 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 1:41 pm Naslov sporočila: 12V mobilno napajanje |
|
|
Pozdravljeni.
Sem modelar, in imam težave z polnjenjem baterij na terenu. Stvar je naslednja:
Uporabljam polnilce ki delujejo na izhodno napetost 12V, v osnovi so namenjeni priklapljanju na avtomobile, paše jim pa vsaka enosmerna napetost med 11 in 18V. Uporabljam 60Ah avto akumlator, ki je do sedaj služil v redu, (1 sezono) zdaj se mi kar naprej dogaja da pade napetost že po par polnjenjih baterij. Polnilec ima seveda zaščito da ga ne preizdprazni in se izklopi če napetost pade pod 11V. Za modele uporabljamo litijeve baterije, kapacitet tudi do 100Wh (10 celična 3,7 Ah), zato pri polnjenju polilec vleče kar velike tokove, da seveda stvar napolni v normalnem času. Največji problem ni praznjenje akumulatorja, ampak padec napetosti, saj iz akumulatorja gre vredno nekje 15Ah, potem pa napetost tako pade, da polnilec izklaplja.
Vprašal bi vas kaj predlagate.
Sam sem namenil dokupiti še en akumulator, da bi se tok razdelil, ampak vseeno bo napetost preveč padla, samo malo kasneje, še vedno pa prehitro. (Sprobal sem polniti samo 1 del 10 celične baterije, torej 5 celično, in sem napolnil 5x preden je polnilec javil napako) Tako da če bosta 2 akumulatorja je isto kot če bi 5krat polnil 10 celično.)
Ali bi bilo možno polnilec kako prepričati, da bi mislil da ima akumulator večjo napetost kot jo dejansko ima, na kakšen bolj preprost način, ali pa mogoče kakšen voltage booster da dvigne za kakšen volt ali 2?
Ali pa kakšnakoli druga rešitev, ki ni dražja kot če si pač kupim 4 akumulatorje
Potreboval bi konstantno napetost vsaj 11,5 V, pri obremenitvi 400-500W (35-45A, 12V). In to bi moral obdržati vsaj do 50% praznitve akumulatorja. _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 1:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Menjaj akumulator.
Ali pa -
Preveri kleme in kontakte. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 1:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kleme in kontakti so dobri. Ali ni nekako normalno da 60Ah akumulatorju pade napetost pod 11V, pri trajni 500W obremenitvi?
Razmišljam že dalj časa o menjavi, ampak se bojim da bo stvar enaka, in sem stran vrgel 70-100€ _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.76 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 2:12 pm Naslov sporočila: Re: 12V mobilno napajanje |
|
|
mstrakl je napisal/a: |
Pozdravljeni.
Sem modelar, in imam težave z polnjenjem baterij na terenu. Stvar je naslednja:
Uporabljam polnilce ki delujejo na izhodno napetost 12V, v osnovi so namenjeni priklapljanju na avtomobile, paše jim pa vsaka enosmerna napetost med 11 in 18V. Uporabljam 60Ah avto akumlator, ki je do sedaj služil v redu, (1 sezono) zdaj se mi kar naprej dogaja da pade napetost že po par polnjenjih baterij. Polnilec ima seveda zaščito da ga ne preizdprazni in se izklopi če napetost pade pod 11V. Za modele uporabljamo litijeve baterije, kapacitet tudi do 100Wh (10 celična 3,7 Ah), zato pri polnjenju polilec vleče kar velike tokove, da seveda stvar napolni v normalnem času. Največji problem ni praznjenje akumulatorja, ampak padec napetosti, saj iz akumulatorja gre vredno nekje 15Ah, potem pa napetost tako pade, da polnilec izklaplja.
Vprašal bi vas kaj predlagate.
Sam sem namenil dokupiti še en akumulator, da bi se tok razdelil, ampak vseeno bo napetost preveč padla, samo malo kasneje, še vedno pa prehitro. (Sprobal sem polniti samo 1 del 10 celične baterije, torej 5 celično, in sem napolnil 5x preden je polnilec javil napako) Tako da če bosta 2 akumulatorja je isto kot če bi 5krat polnil 10 celično.)
