www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnjenje 95Ah na sončni panel
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
lisac3
Član
Član



Pridružen-a: Ned 06 Feb 2011 20:56
Prispevkov: 11
Aktiv.: 0.06
Kraj: velenje

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 23, 2011 11:45 pm    Naslov sporočila:  Polnjenje 95Ah na sončni panel Odgovori s citatom

Pozdrav!
Sem gradbenik brez pojma o edini kurbi ki se ne pusti šlatat:)
Imam čolniček na elektro pogon in sicer z 500W motorjem in 95Ah
AGM baterijo. Ker dostikrat dokaj hitro zmanjka le te, mi je v misel stopilo
polnjenje na sončne celice. Koliko oz kakšne celice bi zadostovale
polnjenju takega akumulatorja, s tem da bi šaltal "v tretjo" okoli 300W?

In, ali je možno da so vzrok prehitrga praznenja "tanke žice" in slabi (zarjaveli)stiki?

Havala! Anxious

_________________
Misli globalno - deluj lokalno
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.01

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 24, 2011 12:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prehitro praznenje lahko pomeni marsikaj - ponavadi slab oz. nenapolnjen akumulator, ali pa tak, ki je dlje časa stal prazen.

Za dobrih 300W štroma rabiš ti za kakšen kvadratni meter, raje pa še več, panelov.

Prvo kot prvo, je treba vse slabe stike odpraviti, kleme narediti tako kot se spodobi in pogledati, če polnilec dela tako kakor mora.

Lahko je okvarjen tudi motorček ali pa je zarjavela os skupaj z ležaji, puša, ki ne tesni in podobne zadeve, ki slabšajo izkoristek.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3387
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 24, 2011 11:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tanke (pretanke) žice in slabi stiki so v kombinaciji z nizko napetostjo lahko hitro vzrok težav. Sploh še, če so žice daljše. Simptomi se res lahko najprej pokažejo v obliki oslabelega akuja.

Najprej poskrbi za ta omenjena šibka mesta, nato šele pomisli na sončno celico. Očiščene spoje na aku klemah moraš na tanko namazati z vazelinom, s tem jih boš zaščitil pred korozijo. skratka: čistoča, dobri spoji, ustrezne in ne predolge žice.
Čeprav bi ti celica večje moči podaljšala avtonomijo.
Izkoristek (običajne) celice pa se giblje tam okoli 150-200W/m2. Tistih 200W je že kar veliko. Torej bi ti čez palec potreboval 2m2 za 300w...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.59
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 24, 2011 4:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

12V 500W Uff!
To je ~ 42A, kar je za 95 Ah akumulator veliko!
V teoriji naj bi to delovalo 2h in nekaj minut, v praksi pa odvisno od utrujenosti accu.
Ti bi verjetno rad, da ti med "ribolovom" sončna celica dopolni accu. To bi šlo, pa še senco imaš "zastonj" Very Happy . Da bi pa plul samo na celice? Pozabi! Vsak oblak, vsaka senca te bo "ustavila".

Pri toku 40+A pa so ZELO važni spoji in presek kablov! Če imaš akumulator blizu potem recimo 10 mm2, (blizu je manj kot 1m kabla).

Hitri izračun:
1m Cu 1mm2 = 0,0175 Omega
1m Cu 10mm2= 0,00175 Omega
42A x 0,00175 = 73 mV. Ker imaš + in - kabel enako dolga je to že 0,15V! Izgube samo na kablih. Kje so še spoji?

Skratka. Poskrbi za kable in dobre spoje (vijačene). Akumulator pa je kot je, več kot 1h plovbe ne bi zahteval od njega.
Celice pa bi ti ga napolnile. Manjše počasneje, večje hitreje. Ampak uporabno na soncu ne v senci.

Tvoje želje?

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.64
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 24, 2011 5:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Eno sicer neumesno vprašanje, pa vendar. Kakšna pa je hitrost plutja z 500W motorjem. Namreč meni se zdi ta moč zelo majhna, pa sem opazil, da prodajajo tudi 150W.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Brane212
Član
Član



Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24
Prispevkov: 360
Aktiv.: 1.79
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 24, 2011 6:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na ceno panelov se mi zdi,d a bi več dobil za svoj denar z investicijo v zaprte LiFePo akuje in eventualnim previtjem ali zamenjavo motorja za kaj bolj primernega.

