www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

triak - induktivno breme
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:09 pm    Naslov sporočila:  triak - induktivno breme Odgovori s citatom

S triakom (bt139) bi rad krmilil AC motor (230V 0,79A). Problem je da mi triaka ne zapre. Takole zgleda sklika na osciloskopu.

triak odprt 10% časa
triak odprt 20% časa
triak odprt 30% časa
triak odprt 40% časa
triak odprt 50% časa

Bral sem da je potrebno vzporedno k bremenu priključit RC element s čimer se to reši. Za RC element sem uporabil upor 1,1kOhm in kondenzator 940nF. Ampak zadeva ne dela (slike zgoraj).

Kakšna iodeja kako lahko to rešim? Kakšne RC vrednosti naj uporabim? Baje da obstaja tudi alternistor (triak, ki ni občutljiv na induktivna bremena), je to to? Mogoče kdo ve oznako kakega ki ga dobim pri nas?

_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.07
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni vsak AC motor primeren za krmiljenje s triakom. Povej kaj imaš za en motor

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm, ne vem, to je en ventilator (ki je zaprt v škatli). Kateri pa se dajo in kateri ne? Ampak v tem območju (pri krajših časih odprtja triaka) dela, motor se vrti počasneje.
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 24, 2011 6:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tale je: klik. Samo meni iz tega ne uspe ugotovit tipa motorja.
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
borber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40
Prispevkov: 3111
Aktiv.: 13.10
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 24, 2011 9:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vsporedni RC člen bi naj bil 220ohm zaporedno s 100n. Nekje sem videl še zaporedno dušilko 100uH vezano med triak in induktivno breme.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 9:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta RC 200Ohm/100nF sem že imel na začetku, pa je bil rezultat isti. Potem pa sem dodal še to kar sem napisal zgoraj, pa je bilo (na osciloskopu) videt manj konic ob preklopu, ampak še vedno pa ne dela kot bi moralo.
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
borber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40
Prispevkov: 3111
Aktiv.: 13.10
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 10:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oscilogrami kažejo kakor bi triak krmilil s PWM impulzom in ne s spreminjanjem trenutka vžiga glede na polperiodo omrežne napetosti. Pripni načrt krmiljenja, da se bo videlo kaj je problem.
Razloži tudi kaj kažejo oscilogrami.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14675
Aktiv.: 61.81
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 11:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

borber je napisal/a:
Oscilogrami kažejo kakor bi triak krmilil s PWM impulzom in ne s spreminjanjem trenutka vžiga glede na polperiodo omrežne napetosti. Pripni načrt krmiljenja, da se bo videlo kaj je problem.
Razloži tudi kaj kažejo oscilogrami.


Točno. Triaca ne moraš ugasnit drugače kot pri prehodu skozi "0". (razen, da skleneš kratko A1 in A2)

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 12:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, saj dejansko krmilim s PWM signalom, ki traja do takrat ko gre napetost skozi nulo (BTW, če krmilim žarnico dela vse brez problema). Miliš da bi moral biti za vžig samo kratek impulz - bom poskusil, če to kaj spremeni.
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
borber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Maj 2005 8:40
Prispevkov: 3111
Aktiv.: 13.10
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 12:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Potrebno je ugotoviti trenutek prehoda skozi 0 in od njega zamikati vžigni impulz. To velja za obe polperiodi. Aktivni del polperiode bo samo od vžiga do prvega prehoda skozi 0 kjer triak ugasne.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
strobos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19
Prispevkov: 726
Aktiv.: 3.06
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 3:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri induktivnem bremenu sta tok in napetost zamaknjena. Opazovati moraš tok. Triak bo izklopil, ko bo tok padel na 0.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 8:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Evo, sem spremenil tako, da vžigam triak samo s kratkim impulzom (ne tako kot prej da impulz traja do prehoda napetosti skozi nulo) in zadeva funkcionira veliko bolje. Ni sicer tako ko če bi krmilil žarnico, ampak je zadovoljivo - lahko zvezno dosežem vrtljaje od minimalnih do maksimalnih, le da maksimalne dosežem že ko je triak odprt cca 70% časa. Ne vem zakaj je temu tako ampak ok.
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3410
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 25, 2011 9:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vzporedno motorju priklopi tisto žarnico, s katero zadeva deluje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trot
Član
Član



Pridružen-a: Čet 18 Jan 2007 20:25
Prispevkov: 1282
Aktiv.: 5.71
Kraj: glej fogl

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 26, 2011 9:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko priključim, ampak kakšen efekt naj bi to imelo?
_________________
lp, Klemen
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.97

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 26, 2011 2:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naslov teme je napačen. Pravi bi bil:
Triak + asinhronski motor z zasenčenimi poli

Vsaj taki motorji so v večini ventilatorjev, saj so malodane neslišni, enostavno zgrajeni in robustni.
Osnovni problem pa je, da se jim da hitrost vrtenja spreminjati praktično samo s frekvenco (ostale rešitve z izpuščanjem polperiod so bolj tako-tako).
AC napetost usmeriš in zgladiš. Potem z IGBT-jem razsekavaš dobljeno napetost.
S pulznoširinsko modulacijo (PWM) nosilne frekvence dobiš novo frekvenco, ki jo pripelješ na motor.

Nosilna frekvenca naj bo vsaj 3kHz (pri nižjih je težje filtrirati motnje) pa do največ 9kHz (višje povzročajo utrujanje izolacije lakirane žice v navitju).

Enostavnost vezja se žal ne more kosati z enostavnostjo vezja za poganjanje krtačnih motorjev, čeprav bi načeloma šlo že z NE556 in parimi elementi okrog.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 4 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group