|
Glede na to da zaseboj tovoriš modele bi lahko invsetirav tudi v fotovoltaični panel. Magari bi ga montiral na strešni prtljažnik ter ogrodne naredil tako, da bi modul zmeraj lahko obrnil pravokotno na sonce. Na tak način bi to priklopil, kar na akumulatorju v avtu kateri bi bil kot kondenzator v primeru, ko bi se sonce skrilo za oblak. Ne vidim smisla v nabavljanju neverjetnih količin akumulatorjev, ker bo to nakoncu dražje. Lahko še poskrbiš z zaščitno elektroniko za prenapolnitev in preizpraznitev. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 2:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moj problem je da nimam avta Če bi ga imel, bi ga vsake toliko preprosto vžgal, in bi alternator opravil svoje. Neke grozne investicije pa se mi ne splača, saj bom imel avto, v roku pol leta. Sem razmišljal o solarnih sitemih, vendar 500€ je prevelika investicija, za pol leta. Drugače bi to bila super rešitev, imamo svoj letalni prostor, in klubsko hišico tam, kjer bi to lahko postavili, in bi mogoče dali kakšnega močnejšega, za več porabnikov, torej ko nas je več na letališču. Ampak v klubu žal ni interesa za to ker redki potrebujejo toliko el. energije, ker večje modele večinoma vozijo na bencin ali druga fosilna goriva, tamale avjone pa lahko polniš do nezavesti z navadnim 12v gel akumulatorjem za 30€. Jaz pa pri vsakem polnjenju potrošim nekje 60Wh
Torej bolj se nagibam k rešitvam kako dvigniti napetost akumulatorja za 1 ali 2 volta, ali polnilec "pokvariti" da bo mislil da je napetost večja kot dejansko je. _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potegneš kabel ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne gre, od najbižjih hiš smo 1km. Pa to bi bila cela ceremonija z dokumentacijo itd. glede vključevanja v omrežje. _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakega ftiča te to voziš, da tolko troši? Daj kakšno sliko. _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein
Nazadnje urejal/a Branez Sob Apr 02, 2011 3:20 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 20:12 Prispevkov: 1035 Aktiv.: 5.62
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 3:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sončne celice za na avto so definitvno najslabša varjanta..
Sicer pa glede na to da porabljaš 45-50A verjetno kaže na to da si akumulator večkrat praznil do skrajnosti kar lahko pomeni da je zanič. Koliko pa je realna napetost na akumulatorju ko ti ga polnilec izklopi?
2V lahko dvigneš, oz. še bolje je če dvigneš še kak volt več z step-up konverterjem oz. z dc-dc konverterjem. Transformatorji pa zaenkrat tudi še ne obstajajo za dc.
V igro bi prišla tudi odstranitev zaščite pri napajalniku, a vendar je lahko problem potem pri izhodni napetosti. Poslikaj malo napajalnik od znotraj in od zunaj, ter povej model itd. Zaenkrat še nimamo dovolj informacij da bi ti pomagali. Predvsem me zanima koliko je realna napetost na akumulatorju ko se ti napajalnik izklopi? Izmeri z multimetrom.
L.P
ŽIGA |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poišči nekje kakšen na pol crknjen akumulator približno iste kapacitete kot tvoj, navadno ima še nekaj dobrih celic, prežagaj ga čez pol, veži zaporedno k tvojemu 3 celice tega, pa boš imel 18V, morda bo držalo pol leta. Preden boš žagal, izlij elektrolit iz celice, kjer boš žagal in jo speri z vodo. Pred cca 30 leti sem uporabljal eno tako odžagano celico za napajanje žarilne svečke pri glow plug motorju.
En tak aku 135Ah , ki ima eno celico zanič, imam doma in ga lahko odpelješ. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mstrakl Član

Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 22:56 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MS
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 6:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulator ni bil nikoli spraznjen do skrajnosti. Največ kar sem dobil v njega po uporabi je bilo 30Ah. In to samo 1x, drugače gre not povprečno 20Ah. Napetost ko odklopi je 11V, ker je polnilec tako sprogramiran. Napajalnika nimam posebaj, polnilec ima vgrajeno 12V napajalno enoto, in deluje samo na 12V. Koliko pa stanejo taki DC-DC konverterji ki bi zdržali do 500W? Mogoče kakšen link?
Akumulatorja iz drugih raje sestavljal nebi, potem raje vežem 2 celotna in kupim konverter ki zniža napetost 24 - 15V npr. V tej smeri sem že razmišljal. _________________ LP mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.22 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 6:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš štartni akumulator, je ta že opravil svoje.
Ta vrsta Pb akumulatorjev ni namenjeni taki rabi, kot je v tvojem primeru. Res zmorejo ogromne tokove za štart, pri daljših praznjenjih z majhnim tokom pa propadejo zelo hitro, lahko že po 20., 30. ciklih, čeprav nikoli niso bili praznjeni do konca, ampak samo več kot 10, 15% nazivne kapacitete.
Plošče v teh akumulatorjih so zelo tanke. Taka vrsta plošč omogoča veliko tokovno zmogljivost, pri daljšem praznjenju pa take plošče enostavno razpadejo - kapaciteta drastično pade.
Rabiš deep disacharge akumulator (tudi trakcijski ali solarni bo v redu), res pa so te vrste akumulatorjev precej dražje kot štartni enake kapacitete, vendar se njihova uporaba na dolgi rok splača. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SamoR Član

Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58 Prispevkov: 393 Aktiv.: 2.10 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sob Apr 02, 2011 11:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Električni generator (agregat)? _________________ ISF
Boljše je sovražnik dobrega! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Apr 03, 2011 11:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Ravno ta teden sem zapravil malo časa na modelarskem "letališču" v KP.
Ne uporabljajo avtomobilskih akumulatorjev ampak GEL akumulatorje. Pri približno dvakrat večjem polnilnem toku, kot je tvoj (30A na 12V), temu služi 180Ah akumulator. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Ned Apr 03, 2011 12:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno bi se iz skuterja tudi dalo potegniti nekaj štroma. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|