www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zaščita pri uporabi DC motorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
soprgrca
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 9:29
Prispevkov: 32
Aktiv.: 0.16
Kraj: MS

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 1:22 pm    Naslov sporočila:  Zaščita pri uporabi DC motorja Odgovori s citatom

Imam 12V DC motor za ventilator, ki v delovanju vleče 13A toka. Ta motor bi rad vklapljal preko releja ali MOSFET tranzistorja.
Obe varianti sem na hitro probal in delujeta, sedaj bi pa bilo potrebno dodati že zaščito kontaktov releja oz. tranzistorja.
Pri vklopu in izklopu je sedaj brez zaščite močno iskrenje kontaktov, kar je normalno. Tudi FET vzdrži nekaj časa, vendar dolgo sigurno ne bo.
Zanima me ali imakdo kakšen predlog iz prakse, da je dovolj in deluje. Obstaja sicer veliko informacijo o vezavah in uporabi MOV, TVS, RC zaščit, vedar nimam časa vsega merit in preizkušat, kakšen konkreten predlog bi pa bil dobrodošel.

lp
Rajko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.02

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 1:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dioda na ventilatorju + snubber
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 3:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zagonski tok takšnega motorja je lahko tudi do 10 x večji, kot delovni. Jaz bi zaporedno z motorjem vezal upor ~ 0.2 Omega , po nekaj sekundah pa bi ga kratko zvezal. Upor seveda Very Happy . Ali pa 2 FET-a. Prvi vklaplja motor preko upora, drugi pa z zakasnitvijo vklopi polno napetost.
_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.24
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 3:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bojans je napisal/a:
Zagonski tok takšnega motorja je lahko tudi do 10 x večji, kot delovni. Jaz bi zaporedno z motorjem vezal upor ~ 0.2 Omega , po nekaj sekundah pa bi ga kratko zvezal. Upor seveda Very Happy . Ali pa 2 FET-a. Prvi vklaplja motor preko upora, drugi pa z zakasnitvijo vklopi polno napetost.


Ja, pa kaj še! Shocked

Uporabi FET, ki zdrži 20A+, dodaj schotky diodo (cca 5A) vzporedno motorju, ter ev. kak kondenzatorček za VF blokado. Miljavžnkrat preizkušeno v modelarstvu, tudi z bistveno višjimi tokovi.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 5:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slowfly je napisal/a:
Ja, pa kaj še! Shocked


In kje je napaka? Človeka skrbi, ker je veliko iskrenja pri vklopu motorja. Z "overkill" regulacijo pa seveda "zmagaš". Napisano 20A+ za krmiljenje 13 A. ???
Jaz sem nekako razumel, da človek želi mehki zagon motorja, počasiletečemu pa v premislek. Ne poznam te. Še. Verjamem, da si strokovnjak in izkušen samograditelj. Dovoli pa da tudi drugim, da kaj vedo, ali vsaj razmišljajo kako rešiti zadevo na najbolj preprost način.

Se bova pa strinjala, da zagonski tok motor MORA normalno vzdržati.
Se strinjam, za 20+ A FET.

PS. Izmeri upornost motorja (potrebuješ m Omega meter). Ohmov zakon ti bo povedal kakšen tok steče v 1. mis.

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 60.08
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 8:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bojans je napisal/a:
PS. Izmeri upornost motorja (potrebuješ m Omega meter). Ohmov zakon ti bo povedal kakšen tok steče v 1. mis.

Bedarija. Zato, da bi vedel kakšen tok bo stekel v 1 mis bi moral vedeti še vsaj induktivnost motorja.

_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
soprgrca
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 9:29
Prispevkov: 32
Aktiv.: 0.16
Kraj: MS

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 10, 2011 10:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To, kar je predlagal bojans sem že večkrat zasledil in deluje. V mojem primeru, bi rad preklapljal med tremi ze vgrajenimi hitrostmi pa je potem ta varianta malo nerodna.
Pri FETih je tisti podatek o toku daleč premalo, da bi lahko rekli, da se vzame kar en za 20+A. Pomembnejša je RgsON upornost pri polno odprtem in med 20A FET je razlika tudi 100x. Eden bo brez hladilnika komaj malo topel, drug pa bo s hladilnim rebrom vroč kot radiator.
Pa to ni problem, imam ustreznega, da vzdrži tokovno in temperaturno obremenitev. Večji problem je občutljivost FETov na presežene deklarirane napetosti in v primeru izklopa motorja pride zaradi induktivnega bremena do velikih napetostnih špic.
Kar ena dioda tudi nevem, če je lahko. Delovati pa more poleti pri 50 stopinjah in vzržati 20000 vklopov... potem pa lahko odpove.

Relejev tudi ni za odpisati, le iskrenja bi se rad rešil. Sem nekaj preiskušal RC člene z vrednostmi določenimi po nekih rabelah pa ni dosti pomagalo.

Jutri dobim dva različna tipa MOV, pa bom videl, če bo kaj pomagalo.

lp
Rajko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.24
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 11, 2011 1:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rajko, navaden BUZ11A bo popolnoma zadosti. 50V/30A/0,04 ohm, impulsno pa zdrži celo 120 A. Na gejtu mu privišči 10 V za vklop (lahko tudi kaj več), pa eno 18V zenerco. Vzporedno motorju ena schotky 5A dioda. Še kak kondi na motorju tudi ne bo škodil.
Če želiš "kao" mehki zagon, signal na gejt pripelji preko upora, ki "počasi" napolni elektrolit. Za bolj točne vrednosti upora in elektrolita bi moral pogledati malo v arhiv.
Po spominu je upor ranga nekaj 10 ohmov, elektrolit pa nekaj uF.
In verjemi, bolj svinjsko od modelarjev, s temi rečmi ne dela nihče. Pa stvari razen ob napačnem priklopu napajanja, ali pa direktnem kratkem stiku, kar nekako ne crkavajo.
Tvoja zahteva je kot praviš 20000 vklopov - izklopov. Modelarski PWM regulatorji to nakleplejo v nekaj sekundah.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group