500W na 12V res ni optimum.

Če si pogledaš cene celic, boš videl da imajo recimo 3,2V pri 20Ah za €39 in pri 40Ah za €53. Tu govorimo o domačih cenah v SLO štacuni. Zunaj je najbrž kaj ceneje.

Ampak tudi če recimo šparaš in vzameš samo 4x 20Ah celice in jih povežeš v serijo, bi znal dobiti bistveno boljše rezultate kot prej s svinčevim AKujem.

LIFePo bistveno bolje prenese velika in hitra praznjenja. Bistveno manj se postara akumulator in bistveno večji del nazivne kapacitete dobiš ven.

12,8V pri 20Ah pomeni 260 Wh in velika večina tega ti ej na razpolago pri polurnem praznjenju. Za LiFePo 2C ni nič posebnega. Pri PB akuju pa je vprašanje če dobiš polovico ven, pa še vprašanje je polovico ČESA, saj ti pri takem delu kapaciteta dokaj hitro upada.

Bolj realna možnost bi zame bila recimo 6 celic 3,2V 40Ah. dobiš torej 1+kWh, vendar tokrat dejansjko lahko uporabiš večino tega.

Če imaš možnost za več, tudi 9 ali 12 celic ne bi bila slaba ideja.

Za razmislit bi bilo tudi o motorju ( je navaden kolektorski ali elektronsko komutirani z visokim izkoristkom). Panel je lahko potem pika na 'i', da ti dela senco, medtem ko ti napaja hladilnik, ki hladi pir, spotoma pa še fila akuje...

_________________
On journey of life I chose the psycho path...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lisac3
Član
Član



Pridružen-a: Ned 06 Feb 2011 20:56
Prispevkov: 11
Aktiv.: 0.06
Kraj: velenje

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 24, 2011 10:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala, vidim da je cela filozofija okoli tega štroma...
Moram povedat da je že akumulator vmes bil "mrtev" se pravi čisto izpraznjen
in se mi zdi da od tedaj ni več kar je bil, čeprav s časom bi itak vsak se poslabšal.

Glede kablov bom pa skušal preurediti malo, ker je aku spredaj čolna in so kabli dolgi okoli 3,5m, slabe stike bom odpravil, čeprav ne vem kako štrom prenese tako majhen stik ki je v ročki motorja, kjer se ne da ničesar nardit.

PZUFIC...pri "5 brzini/moči" razvije hitrost med 4 in 5 km/h...za slovenska mala jezera dovolj, smo se že vlekli na smučkah tudi Surprised hec

LifePo se mi pa zdijo zanimivi in ne pretirano predragi, me zanima kako zdržijo...čeprav imam slabe izkušnje z baterijami bi še vedno raje investiral v njih kot pa v sončne celice, tako da je še kakšna informacija okoli LifePo zelo dobrodošla, LP

_________________
Misli globalno - deluj lokalno
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5529
Aktiv.: 24.06
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 25, 2011 8:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LiFePO4 so precej vzdržljivejše od svinca ... Poglej v Velog, imajo zanimive zadevice od Thundersky-a, ene so celo direktna zamenjava za 12V avto aku, kar bi po mojem prišlo v poštev zate.

LP, Grega

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.64
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 25, 2011 8:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V primeru nabave Li-po celic, ne pozabi na nakup primernega polnilnika.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 24.01

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 25, 2011 6:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:

Moram povedat da je že akumulator vmes bil "mrtev" se pravi čisto izpraznjen

no, to je to
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Brane212
Član
Član



Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24
Prispevkov: 360
Aktiv.: 1.79
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 26, 2011 5:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Velog- 12V/90Ah Thundersky

Tu imaš tako akuje kot posamezne celice. 90Ah verzija je že raho draga, lahko vzameš manjšo in/ali posamezne celice.


Druga verzija, ki se mi zdi zanimiva, je čisti LiIon. 18650 celice se že da dobiti v kapacitetah 4000mAh.

