansko zaliti vse zračne reže med ovoji same tuljave, kakor tudi reže med tuljavo in tuljavnikom, da dosežeš želeno mehansko trdnost -ni dovolj samo plast laka čez navitje.
...
ko je skoraj cela tuljava potopljena (cca 2mm tuljave še nad gladino laka) zadevo podložim in počakam, da lak zleze čez celo navitje. |
tadej mlakar 007 je napisal/a: |
delal sem podobno kot ti, vendar jaz nisem tuljave namakal v lak ampak sem premazal s čopičem.
...
pa stavr ne zdrži. |
Čudno, a ne? Le zakaj?
Mislim... pol se pa pejt komunikacijo, a ne... Če bi vsaj prebral napisano
Rajši greš zapravljat čas in denar z avto-lakom (mislim; čemu je že ta lak namenjen? Aja točno, za frizerje...) namesto da bi preizkusil točen in preizkušen recept z lakom ki je namenjen točno za navitja in vibracije.
Ah ja...  |
pa dobro no, kaj ti si se tak pameten že rodil ali kako??? Mislim, čist na vsakem forumu se najde nekdo ko se dela pametnega a niti zvočnika ne zna narazen vzet
Pa brez zamere!  _________________ lp tadej
s52zxx |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 6:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
In ti misliš, da če si zvočnik "narazen vzel" in ga previl na stružnici, že znaš previjati zvočnike? Že to da navijaš na stružnici je "pohvalno"!  _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tadej mlakar 007 Član

Pridružen-a: Pet 06 Jun 2008 20:59 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: lenart v slo. goricah
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
In ti misliš, da če si zvočnik "narazen vzel" in ga previl na stružnici, že znaš previjati zvočnike? Že to da navijaš na stružnici je "pohvalno"!  |
znam, sem jih že več previl. Delujejo, a probleme sem imel ravno v tem kako lakirati tuljavo... _________________ lp tadej
s52zxx |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej ne znaš! Očitno delaš v prostoru polnem opilkov, čim je stružnica poleg. Pod previjanje spada tudi pravilno lepljenje! Opiši malo kako tuljavico centriraš..... _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tadej mlakar 007 Član

Pridružen-a: Pet 06 Jun 2008 20:59 Prispevkov: 16 Aktiv.: 0.08 Kraj: lenart v slo. goricah
|
Objavljeno: Pet Jan 21, 2011 9:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
1. nisem odprl teme da se tukaj nekaj dajamo kdo kaj zna in kdo ne.
2. ne govorit na pamet...(kaj imajo veze opilki z navijanjem tuljavice? ) A je kdo reko da je tukaj prisoten magnet??
3. temo sem odprl zato, da bi mi pomagali pri rešritvi lakiranja.
4. membrane cetriram tako, kjer je vpet zvočnik z dvema metuljema, prvega odlepim, drugega "odrežem" in kasneje centriram po starem sedišču. Če je možno odpreti membrano od spredaj, snamem pokrov in "zastružim" model. _________________ lp tadej
s52zxx |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|