 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2011 9:49 pm Naslov sporočila: Motor v sesalcu |
|
|
V 10 let starem sesalcu mi je že drugič odpovedal ležaj.
Po današnji zamenjavi le tega vidim, da se ščetke zelo iskrijo, sam sesalec pa nima take moči kot prej.
Vse skupaj pa kar precej smrdi po zažganem.
Ali pravilno predvidevam, da je potrebno menjati še rotor?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elson2k Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 18:09 Prispevkov: 1660 Aktiv.: 8.71 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2011 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče bom brcnil v temo, ampak - ne bi mogoče bilo bolj smiselno nabavit drugi sesalec in imet spet recimo 10 let mir? Misel pač. Cene so seveda različne, ampak ko sem bil sam pred dilemo kaj naredit (8 let star sesalec, isti "efekt" kot pri tebi, ocenjeni strošek popravila preko 100€ - je pa res pri meni smrdelo kot da se nekaj res konkretno žge) se nisem kaj veliko hecal (že zaradi varnosti) in nabavil 2.400W Hooverja (je bil ravno v akciji za 150€), ker moram občasno pobrat precej mačje dlake
_________________ As every cat owner knows, nobody owns a cat. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70765.94
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2011 10:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2011 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
elson2k je napisal/a: |
ne bi mogoče bilo bolj smiselno nabavit drugi sesalec |
Ma sej sem tudi sam lani nabavil konkreten sesalec katerega uporabljamo po stanovanju.
Ta "starček" pa je še vedno dober za posesat po stopnišču ali pa v avtomobilu..
V bistvu tega ni škoda.. je že malo zlupan in če ga še malo usekaš ob kakšen vogal se nič ne sekiramo..
ležaj pa je stal 2,5€..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
. Član

Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 70765.94
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2011 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 30, 2011 10:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarE69 je napisal/a: |
Če nisi uničil kolektorja, potem je rotor OK, samo malo bo za očistiti.
Sicer pa, ali si preveril krtačke? Po 10 letih so verjetno na koncu. Kateri sesalec pa je? Ali pa še bolje: kateri je model motorja? |
Kolektor zgleda uredu. Nič ni stopljen, sicer malo temnejši tam kjer drsajo krtačke in med poli kolektorja ni videti umazanije. Nisem pa rotorja nič meri z inštrumentom.
Ščetke so še precej dobre vsaj ko sem jih potegnil iz ležišč so še kar velike.
Sesalec je EIO 80 za model motorja pa bi moral pogledati..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Kolektor spucaj z zobno ščetko - med režami se nabere dosti umazanije in ta prevaja tudi takrat ko ni treba.
Spucaj tudi filter, ki je med vrečko in motorjem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 2:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je bil ležaj res fuč ali je motor ropotal zaradi mednavojnega stika v rotorju?
Če je bil ležaj fuč, sta ostala nosilec ležaja in os cela? Če nista, je bila menjava ležaja nesmiselna, saj tak motor ne more več dobro delovati in imaš kar imaš.
Če ni nič od tega, preglej in poslikaj kolektor - ne ga polirat!
Sploh v primeru, če opaziš kakršno koli nepravilnost, lahko samo med dvema lamelama ali nek vzorec. Uspele slike objavi tu, da vidimo in rečemo kaj bi to lahko bilo.
Če ni nič videti narobe je na vrsti vprašanje: ali iskri ves čas, ali na srednjih vrtljajih ali šele pri maksimalnih?
(predpostavljam, da ima sesalec regulator)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 4:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Je bil ležaj res fuč ali je motor ropotal zaradi mednavojnega stika v rotorju?
Če je bil ležaj fuč, sta ostala nosilec ležaja in os cela? Če nista, je bila menjava ležaja nesmiselna, saj tak motor ne more več dobro delovati in imaš kar imaš.
Če ni nič od tega, preglej in poslikaj kolektor - ne ga polirat!
Sploh v primeru, če opaziš kakršno koli nepravilnost, lahko samo med dvema lamelama ali nek vzorec. Uspele slike objavi tu, da vidimo in rečemo kaj bi to lahko bilo.
Če ni nič videti narobe je na vrsti vprašanje: ali iskri ves čas, ali na srednjih vrtljajih ali šele pri maksimalnih?
(predpostavljam, da ima sesalec regulator) |
Ležaj je bil fuč. V njemu so manjkale 3 kroglice pa tudi na eni strani je bil kar precej temen.
Verjetno je vanj prišla umazanija pa se je to trlo in grelo dokler ni vse skupaj odpovedalo.
Nosilec ležaja in os sta kot nova.