Cene so sicer visoke, a tu sem našel štacuno, ki ti jih proda 100komadov po zelo nizki ceni. Preračunano v € doma znese to €250.

100 celic po 3.7V x 4000 mAh hrani 100 x 3,3V ( recimo povprečna napetost med praznjenjem) * 4000 mAh = 1.320 Wh, kar je več kot dobiš teoretično od tistega tvojega Pb Akuja. Pri tem celice tehtajo 45 g po kosu, torej vse skupaj 4,5kg, pa dajmo še kilo pa pol za robustno ohišje- vse skupaj 6kg.

100 x 18650/4000mAh

_________________
On journey of life I chose the psycho path...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Brane212
Član
Član



Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24
Prispevkov: 360
Aktiv.: 1.79
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 26, 2011 6:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Errm, zajeb.

4000 mAh je ukana. Kot kaže, kitajci z veseljem printajo na plastiko karkoli že mislijo,d a bodo prodali.

Najboljši proizvajalci baje delajo v tej velikosti modele do 3000mAh, pa e to je zelo optimistično podano.

O.K. Recimo da lahko realno pričakujemo samo 2000mAh. Pri 3,2V povprečni napetosti je to 6,4Wh. 100 členov bo torej dalo 640Wh. Če uporabiš 200 členov, dobiš 1,28 kWh in več kot 2 in pol uri uporabnega dela pri polni obremenitvi 500W...

Masa takega akuja bo 10kg skupaj z ohišjem, ob ne pretiranem praznjenju in polnjenju pa naj bi zdržal veliko več kot 2000 ciklov.


Cena pa tudi ne bi bila veliko večja od cene za soliden poltrakcijski svinčev aku...

_________________
On journey of life I chose the psycho path...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lisac3
Član
Član



Pridružen-a: Ned 06 Feb 2011 20:56
Prispevkov: 11
Aktiv.: 0.06
Kraj: velenje

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 26, 2011 8:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanimivo tole, čeprav kitajcem ne zaupam kej preveč glede teh stvari...ampak konc koncev je tak vse tam delano

Zanima me nekaj, če zvežen skupaj 4 te - http://www.akumulator.si/index.aspx?source=katalog&kategorija=23&nadgrupa=A9&grupa=A9%2004&id=A9%2004%200050[/url] celice, dobim ven 200Ah in 12V ??

_________________
Misli globalno - deluj lokalno
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Brane212
Član
Član



Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24
Prispevkov: 360
Aktiv.: 1.79
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 26, 2011 8:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozabi na to.

Tisto so avtomobilski akumulatorji.

Niso vsi akuji isti. Je nek razlog, zakaj so trakcijski akuji toliko dražji.


In tudi to s kapaciteto je ZELO relativno.

Ni vseeno, kako hitro ga prazniš. Trakcijski aku se bo pod velikim bremenom BISTVENO bolje obnesel od avtomobilskega.

Ravno tako ni nepomembno, kako globoko ga prazniš.

Sprazni do konca avtomobilski aku recimo 20x in ga napolni, pa ga lahko samo še stran vržeš.

Naredi to dobremu trakcijskemu, pa se mu ne bi smelo kaj dosti poznati.

_________________
On journey of life I chose the psycho path...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tretjic
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19
Prispevkov: 437
Aktiv.: 2.28
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 26, 2011 8:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

lisac3 je napisal/a:
Zanimivo tole, čeprav kitajcem ne zaupam kej preveč glede teh stvari...ampak konc koncev je tak vse tam delano

Zanima me nekaj, če zvežen skupaj 4 te - http://www.akumulator.si/index.aspx?source=katalog&kategorija=23&nadgrupa=A9&grupa=A9%2004&id=A9%2004%200050[/url] celice, dobim ven 200Ah in 12V ??

Ne.
Dobiš 3.2V in 200Ah
ali 12.8V in 50Ah

Za 12V in 200Ah rabiš 16 teh celic (in 1056 eur Whistle )

So pa te celice seveda kitajske, zato so tako poceni.


Edit: Brane, nisi kliknil na pravi link...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group