 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Menzel Neznanec

Pridružen-a: Čet 10 Feb 2011 8:53 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Laše
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 9:08 am Naslov sporočila: Elektromotor z kotnim prenosom |
|
|
Pozdravljeni!
Doma se lotevam projekta, kjer bi naredil voziček, ki bi breme cca. 70kg peljal v hrib do naklona 45%.
Za to bi potreboval dva elektromotorja z kotnim prenosom-reduktorjem.
Za takšen naklon in to težo sem predvideval, da bi motorja morala biti 24V z močjo 600W ali več, če se motim, me popravite.
Zanima me, ali kdo pozna kakšnega proizvajalca takšnih El. motorjev?
Lp
_________________ Lp, Menzel |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 2:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako na hitro: Lenze, SEW, Baldor, Intecno, Tiba, Motovario, Strojna, Bonfiglioli...
LpA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.09 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Feb 10, 2011 6:15 pm Naslov sporočila: Re: Elektromotor z kotnim prenosom |
|
|
Menzel je napisal/a: |
Za takšen naklon in to težo sem predvideval, da bi motorja morala biti 24V z močjo 600W ali več, če se motim, me popravite.
|
Težko te bomo popravili pri teh podatkih, ker nisi podal hitrosti pomika
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Menzel Neznanec

Pridružen-a: Čet 10 Feb 2011 8:53 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Laše
|
Objavljeno: Pet Feb 11, 2011 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Se opravičujem
Voziček bi se pomikal nekje cca. od 5 do 7km/h. Obelix, hvala za pomoč, sem že malo pregledal, vendar so večina 230V, moram poklicat če imajo kaj v 24V izvedbi.
_________________ Lp, Menzel |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dingo Član


Pridružen-a: Sob 03 Dec 2005 21:52 Prispevkov: 274 Aktiv.: 1.16 Kraj: Velenje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Feb 11, 2011 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj boš vozil ?
Naj ugibam. Za trgatev ga potrebuješ
Najbrž ne bo vozil po asfaltu. Svetujem pogon na vsa kolesa ali še bolje gosenice.
Voziček bo kar težak. Za 70 kg nosilnosti bo skupna masa blizu 200 kg. Razen če želiš "ultralajt" izvedbo in boš uporabil kakšne moderne materiale (titan, ogljikova vlakna, kevlar etc.)
LpA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sob Feb 12, 2011 12:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Obelix je napisal/a: |
Kaj boš vozil ?
Naj ugibam. Za trgatev ga potrebuješ
Najbrž ne bo vozil po asfaltu. Svetujem pogon na vsa kolesa ali še bolje gosenice.
Voziček bo kar težak. Za 70 kg nosilnosti bo skupna masa blizu 200 kg. Razen če želiš "ultralajt" izvedbo in boš uporabil kakšne moderne materiale (titan, ogljikova vlakna, kevlar etc.)LpA |
Ah, ne. Imam 2kg težak voziček, ki vozi 100kg po slabo položenih ploščicah (votla ojačana lesena plošča 70x50x1,5cm in koleščki fi 25mm).
Za 70 kg nosilnosti na slabem terenu:
4 kolesa fi 30cm = 4kg
4 m pohištvene cevi 20x20x2 mm je cca 2,5kg
Skupaj s prazno brento ne bo več kot 10kg težko. Prej 8kg.
Če je to res za trgatev, bo motor na vozičku?
Stric ima zgoraj vitel in 100m čisto tanke jeklenice (ni treba da nese 1tono).
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Sob Feb 12, 2011 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Če se gremo malo fiziko ...
Hitrost = 7 km/h = 2 m/s
Naklon = 45° - Če voziček propotuje 1 m po klancu, je to 0,71 m po vertikali.
h = 0,71 m
masa = 80 kg
g = 10
Wp - potencialna energija vozička
Za premik vozička po klančini za 1 m meter potrebujemo:
Wp = m * g * h
Wp = 80 * 10 * 0,71
Wp = 568 J
Da to storimo v 0,5 s (če je hitrost 2 m/s) potrebujemo
P = Wp / t
P = 568 / 0,5
P = 1136 W
Torej potrebujemo 1136 W za premagovanje klanca. Pa še izgube v elektromotorju, prenosih ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.00
|
Objavljeno: Sob Feb 12, 2011 10:43 am Naslov sporočila: |
|
|
+ Baterije + izgube v prenosih in krpanje podlage.
Tak da 2kW bi bilo ok, da še delavca malo vleče
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sob Feb 12, 2011 11:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Imam dva 24v motorja iz starega invalidskega vozička (ima kotni prenos in vgrajeno zavoro....moč ne vem sicer pa enosmerni serijski motorji potegnejo koliko je pač potrebno, oz koliko jim dopušča napetostni vir...
ce bi ti to ustrezalo ..mi javi
lp
lado
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
974.59 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Menzel Neznanec