Včeraj sem motor sestavljal zvečer in pri nizkih vrtljajih se vidi malo iskrenja na krtačkah v smeri vrtenja.
Pri visokih vrtljajih pa se zadeva kar precej iskri in smrdi.
Bom danes poslikal kolektor, ga spucal in še enkrat sestavil..
Jep sesalec ima regulator..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 5:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preveri še stanje regulatorja. Ali pa preventivno zamenjaj triak.
Če prevaja v eno smer in deluje v drugo, potem imaš na motorju lahko precejšnje DC polje, kar pregreva navitja.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 6:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je motor sesalca električno in mehansko v redu, ima zaradi (brezhibnega) regulatorja vrtljajev, nekoliko povečano iskrenje pri srednjih vrtljajih, vendar se iskrenje precej zmanjša, ko se priblizaš in dosežeš polni moč. To je normalen pojav, ki je posledica tiristorske regulacije moči in slabše komutacije motorja pri nižjih obremenitvah.
Če se pa iskrenje z višanjem vrtljajev preko regulatorja samo stopnjuje in je na polni moči ogenj od krtače do krtače, imaš ali mednavojni stik ali hudo zapacan kolektor.
Ko boš motor rastavil, preveri še, če slučajno ni rotorski paket drsel po statorskemu. Tudi to povzroča težave in na koncu okvaro.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 8:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Preveri še stanje regulatorja. Ali pa preventivno zamenjaj triak.
Če prevaja v eno smer in deluje v drugo, potem imaš na motorju lahko precejšnje DC polje, kar pregreva navitja. |
No bom povezal direktno brez regulatorja in če je regultor fuč bo motor brez tega deloval brez težav.
Azrael je napisal/a: |
Če je motor sesalca električno in mehansko v redu, ima zaradi (brezhibnega) regulatorja vrtljajev, nekoliko povečano iskrenje pri srednjih vrtljajih, vendar se iskrenje precej zmanjša, ko se priblizaš in dosežeš polni moč. To je normalen pojav, ki je posledica tiristorske regulacije moči in slabše komutacije motorja pri nižjih obremenitvah. |
Aha zanimivo.. in seveda pučno!
Citiram: |
Če se pa iskrenje z višanjem vrtljajev preko regulatorja samo stopnjuje in je na polni moči ogenj od krtače do krtače, imaš ali mednavojni stik ali hudo zapacan kolektor. |
No to bom preveril. Ko bom očistil kolektor pomerim še navitja da vidim če je kakšno prebito oziroma ima stik.
Citiram: |
Ko boš motor rastavil, preveri še, če slučajno ni rotorski paket drsel po statorskemu. Tudi to povzroča težave in na koncu okvaro. |
No to ne drsa to sem preveril že ob sestavljanju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Maj 31, 2011 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš na kolektorju videl kaj v smislu naslednjih dveh slik, poslikaj in objavi.
Sliki namreč prikazujeta dve različni, toda hudi okvari kolektorskega stroja.
Poslikaj tudi, če je nekaj lamel zelo svetlih ali temnejših od ostalih.
Poliranje kolektorja v tem primeru samo zakrije znake in podaljša čas popravila.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
53.03 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
54.54 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Sre Jun 01, 2011 9:02 am Naslov sporočila: |
|
|
zvrnjene lamele ( profil ima obliko žage ) , ščetke preskakujejo po lamelah le na črna območja na rob lamele ter delajo oblok.
generalna rešitev je zamenjav komutatorja
po struženju je sveža plast nekoliko mehkejša kot originalna
na splošno : če ima kdo kak redek rotor in imam komutator mu ga lahko pošljem , če si pa bo rotor previl mu ga tudi povarim , lakira pa si ga nato sam
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
clownfish Član

Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 765 Aktiv.: 3.23 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spet sem vse razdrl in ponovno sestavil.
Ko sem ponovno sestavljal sem videl, da ima stator 2x po dve priključni sponki.
Najprej sem uporabil dve in na njih povezal krtački, ter na drugi dve dovod 220V.
Motor je delal kot prej - torej slabo, polno je bilo isker in"žganja".
Nato sem priklop zamenjal torej šcetki priključil na drugi dve priključni sponki in na preostali dovod 220V.
Motor deluje normalno.
Tudi regulator deluje brez problemov..
Kot sem preveril ni noben par priključnih sponk na statorju kaj posebej označen...
Prav zato sem ju med sabo tudi tako zlahka zamenjal. Jasno sem sedaj označil za naslednjič ko bo treba menjat ležaj..
Skraka zadeva rešena in kot kaže sesalce vendarle ne bo še za v kosovno odvoz
Hvala vsen za predloge, ideje in informacije glede motorja!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|