Pridružen-a: Čet 10 Feb 2011 8:53 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Laše
|
Objavljeno: Ned Feb 13, 2011 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obelix, ne bi potreboval 70Kg nosilnosti, menil sem, da skupna masa vozička in bremena bi znašala nekje 70kg (40kg breme, voziček 30kg), malo dvoumno sem napisal, se opravičujem. Materjali bi bli kr splošni
Površina je travnata, zato sem imel v mislih majhne gumi gosenice, ali 2-3 redno verigo-ketno z privarjenimi ploščicami.
Pogon bi bil na zadnji par koles, kar pomeni da bi na ohišje vozička vgradil dva 24V elektromotorja z kotnim prenosom. Kotni prenos-reduktor, bi mi pretvoril iz visokih vrtljajev nekaj več moči, ter bolje bi ga lahko namestil na konstrukcijo vozička.
Tako je Vitez, po mojih izračunih bi potreboval nekje 1200W moči, na izgube res da nisem mislil, je pa res, da od viška moči, glava ne boli
Sprava bi zadevo naredil na stikala za naprej, in nazaj, kasneje če bi se moje znanje v smeri elektronike kaj bolj obogatelo, pa bi morda poizkusil predelat na daljinsko vodeno.
Lado, tebe bom pa kontaktiral...
Moram Vas pa opozorit, da imam strojniško podlago, elektronsko pa bolj malo, zato se obračam na Vas in tudi mogoče včasih napišem kako bedarijo.
_________________ Lp, Menzel |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12 Prispevkov: 1035 Aktiv.: 5.62
|
Objavljeno: Ned Feb 13, 2011 10:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako pa boš uredil zavijanje vozička glede na to da imaš zadaj blokirano difrencialo koles (vsaj sklepam da boš imel) ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Feb 13, 2011 11:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmm. V klanec z naklonom 45° ne boš dolgo tekal s hitrostjo 7 km/h. Recimo raje 2-3 km/h. Naj bo 3 km/h, oz 0,833 m/s. Za premikanje 70 kg vozička + bremena v ta klanec, potrebuješ dobrih 400W moči na osi koles. Izkoristek krtačnih motorjev je bolj kilav. Recimo da boš dobil take s 60 % izkoristkom. Nekaj ti bodo pobrali še reduktorji, pa si blizu 50 %. Torej bodo akumulatorji morali dajati od sebe približno 800 W. Pri 24 V je to dobrih 30 A toka. Tu pa se začnejo tvoje težave.
Zakaj, pa pomisli malo sam.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Pon Feb 14, 2011 12:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Malenkost glasnejša izvedba je možna, če predelaš kar samohodno kosilnico.
To je taka, ki izgleda kot motokultivator in ima spredaj meter širok kosilni mehanizem.
Dol zmečeš vse nepotrebne dele, breme naj ima čim nižje težišče, po potrebi dodaš še kako kolo zadaj, da se ne prevrne nazaj. Vse ostalo pa že vsebuje.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Menzel Neznanec

Pridružen-a: Čet 10 Feb 2011 8:53 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Laše
|
Objavljeno: Pon Feb 14, 2011 8:39 am Naslov sporočila: |
|
|
dingo je napisal/a: |
http://www.iskra-ae.com/slo/dc_motors.php |
Tile motorji so kr zanimivi...
Kaj menite o tipu AMF in AMG?
Slowfly, res je, pri klancu 45° ne bo več takšne hitrosti, ampak jaz sem si zamislil, da če probam to zadevo izvest, pa glede na hrib ki ga je rečmo 70% pod naklonom 30°, nato pa postaja zmiraj bolj strm do nekje 45°, da zadeva ne bo počakala, moral bi vzeti si malo "rezerve", razumljivo pa da bo pri 45° klancu majnša hitrost.
Najbrž si mislo, da težava se bo pojavila pri polnjenju.
Igo, dobra zamisel, vendar, to zamisel bi rad prvo preizkusil.
_________________ Lp, Menzel |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|